Material stats

What next?

So, you’ve built your first tools, gotten some ores, built a smeltery and have it up and running. What can you do next with tinkers’ construct? You could make more advanced tools, using a tool forge. You could start playing with alloys. You could also try to make your very own favorite tool. You might have even forgotten to start a farm and are surviving completely on rotten flesh.

A lot of this is already covered in other wiki pages.

— Tool forge

At this time of the game, I personally start making myself a tool forge. It’s a rather expensive recipe, but the ore cost can be halved by using the smeltery. Requirements for the tool forge: 18 iron ore, 6 sand, 6 gravel, 6 clay and 1 tool station (you can use 2 logs to make this, as shown earlier).

Начало

При первом заходе в мир после установки модификации, вам выдадут книжку: «Материалы и Вы». В ней написано всё, что нужно знать о модификации (крафты, руды и многое другое).

Создание своего инструмента

Чтобы начать создание своего инструмента, вам понадобится сделать несколько рабочих столов.

  1. Стол для вырезки схем
  2. Конструктор деталей
  3. Сундук для схем (необязательно, но с ним удобнее)
  4. Инженерная станция

После того, как вы скрафтите первый стол, вам выдадут вторую часть книги «Материалы и Вы». Во второй части описаны инструменты, нужные детали и особенности, материалы нужные для сбора инструментов, характеристики материала, особенности и многое другое, модификаторы инструментов и их способности. Чтобы скрафтить инструмент, нужно открыть вторую часть книги «Материалы и Вы» и посмотреть какие детали вам нужны. После этого нужно сделать эти детали. Чтобы сделать эти детали, вам нужно сделать схемы, они делаются в столе для вырезки схем из пустых схем с помощью кнопок следующая схема и предыдущая схема(в новых версиях выбор схемы упрощается). Потом нужно воспользоваться конструктором деталей (можно положить все нужные схемы в сундук для схем), в конструктор деталей нужно положить схему и материал, который хотите использовать (не все материалы можно использовать), после чего вы получите нужную деталь и осколок материала, осколки можно получить только если на деталь требуется только половина материала (например, для рукояти инструмента). После того, как вы сделали все нужные детали, нужно будет воспользоваться инженерной станцией (Инженерной кузней). Там нужно выбрать нужный инструмент и выложить все детали в нужном порядке. После чего инструменту можно дать имя (необязательно) и, наконец, собрать его.

Предметы и структуры нужные для создания своего инструмента.

Ингредиенты Процесс Результат Описание
Палка +Любые доски Пустая схема Основной элемент модификации.Позволяет создаватьвсе инструменты и оружие.
Верстак Верстак инженера Аналог верстака.Показывает содержимоесоседнего сундука.Сохраняет предметы в сетке крафта.
Пустая схема +Сундук Сундук для схем Хранит схемы
Пустая схема +Любые доски Стол для вырезки схем Позволяет создавать схемы.
Пустая схема +Любая древесина Конструктор деталей Используется для созданиячастей инструментов по схемам.Показывает содержимоесоседнего сундука для схем.
Пустая схема +Верстак илиВерстак инженера Инструментальная станция Используется для сборкипредмета из частей.
Инструментальная станция +Блок обожжённого цементного кирпича +Железный блок илиАлмазный блок илиИзумрудный блок илиЗолотой блок Инструментальная кузница Улучшение станции.Открывает новые типы инструментов.
  • (лопата-топор-мотыга)

Модификация и ремонт

Модификация

После создания можно его улучшить. Для этого есть вкладка «Ремонт и модификация». В ней вы увидите три слота: в один нужно положить инструмент, а в остальные модификаторы. У каждого инструмента (зависит от материала) разное количество слотов под модификаторы (например у кактусовой кирки есть 3 слота под модификаторы), которые заполняются модификациями. Количество слотов можно увеличить с помощью трех модификаторов (единоразово добавляют по слоту):

  1. Алмаз с золотым блоком
  2. Звезда Нижнего мира
  3. Зачарованное золотое яблоко с алмазным блоком

С версии 1.12.2 добавление дополнительных слотов под модификации более невозможно.

