Drake
Содержание:
Location
Fournival’s daily schedule takes him around a good part of the city :
- .. to 9am — at Fournival Manor
- 9am — leaves home and heads through the Noble Quarter, past the Gran Soren Cathedral, and down through the barbican tunnel connecting to the Urban Quarter, taking the path behind the Union Inn to the Venery
- 10.30am — arrives at The Black Cat
- 10.30am to 4pm — at the Black Cat
- 4pm — leaves the Black Cat at returns to the Noble Quarter
- 4pm to 10pm — standing at the gate to the Duke’s Demesne
- 10pm — returns home
During Post-Game the changes wrought by the Dragon cause Fournival to seek alternative routes..
- 9am — leaves Fournival Manor- he now travels via the Passage Gate passing briefly through the Craftsman’s Quarter on the way to Fountain Square.
- 10.30am — he arrives at Arsmith’s Alehouse and begins trading from behind it together with his old acquaintance from the Black Cat — Mountebank.
- 10.30am to 4pm — at the rear of Arsmith’s
- 4pm — returns to the Noble Quarter and again returns to the gate leading to the Duke’s Demesne
- 10pm — returns home
Notes
- During the quest Trial and Tribulations he is held under house arrest at Fournival manor.
- Before leaving home he speaks to Symone outside the Manor — Symone waits there whilst Fournival travels to the Black Cat in the morning.
- If for whatever reason he is rescued from the Dragon during The Final Battle he will take up residence at Your House in Cassardis.
- During Post-Game waiting for Fournival too close to the gates nearest the Noble Quarter within the Passage Gate may cause Fournival to stay at home that day.. Waiting outside the gate at the Craftsman’s Quarter entrance solves this.
- Sources for times include The Dragon’s Dogma signature series guide by BradyGames
«Пролог»
Игра начинается с задания под названием «The End at the Beginning». Вы – человек по имени Саван. На данном этапе прохождения вместе с вами будет спутник по имени Сэльд, поэтому в компании с этим персонажем двигайтесь по ущелью. В какой-то момент на одном из обрывов вы заметите дракона, причём который на вас совершит нападение, поэтому вам предстоит обороняться. Чтобы сделать блок, жмите на следующую клавишу – «Alt». После удачной обороны продолжайте идти по ущелью с правой стороны и попутно убивайте пару врагов, пользуясь при этом обычными ударами при помощи клавиш – ЛКМ и ПКМ.
В какой-то момент вам предстоит спрыгнуть в пещеру и дотронуться до камня, который удивительно сияет (это камень носит названием «Rift stone»). Что делает этот камень? Благодаря светящемуся камню вы сможете призвать двух дополнительных спутников, которые помогут вам в ходе прохождения. Первым спутником станет лучница по имени Куинс, а вторым – Морганна. Но это ещё не всё, потому что так же рекомендую вам выучить три особые реплики, которые созданы для того, чтобы облегчить управление группой:
1 – первая реплика – это «Go!» (за неё отвечает клавиша «F1») и при помощи неё вы сможете приказать своим союзникам идти впереди вас, попутно сражаюсь с врагами.
2 – вторая реплика – «Come» (за неё отвечает клавиша «F2») и при помощи этой реплики вы приказываете своим союзникам следовать за вами.
3 – третья, заключительная реплика – это «Help» (за неё отвечает клавиша «F3») и при помощи этой реплики вы сможете позвать союзников к себе.
После того, как вы обучитесь тому, как правильно необходимо командовать и управлять своей группой, продолжайте двигаться дальше. Как только доберётесь до зала, приготовьтесь к бою, потому что там вам предстоит сразиться с гоблинами. После небольшой стычки пройдите в коридор и двигайтесь дальше по нему до тех пор, пока не перебьёте попутно всех гоблинов, потому что в конце окажется, что вы спасли рыцаря, с которым потребуется поговорить для дальнейшего прохождения.
Как только после разговора вы окажитесь в зале, тогда самое время спуститься сейчас на первый этаж, столкнуться там с гоблинами и, в конце концов, перебить их! Кстати, не забывайте попутно под мостом забрать вещицу из сундука, заглянуть в который вы сможете при помощи клавиши – «Е». И учтите, что как только вы заберёте указанную по заданию вещицу, на вашу группу тут же налетят агрессивно настроенные птицы, убить которых смогут лишь лучники и маги. В любом случае, постарайтесь прикрыть бойцов дальнего боя.
Бой окончился успехом? Тогда самое время пройти в следующий коридор, где вы встретите группу рыцарей, во главе которых стоит некий Сэр Палотти. Когда они начнут вас провожать дальше по сюжетной линии, постарайтесь не прозевать сундук на углу.
Босс – Химмера (Chimera)
Самое время войти в локацию под названием «Большой Зал» (он же «Grand Hall»), где начнётся схватка с вашим первым Боссом. Чудище будет иметь голову льва, змеи и козла. Да, это та самая Химмера из мифов и легенд. На самом деле бой с чудищем простой, потому что вы можете, как принимать активное участие в бою, так и пассивное, потому что ваши союзники сами в состоянии запрыгнуть на спину чудовища и, таким образом, убить его. Тем не менее, это можете сделать и вы. В любом случае, придерживайте следующих рекомендаций: атаковать Химмеру лучше всего в боку и держаться также лучше сбоку. Помните: стоя спереди может атаковать лев, а стоя сзади – змея. Если дела плохи, тогда вспомните о своём маге, потому что он способен лечить вас и ваших союзников (впрочем, как и себя) сгустками света, войдя в которых восстанавливается здоровье.
Если битва оканчивается успехом, тогда самое время выйти за ворота и закончить тем самым сюжетное ответвление под названием «Пролог», но если же нет, ну что ж, самое время переиграть битву! Старайтесь просто чётко следовать выше отмеченным рекомендациям.
Как быстро бегать?
На передвижение персонажа влияет его класс, загруженность и экипировка. Понятно, что боец в тяжёлой броне будет перемещаться куда медленнее, нежели ассассин. Повысить скорость передвижения вы можете за счёт уменьшения инвентаря, а также при помощи использования пассивных скилов, связанных с силой ног.
Weapons in Dragon’s Dogma are limited by your Vocation. You should be mindful of the available options before selecting. Weapons can be upgraded through Enhancement, Dragonforging, and Rarifying. Click on each weapon for a more detailed breakdown of its stats and upgrading requirements.
Values in parentheses are for Dragon’s Dogma: Dark Arisen.
Регулярно улучшайте предметы, приобретая необходимые материалы во время путешествия
Вы можете улучшить практически все предметы экипировки – оружие и части доспехов . Чтобы начать улучшение , в некоторых городах (например, Гран Сорен) идите к торговцу оружием (значок двух скрещенных мечей). После выбора соответствующей опции в разговоре с торговцем вы перейдете на экран выбора позиции, который будет улучшен.
После улучшения предмета до максимума иногда лучше отдавать его пешке, чем продавать
Каждый предмет может быть улучшен на три уровня . Первый из них требует только денежный взнос, другой – также дополнительный предмет. Вам не нужно обновлять элемент поэтапно – вы можете сделать максимальное улучшение сразу. Однако, если вы улучшите параметры объекта на один уровень, для последующих уровней улучшения не будет снижения цены, поэтому лучше сразу перейти на третий уровень. Так как цены на улучшения высоки, убедитесь, что тот, который у вас есть, стоит того – возможно, вместо этого лучше инвестировать в лучшую замену.
Как с обработкой, вам не нужно носить с собой предметы. Они могут быть депонированы у хозяина гостиницы, и все же – если у вас есть материал для улучшения – он будет автоматически загружен при принятии решения.
Интересный факт: предмет может быть улучшен более чем на 3 уровень. Это, однако, не так просто: необходимо будет убить дракона (или выверну), после чего вы сможете улучшить один предмет из инвентаря (и разблокировать достижение Dragon Forged).
Notes
- Ogres respawn every three days in the open world.
- Lesser version of Ogre may be encountered at The Catacombs.
- Given their interest in human women, it is unsurprising that so many live near The Abbey.
- Sometimes an Ogre will stop on a dead creature, appear to very briefly eat, then continue on, causing the body to disappear. This is far briefer than the usual eating procedure and does not give any real advantage in battle, or respite.
- According to the Dragon’s Dogma Design Works (p.150) Ogres were a race of giants that were cursed by the gods. They have long lost their sense of humanity and intelligence and live like animals. The bumps and short horns on their backs are calcified warts.
Loot
There are numerous chests, and sarcophagi in the tombs. Plants are unknown here, and mushrooms are uncommon. Skulls, curatives, and lesser items such as Empty Flasks are common. All kinds of environmental objects such as Pots, Explosive Barrels, boxes and Large Stones are all abundant.
Catacomb Gold is unique to the area’s deep level ore deposits.
Upper Levels Map | |
---|---|
Chest | Contents |
1 |
Mage’s Periapt, Throwblast, Interventive, Purifying Brew, Large Coin Pouch.
Nearby sarcophagus may contain: Jewel of Silence, Salubrious Brew, Dragon’s Spit, Purifying Brew, Monk’s Periapt or Large Coin Pouch |
2 |
Ferric Talon, Iron Helm. A Liquid Vim is nearby
The standing sarcophagus in a hall south from here may contain: Coin Purse of Charity, Dragon’s Spit, Monk’s Periapt, Light-Cure, Tuft of Hair, Large Coin Pouch. The one by the lever may contain Jewel of Silence, Purifying Brew, Monk’s Periapt, Dragon’s Spit, Large Coin Pouch. |
3 |
Iron Armguard, Iron Manicae, Large Coin Pouch
The Sarcophagus just west of this chest may contain: Direwolf Cape, Salubrious Brew, Monk’s Periapt, Purifying Brew, Dragon’s Spit, Conqueror’s Periapt, Shackle, Large Coin Pouch. |
4 | Veteran’s Periapt, Skeleton Strategies, Balmy Perfume, Interventive, Coin Pouch |
5 | Violet Ring, Ogre Bone, Jewel of Darkness, Angel’s Periapt, Liquid Vim, Large Coin Pouch |
6 |
Second Journal Entry
A nearby Book Pile may yield : Undead Strategy Vol. 1, Ancient Scroll, Coin Pouch |
7 |
Angel’s Periapt, Ghost Tactics Vol. 2, Liquid Vim, Salomet’s Secret, Large Coin Pouch
The northern of the two nearby upright Sarcophagi may contain : Scale Greaves |
8 | Eden’s Warden, Scalding Razors, Feather-Light Pelta, Coin Purse of Charity, Jewel of Health South from the chest, a sarcophagus, with a crate by it, may contain : Scale Greaves |
9 | Set of Salvation Robes |
10 | Dalmatica, Missionary’s Robe, Silverwheat Paste, Balmy Perfume |
11 | Bronze Sallet, Wizard’s Helm, Headless Icon, Undead Strategy Vol. 2, Large Coin Pouch |
12 | Magick Buckler, Frame Plate, Ring of Gules, Violet Ring |
13 | Leather Circlet, Tiger Bangle, Coin Purse of Charity, Angel’s Periapt, Liquid Vim, Large Coin Pouch |
14 | Mage’s Shoes, Iron Cuisses, Wight Tactics, Throat Drops, Large Coin Pouch |
15 |
Bliaut, Full Chain Hosen, Rose Ring, Angel’s Periapt, Conqueror’s Periapt, Large Coin PouchA nearby chest contains a Pilgrim’s Charm during A Parting Gift
In a small room due south (en-route to the Collapsed Meeting Room exit), a sarcophagus may contain : Direwolf Cape |
16 | Restless Earring, Direwolf Cape, Violet Neck Wrap |
Weapon Piles | |
minor items not listed, not marked on map First Floor : before the lever-activated door, in the room with the second lamp :
First Floor : after the lever-activated door :
Second Level Underground : in the room with the third lamp and Skeleton Knights :
Second Level Underground : in the two-pillared chamber where the Ogre resides :
|
Lower Levels Map | Chest | Contents |
---|---|---|
17 | Crescending Roar, Frozen Tomorrow, Scorched Pelta, Coin Purse of Charity, Monk’s Periapt, Salomet’s Secret, Light-Cure | |
18 | Crimson Teeth |
Как сменить класс?
После того, как вы создадите персонажа, необходимо будет прокачать его класс до 10 уровня. До этого момента вы не сможете сменить класс своего героя. Будьте внимательны! Имеется в виду прокачка уровня класса, а не уровня самого игрока — это два совершенно разных параметра.
Как только ваш персонаж будет 10 уровня, то отправляйтесь в таверну «Гран Сорен», в столице. Именно в этом месте можно будет сменить класс персонажа на любой другой.
Нужно пообщаться с хозяином таверны и выбрать диалоговую ветку «профессии». После этого выберите любой желаемый класс. В зависимости от того, какой именно класс вы выберите, его смена обойдётся вам в 1000-1500 очков опыта. 1000 очков вы платите за выбор базового класса, а порядка 1500 — за выбор расширенного класса.
Помните, что, меняя класс персонажа, вы оставляете его уровень на прежнем значении. При этом герой забудет большую часть своих умений. Останутся только базовые атакующие скилы и пассивные навыки. Вам придётся качать своего героя с новым классом практически с нуля. При этом уровень класса, который вы переобучили (то есть предыдущий класс) остаётся на прежнем значении. То бишь если вы поменяете класс в обратном направлении, то он будет прежнего уровня.
Trivia
How to slay the Dragon with a single arrow (Maker’s Finger Speed Run technique)
- Grigori is the name given to the angels referred to as «the watchers» in the Books of Enoch in Biblical mythology (see Wikipedia:Grigori (angel)). The Dragon’s winged appearance, his resistance to Holy magick, and the image displayed in the loading screen (revealed in full during the credits) complement this angelic motif within the mythology of Dragon’s Dogma.
- In western medieval European literature and folklore (see Wikipedia:European dragon) the image of Dragons developed into a huge snake or lizard like monster that often took the role as kidnapping or requiring the sacrifices of ‘princesses’ (specifically the story of Saint George and the Dragon and derivative works) — this theme is referenced somewhat in rescuing the Arisen’s beloved from the Dragon.
- Also in European myth and folkore a Dragon’s blood has special powers — for example a person bathing the blood is rendered invulnerable or immune from harm, disease, or age etc. (eg the hero Sigurd and the dragon Fafnir) This theme is not visited directly — though the Arisen becoming un-aging, and the process of Dragonforging seem to show some influences.
- Other literary tropes such as a Dragon living underground, being gluttonous, or hording treasure are not visited.
- During the pre-game start-up screen Grigori (or a very similar Dragon) can be seen roosting on The Ruins of Aernst Castle.
- It has been claimed that Grigori’s speech, and other instances of Wyrmspeak is spoken in Latin in game. However no matching translation or transliteration of these lines has yet been provided, and an alternative claim that the lines are «gibberish» has also been made.
Walkthrough
This quest can be solved in two different ways: both paths will give the same amount of Experience Points and Rift Crystals, although the cost and other rewards received will vary based on the outcome. The first option would be to evict the tenants while the second option would be to buy the land from Fournival in order to allow the tenants to stay.
Negotiate the Eviction
(5 ~ 2) Dragon’s Dogma ~ Land of Opportunity Hero Trophy Guide
Land of Opportunity ~ Video Walkthrough
After receiving the quest from Fournival, proceed to locate each of the family of three living on the property.
- Jasper can be found behind the inn during the afternoon, preaching about The Dragon. When first approached, he will state that he cannot make the decision to move out without the consent of his whole family and requests that the player first speak to them about it.
- Sara can be found at the Fountain, in the Alehouse or browsing the market next to the inn. Sara is rather indecisive and requires time (one day has to pass) before she makes up her mind and agrees to move out.
- Pip can be found around the Fournival Manor. Initially he will get angry upon being notified, and will run off. He will be next found on top of the barn in the Craftsman’s Quarter and can be reached by jumping from the rooftop of the adjacent building. He will repeat his refusal and run off a second time, to be found underneath a bridge in the Urban Quarter. Here he will attempt to flee again and a mini-event occurs where the Arisen must catch him similar to the quest; An Uninvited Guest. Do NOT attack him, as this will get the player jailed. Once caught, Pip will give up and give his consent.
After speaking to all three people at least once (regardless of whether they have all agreed to move or not), the Arisen now has two different options:
Confirm the Eviction
To confirm the eviction, Pip must be chased and caught, and Sara must make up her mind. Once Pip has been caught and Sara has been given enough time to think about her decision (talk to both of them again to be sure), speak with Jasper. He will request that the Arisen front him and his family 30,000 G — this payment cannot be avoided and must be paid to complete the quest.
Finally, return to Fournival to complete the quest for a reward of 40,000 G.
Cancel the Eviction
After talking with Jasper, Sara and Pip without taking either of the latter two’s approval, Fournival will ask how the eviction is going and admit that the whole process is becoming quite the hassle. To this end, he will propose that the Arisen buy the land for 80,000 G, which removes his need to evict the family. In this case the Arisen will be out of pocket and will not receive the gold reward for a successfully negotiated eviction.
Note that Fournival is merely providing an alternative. If you do not agree to buy the land, you can still return to Jasper to confirm the eviction.
Agreeing to purchase the land and allow the tenants to stay will net the Arisen several rewards from the family when speaking to them afterwards. They can be found in their usual locations after the quest is complete.
- Jasper will give an Antique Panoply
- Sara will give a Matured Greenwarish
- Pip will give a Pretty Stone
Quest complete
Either buying the land or evicting the tenants successfully completes the quest, granting a reward of 5,000 Exp. and 10 Rift Crystals.
Kingdoms
Hearthstone
Hearthstone is a duchy or kingdom ruled by Grende Hearthstone of the House of Marten at the time of the third Gransys Dragon. Has an agreement or treaty of giving aid to countries attacked by the Dragon, which includes Gransys and Voldoa.
Meloire
Meloire is a duchy or kingdom. The House of Biquard, descended from a cousin of Godking Leonart, is one of the noble houses of the region and described as a mesne lord in Meloire. Warriors of Meloire are regarded as being well skilled.
Liore
A duchy or kingdom, Liore, formed from a split of the Liogran Peninsula along roughly north–south lines with Liore in the west and Gransys to the east around 250 years before the coming of the third great dragon.
Voldoa
A duchy or kingdom, Voldoa is part of a reciprocal agreement or treaty to render aid to countries attacked by the Dragon. This treaty includes Gransys and Hearthstone.
Like Liore, Voldoa also borders Gransys to the west.
Gransys
Gransys, a duchy or kingdom, and the setting of Dragon’s Dogma. Likely part of a relatively small island (around 3 miles across.), or peninsular created as a dukedom along with Liore around from a north–south split of the Liogran Peninsula, with Gransys forming the eastern part. Its capital is Gran Soren. Liore lies somewhere to the west of Gransys.
Gransys is ruled by Edmun Dragonsbane at the time of the coming of the Third Dragon; Edmun was Duke due to having been credited with the defeat of the Second Dragon. According to «Edmun’s Tale» Edmun became Duke on the death of the childless former Duke due to his own defeat of the dragon, however, Pawn testimony states that Edmun was crowned Duke on his triumphant return from slaying the Dragon, with no intermediate period mentioned.
Gransys covers the eastern part of a land mass — and is bounded by mountains to the west. There are two forts guarding routes west through the mountains: The Shadow Fort to the southwest of Gran Soren and The Greatwall to the west. The climate varies from cold in the north, to fairly temperate in the south.
Lewes has heard that beyond the mountains, far to the north is a path that leads to the Mainland.
Gran Soren
Gran Soren is the capital of Gransys; a walled city divided into quarters by internal walls. An open Craftsman’s Quarter to the west, with gate house; a heavily built up Urban Quarter lies to the east, with a gate house; and the Noble Quarter, accessed through fortified gates from both the urban and craftsman’s quarters. The Duke’s Demesne is accessed via a guarded and fortified gate from the noble quarter and includes a central keep with dungeons, surrounded by gardens, and a separate turreted tower to the northeast rising in the sea bay and linked to the main castle by a high-level stone walkway. An Aqueduct runs through the urban quarter, with a sea outflow to the east; the aqueduct area is also the location of the Slums.
Gran Soren’s urban quarter was almost totally destroyed after the death of the third great dragon, when the Everfall opened up. Most of the Venery and urban areas collapsed into the Everfall’s great pit.
Cassardis
Cassardis is a fishing village in the south east of Gransys, surrounded by a wall for protection.
Formerly autonomous. Became a protectorate under Gran Soren during the chiefdom of Adaro, at his bidding, for its greater safety.
Деревня «Cassardis»
Вашим новым заданием станет: «Harbinger of Destrustion». Причём новая часть сюжетной линии начнётся как обычно с заставки, в которой вы сможете наблюдать за тем, как пробуждается дракон и летит над водой. Сразу после заставки вам предстоит создать своего первого персонажа. И как только вы его создадите, на деревушку главного героя нападёт тот самый дракон, который ранее пробудился в заставке. Вы ж не думаете, что вам предстоит его прогонять? С ним предстоит сразиться, так что подойдите к нему сзади и несколько раз ударьте его по лапе мечом. За то, что молодой герой осмелился противостоять, дракон поедает его огненное сердце и сразу же улетает. И хотя дракон сожрал сердце главного героя, он не погибает, а наоборот – продолжает жить. Причём ещё и устанавливает какую-то загадочную и неизвестную связь с драконом.
После кражи сердца главный герой падает без сознания и начинается заставка. Пробуждается он уже дома, где и получает новое задание: «Newly Arisen». Взяв меч, самое время выбрать для себя класс, которых всего три: маг, ловкач и воин. После того, как определитесь со своей судьбой, берите зелёное растение в этой же комнате, в которой пробудились и выходите с домика, чтобы выслушать то, что вам скажет девушка и старик.
Перед тем, как вы отправитесь дальше, рекомендую сделать следующее: обойти все здания, собрать все лечебные растения, бутылки с зельями, еду и многие другие вещички. Не забывайте посетить берег, потому что в правой стороне находится локация под названием «Starfall Bay», в ущельях которой вы сможете найти два сундука с полезными вещами. И кстати, на крышах домов поселения, в котором вы находитесь, есть также сундуки, и это не говоря ещё о том, что сундуки даже стоят на склонах гор.
В любом случае, самое время отправиться к западному выходу из деревушки. Перед тем, как вы соберётесь пройти через ворота, к вам обратится помощник (он же «пешка») по имени Рок. Обратится к вам он не просто так, потому что позовёт вас вместе с собой в поход к соседней крепости под названием «Encampment». Поэтому так вы получаете задание: «Make for the Encampment». Так что сразу после разговора можете спокойно выходить через ворота и отправляться в указанное место.
Кстати, когда будете двигаться по дороге, тогда в лесу слева и справа на побережье по пути сможете обыскивать сундуки с предметами – не пропустите их
Но самое важное то, что рано или поздно вы встретите бродячего торговца по имени Рейнард. И у него будут неприятности, потому что на него нападут гоблины, поэтому я вам рекомендую его спасти, чтобы за его спасение получить неплохой плащ
Интересные факты[править]
При этом мировоззрение и сюжетная основа явно демонстрируют влияние восточных философий и религий с отсылками на реинкарнацию, перерождение и бесконечные циклы. Уровень технологии Грансиса — это уровень классического «высокого средневекового фэнтези», так как никакого огнестрельного оружия не наблюдается, но существуют простые пороховые устройства, такие как и баллисты. Присутствуют также стандартные элементы фэнтези, вроде магии, алхимии, амулетов, зелий, магических книг и свитков и т. д. Элементарная магия отсылает как к восточной, так и западной философии. История Воскресшего, с её акцентом на воле как ключе к существованию, перекликается с интерпретациями некоторых концепций, введенных немецкими философами, включая «Волю к власти» Фридриха Ницше и «Волю к жизни» Артура Шопенгауэра.
Если затрагивать тему более современных источников вдохновения создателей игры, то можно отметить мангу Berserk. В игре даже присутствуют доспехи и оружие Гатса и Гриффита — в рамках официального сотрудничества. Также, как уже было отмечено, Селена имеет определённое сходство с Ширке.
Olra’s tale
|
||
Olra the pawn
Ghostly apparation of the former pawn Olra
- For details of the sources, see Monument of Remembrance.
The Pawn Olra was created by Grette, an Arisen of an ancient time. During their travels they met an orphaned boy named Ashe in the ruins of a village, who became an apprentice to Grette. Grette became both a mentor and mother figure to the boy. Eventually Grette and her pawn left him to fight the Dragon, but only the pawn returned, as a husk, masterless.
Grette and her pawn had fought and killed the Dragon, but had failed at the final step and Grette was slain fighting the Seneschal, thus she was transformed into the next Great Dragon. Ashe fell in love with Olra, and she with him — he made it his quest to return some light to the lost pawn’s existence, and to avenge Grette and slay the dragon, not realizing that the dragon was actually Grette.
Ashe took Olra as his main Pawn — but in a cruel twist of fate, the Great Dragon captured Olra and it offered Ashe its choice — either defeat it or sacrifice Olra. However, as the Dragon was also the husk of Grette, the choice was essentially sacrifice his love or kill his surrogate mother. Ashe could not make the choice, and instead cursed the cycle itself. The Dragon then slew Olra, and cursed Ashe, transforming him into Daimon. Daimon went mad with grief and transformed the land into the massive underground complex known as Bitterblack Isle.
Although Ashe failed in his quest, his wish to return the light to the pawn Olra was in a sense fulfilled — the spirit of the pawn entered the body of a slain Arisen.
Olra the Arisen
- «I…I died once. Here, in this place. It was scarce a fortnight after I was first lured in. Each day brought new losses. My pawn was slain, then gradually my store of curatives dwindled. I was surrounded, body battered and broken by dark and powerful magicks. As death approached, I lifted my gaze to see the stars one final time. Yet it was not death that engulfed me then, but a strange light, far brighter than any fire of the empyrean. …past that, my memory fails.»
- — Olra’s account of her former life as Arisen, and death
Even after being sacrificed, Olra’s spirit wanted to save Ashe from this vile fate and decided to find Arisen that may help free Ashe.
The pawn’s spirit possessed an Arisen who had been slain within Bitterblack, and then sought to draw other Arisen to Bitterblack Isle so that they might seek to free her master and lover, Ashe, from the curse.
Little else is known about the life of the Arisen that the pawn Olra possessed.
Religions
The Old Gods
Sites evidencing worship of the Old Gods include The Catacombs (burials there are said to be made to the earth god); and The Watergod’s Altar (water deity, though the name is a modern invention). The Bluemoon Tower may also have been built to honour one of the Old Gods, according to legend: if true, then likely a sky or air god.
The Old Gods predate the Faith.
The Faith
The Faith is a monotheistic religion whose adherents pray to a god they call «The Maker».
The cathedral in Gran Soren is the highest ecclesiastical building in Gransys. There is also a chapel in Cassardis, and an Abbey served by nuns. The Grand Cathedral is in Auldring on the mainland.
The Gransys Abbey also functions as an orphanage.
Salvation
Salvation is a nihilistic destruction cult which welcomes the coming of Dragons.
The «Testament of Hopeless Regret» was written by a prince suffering with fever caused by an infected eye injury obtained as a result of a Dragon’s attack; the prince was the son of a king of a state destroyed by the Dragon. The prince’s work stated that the world and the people in it needed to be purged by the Dragon, to be reborn anew. The prince subsequently died from the injury, and his work came to be printed with the symbol of a single eye — «the remaining eye». In time the work led to the creation of a secret society known as «Salvation».