Worms 3d/weapons guide

Введение

Соблюдение пропорции никого, в общем-то, не волнует. Весело, но не слишком удобно для стрельбы.

История «Червяков» насчитывает не одно… э… ну… в общем, по игровым меркам, много насчитывает. Первые «Worms» вышли на заре эры PC CD игр, и, следует отметить, они вовсе не были первооткрывателями жанра. «Worms» были разработаны Team17 и изданы в 1995 году (вот вы, уважаемый читатель, вы лично — помните, что вы делали и кем были в 1995 году? А люди шедевры издавали…). Однако еще в 1991 году вышла Scorched Earth, которая, должен отметить, на мой взгляд в ряде аспектов до сих пор превосходит «Червей», скажем, по широте спектра вооружений и тактических методов.

Так или иначе, «Червяки» завоевали сердца игроманов и прочно заняли свое место на их винчестерах и полочках с дистрибутивами. Странная смесь походовой стратегии и аркады оказалась удачной. Любители подумать принялись разрабатывать тактику эффективной борьбы одних агрессивных червяков против других, а фанаты аркад прельстились простотой и изяществом решения проблемы стрельбы.

«Ракетометчик Червяк Первый к стрельбе готов!» — Вид «изнутри» вам очень пригодится.

«Worms II» поддержали и развили тенденцию, а различные дополнения вроде «Worms:Armageddon» ее откровенно эксплуатировали, принося игроманам лишние минуты веселья, а разработчикам, надо думать, некоторый доход. Кстати, одним из самых важных элементов веселья был мультиплеер, возможный, в силу походовых особенностей, на одной машине; следствием этого стало превращение (возможно, изначально задуманное) «Червяков» в «Party Game», «Игру для вечеринки», за которую можно посадить чуть ли не всех способных обращаться с компьютером гостей и быть уверенным, что скучно не будет.

Чего по нынешним меркам «Червям» сильно не хватало — так это трехмерности. Как-то даже стыдно в век засилья 3D-технологий воевать на плоской карте. Разработчики, однако, особенно не торопились (сейчас они объясняют свою медлительность стремлением разработать адекватный требованиям игры движок). И все же, под занавес 2003 года, «Worms 3D» попали в руки игроманов.

History

The game was originally published in Europe by Sega for the GameCube, PlayStation 2, Xbox and PC. In early 2004 Acclaim Entertainment published the GameCube, PlayStation 2 and PC in North America, however the Xbox port was delayed in this region. When it eventually arrived (early 2005), this too was published by Sega, under the name Worms 3D: Special Edition, although the box still refers to it under the original name, and is identical to other versions, featuring the same changes from Acclaim’s US release (namely the removal of the licensed song Coconuts by Junior Senior, and replacing it with an arrangement of the Worms theme, which would later be used for 3D’s successor, Worms 4: Mayhem)

While 3D itself never got a re-release, it was used as a basis for the 2011 game Worms Ultimate Mayhem, an enhanced port of 4: Mayhem that, alongside that game’s original content, featured the full campaign of 3D.

Sega would also publish the sequel, Worms Forts: Under Siege, which would also be the last game in the series to be released by them. Later games were published by other companies or by Team 17 themselves.

Trivia

  • The main theme of the game is Wormsong 2003, which plays during the credits regardless of whether the player has downloaded the front-end tweak or not. By default, the Main Menu music is an instrumental version of «Shake Your Coconuts» by Junior Senior. However, the front-end music tweak changes the track to «FEndStrm.aud», which was later used as the main theme of Worms 4: Mayhem.
    • Furthermore, by default, the game’s title screen plays «Shake Your Coconuts» with the lyrics included, while the Main Menu plays the instrumental version.
    • The front-end music tweak also replaces «Shake Your Coconuts» with Wormsong 2003 in the title screen, though the demo interrupts it before the lyrics commence, unless the player constantly/intermittently moves their mouse to prevent the demo from starting.
  • Unlike the console versions, the PC version has online play.
  • Also unlike the console versions is the ability to mod certain parts of the game such as the interface and the background of a level.
  • A teaser trailer for the game can be viewed here.