Модификаторами могут быть:

  1. Алмаз
  2. Изумруд
  3. Лазурит
  4. Красная пыль
  5. Шар мха
  6. Лавовый кристалл
  7. Шелковистая драгоценность
  8. Кварц
  9. Огненный порошок
  10. Некротическая кость
  11. Большая обсидиановая пластина
  12. Поршень
  13. Обсидиан+жемчуг Края
  14. Освещённая земля
  15. Приготовленный паучий глаз

А узнать, что дает каждый из этих предметов можно, перейдя по этой ссылке: тык.

Ремонт

После поломки инструменты из модификации не исчезают, а превращаются в сломанные и вы можете отремонтировать свой инструмент. Для этого не надо делать наковальню и тратить уровни на ремонт, для этого достаточно открыть станцию инструментов и открыть вкладку «Ремонт и модификация»; там нужно положить материал для ремонта (материал наконечника вашего инструмента) и всё.

1.6.4 «Stable» Versions

1.5.5.2

  • Hotfix for scythes crashing in the tool station.
  • Bows should no longer eat FPS like candy.
  • Daggers and Arrows render properly.
  • The Smeltery should always be capable of melting villagers now.
  • Blocks should render as blocks when melting in the Smeltery.

1.5.5

  • Removed battlegear compatibility due to API breakage.
  • Casting Channel behavior with faucets should be quite useable now.
  • Knapsacks are now dimensionally aware. (Witchery compatibility)
  • Changed how hearts render to better represent poison and wither status.
  • TiC storage block Tool Forges got some texture love form §ThermX.
  • Fixed duplication exploits.
  • Fixed duplication bugs.
  • Fixed duplications of crafting in the crafting station and no you can’t do it anymore!
  • Fixed reinforced tooltip.
  • Standardized speed tooltips.
  • Fixed compressed cobblestone melting values.
  • Capes moved to a new location.
  • Custom NPCs should not drop yellow hearts 100% of the time now.
  • Tools should work properly with attributes now. (Exo-armor, spiked gloves, etc)
  • Added a drawbridge blacklist.

1.5.4

  • Armor Gui accessories redone.
  • Yellow hearts will drop from bosses.
  • Tasty now drops bacon every so often.
  • Added a creative-mode way to get tools.
  • Added a third extra modifier for tools.
  • Battlesigns have the writable trait.
  • Battlesigns now have the «Damage Reflector» ability.
  • Scythes with silk touch function as shears.
  • A config setting has been added to make vanilla tools have only one use.
  • Knapsacks should sync properly on load.
  • The tool station gui now shows speed properly.
  • Slimegrass will no longer grow under other slimegrass.

1.5.3

  • Added a crafting recipe for the exo-suit, config value disabled by default.
  • The Crafting Station is now somewhat sensitive to blocks around it. (Tool Stations, Chests, etc)
  • Fixed various bugs involved with aluminum and block crafting.
  • Added TE3 support for Nether ores and aluminum.
  • Various changes to casting channels.
  • Obsidian mixing in the Smeltery re-added.
  • Bow lag should be slightly improved.
  • Fixed a bug that let hammers mine blocks above their mining.

1.5.2.6

  • Added a name tag recipe.
  • Fixed blood drop item behavior.
  • Added a config for crafting of endstone.
  • Added a config to disable tool log spam.
  • Fixed a bug with tool log spam.
  • Misc fixes.

1.5.2.4

  • Bronze and aluminum brass names reverted.
  • Fixed a bug with the descriptive books crashing.
  • Fixed a bug where any item could be placed in the armor gui.

1.5.2.3

  • Default value for bronze alloy changed to 4 ingots. (Update your configs)
  • Bronze and Aluminum Brass renamed to align with Thermal Expansion.
  • Suppression fixes for Iguana Tweaks.

1.5.2

  • Blood.
  • Blood can be poured into a casting table and then put on a drying rack.
  • Slime channels can be made with raw slimeballs.
  • Nether version of the Smeltery that can be made with Natura’s nether materials.
  • Blood channels.

1.5.1

  • Drawbridges, igniters, signals, and cable buses were moved to Tinkers’ Mechworks.
  • Essence extractors were removed.
  • Added a gem cast.
  • Emeralds are now meltable.
  • Horses melt into glue.
  • Pigiron tools.
  • Aluminum ingots are now registered as «aluminum» and «aluminium» instead of «naturalAluminum».
  • ALL descriptive books updated to reflect changes.
  • Tooltips added on blocks that need them.
  • New storage block textures.
  • Thermal Expansion support.
  • Extra Utilities support.
  • Tools without another ability can throw splash potions.
  • Fluids are source versions instead of finite.
  • Ender items melt at the proper values.

1.5.0

  • Experimental Adaptive Smeltery config setting. It’s quite buggy, off by default.
  • Tool parts are meltable.
  • SDX, the mining explosive.
  • Wooden rails.
  • Stone ladders.
  • Wooden patterns can be used as furnace fuel.
  • Repair modifier reworked.
  • Wooden armor has recipes.
  • Slime islands should be transparent now.
  • AE support for multiblocks.
  • Fix oreDict recipes regarding stone torches.
  • Updated battlegear support.
  • Added a warning message to crashlogs regarding GregTech or OptiFine. (we don’t support these mods in any way)

1.4.6

  • Updated to Minecraft 1.6.4.
  • Fixed a crash when a drawbridge is placed in another drawbridge’s camo slot.
  • Various drawbridge changes.
  • Items can be tossed in the Smeltery from above.
  • Metals render properly behind translucent blocks.
  • Reduced updates on casting channels.

1.4.5.1

  • Added Jerky.
  • Added Slime Channels.
  • Added Bounce Pads.
  • Added Battlegear 2 support.
  • Initial Mystcraft Support.
  • MFR support is now a child mod.
  • Many config settings for Slime Islands.
  • Removed EBXL API.
  • Knapsacks drop items in the proper place.
  • Attacking iron golems with computercraft turtles no longer crashes the game.
  • Arrow rendering.
  • Landmines no longer duplicate things.

Arrows[edit]

Using an arrow with a flint arrowhead, a wooden shaft, and a feather fletching, the stats of the arrow are 1.0 hearts of damage, a weight of 2.33, and an accuracy of 91%.

The Attack Damage of the arrow is decided purely by the Arrow Head.

The amount of Ammo you get with an arrow is determined by dividing the Durability by 10, and rounding up. (For example, a Flint arrowhead with 171 Durability will have 18 ammo, while an Iron arrowhead with 250 Durability will have 25 ammo.)

The total Break Chance can be determined with the equation: (<Shaft Break Chance> x <Arrowhead Break Chance>) + <Fletching Break Chance>. The Break Chance occurs when the arrow hits a block — the arrow will always break when it hits a mob.

The Weight of the arrow is decided by the arrowhead and shaft only, and determines how fast the arrow falls when fired. Heavier arrows fall faster, and are thus more difficult to use.

Arrowheadsedit

Material Arrowhead Material Ability
Durability Attack Damage Weight Break Chance
 Wood 97 0.69 50%
 Ghostwood 131 0.5 6.3 25%
 Darkwood 131 0.5 6.3 25%
 Fusewood 250 1 6.5 25%
 Bloodwood 350 1.5 6.5 25%
 Cactus 150 1 0.76 100% Jagged I
 Bone 200 0.5 1.69 100%
 Slime Crystal (Green) 500 0.22 0% Slimy
 Slime Crystal (Blue) 1200 0.22 0% Slimy
 Paper 30 0.69 1000% Writable
 Stone 131 0.5 2.05 100% Stonebound I
 Flint 171 1 1.33 100%
 Obsidian 89 1 2.4 100%
 Netherrack 131 0.5 1.5 130% Stonebound I
 Nether Quartz 101 0.5 6.3 25%
 Certus Quartz 250 1 2.3 25%
 Iron 250 1 3.3 80% Reinforced I
 Copper 180 1 2.7 110%
 Bronze 550 1 3.2 120%
 Thaumium 400 1 1.8 50% Thaumic
 Alumite 700 1.5 1.1 70%
 Pig Iron 250 1 3 50% Tasty
Pokefennium Pokefennium 500 1 6.5 50%
Fairy Fairy 250 1 6.3 25%
 Steel 750 2 3.6 90%
 Cobalt 800 1.5 3 200%
 Ardite 500 1.5 1.25 200%
 Manyullyn 1200 2 2.25 100%

Shaftsedit

Material Shaft Material Ability
Weight Break Chance Durability
 Stick 1.0 15% 1x
 Sugar Cane 0.5 66% 1.5x
 Bone 1.8 2% 0.95x
 Blaze Rod 0.9 8% 1.2x Flame

Fletchingedit

Material Fletching Material Ability
Durability Break Chance Accuracy
 Feather 1x +5% 91%
Leaf Leaf 2.5x +0% 71% Stonebound
 Slimy Leaves 1.4x +2% 94% Jagged
 Slime Crystal (Green) 0.8x +0.5% 96%
 Slime Crystal (Blue) 0.8x +0.5% 96%

Crafting

You can make a Shortbow in a Tool Station by assembling different parts, like any other tool. It is made with two Bow Limbs and a Bowstring.

The material properties listed when making the parts does not correspond quite correctly to the Shortbow, as it uses a largely different relevant stat set, as listed below.  As a note, all stats listed are using the default Bowstring, and the other two strings may yield different results.

Material Stats
MATERIAL Draw Speed Arrow Speed Durability Misc.
Blue Slime 1.2 seconds 1.2 x 576
Green Slime 1.2 seconds 1.2 x 1,536
Pig Iron 1.2 seconds 1.2 x 384 Tasty, Reinforced 1
Bone 1.5 seconds 1 x 192
Wood 1 second 1 x 384
Cactus 1 second 1 x 384 Jagged
Paper 0.62 seconds 0.5 x 48 Writable
Thaumium 2.4 seconds 1.2 x 576 Thaumic
Ardite 2.4 seconds 1.2 x 960 Stonebound
Manyullyn 2.4 seconds 1.2 x 1,536
Copper 2.4 seconds 1.2 x 384
Iron 2.4 seconds 1.2 x 576 Reinforced 1
Alumite 2.4 seconds 1.2 x 768 Reinforced 2
Bronze 2.4 seconds 1.2 x 576 Reinforced 1
Cobalt 2.4 seconds 1.2 x 1,152 Reinforced 2
Steel 2.4 seconds 1.2 x 768 Reinforced 2

When mixing 2 different now limbs in to 1 shortbow, the numeric stats (Draw Speed, Arrow Speed multiplier, and Durability) are always the average of the two materials’ base values (plus or minus 2 hundredths of a second of draw speed) with the exception of the following materials, listed in the table below: Stone, Flint, Netherrack, and Obsidian.  When mixing these with any material other than these, the draw speed is far worse than the average of the two materials’ stats would indicate.  

MATERIAL Draw Speed Arrow Speed Durability Misc.
Stone 0.8 seconds 0.2 x 10 Stonebound
Flint 0.8 seconds 0.2 x 10 Stonebound
Netherrack 0.8 seconds 0.2 x 10 Stonebound
Obsidian 0.8 seconds 0.2 x 10 Reinforced 3

Tested on unarmored Skeletons, spawned Creatively. Version 1.8.4a for Minecraft 1.7.10.

MATERIAL ATTACK DAMAGE TYPE OF ARROW DRAW
Wood 4 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Stone 1.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Cactus 4.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Flint 1.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Iron 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Bone 4 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Obsidian 1.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Netherrack 1.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Slime 6 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Paper 1.75 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Cobalt 7.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Ardite 7.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Manyullyn 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Copper 7.5 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Bronze 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Alumite 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Steel 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Blue Slime 6 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full
Pig Iron 8 Flint Arrowhead, Feather Fletching Full

A Shortbow at full draw.

Adding Modifiers[edit]

Paper tool parts give +1 additional modifier per piece. (i.e. Using a paper binding allows the tool to have 4 modifiers. Making a tool all out of paper means will have 6 modifiers, but will have a slow mining speed and low harvest level).

1x Diamond + 1x Gold Block = 1 additional modifier. Can only be used once.
1x Enchanted Golden Apple + 1x Diamond Block = 1 additional modifier. Can only be used once.
1x Nether Star = 1 additional modifier. Can only be used once.

Non-paper tool: 3 modifiers (max. 6 with additional modifiers)
Tool with paper binding: 4 modifiers (max. 7 with additional modifiers)
Full-paper tool: 6 modifiers (max. 9 with additional modifiers)
(If you have Extra Utilities installed) Full-magical wood: 11 modifiers (max. 14 with additional modifiers)

Usage

Each Material Trait is used in different ways, traits can activate in the following ways; only when used to attack, only when used to mine, both attacking and mining, passive abilities that activate on their own, abilities that alter the weapon’s stats just by having the ability, and abilities that activate whenever it is used at all.

Trait Description
Alien Tool has a random bonus to Durability, Speed, and Attack that slowly takes effect over time.
Aquadynamic Speed boost while underwater or it is raining. Underwater, tool will mine at normal speed.
Aridiculous Mine faster and inflict more damage when it is hot and dry. If it is only dry, take a slight penalty instead.
Autosmelt Items mined with this tool are smelted as if in a Furnace.
Baconlicious 5% chance to drop bacon when killing mobs, 0.5% chance when breaking blocks.
Beheading Each level adds a 10% chance to get the enemies head on kill. Beheading II is applied to cleavers by default when constructed.
Breakable Arrows have a chance to break and cannot be retrieved.
Cheap Tool gains an additional 5% to restored durability when repaired.
Cheapskate Tool is 20% less durable than the stats of its components would suggest.
Cold-Blooded 50% extra damage if the target is at full health.
Crude 5% extra damage against unarmoured targets.
Crude II 10% extra damage against unarmoured targets.
Crumbling Double mining speed if the block doesn’t require a tool to break.
Dense Reduced chance of using durability if the tool is already damaged.
Depth Digger Digs faster the lower the player is (approximately 1.03x faster per level below y=72).
Duritae Each time the tool is used, 10% chance of using double durability, 40% chance to use none.
Ecological 1 in 800 chance of repairing a point of durability every tick.
Enderference Endermen cannot teleport away for a few seconds after being damaged.
Endspeed Arrows travel instantly to where the player is aiming; no travel time.
Fire Storm Bonus fire damage and sets hit mobs on fire.
Flammable Blocking with this weapon sets attackers on fire and prevents the player from being damaged by fiery attacks.
Fractured Deals 1.5 Hearts of bonus damage.
Freezing Mob moves slower and slower the more they are hit.
Hellish Deals 2 Hearts of bonus damage to Mobs that do not usually spawn in the Nether.
Holy Deals 3 Hearts of bonus damage to undead enemies.
Hovering Arrow moves slower but ignores gravity.
Insatiable Hits after the first will deal progressively more bonus damage but also consume more and more durability.
Jagged Tool does more damage as it loses durability, but mines slower.
Lightweight 10% bonus mining speed and attack speed.
Magnetic Item drops are drawn to the player.
Magnetic II Item drops are drawn to the player at a wider range than Magnetic.
Momentum Mining blocks increases the player’s speed as long as they keep mining.
Petramor When mining stone, there is a 10% chance to repair some durability.
Poisonous Poison is inflicted on target when hit.
Precipitate Tool speed is inversely proportional to remaining player health.
Prickly Enemy sustains an additional 0.5 to 1.5 hearts of armor-penetrating damage when hit.
Sharp Inflicts bleeding status effect on an enemy when hit, inflicting 0.5 hearts of damage per second for a few seconds.
Shocking Running around, breaking blocks, or hitting things charges the player’s tool. Hitting an enemy discharges it, dealing damage and providing a speed boost. Mining a block discharges it, giving a mining speed boost.
Slimey (Green) Tool has a chance to spawn a green slime.
Slimey (Blue) Tool has a chance to spawn a blue slime.
Spiky Upon being hit, inflict 1/3 of the tool’s damage value to the enemy as cactus damage. There is a short cooldown before the effect occurs again.
Splintering Successive hits on the same mob inflicts more damage.
Splitting Chance to fire 2 arrows instead of 1 upon firing. 2nd arrow does not have 100% accuracy.
Squeaky Grants Silk Touch but negates all damage.
Stiff Reduces damage to a maximum of 1 heart of damage when blocking.
Stalwart Hitting an entity can bestow Resistance for 30 seconds.
Stonebound Tool mines faster as it loses durability, but inflicts less damage.
Superheat Deal bonus damage to enemies on fire.
Tasty Tool gets eaten if the player is hungry.
Twilit Tool operates faster in the Twilight Forest; it inflicts more damage outside the Twilight Forest.
Unnatural The tool mines faster the higher its mining level is above the required one.
Well-Established Slightly increased XP drop rate, and XP drops are larger.
Writable +1 modifier slot.
Writable II +2 modifier slots.
Veiled Projectile will be invisible

Thank you for the table Branditobandito

Новые материалы

Для того, чтобы создавать те или иные инструменты, потребуются разнообразные материалы: чистые и сплавы. Они могут быть как обычными и привычными, так и новыми, добавленными модификацией.

  • Дерево. Достать его можно повсюду. Материал имеет 97 единиц прочности. Не наносит урона. В качестве осколка дает палку.
  • Камень. Как и дерево он довольно распространен. Имеет основную прочность в 131 единицу, а полную – 65. Наносит урон в половину сердец. Имеет особенность – силу камня. Его осколком является каменный осколок. Есть возможность получения каменного стержня.
  • Железо. Незаменимо для создания большинства инструментов. Можно улучшать и обрабатывать. Обычная прочность – 250, а полная – 325. Дает железный осколок и железный стержень. При уроне сносит одну единицу здоровья. Особенностью железа является укрепление.
  • Кремень. Прочнее камня. Материал для пещерных людей. Его прочность – 171, полная – 119. Дает кремниевый осколок и кремниевый стержень. Наносит столько же урона, сколько и железо.
  • Кактус. Разновидность деревьев, растущая в пустыне. Прочность – 150. С него выпадают кактусовые осколки и кактусовые стержни. Наносит такой же урон, как железо или кремний. Особенность кактуса – зазубренность.
  • Кость. Применять материал можно далеко не один раз. Обладает немаленькой прочностью в 200 единиц. Сносит полсердца при уроне. Как осколок дает костную муку.
  • Обсидиан. Сам по себе невероятно прочен, но при придании формы становится хрупким. Обычная прочность – 89 единиц, а полная – 71. Наносит урон в одну единицу здоровья. Обладает особенностью укрепления и дает обсидиановые осколки.
  • Алюмит. Является довольно редким сплавом. Очень прочный (700) и для переплавки потребуется плавильня. Наносит полтора сердца урона. Особенность алюмита – укрепление. Дает алюмитовый осколок.
  • Камень Нижнего мира. Обладает прочностью в 131 единицу. Наносит урон в полсердца. Дает особенность – силу камня, а также осколок камня Нижнего мира.
  • Синяя слизь. Добывается она из новых мобов – синих слизней; имеет большую прочность – 1200 основную и 2400 полную. Ее особенность – слизь. Выпадает осколок синей слизи. Не наносит урон.
  • Зеленая слизь. Сама по себе мягка и пружиниста, выглядит бесконечной. Имеет прочность в пятьсот единиц, не наносит урона и дает слизневый осколок. Имеется та же особенность, что и у синей слизи.
  • Бумага. Слаба и обладает маленькой прочностью (всего 30 единиц), однако неплохо модифицируется. Не наносит урон, в осколке дает бумагу. Имеет особенность – переписываемость +1 модификатор.
  • Кобальт. Относится к материалам Нижнего мира. Светло-синего цвета. Обладает прочностью в восемьсот единиц и требует плавильню для использования. Наносит урон в полтора сердца. Из него выпадает кобальтовый осколок. Особенностью данного материала является укрепление.
  • Ардит. Так же относится к Нижнему миру. Чем сильнее ардитное орудие изношено, тем быстрее оно начнет добывать. Ардит требует плавильню для использования, обладает прочностью в 500 единиц. Отнимает полтора сердца при ударе, а также обладает особенностью – силой камня. Дает ардитовый осколок.
  • Мануллин. Является сплавом Нижнего мира. Очень крепок прочность даже больше чем у алмаза (основная – 1200, полная 3000). Сносит сразу две единицы здоровья при ударе. Дает мануллиновый осколок.
  • Медь. Новый материал, добавленный модификацией. Медь встретить удастся практически везде под землей. Для использования сначала придется переплавить при помощи плавильни. Прочность 180, полная – 207. При ударе наносит единицу урона. С меди выпадают медные осколки.
  • Бронза. Также как и медь, широко распространена и нуждается в плавильне. Имеет прочность 550 единиц. При ударе забирает одно сердце. Имеет особенность укрепления. Дает бронзовый осколок.
  • Сталь. Является сплавом железа и требует плавильни. Имеет прочность 750 и особенность укрепления. Сносит два сердца при уроне, дропает стальной осколок.
  • Свиное железо. Является сплавом железа, изумрудов и крови. Для использования нужна плавильня. Прочность свиного железа – 250 единиц. При ударе наносит урон снимая одно сердце. Имеет сразу две особенности – вкусность и укрепление.

Единицы прочности – количество блоков, на добычу которых хватит орудия. Каждый из материалов дает осколок и стержень. Осколки, кстати, возможно использовать при починке инструмента в дальнейшем.

Руды

Некоторые материалы представлены как руды, поэтому добывать их можно так же, как, например, железо или золото.

  • Медь, олово и алюминий расположены, как правило, под землей;
  • Ардитовые и кобальтовые руды возможно достать лишь отправившись в Нижний мир;
  • Медь, олово, железо, алюминий, золото и кобальт существуют еще и в качестве гравийных руд, которые добываются лопатой.

Книги[]

С версии 1.10.2 модификация добавляет в игру только одну книгу — Материалы и Вы, которая содержит в обновлённом виде почти всю информацию предыдущих книг, за исключением книг Грандиозная выплавка и Дневник металлурга.

Ингредиенты Процесс Описание
Пустая схема +Книга Даётся в самом начале игры. Предоставляет основную информацию о модификации.

До версии 1.10.2 в модификации присутствовало четыре книги, содержавших основную информацию:

  • Материалы и Вы, часть 1. Вы появляетесь с ней. Объясняет с чего начать.
  • Материалы и Вы, часть 2. Содержит больше информации о материалах и модификаторах.
  • Грандиозная выплавка. Содержит больше информации о создании плавильни и сплавов.
  • Дневник металлурга. Финальная книга, содержащая предысторию создания модификации.
Ингредиенты Процесс Результат Описание
Пустая схема +Бумага Материалы и Вы Дается в самом начале игры.С неё начинаетсязнакомство с модификацией. До 1.10.2 крафт использовал бумагу, а после — книгу.
Материалы и Вы Материалы и вы. Том 2 Следующая книга.Даёт больше информациио материалах и модификаторах. Крафт актуален только до 1.10.2
Материалы и вы. Том 2 Грандиозная выплавка Рассказывает о созданиипечей и сплавов. Крафт актуален только до 1.10.2
Грандиозная выплавка Вооружение инженера Содержит описание различного оружия. Крафт актуален только до 1.10.2
Вооружение инженера Дневник инженера Заключительная книга.Содержит предысториюсоздания модификации. Крафт актуален только до 1.10.2

Материалы

Добываемые

Название Кусочек Рудоягода Пыль Слиток Руда Блок Жидкость Ведро с жидкостью
Алюминий
Олово
Медь
Железо
Золото
Изумруд
Кровь
Ардит
Кобальт

Сплавы

Название Кусочек Пыль Слиток Блок Жидкость Ведро с жидкостью
Алюминиевая латунь
Бронза
Свиносталь
Алюмит
Маньюллин
  1. ↑ Данные предметы и блоки из оригинальной игры.
  2. Удалено в новых версиях

Алюминий, медь, олово были удалены с версии 1.7.10, следовательно бронзу сделать не получится, так как это сплав олова с медью, также алюминиевая латунь будет недоступна. Мод будет поддерживать эти металлы, если скачать дополнение TAIGA(Tinkers alloying addon).

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector