Pillars of eternity skills
Содержание:
- Алот
- Bounties[]
- Ватнир
- Recruiting[]
- Главные спутники
- Companion quests[]
- Journal[]
- Faction quests[]
- Константен
- Уникальные члены экипажа
- Overview[]
- Main quests[]
- Новые спутники
- Other effects[]
- Description[]
- Эдер
- Сюжет Beast of Winter
- Эдер
- Фассина
- The White March — Part I[]
- The White March — Part II[]
- Текеху
- White Forge[]
- Formations[]
- Узнаем больше о секте Партизан Пути Света
- Зоти
Алот
Алот
Второй знакомый персонаж, которого вы можете помнить из Pillars of Eternity 1. Эльфа-волшебника вы отыщете на территории Энгвитанских раскопок, где он попал в передрягу. Как и в случае с Эдером, он может погибнуть в первой части, что сделает его недоступным в сиквеле.
В роли мага Алот показывает себя наиболее эффективно. Данный класс поможет вам наносить огромный урон, а также контролировать и ослаблять врагов.
Алот и его снаряжение
Алот не любит традиционализм, гордыню и безответственность. По его мнению, все люди должны идти собственными путями. При этом Алот считает, что управлять всем должно авторитарное правительство с железной дисциплиной. Возможность романа доступна.
Bounties[]
Main article: Pillars of Eternity bounties
Bounties are a type of task that require a target to be killed in exchange for a reward — the bounty — usually in the form of a pouchful of copper pands. They are typically given in batches.
Task | Given by | Start location | Batch |
---|---|---|---|
Bounty: Sly Cyrdel | Warden Fyrgen | Caed Nua – Warden’s Lodge | 1 |
Bounty: The Dweller | 1 | ||
Bounty: Nalrend the Wise | 1 | ||
Bounty: Warchief Iklak | 1 | ||
Bounty: Daroth Grimault | 2 | ||
Bounty: Thorfen | 2 | ||
Bounty: Glasdial | 2 | ||
Bounty: Songsmith Roska | 2 | ||
Bounty: Foemyna | 3 | ||
Bounty: Galen Dalgard | 3 | ||
Bounty: Devŵen | 3 | ||
Bounty: Captain Muārumi | 3 | ||
Bounty: High Arcanist Ysly | 4 | ||
Bounty: Naroc the Prophet | 4 | ||
Bounty: Sserkal | 4 |
Ватнир
Атрибуты Ватнира
- Мощность: 13
- Телосложение: 8
- Ловкость: 13
- Восприятие: 15
- Интеллект: 17
- Решимость: 12
Как самый уникальный из всех потенциальных помощников в игре, Ватнир принадлежит к богоподобной расе Концов, подрасе затронутой божественностью расы, известной как Богоподобные, обладающей искаженной формой. Ватнир также имеет уникальный подкласс жреца, который называется «жрецом Римрганда» и обладает ледяными и смертоносными заклинаниями.
Те, кто ищут эту увлекательную загадку и имеют DLC Beast of Winter, могут найти Ватнира в Дозоре Предвестника , который расположен к юго-востоку от Расколотого рифа на карте мира . Игрокам нужно будет победить зомби-дракона по имени Посланник во время квеста «Почетный гость», а затем поговорить с Ватниром в его обители Harbinger’s Retreat, чтобы завербовать его в качестве помощника.
Recruiting[]
Companions
Main articles: Pillars of Eternity companions, Pillars of Eternity II: Deadfire companions
Edér, Aloth, Zahua, Cadegund and Sagani.
Companions met while exploring the game world. There are eleven such companions in the game. Each of them has their own unique history, personality and goal they wants to achieve. Although you meet those companions in different phases of the game, they always have same level as you. You should add all companions to the party as quickly as possible. Thanks to that, you will have more control over their abilities.
The companions are designed with distinct personalities, voices, character arcs, and lots of reactivity. The Companions cover many of the races, classes, and cultures and will help the setting come alive and hopefully become a place players will find themselves wanting to stay awhile. Each companion, in a sense, becomes an ambassador for his or her race, culture, and class. They have a driving interest in the player’s central conflict and are influenced by player-character background and the ongoing decisions. They have their own mini-arc and quest woven into the game, which will be affected based on the player’s decisions and interactions with them. Like the player, the companions will also have a wide range of endings based on the player’s decisions and interactions with them.
Since all party members can die permanently, it’s possible to create and hire adventurers in the Adventurer’s Hall if you run out of companions, but these characters won’t have developed background stories, personalities and dialogue.
Adventurers
The hiring adventurers interface
Custom adventurers can be created by hiring them from any inn. These customized party members don’t have the same depth of characterization and writing as the companions, but the option exists to prevent players from being stuck with party members they don’t enjoy and to allow players to experiment with unusual party configurations (such as a party composed entirely of warriors or healers, which Obsidian stated is something they want to support as much as possible).
You can hire up to 8 adventurers. It is the easiest and quickest way to increase size of your party. To do so you must find an inn — there is at least one in every village and city — and talk with the innkeeper, he or she will allow you to recruit an adventurer. You must be at least level 2 to hire an adventurer. The maximum level of adventurer that you can recruit depends on your main character level, it is one point lower. For every adventurer level you pay 250, which means that if you recruit an 8th-level character, you must pay 2,000.
It is better to hire adventurers early in the game when they are cheap to round out your party, and level-up for free alongside you until more interesting story-based companions join you. Then when you have over 5 companions, the leftover can be retired to Stronghold missions.
When you decide upon a specific adventurer, you will be moved to the character creation screen, known from the beginning of the game. You can pick all parameters of your future ally. Newly created character will be on first level, but you will be able to immediately level up it to the level you have bought.
Others
Other possible members of the party include animal companions and pets, neither of which count towards the party limit. Animal companions are available at the start of the game to all Ranger characters. They fight at the ranger’s directions. Available animal companion species include antelope, bear, boar, lion, stag and wolf. Pets are technically considered to be items in the game, but when placed in the inventory pet slot, they follow the player character around, but cannot be attacked or otherwise targeted.
Главные спутники
Ниже вы найдете описание семи основных компаньонов, которые могут быть встречены во второй части серии.
Эдер
Эдер — боец, относящийся к человеческой расе. Вы можете сделать из него бойца, разбойника или мультклассового персонажа головореза (помесь бойца и разбойника). Все зависит от стиля игры и того, как именно развивается ваш основной герой. Он поклоняется Эотасу, и вы вскоре обнаружите, что Эдер негативно относится ко всем, кто не согласен с его мнением и выступает против возродившегося бога.
Он был и в первой игре. Если Эдер умер в оригинале, а вы использовали файлы сохранения, то персонаж будет недоступен.
Алот
Алот — очередной компаньон, возвращающийся из оригинальной части. Как и в случае с Эдером, если он был убит, а вы воспользовались старыми сохранениям, то Алота в игре больше не встретите. Алот относится к расе лесных эльфов и является волшебником.
Тем не менее, вы можете также сделать из него боевого мага или чародея, если выберите мультиклассовый путь. Алот предпочитает использовать науку о манипуляции душ. У него есть две личности, одна из которых пострадала от его прошлого.
Палегина
Принадлежит к расе пернатых богоподобных и по умолчанию является паладином. Вы можете изменить ее роль на крестоносца или глашатая, но придется объединять классы.
Этот персонаж также возвращается из оригинальной игры, поэтому, если импортируете файлы, убедитесь, что не убили ее в первой части, иначе герой будет недоступен.
Кроме того, сделанные выборы в первой игре определят роль Палегины во второй. Она может быть уважаемым чемпионом или опозоренным солдатом.
Зоти
Зоти является жрицей и принадлежит к человеческой расе Саванны. Вы можете сменить ее роль на священника, монаха или созерцателя. Чтобы она стала созерцателем, придется объединить классы священника и монаха. Зоти — новый персонаж серии и прекрасное дополнение к старым героям.
Она экипирована серпом, являющимся семейной реликвией. Девушка была предана Эотасу, но после уверовала в Гхауна, поэтому будет постоянно конфликтовать с Эдером, а вам придется всеми силами прекращать их споры.
Майа Руа
Майа Руа относится к расе аумауа и по умолчанию является рейнджером. Вы можете сменить ее роль на рейнджера-разведчика или геоманта. В первом случае нужно объединить классы рейнджер и разбойник, а во втором — рейнджер и волшебник.
У нее отличные бойцовские навыки, она хорошо управляет кораблем, поэтому будет полезным спутником в морских приключениях. Майа имеет второстепенного компаньона — орла по имени Ишиза. Слабый герой в дипломатии и шпионаже.
Серафен
Серафен относится к расе диких орланов и классу варваров. Вместо этого можно выбрать мультикласс ведьма или сайфер. В первом случае нужно будет объединить классы варвар и сайфер.
Серафен — отличный пират, который будет полезен как в море, так и на суше. Новый герой для серии.
Текеху
Текеху относится к расе морских богоподобных. По умолчанию является друидом, но может быть превращен в певчего или теурга.
В бою он использует магию воды — это новый компаньон для серии.
Companion quests[]
Every scripted companion has a personal side-quest that you can complete together with them:
Quest | Companion | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Fragments of a Scattered Faith | Edér | Gilded Vale | Requires completion of Visions and Whispers. |
The Trials of Durance | Durance | Magran’s Fork | Appears not before starting The Old Watcher. |
Time and Tide | Kana Rua | Caed Nua | |
The Long Hunt | Sagani | Woodend Plains | |
The Child of Five Suns | Pallegina | Ondra’s Gift | Requires completion of At All Costs. |
Two-Sided | Aloth | Copperlane – Copperlane Catacombs | Requires completion of Never Far from the Queen. |
Dream and Memory | Grieving Mother | Dyrford Village | |
True to Form | Hiravias | Stormwall Gorge | Talk to him after he joins party. |
The One That Got Away | Devil of Caroc | Durgan’s Battery – Galvino’s Workshop | |
Secrets of the Tacan | Zahua | Stalwart Village | Talk to him after entering and exhausting all his dialogue options. |
The Burden of Memory | Maneha |
Journal[]
quests\01_defiance_bay_coppleane\01_tsk_unwanted | |
---|---|
ID | Objectives |
Unwanted | |
10000 | The Crucible Knights are calling for the arrest of an orlan man named Eorn. Apparently he’s eluded capture thus far, though the Knights continue to hunt for him. |
1 | Find Eorn. |
10001 | The Edict of Arrest I found is recently dated. Eorn could not have traveled far, and it seems unlikely he could get past the guards at the gates. I should look for him in the city. |
20003 | Aldmar told me a rumor that Eorn hides in the catacombs under Copperlane. |
20000 | I found Eorn hiding down in the catacombs. He’s trying to flee Defiance Bay, but doesn’t have enough pands to get out of the city. I must decide what’s to be done about him. |
20004 | I recall meeting an orlan in the Copperlane catacombs. Aldmar might want to hear of it. |
5 | Decide Eorn’s fate. |
10005 | I met an orlan named Eorn down in the catacombs. He told me he’s being hunted by the Crucible Knights for the crime of murder. He’s trying to flee Defiance Bay, but doesn’t have enough pands to get out of the city, and has begged me to keep his secret long enough that he can gather the necessary coin. |
6 | Report to the Crucible Keep. |
10006 | I’ve killed Eorn, a man wanted for murder. Someone at Crucible Keep will likely be interested in knowing that I’ve solved this problem for them. |
End states | |
I Killed Eorn | |
30000 | I found the fugitive, Eorn, hiding from the Crucible Knights in the catacombs. I killed him on behalf of the city guard, and reported the deed to Steadman Aldmar. He thanked me for my service to the city, and the Knights in particular, and gave me a sizable reward. |
Crucible Knights Killed Eorn | |
30001 | I found the fugitive, Eorn, hiding from the guards in the catacombs. He pleaded for me to keep his location a secret, but I decided to turn him in to the authorities. Steadman Aldmar sent a group of Crucible Knights down into the catacombs to finish him off, and gave me a sizable reward for finding the fugitive. |
Eorn is Free | |
30002 | In the catacombs, I found an orlan named Eorn who’s hiding from the Crucible Knights. He was trying to scrape up enough money to leave Defiance Bay. I gave him enough coin to buy passage out of the city. He thanked me and told me that he would never forget my kindness. |
I Took Eorn Prisoner | |
30003 | I found the fugitive, Eorn, hiding from the Crucible Knights in the catacombs. He pleaded for me to keep his location a secret. I decided he didn’t deserve the Knights’ vengeance or his freedom. I took him prisoner myself and sent him to the dungeon at my stronghold. |
Quest Failed | |
30004 | Someone critically important to this quest has died. |
Faction quests[]
The Dozens questline
Quest | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Rogue Knight | Osric | Copperlane – Admeth’s Den | |
The Bronze Beneath the Lake | Wenan | Requires completion of Rogue Knight, refused if you’ve accepted The Changing of the Guard or Winds of Steel. |
Knights of the Crucible questline
Quest | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Built to Last | Commander Clyver | First Fires – Crucible Keep | |
Winds of Steel | Requires completion of Built to Last, refused if you’ve accepted The Bronze Beneath the Lake or The Changing of the Guard. |
House Doemenel questline
Quest | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
A Two Story Job | Abrecan Doemenel or by looting Thieves’ Letter | Brackenbury – Doemenel Manor orCopperlane – Thieves’ Hideout | Can be received directly from Abrecan Doemenel or by finding the thieves in Copperlane independently. |
The Changing of the Guard | Gedmar Doemenel | Brackenbury – Doemenel Manor | Requires completion of A Two Story Job, refused if you’ve accepted The Bronze Beneath the Lake or Winds of Steel. |
Константен
Атрибуты Константен
- Мощность: 15
- Телосложение: 17
- Ловкость: 12
- Восприятие: 11
- Интеллект: 10
- Решимость: 13
Более коренастый и выносливый, чем большинство, Константен — интересный персонаж для своей компании, так как он физически хорошо сложен, хотя может играть роль второстепенного персонажа благодаря своим потенциальным способностям как певец. Присвоение ему класса слияния «ревун» может позволить ему быть способным как к сильным атакам, так и к предоставлению баффов и дебаффов там, где это необходимо.
Найти этого любезного дварфа не составит большого труда, пока он находится в Некетаке , так как он находится в районе пристани королевы в таверне «Дикая кобыла». Поднимитесь наверх в этом заведении, чтобы найти Константена и пообещать ему жизнь, полную приключений, чтобы попасть на борт.
Рекомендуем ознакомится с другими гайдами на популярные игры tattoo-mall.ru. Расскажем про секреты и хитрости, которые можно использовать в играх со своей выгодой. А также про полезные и интересные историй в видеоиграх.
Уникальные члены экипажа
В тавернах можно нанимать обычных моряков за несколько медиков, но в игре есть и настоящие морские волки, которых нужно отыскать самим.
Риджере Выпивоха
- Локация: Порт-Маже (тюрьма)
- Специальность: палубный матрос
- Черты: океанский народ, старая Вайлия, пьяница
Пьяный матрос томится в тюремной камере в Порт-Маже. Чтобы взять его в команду, нужно сломать замок или заплатить долг, но есть и более интересный вариант — купить взрывчатку в «Глазе Кракена» на втором этаже и взорвав стену, освободить матроса.
Освальд
- Локация: Святилище Святой Клятвы
- Специальность: навигатор
- Черты: лесной эльф, Аэдир, болтливый, пьяница, рулевой
Персонаж находится в суде, пытаясь избежать наказания за преступление, совершенное в Святилище Святой клятвы. Чтобы взять его в команду, необходимо получить второстепенное задание «Утраченное доверие» от девушки с именем Кан в «Дикой Кобыле».
Красавчик Элиам
- Локация: Крукспур
- Специальность: рулевой
- Черты: смертельный богоподобный, Дирвуд, загадочный, лояльный, кок
В городе Крукспура есть две возможности получить Красавчика в команду — купить за 1200 медяков или перебить всех работорговцев и предложить ему присоединиться добровольно.
Мать Острый Камень
- Локация: пещера Заур Тук-Тук (северо-западнее острова Порт-Маже)
- Специальность: палубный матрос
- Черты: ксаурип, Архипелаг Мертвого Огня, религиозный, безумный, кок
Для найма ксаурипа откройте клетку в северо-западной части пещеры Заур Тук-Тук. Это место встретиться при выполнении второстепенного квеста «Картография Архипелага: Порт-Маже», который поручит картограф Санца. Она живет на Причале Королевы в своем доме.
Бирта
- Локация: Некитака (Глотка)
- Специальность: рулевой
- Черты: огр, Архипелаг Мертвого Огня, бесстрашный, импульсивный, безумный, кок
На востоке региона Глотка найдите таверну «Дыра». Поговорите с огром-поваром, всего за 400 меди он согласиться быть коком на судне. Кстати, помимо Бирта, там же находится еще один питомец.
Вектор
- Локация: Тикавара
- Специальность: кок
- Черты: горный гном, Вайлианская Республика, болтливый, лояльный
После исследования древних руин и сдачи задания «Буря Поко-Кохара» вернитесь на Тикавару и поговорите с Вектором — появится возможность пригласить его в команду.
Эмеини
- Локация: Некитака (Латунная Цитадель)
- Специальность: канонир
- Черты: прибрежная амуана, импульсивный, непочтительный, рулевой, палубный матрос
После успешного завершения нескольких квестов на Некитаке и нападения на капитана, Эмеини окажется вне офиса командира флота в Латунной Цитадели. Если ваша репутация в регионе не ниже 2 единиц, то Эмеини согласится ступить на борт.
Дурак Бестолковый
- Локация: Некитака (Возвышенность Перики)
- Специальность: навигатор
- Черты: бес, жадный, первобытный
Хозяином Дурака Бестолкового является Великий Волшебник Аркемир, а имя беса полностью соответствует его сущности. Его жилище располагается западнее Гильдии заклинателей воды. Если вы завербуете Дурака в команду, то люди в городе будут ходить за вами и говорить, что вы пригласили на корабль страшного грубияна.
Overview[]
Some enchantments can be added to weapons, shields and armor by crafting. Other enchantments cannot be added, and can only be found on unique items.
In general, enchantments cannot be removed from a piece of equipment. However, enchantments can be replaced with a better Quality enchantment.
In addition, equipment can only be enchanted up to a certain number of enchantment points (represented by the anvil symbol — ). Each enchantment is worth a certain number of points, based on the approximate strength of the enchantment. All items can be modified with enchantments adding up to a maximum of 12 points in Pillars of Eternity, which is increased to 14 points if The White March — Part II is installed.
Enchantments that cost 0 do not appear in the enchanting interface (though some enchantments override this behaviour).
Every weapon in Pillars of Eternity also benefits from an innate based on the weapon’s type. Weapon bonuses do not cost any enchantment points.
Stacking
Main article: Stacking
If either the PC or a companion has two or more items equipped that all provide the same type of bonus, they will only benefit from the stronger of the two bonuses. Bonuses from the other items will be suppressed.
The exception to this rule is that weapon enchantments will stack with those from other pieces of equipment.
Main quests[]
The Hollowing of the Dyrwood | The White March |
---|---|
The Hollowing of the Dyrwood is the main quest line in the game, centering on Waidwen’s Legacy, its impact on the people of the Free Palatinate of Dyrwood, and the protagonists’ struggle to come to terms with their status as a Watcher. | The White March is an additional main quest line added by the expansion The White March — Part I and continued by the expansion The White March — Part II. It is integrated into the main campaign, so you don’t have to start a separate game. |
|
You need to solve Never Far from the Queen before the White March will start. |
|
|
|
|
Memories of the Ancients |
As soon as you jump into the pit, you are unable to finish any previous quests. |
See: Endings |
Новые спутники
Спутники получили новую «прошивку», и готовы многое рассказать об Оплоте Вести. Особенно много комментариев дает Идвин (Ydwin) — сайфер с Некитаки (Nekitaka). В основной игре эта эльфийка принимала не самое активное участие, и теперь понятно почему: разработчики приберегли ее для дополнения.
Но если ее новым спутником назвать трудно, то вот Ватнира — запросто. Он исповедует веру в Римрганда, а значит оперирует мрачными морозными заклинаниями. Также, как священник, он умеет призывать спиритическое оружие или даже инкарната — духа-созника.
Как и у других членов группы, у Ватнира есть возможность выбора мультикласса: Священник/Зачарователь или Священник/Разбойник.
Other effects[]
Enchantments found on unique items can provide a variety of other effects.
Name | Effects | Craftable | |
---|---|---|---|
Accurate 3 |
|
3 | |
Accurate 4 |
|
4 | |
Accurate 6 |
|
4 | |
Accurate Armor 1 | 1 | ||
Accurate Armor 2 | 2 | ||
Adamant | |||
Ambushing | 1 | ||
Annihilation | 2 | ||
Attack and Reload 1 | 4 | ||
Attack and Reload 2 | 4 | ||
Bashing 1 | 1 | ||
Bashing 2 | 2 | ||
Bashing 3 | 3 | ||
Bashing 4 | 4 | ||
Binding | 1 | ||
Bonus Ranged Damage | 3 | ||
Break Out |
|
1 | |
Burden | |||
Carouse | 2 | ||
Coordinating |
|
2 | |
Corrosion Regen | 1 | ||
Coup de Grace |
|
4 | |
Cumbersome | |||
Cursed | |||
Damaging 3 |
|
3 | |
Dazzling |
|
2 | |
Dead Man Stands | 1 | ||
Decrease Critical Hit Damage | 1 | ||
Defiant | 1 | ||
Desiccating | 2 | ||
Disengagement Defense Bonus | 1 | ||
Disorienting | 2 | ||
Draining | 2 | ||
Dying Boar |
|
5 | |
Echo of the Maker | 2 | ||
Eternal Funding | 2 | ||
False Life |
|
||
Fast Draw | 4 | ||
Guarding | 2 | ||
Harbinger | 2 | ||
Healing Bonus | 2 | ||
Heavy | |||
Herald | 2 | ||
Immune Boost |
|
1 | |
Inaccurate | 1 | ||
Interfering | 2 | ||
Intimidating | 6 | ||
Irritating | 1 | ||
Juggernaut |
|
3 | |
Major Max Endurance Bonus | 2 | ||
Major Reflection | 3 | ||
Marking | 2 | ||
Martyr | 1 | ||
Max Endurance Bonus | 1 | ||
Melee Damage Bonus 10 | 3 | ||
Melee Damage Bonus 5 | 1 | ||
Mending | |||
Movement Rate Bonus | 1 | ||
Necklace of Fireballs | 1 | ||
Observant | 4 | ||
Of Concentration -5 | |||
Of Concentration 10 | 1 | ||
Of Concentration 20 | 1 | ||
Of Concentration 25 | 1 | ||
Of Crit Multiplier Bonus | 2 | ||
Outmaneuvering | 2 | ||
Overbearing | 2 | ||
Overseeing | 1 | ||
Persecuting | 1 | ||
Precision | 4 | ||
Preservation |
|
1 | |
Prone Reduction | 1 | ||
Quickness | 2 | ||
Ranged Deflection Bonus | 1 | ||
Reflecting | 4 | ||
Regeneration | 1 | ||
Rending | 2 | ||
Restore Freeze Damage | 1 | ||
Retaliation | 1 | ||
Ring of Wizardry 1 | 1 | ||
Ring of Wizardry 2 | 1 | ||
Seal of Faith | 3 | ||
Sly | 4 | ||
Sneak Attack Bonus | 1 | ||
Solitary | 2 | ||
Speed 1 | 2 | ||
Speed 20 | 3 | ||
Speed 3 | 2 | ||
Spell Damage Multiplier | 3 | ||
Spell Defense Bonus | 1 | ||
Stalker | 4 | ||
Stalker’s Link Bonus | 1 | ||
Stunning | 3 | ||
Superior Interruption 1 | |||
Superior Interruption 2 | |||
Tenacity | 2 | ||
Time Siphon |
|
1 | |
Unarmed Strike | 4 | ||
Unconquerable |
|
3 | |
Valiant |
|
2 |
Description[]
Talents fall into two categories: class-specific and class-neutral. Class-specific talents are only available to members of certain classes. For example, Alteration School Specialization is only available to wizards because it specifically augments wizard spells, not cipher powers or priest powers. You can take class neutral talents as long as you meet the prerequisites. Prerequisites are designed to be «or»s and many of them will have an option that opens at higher levels. E.g., to take this talent you need to be an Elf or Aedyran or 9th level. Weapon Specialization will likely be available to fighters at low levels, but will also become available to members of other classes at higher levels.
Some talents affect groups of weapons; these groups contain at least one weapon for each of the three physical damage types. There are combat style talents that improves fighting with weapon and shield, , a single , or .
Эдер
Эдер
Первым компаньоном Pillars of Eternity 2: Deadfire предстает человек по имени Эдер. Вы встретите его сразу после того, когда ваша душа вернется в физическую оболочку. Если этот персонаж умер в оригинальной игре, то тогда он просто не появится.
Эдер в отряде
Изначально Эдер является бойцом, но вы также можете переобучить его в авантюриста или сделать смесь данных классов. Лучшим вариантом для него можно назвать именно первый, благодаря расовым бонусам.
Чтобы сделать Эдера своим другом, вам нужно действовать против Свинцового ключа. Кроме того, ему понравится, если вы будете поддерживать эотосианцев и сражаться с их врагами. Эдер не против хорошей шутки, обожает животных и не любит нарушать традиции. Завести с ним роман нельзя.
Сюжет Beast of Winter
Проходить дополнение можно той же группой, которая использовалась для исследования базовой версии Pillars of Eternity 2: Deadfire. Главный герой получает письмо от священника Ватнира (Vatnir). Прибыв по приглашению в Оплот Вести (Harbingers Watch), хранитель оказывается в самом сердце апокалиптического культа.
Местные, проживающие на этой ледяной скале, принимают главного героя за пророка и считают, что он сможет пробудить спящего во льдах бога. Им можно подыграть, можно стоически отказываться от всех регалий, но так или иначе придется вгрызаться в ледяную толщу и даже отправиться в другую реальность, чтобы докопаться до истины.
Главная интрига дополнения это сущность Римрганда. Действительно ли он бог? Есть ли способ победить его и остановить рост айсберга? Как и всегда, Obsidian Entertainment отлично поработали над сюжетной составляющей: в Beast of Winter есть отличная история, побочные квесты и интересные для исследования локации.
Увы, но за качество придется заплатить не самой большой длительностью: весь контент аддона проходится за 5-6 часов.
Эдер
Эдер становится доступен в самом начале игры, после того, как «Непокорный» потерпит крушение, и вы окажетесь на привале Виларио, что на острове Маже. Просто поговорите с ним и выберите, какой класс присвоить персонажу: боец, авантюрист или мультикласс «боец+авантюрист».
Завести роман с Эдером нельзя.
Этот герой был спутником героя в оригинальной игре. В идеале для Эдера нужно выбирать класс бойца, что связано с его расовыми бонусами. Также учитывайте тот факт, что из всех спутников бойцом ближнего боя могут стать Эдер и Паледжина. Авантюрист — идеальный вариант для вскрывания замков и удаления ловушек, но совсем скоро вы сможете взять для достижения этих целей еще лучшего героя — сайфера Серафена.
Эдер не переносит Свинцовый ключ, испытывает уважение к эотосианцам. Данный персонаж любит животных и ненавидит, когда кто-то к ним плохо относится. Любит пошутить и хорошо воспринимает юмор на свой счет.
Фассина
Атрибуты Фассины
- Мощность: 13
- Телосложение: 11
- Ловкость: 12
- Восприятие: 12
- Интеллект: 16
- Решимость: 14
Этот волшебник из народа океана — один из трех помощников, которых можно найти в Некетаке, и, возможно, он обладает лучшей тактикой, чтобы снять напряжение с персонажей в ужасных боевых сценариях. Как фокусник, Фассина может призывать фамильяров, которые помогают как в наступательной, так и в оборонительной тактике, существенно укрепляя боевые силы и давая возможность преодолевать угрозы.
Чтобы получить Фассину в качестве союзника в Некетаке , отправляйтесь в область, известную как Наблюдение Перики, а затем отправляйтесь в Темный шкаф, чтобы встретиться с волшебником, однако, прежде чем игрок сможет нанять Фассину, ему нужно будет выполнить квест, известный как «The Убежище верховного мага « .
The White March — Part I[]
The first expansion for Pillars of Eternity. The action takes place in an abandoned dwarven stronghold, Durgan, where, as rumor has it, one can find tons of incredibly valuable artifacts.
Side quests
Quest | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Siege of Crägholdt | Steward | Caed Nua – Great Hall | Started by talking to Steward after receiving Durgan’s Battery quest. |
A Lovely Drop | Reyfald | Stalwart Village | |
Regrets Worth Trading | Okrun | ||
Overstaying His Welcome | Haeferic | Stalwart Village – The Gréf’s Rest | |
A Good Haul | Feara | ||
The Hunter’s Favor | Thyrsc | Stalwart Village – Thyrsc’s House | |
His Better Half | Ygadr’s soul | Longwatch Falls | |
The Grey Sleeper | N/A | Started by pulling out The Grey Sleeper from the stone. |
Tasks
Task | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
The Thermal Pearl | Tealdor | Stalwart Village | |
Sacred Instruments | Ista | ||
The Fisherman’s Penance | Galvino | Durgan’s Battery – Galvino’s Workshop | |
Garodh’s Chorus | N/A | Durgan’s Battery – Great Hall orRussetwood – Flames-That-Whisper Caverns | Can be received by picking up one of two pieces of the broken helm. |
Bounties
Task | Given by | Start location | Batch |
---|---|---|---|
Bounty: The Gleaming Society | Tealdor | Stalwart Village | 1 |
Bounty: Meztla | 1 | ||
Bounty: Disciples of the True Flame | 2 | ||
Bounty: Laenric | 2 |
The White March — Part II[]
The second expansion for Pillars of Eternity. The DLC continues the story started in The White March — Part I, expanding the game world with new locations and quests.
Side quests
Quest | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Iron and Flame | Masca | Stalwart Village – Temple of Abydon | |
Whispers in the Dark | Foreman Ismey | Stalwart Village – Stalwart Mines | |
Ready the Cannons | Deryan | Stalwart Village | |
The Phylactery’s Promise | Ogne | Requires completion of both, the Siege of Crägholdt and The Iron Flail. |
Tasks
Task | Given by | Start location | Notes |
---|---|---|---|
Wild Mylla | Royse | Stalwart Village | |
Risk Tolerance | Tarfos | ||
Bleak Oath | Kern | Stalwart Village – The Gréf’s Rest | |
Bogged Down | Herla | Mowrghek Îen |
Bounties
Task | Given by | Start location | Batch |
---|---|---|---|
Bounty: The Terror of Whitestone Hollow | Asca | Stalwart Village | 1 |
Bounty: Magran’s Faithful | 1 | ||
Bounty: Redwater Lagufaeth | 2 | ||
Bounty: Brynlod | 2 |
Текеху
Текеху
Персонаж из расы морских богоподобных. Он находится на территории гильдии магов воды, что на Возвышенности Перики.
В случае Текеху выбор класса выходит достаточно спорным. Он может быть как друидом, так и певчим, так как разницы между этими искусствами не так уж и много.
Текеху и Майя
По большей части первый занимается контролем врагов, когда как второй – поддержкой своей группы. Оба класса способны призывать животных себе на помощь.
Он выступает за прогресс, а также относится с радушием к тем, кто поддерживает его расу и племена Уана. При этом герой отрицательно смотрит на Рауатай и Королевскую компанию Архипелага. Любовные отношения доступны.
White Forge[]
Once the White Forge has been unlocked in Durgan’s Battery during The White March — Part I expansion, Durgan Iron Ingots can be used at the forge to enchant weapons, shields or armor. Enchantments from Durgan Iron do not cost any .
Name | Effects | Craftable | |
---|---|---|---|
Durgan-Refined |
|
||
Durgan-Reinforced (armor) |
|
||
Durgan-Reinforced (shield) |
|
Formations[]
The custom formation interface
A key element of the classic party-based tactical combat is the use of party formations. In Pillars of Eternity you can arrange your party, including animal companions, in a number of set formations. You can also construct your own formations if you want to get fancy. When moving companions, you have the ability to rotate formations for more precise positioning. (Right-click, Hold, and Drag).
As a general rule, put the party members you want to be getting into melee combat at the frontline and your more fragile characters towards the rear. Drag portraits around on the main screen (bottom left) to arrange them in order. It can be a good idea to have a couple of formations—one for outside, open areas, and one more compact one for the confined dungeon-type corridors.
Consider also having a formation for scouting, with the characters with the highest stealth at the front. This will give you more advance warning of traps and enemies.
Keep in mind that your casting characters will often need a line of sight, so even if they begin at the back they’ll need to be able to get into position once a fight really gets going. This is particularly important for spell casters, whose spells often hit everything in the line of sight, possibly dealing friendly fire damage.
Maintaining formations can be tricky, as the position each character occupies is determined by the order at the bottom left of the exploration screen, and this order changes whenever you dismiss or recruit members. Each time you change the party, re-order them so that they occupy the positions you want in the formation. Also review your two custom formations, and adjust if necessary.
Узнаем больше о секте Партизан Пути Света
И снова мы держим путь в Храм Гхауна, который находится в районе Священных Ступеней в Некитаке. Там ищем Огну, которая и расскажет нам больше об этой радикальной секте. Оказывается, основная идея движения – подплыть поближе к гигантской адровой статуе, в которую вселился Эотас, и совершить самоубийство. Таким образом они рассчитывают вернуться в Колесо под покровительством Эотаса, которому они поклоняются, минуя богиню смерти Хель. Этот небезынтересный разговор может завершиться двумя способами:
- Вы получите информацию о дальнейших планах секты. Для этого необходимы Блеф 7/Дипломатия 7/Религия 7. Другой вариант – быть жрецом Эотаса, что открывает специальную диалоговую ветку. Так или иначе, вы узнаете, что отряд самоубийц, в числе которых сын Эдера, отчаливает из местного порта с минуты на минуту.
- Вы не сможете разговорить Огну. В таком случае вы не узнаете, кто и куда отчаливает, и, казалось бы, квест можно считать проваленным. Однако радикальная секта на то и радикальная, чтобы совершать всякие маргинальные вещи, так что стоит вам выйти из храмового района, как вы снова встретите Огну. В этот раз она будет не одна, а в компании других Партизан. Короткий диалог закончится жаркой битвой, в конце которой на трупе Огны вы найдете записку все с той же необходимой информацией.
Далее мы со всех ног бежим в порт, чтобы успеть до отплытия корабля.
Зоти
Эта жрица, поклоняющаяся Гхуану, одной из ипостаси Эотаса, может быть найдена в Порт-Маже. С ней вы можете завертеть роман. Выбирайте между тремя вариантами — жрец, монах или смесь «жреца с монахом».
Я бы рекомендовал сделать из Зоти жреца, который будет полезен вашему отряду для усиления и исцеления. Монах — хороший вариант в том случае, если вы сделали жреца из главного героя. Монах ближе к бойцам ближнего боя, поэтому нет смысла делать его из Зоти, ведь у вас будут куда лучшие варианты в виде Паледжины и Эдера.
Схожа с Эдером в шутках и отношении к эотосианцам. Ответственная, любит открытость к остальным народам и не терпите пренебрежения к религии. Не переносит обманщиков.