References

Campaign Mode has many film references and moments. Most notably the mission «Plaice Holder» is a huge devotion to the Jaws series, from the dead shark (with a fire extinguisher in its mouth), the boat, the fuel canisters, and even on the back of the boat there is a sign visible saying «ORCA», the name of the boat. Elsewhere, the lighthouse and billboard are recreated, the latter under the guise of «Worms Island».

In the game, you can obtain the Holy Hand Grenade of Antioch, a reference to Monty Python and the Holy Grail. As an additional reference, the only available fuse time is three, referencing a long, drawn out speech in the film about three being the only time that must be counted before throwing the Holy Hand Grenade (after which the king counts to five).

In the level «Tree Village Trouble», the tree houses represent the forest in Endor in Star Wars Episode VI: Return of the Jedi.

The level «Showdown at the O.K. Corale Reef» is a pun on the Gunfight at the O.K. Corral, a real gunfight that took place in 1881.

The levels «D-Day» and «Hold Until Relieved» are a reference to the film The Longest Day.

During the Campaign, the mission «Ice, Ice Maybe» is a reference to Vanilla Ice’s song «Ice, Ice Baby».

The mission Ragnarok and Roll is a reference to the future series of events in norse mythology.

Геймплей

Ваш отряд должен не просто уничтожить отряды противника, он должен полностью разрушить все базы оппонентов, чтобы там никого не осталось в живых. Поэтому вам нужно будет позаботиться, в первую очередь, о вооружении вашей бесстрашной команды червяков. На локациях собирайте предметы, превращайте их в оружие, и тогда точно вы сможете довести начатое дело до конца. Вы даже сможете на военной бронированной технике воевать с вашими противниками, зарабатывая на этом очки в игре и прокачивая всех членов вашей безудержной команды таких необычных воинов. В игре Worms W.M.D, скачать торрент которой может каждый пользователь нашего обновленного сайта видеоигр, вы увидите массу комических ситуаций, но помните, что вы должны уничтожить все на своем пути – только тогда вы сможете перейти на новый уровень в этой игре. Крушите все на своем пути, используйте тактику и стратегию, чтобы ваш отряд успешно выполнил все игровые миссии.

Новое оружие и приспособления[]

Святая ручная граната в Worms 3D

Значительная часть оружия и приспособлений из двухмерных червей
перешла и сюда, хоть некоторые из них и были удалены. Кроме этого
появилось и несколько новых, по большей части уникальных:

Оружие

Канистра с топливом

— оранжевая круглая граната, выпускающая отравляющий зелёный газ. 

Заражённый червь каждый ход теряет по три единицы здоровья, пока не
останется только одна. Может излечится от яда подобрав аптечку.

Духовая трубка — выпускает один отравленный дротик в червя

противника. При попадании червь лишается одной единицы здоровья, а затем
после каждого хода начинает терять ещё по четыре единицы до тех пор,
пока не останется только одна. Трубку также можно использовать для
подрыва бочек с нефтью или для того, чтобы столкнуть червя на мину или в
воду, хотя отдача у неё очень слабая.

Бомба-липучка — представляет собой чёрную бомбу с множеством

оранжевых присосок. Наличие таких присосок исключает всякую возможность
рикошета. Оружие идеально подходит в случае, если червь противника
находится сверху. Сама по себе наносит лишь 30 единиц урона, зато от
места взрыва черви отлетают достаточно далеко. Можно ставить таймер от 1
до 5 секунд.

Мега мина

— усовершенствованная Наземная мина, которая на вид выглядит гораздо 

больше и наносит до 75 единиц урона. Встречается только в игре по сети.

Приспособления

«Red Bull»

— энергетический напиток. Выпив его, червь полностью восстанавливает 

своё здоровье, а также получает возможность в течение одного хода
прыгать выше и ползать быстрее, как при одновременном использовании
утилит Низкая гравитация и Быстрый шаг.

Медицинский десант — с самолёта сбрасывается несколько

аптечек, причём, если со здоровьем у большинства червей всё в порядке,
самолёт может просто пролететь мимо, не сбросив ничего.

Бинокль — обычный бинокль, предназначенный для наблюдения удалённых объектов.

Worms 3D вылетает. В определенный или случайный момент. Решение

Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.

Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить Worms 3D в сторону и дождаться патча.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение Baizhan Tianchong 3D в нашем файловом архиве и обойти место вылета.

You’re just not the same

But still, Worms has lost something in the translation to 3D. Firstly, the weapons feel less powerful than they should be, with a tiny amount of splash damage barely injuring worms only inches away from a huge explosion. The game also seems to be missing those wonderful chain reaction effects when worms and mines would ricochet off of exploding barrels to create spectacular displays of pyrotechnics, carnage and death. Worms now either flop into the water, land nastily, or roll about a bit. Come on Team 17, we want stuff flying about all over the place! It’s sadly all too rare an occurrence these days.

Much of 2D Worms’ beauty lay in its simplicity, and the 3D aspect creates complications that detract from that. For example, it’s far trickier to judge projectile trajectories thanks to a number of factors, like scenery blocking your view and the way first-person aiming belies the distance and height of a shot — this wouldn’t be a problem in a point-and-fire first-person shooter, but it is with Worms’ one-shot, arcing projectiles, properly affected by gravity and wind.

The Lone Wormer

From quick start to campaign, then; the result of Team 17’s determined quest to craft a half-decent single player Worms mode. This time, I dare say it’s worked rather well. You’re given objectives and sent off into the field to complete and unlock subsequent missions, which in turn unlock challenges to take part in elsewhere in the game. The missions are quite varied and occasionally memorable, such as the mock D-Day landing opener or the jet-pack task which forces you to hop from one exploding barrel to another attempting to pick up a set number of crates. Not all of the missions require the destruction of entire enemy teams, some don’t even require the use of weapons, and the specially constructed maps on which they take place are brilliantly designed, full of the charm that characterises Worms. They are, for the most part, a pleasure to take part in.

The unlocked challenges that serve as rewards your efforts in the campaign are a lot less satisfying. They come in the form of basic time games, like a quick-fire deathmatch against an opposing team, firing at targets with a shotgun or collecting target emblems while negotiating levels with a jet-pack, all the while a clock ticks down, only getting small boosts each time a target is shot/collected. There are more rewards for gaining a high-scoring time, but the challenges often felt such a chore that I didn’t really make much of an effort with them.

Conclusion

Despite the criticisms, Team 17 has still managed to pull off an impressive evolution of a much-loved series. The core game has remained barely unchanged, but the 3D engine introduces a lot of unexpected elements to get used to, both good and bad. The PC remains the definitive Worms platform, as its version not only looks the best but features online and LAN play. The consoles versions are slightly less great, thanks to the cramped controls, rougher visuals (especially on the Cube) and — gasp! — there’s no Xbox Live support. Nevertheless, Worms 3D remains one of the most satisfying, addictive and downright enjoyable multiplayer gaming experiences I’ve ever encountered, online or no, and for that it scores highly.

8
/10

Gameplay

Modes like Campaign and Quick Match return from previous versions. The game also features a multiplayer feature, as well as the ability to edit and create teams. The objective of most of the matches is to eliminate the opposing forces’ Worms, whereas the Campaign Mode gives the player sets of specific goals which he/she needs to complete. The gameplay itself hasn’t changed much from its predecessors, with the exception of the three-dimensional view, which allows the player more freedom, and more possibilities, to complete the task at hand.

Campaign Mode consists of 35 small missions in which the player has to utilize their Worms to complete a certain task, like destroy enemy Worms, collect a certain Crate, or even unique missions, like having to detonate 16 hidden Mines in a certain time. All of the missions give awards depending on how well you do. Gold medals usually unlock maps, Wormopedia entries or even sometimes Easter eggs (usually Wormopedia entries, voice banks or secret landscapes). Sometimes, completing missions will give you a Challenge Mission in which you have to use a weapon/utility to collect targets and to try and go for as long as possible (as collecting targets adds time to your timer). Getting a gold time can unlock maps or locked weapons.

Worms 3D выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Worms 3D, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

Пародии[]

В режиме кампании есть много миссий с моментами из известных фильмов или исторических событий:

  • Первый уровень кампании начинается на пляже «Вормаха-Бич» 17 июня. Это пародия на пляж «Омаха-Бич» — место высадки союзников во Вторую мировую войну 6 июня 1944 года.
  • Пародия на фильм «Челюсти»

в миссии «Держатель Камбалы» — мёртвая акула с огнетушителем во рту,
лодка, топливные канистры и даже на корме лодки есть читабельная надпись
«ДЕЛЬФИН — КАСАТКА» — название лодки. В другом месте — маяк и доска
объявлений, на которой написано «Остров Червей».

  • Сражение второго смертельного матча идёт на всем известном «Титанике».
  • Миссия «Могучий Конг» — создана по фильму «Кинг-Конг» (момент, когда самолеты атакуют Кинг-Конга на вершине небоскреба).
  • Миссия «Высокие ставки» изображает бой с нежитью, где «командиром» отряда команды игрока является некий Ван Вормсинг — пародия Абрахама ван Хельсинга («Дракула»). Действительно, главный противник — Dracuworm (Дракула), которого Ван Вормсинг должен убить Бейсбольной битой. Следует заметить, что фильм «Ван Хельсинг» вышел через год после релиза игры, значит вполне вероятно, что пародия никак с ним не связана.
  • Миссия «Разборки киношников» — пародия на лунный заговор, инсценировку полёта Аполлона-11 на Луну.

Пасхальные яйца[]

В Worms 3D имеется несколько пасхальных яиц,
нахождение которых позволяет открывать в игре новые карты, звуки,
утилиты и страницы в Вормапедии. Нахождение всех пасхалок также
необходимо для стопроцентного прохождения игры:

В первой обучающей миссии «Учебный полигон Атлантида»

(«Атлантическая учебная фабрика»), возле самолёта можно найти вход в
длинный коридор, в конце которого находится сундук с сокровищами. Как
только игрок её найдёт, появится сообщение о пасхальном яйце, и данная
карта станет доступна в режиме мультиплеера.

В третьей миссии кампании «Гробокопатели» («Серьёзная опасность»)

позади церкви находится маленькая дымящаяся могила (на ней стоит ящик с
гранатой). Если её взорвать при помощи гранаты, появится сообщение о
пасхальном яйце и откроется статья «Фильм ужасов» и голосовая схема
«Вампир».

В миссии «Каникулы на исходе» если бросить гранату в каждое

баскетбольное кольцо, то появится сообщение о пасхальном яйце. Скрытой
подсказкой является расположенный рядом с баскетбольной площадкой
рисунок детей, играющих в мяч, отдалённо напоминающий гранату.

В миссии «Мастер на все руки» на столе есть клавиатура. Для

активации пасхального яйца надо при помощи прыжков набрать на ней
«TEAM17». Эта надпись вместе с рисунком яйца есть в руководстве по
починке компьютера, расположенном неподалёку.

В миссии «Похищенный ослик», на крыше одного из домов находится ящик

с оружием. При помощи радара его засечь невозможно, а добраться до него
можно либо с помощью прыжков, либо взорвав под ним основание (ящик от
взрывов не уничтожается).

  • В миссии «Сыр в мышеловке», если просто выполнить задание и при этом не взорвать ни одну из будок, то откроется пасхальное яйцо.
  • В миссии «Битва за кухню» почти под самой крышей можно найти ящик с

утилитой Мост. Как только игрок его подберёт, эта утилита станет
доступна в режиме мультиплеера.

Weapons

All weapons in Worms 3D, including the secret ones (such as the Mega Mine).

Note: italicized weapon names have uneditable values in the scheme creator.

  • Bazooka
  • Homing Missile
  • Mortar
  • Homing Pigeon
  • Grenade
  • Cluster Bomb
  • Holy Hand Grenade
  • Banana Bomb
  • Shotgun
  • Uzi
  • Petrol Bomb
  • Fire Punch
  • Baseball Bat
  • Viking Axe
  • Prod
  • Land Mine
  • Dynamite
  • Sheep
  • Super Sheep
  • Old Woman
  • Mad Cows
  • Air Strike
  • Concrete Donkey
  • Jet Pack
  • Ninja Rope
  • Teleport
  • Parachute
  • Girder
  • Freeze
  • Scales of Justice
  • Earthquake
  • Nuclear Test
  • Skip Go
  • Surrender
  • Worm Select
  • Low Gravity
  • Red Bull
  • Gas Canister
  • Blowpipe
  • Mega Mine
  • Sticky Bomb
  • Lottery Strike
  • Doctor’s Strike
  • Bridge Kit
  • Binoculars
  • Fast Walk
  • Laser Sight

Gameplay

Weapons

Bazooka
Homing Missile
Mortar
Homing Pigeon
Grenade
Cluster Bomb
Holy Hand Grenade
Banana Bomb
Shotgun
Uzi
Petrol Bomb
Fire Punch
Baseball Bat
Viking Axe
Prod
Land Mine
Dynamite
Sheep
Super Sheep
Old Woman
Mad Cows
Air Strike
Concrete Donkey
Jet Pack
Ninja Rope
Teleport
Parachute
Girder
Freeze
Scales of Justice
Earthquake
Nuclear Test
Skip Go
Surrender
Worm Select
Low Gravity
Red Bull
Gas Canister
Blowpipe
Mega Mine
Sticky Bomb
Lottery Strike
Doctor’s Strike
Bridge Kit
Binoculars
Fast Walk
Laser Sight

Campaign missions

D-Day
Crate Britain
Grave Danger
A Leek in a Vegetable Patch
Ice, Ice, Maybe
When Annelids Collide
Rum Deal
Earn Your Crust
Apple Core Island
Helter Skelter
Take My Cherry
In Space, No-One Can Hear You Clean
Shiver Me Timbers
Falling For You
Crop Circle
Tree Village Trouble
Movie Mayhem
Worm and the Beanstalk
Schools in for Summer
High Stakes
A Quick Fix
All Cooped Up
Trial of the Damned
Showdown at the OK Corale Reef
Plaice Holder
Hook, Line and Skimmer
Nobody Rides For Free
Hold Until Relieved
To Boldly Go
Beautiful Balloon
A Good Nights Sleep
Beefcake Breakfast Brawl
Costa Del Danger
Ragnarok and Roll
Alien Juice Suckers

Total Wormage

I’d wager the majority of you reading this are already quite aware of what a Worms game involves, so skip this paragraph if that includes you. The premise is deceptively simple, recalling golden oldies like Scorched Tanks and… some other things I can’t remember right now. Two teams of worms are placed in random locations across a completely destructible level suspended above water. One member of a team picks a weapon from an occasionally bizarre arsenal ranging from bazookas, shotguns and Uzis to bananas, bouncing sheep and grannies. All of which explode, of course. Mass destruction ensues as each team takes its turn to knock shades out of the other, with both worms and the scenery suffering. The loser is the first to have all of his worms blown away.

The majority of the Worms charm comes from being able to crowd round one computer or console with your chums and devise the cruellest, most callous way of offing your mate’s earth-dwellers. The ‘playful’ bickering that often ensues may result in hospital treatment, but at least you can laugh about it afterwards. It really does house one of the finest multiplayer experiences we’ve had to date, and one that remains largely unchanged. In fact, it’s immediately clear once you’ve got the tutorial out of the way that the entire game is still fundamentally intact apart from the addition of a few new weapons (the gas grenades and nuclear attacks, for example), and this is probably to the relief of teary-eyed nostalgics and to the disgust of dismissive remake cynics.

The Third Dimension

I’ll have to admit that at first I was concerned; we needn’t dwell on the incredible failure of 3D updates of classics in the past, but at least the original developers were behind this one. I negotiated through and took in the menus as fast as I could, as the licensed track «Shake Your Coconuts» from popular young person’s beat combo Junior Senior playing in the background was doing its damnedest to aurally violate my eardrums.

This was when I stumbled into Videogame Creation Crime #3263: ‘Having menus with pictures for buttons that require you to hover over each and every one to discover their function’. Worms 3D’s front-end interface, while quite bouncy and pretty, irritates more than a game’s front-end really should. More thought really should have been put into streamlining the interface since the player is forced to use it so much; all of your match and team customisation takes place through the use of big fat chunky cartoon buttons and, while less irritating on a PC with its mouse pointer, it’s frustratingly cumbersome on a console.

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Breach and Clear (2014)

Это тактическая стратегия, дающая контроль над отрядами войск специального назначения. Во время планирования и выполнения рискованных миссий игроки будут уничтожать группы террористов, используя общие стратегии и индивидуальные тактики. Breach & Clear позволит изменять снаряжение, оружие и отряд. Бойцы будут набираться опыта на заданиях и …

Год выпуска: 2014Жанр: Real-Time Strategy(RTS)Разработчик: Mighty Rabbit StudiosИздательство: Mighty Rabbit StudiosСайт разработчика: http://www.mightyrabbitstudios.com/Язык интерфейса: АнглийскийПлатформа: PCОперационная система: Windows Vista / Windows 7 / Windows 8Процессор: 2.0 GHz Dual CoreОперативная память: 2 Гб

PC игры / Strategy
Подробнее  

Part 2

Fire Punch

The Fire Punch sends your enemies flying in all directions, and in the best circumstances, onto mines or off the landscape! The Fire Punch must be activated while standing directly next to your arch-enemy. When so positioned, it sends them flying in the direction that you’re facing and chops 30 points from their health.

Baseball Bat

The Baseball Bat is an excellent weapon for removing unwanted enemies far and lengthy distances across the landscape often with wet results. And remember not to waste the Baseball Bat when you can knock worms into the water using other, less useful weapons, such as the Prod. The Baseball Bat can cause up to 30 points of damage.

Viking Axe

This is a weapon quite unlike all the others. The Viking Axe is a close-combat weapon which splits your enemy’s health in two and buries the poor victim into the landscape. If a worms’ health is down to a single point then the Viking Axe will kill them.

Prod

Ack!! You want to upset somebody!?! What’re you playing at with this one then, eh?? Oh alright… we’ll let you off… it is kind of funny. The Prod move is the ultimate insult, even more so when you get it right. It doesn’t do any damage, just gives your opponent a nasty little push in the intended direction.

Land Mine

Your standard army issue Land Mine, works like every other Land Mine on the landscape. Ensure that you have enough time to run away after dropping the Land Mine… you don’t want to get caught by your own weapons!

Dynamite

Do we really need to say much about this one? It’s Dynamite… so be careful with it! Once you’ve dropped it, you’d better pray you make good with your escape plan, because the Dynamite takes no prisoners! It has a 5 second fuse and a nasty habit of blowing a huge 75 points of health off anything caught in the blast.

Sheep

Exactly what goes on inside the Sheep’s mind? Best not to think about it, just let him go and watch him bounce across the landscape. If the Sheep comes across an obstacle or ravine then he will do his best to get across it. Pressing fire once sends the Sheep on his way, and then a second press detonates him, if he’s left too long jumping around then he will get tired and do something about it himself. A Sheep in the face can do as much as 75 points of damage!

Super Sheep

Our favourite farmyard animal dons his cape and takes to the sky! This Sheep can fly! After being released, a second tap of the fire button will send him shooting upwards into the sky, where he can be flown around the landscape. How cool is that?

Old Woman

The Old Woman is a deadly timed explosive weapon that has to be precisely used otherwise you could end up being the worm on the receiving end of the grumbling pensioner. Best used in situations where you are above the enemy worms and well out of harm’s way. Simply press the fire button to release her and enjoy the carnage she brings. The Old Woman can cause up to 75 points of damage.

Mad Cows

The Mad Cow is a mobile, explode on impact no-nonsense weapon. They do tend to work on the principle of ‘safety in numbers’, so if you come across these characters it could be you who ends up as chops! Each Mad Cow can cause up to 75 points of damage.

Air Strike

The Air Strike is a great weapon for attacking quite large areas of landscape and provide a method for a sure-fire kill if the enemy is out in the open when sudden death begins. Each missile can achieve a maximum of 30 points of damage.

Concrete Donkey

The Concrete Donkey… oh yeah this is the one to use alright when the enemy just won’t come out of that nifty little bunker they’ve created for themselves.

Development

The game was announced by Team17 in 2002 as Worms 3, featuring a different logo and initially announced to be published by Activision. In 2003 the name changed to Worms 3D and Activision were dropped as the publisher. It was later announced that Sega would be publishing the game in European territories.

The game was announced at E3 2003, featuring two different maps for demonstration. (which are leftover in the game’s files.) and different team colors.

An earlier image, possibly at the time when the game was still named Worms 3. Showing different Hud elements, brighter tones in level lightning. different Bazooka design and team colors.

Pre-release image, this time it’s a bit later in development. With the Hud being identical to the final version.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector