Grahtwood map — the elder scrolls online (eso)
Содержание:
- Wayrest, Jewel Of The Bay
- Награды спутников
- The Gates of Oblivion 2021 Adventure
- ESO Daggerfall Covenant Zones
- Альдмерский доминион
- Снаряжение спутника
- ESO Ebonheart Pact Zones
- ESO Public Dungeons
- The Barrows Of Westmark Moor
- Кто такие спутники?
- Morrowind (16 км)
- Skyrim (37 км)
- ESO Western Skyrim Zone Guide
- Меню спутника
- Даггерфольский ковенант
- Arena (Не подтверждено; предположительно 9,656,064 км)
- Map Completion Western Skyrim & Blackreach: Greymoor Caverns
Wayrest, Jewel Of The Bay
by Sathyr Longleat the Elder
Wayrest is one of the most glorious cities of western Tamriel sparkling in her contemporary beauty, lustrous by her past. She is prized above all cities in High Rock. No other city has contributed so much to the culture of the Bretons. The spirits of her genius children continue to haunt the streets. You can see them in the gabled roofs, grand boulevards, and aromatic marketplaces. The people of Wayrest have an instinctive appreciation of their past, but are not obsessed by it, as the people of Daggerfall seem to be. One feels that one is in a modern city when one visits Wayrest, but there is a magic in the air that could only come from centuries of civilization.
It is difficult for historians to declare a certain date for the foundation of Wayrest. Where the Bjoulsae River feeds the Iliac Bay, a settlement of some variety has existed since at least 1E 800. The traders and fishermen of Wayrest were surrounded by hostile parties. The Orc capital Orsinium had grown like a weed to the north, and pirates and raiders crowded the islands to the west. There is no mystery to Wayrest’s name. After what most travelers had to endure at the eastern end of the Iliac Bay, the little fishing village on the Bjoulsae was a welcome rest.
Nowhere in the much-vaunted censuses of the Skyrim Occupation is Wayrest mentioned. In the Annals of Daggerfall, King Joile’s letter to Gaiden Shinji of 1E 948 contains the following reference: «The Orcs have been plaguing the Wayresters and impeding traffic to the heart of the land.»
Wayrest only truly bloomed after the razing of Orsinium in 1E 980. Hard-working traders and merchants were instrumental in forming a trade alliance, thus reducing pirate activity on the bay. A successful mercantile family, the Gardners, built a walled palace in town and, over time, allowed banks and other businesses within its walls. A Gardner, Farangel, was proclaimed king when Wayrest was granted the right to call itself a kingdom in 1E 1100.
Although Wayrest was ruled by one family, the merchants continued to wield incredible power. Many economists have alleged that Wayrest’s eternal wealth, despite her hardships, comes from this rare relationship between merchants and crown. The Gardner Dynasty was followed by the Cumberland Dynasty, but never has a king of Wayrest been deposed by revolution or assassination. Every king of Wayrest can trace his line back to a merchant prince of Wayrest. The merchants and king respect one another, and this relationship strengthens both.
Wayrest has survived blights, droughts, plagues, piracy, invasions, and war with good humor and practicality. In 1E 2702, the entire population of the city was forced to move into the walled estate of the Gardners as protection against pirates, raiders, and the Thrassian plague. A less resourceful community would have withered, but the Wayresters have survived to enrich Tamriel generation after generation.
Награды спутников
У каждого спутника есть два связанных личных побочных задания, которые станут доступны игроку после установления уровня взаимопонимания «приятель». Завершение второго задания компаньона откроет для вас гостя-компаньона, как коллекционный предмет, что позволит размещать и использовать его так же, как и другие коллекционные предметы меблировки у себя в доме. Как мы уже упоминали, завершение любого задания от вашего спутника приведет к значительному улучшению взаимопонимания.
Выполнив глобальные достижения, связанные с каждым компаньоном («Дорогая подруга» и «Брат по оружию»), игрок может разблокировать коллекционный сувенир для каждого спутника, который обеспечивает преимущества небоевого перка (пассивной способности), даже когда компаньон не активен. Эти предметы коллекционирования находятся в меню «Коллекции» в подразделе «Расширения».
The Gates of Oblivion 2021 Adventure
Uncover the schemes of the Daedric Prince Mehrunes Dagon 800 years before the events of The Elder Scrolls IV.
Deadlands DLC NOVEMBER 2021
Story DLC that ends The Gates of Oblivion 2021 Adventure, The Deadlands Zone with Fargrave City. Battle Prince of Destruction in the Deadlands, close the Gates of Oblivion and uncover new deadly plot of Waking Flame.
The Deadlands Map
Fargrave City Map
Atoll of Immolation
Skyshards
Blackwood Chapter
Blackwood Zone, ancient land beset by Daedric forces. Rockgrove Trial (12-player). New World Events: Oblivion Portals.
Blackwood Map
Companions
Atoll of Immolation
Zenithar’s Abbey
The Silent Halls
Skyshards
Flames of Ambition DLC
Dungeon DLC that starts Gates of Oblivion. The Cauldron Dungeon, cultists prepare shrines to the Prince of Destruction. Black Drake Villa Dungeon, archives of the Black Drake.
Walking Flame DLC
Dungeon DLC in The Gates of Oblivion 2021 Adventure. Red Petal Bastion, uncover fall of Knights of the Silver Rose order. The Dread Cellar, explore forgotten abattoir to learn secrets of The Empire.
ESO Daggerfall Covenant Zones
All zones in Daggerfall Covenant Region are available for free in ESO Standard Edition.
Stros M’Kai Zone
One of the first landfalls settled by the Redguards when they sailed east from their lost homeland of Yokuda, the island of Stros M’Kai is now a haven for freebooters, sea-rovers, and other nautical entrepreneurs who roam the Abecean Sea.
Stros M’Kai Map
Skyshards
Betnikh Zone
Nine generations ago, the island of Betony was conquered by the Seamount Orcs, who renamed it Betnikh. A proud, self-reliant people, the Orcs fiercely protect their new home from incursion by outsiders.
Betnikh Map
Skyshards
Glenumbra Zone
Glenumbra, the westernmost region of High Rock, contains the city-states of Daggerfall and Camlorn, the great cemetery of Cath Bedraud, and the wild areas of Hag Fen, Glenumbra Moors, and the forests of Daenia.
Glenumbra Map
Bad Man’s Hallows
Skyshards
Stormhaven Zone
Situated at the head of the strategic Iliac Bay, Stormhaven is the geographic center of High Rock, and also the home of the great trading city of Wayrest, capital of the Daggerfall Covenant.
Stormhaven Map
Bonesnap Ruins
Skyshards
Rivenspire Zone
This northwestern region of High Rock contains some of the province’s most dramatic terrain, including towering, flinty crags, windswept moors, and narrow canyons. Many folk find the environment oppressive, even threatening.
Rivenspire Map
Obsidian Scar
Skyshards
Alik’r Desert Zone
Though there are fertile fields on the coast near the capital city of Sentinel, it is the arid expanses of the interior that have captured the hearts of the rugged Redguards. The Alik’r is rich in mineral resources, but its fierce creatures and harsh terrain are daunting to most.
Alik’r Desert Map
Lost City of the Na-Totambu
Skyshards
Bangkorai Zone
This region takes its name from its most famous feature, the Bangkorai Pass, which has served as High Rock’s defense against the wild raiders of Hammerfell for countless generations. The uplands north of the pass and the desert to the south are both ruled from the port city of Evermore.
Bangkorai Map
Razak’s Wheel
Skyshards
Альдмерский доминион
Гнездо Кенарти (Khenarthi’s Roost)
|
|
Ауридон (Auridon)
|
|
Гратвуд (Grahtwood)
|
|
Гриншейд (Greenshade)
|
|
Малабал Тор (Malabal Tor)
|
|
Марка Смерти (Reaper’s March)
|
|
Снаряжение спутника
Пообщайтесь с вашим спутником и выберите опцию «Меню спутника». Это вызовет сопутствующий интерфейс. На первой странице второй строкой будет «Снаряжение», которое откроет ваш инвентарь снаряжения для компаньона. Тут же слева доступно к просмотру что на компаньона надето. Игрок должен иметь в инвентаре доспехи и оружие, которое он хочет, чтобы его спутник носил на себе, иначе его невозможно будет экипировать. У компаньона есть те же слоты для снаряжения, что и у игрока, за исключением того, что он может использовать только один набор оружия, поскольку у них только одна панель способностей. Качество снаряжения варьируется от нормального до эпического, без особенностей (т.н. трейтов) или с определенными особенностями. Игрок не сможет создать снаряжение для компаньона, но его придется искать (выбивать в мире или покупать по гильдейским магазинам). Снаряжение компаньона не соотносится с уровенем, не может быть зачаровано, не требует ремонта и не имеет присущего ему стиля внешнего вида, а вместо этого наследует стиль компаньона, на которого оно надето.
Белое снаряжение для спутников можно купить у оружейников, плотников, бронников, кожевников и портных по всему миру, снаряжение получше выбивается с мировых боссов, боссов подземелий или боссов даэдрических якорей. Этим снаряжением можно торговать, покупая или продавая его в гильдейских магазинах, его можно дарить. Экипированное один раз на спутника снаряжение привязывается к вашему аккаунту, и его уже нельзя передать или продать.
Особенности снаряжения следующие: Агрессия — увеличивает урон компаньона (за каждую надетую часть).Расширение — увеличивает длительность всех положительных и отрицательных эффектов на компаньонов (за каждую надетую деталь).Укрепление — уменьшает урон, получаемый компаньоном (за каждую надетую деталь).Сосредоточенность — увеличивает рейтинг критического удара компаньона (за каждую надетую деталь).Жизненная Сила — увеличивает регенерацию очков суперспособности компаньона (за каждую надетую деталь).Проворность – сокращает время перезарядки способностей компаньона (за каждую надетую деталь).Разрушение — увеличивает пробивание компаньона (за каждую надетую деталь).Утешение — увеличивает эффективность исходящего от компаньона исцеления (за каждую надетую часть).Энергичность — увеличивает максимальный запас здоровья компаньона (за каждую надетую часть).
ESO Ebonheart Pact Zones
All zones in Ebonheart Pact Region are available for free in ESO Standard Edition.
Bleakrock Isle Zone
Bleakrock is an island off the northeast coast of Skyrim between Windhelm and Solstheim. The hardy Nords who inhabit Bleakrock are mostly farmers and fisherfolk. A small contingent of Pact soldiers keeps a sharp lookout for pirates and raiders.
Bleakrock Isle Map
Skyshards
Bal Foyen Zone
Bal Foyen, on the southern coast of Morrowind’s Inner Sea, was a wild expanse of marshland until recently. Now much of it has been turned over to the Dark Elves’ former Argonian slaves, who plant saltrice and herd guar in the former wastes.
Bal Foyen Map
Skyshards
Stonefalls Zone
The ashfall from the volcanoes of the Velothi Mountains and from great Ash Mountain itself is Stonefalls’ bane and benefit, fertilizing the soil where the land isn’t too arid to grow crops. It was here that the recent invading army from Akavir met its bloody end.
Stonefalls Map
Crow’s Wood
Skyshards
Deshaan Zone
The fertile valleys of Deshaan are home to lush fungal forests, deep kwama mines, and broad pastures where netches and guar graze. But all pales before the magnificence of Mournhold, home of the Tribunal and capital of the Ebonheart Pact.
Deshaan Map
Forgotten Crypts
Skyshards
Shadowfen Zone
On the border with Morrowind, the Shadowfen region has had more contact with Tamrielic civilization than most of Black Marsh — due primarily to the activities of the Dunmeri slavers who once operated out of the city of Stormhold. Now the Argonians are back in charge.
Shadowfen Map
Sanguine’s Demesne
Skyshards
Eastmarch Zone
One of the Old Holds, Eastmarch was among the first regions of Skyrim settled by the Nords when they arrived from Atmora. Its capital, Windhelm, is the oldest continuously inhabited human settlement in Tamriel, and was founded by Ysgramor himself.
Eastmarch Map
Hall of the Dead
Skyshards
The Rift Zone
Skyrim’s southernmost hold has a relatively temperate climate, thanks to northern mountains that block the frigid gales of the Sea of Ghosts, and warming volcanoes in the Velothi Mountains to the east. Its capital is Riften, on the shores of broad Lake Honrich.
The Rift Map
The Lion’s Den
Skyshards
ESO Public Dungeons
For anyone at any time, harder than delves.
01Bad Man’s Hallows Glenumbra
02Bonesnap Ruins Stormhaven
03Crimson Cove Malabal Tor
04Crow’s Wood Stonefalls
05Forgotten Crypts Deshaan
06Forgotten Wastes Vvardenfell
07Hall of the Dead Eastmarch
08Lost City of the Na-Totambu Alik’r Desert
09Nchuleftingth Vvardenfell
10Obsidian Scar Rivenspire
11Razak’s Wheel Bangkorai
12Root Sunder Ruins Grahtwood
13Rulanyil’s Fall Greenshade
14Sanguine’s Demesne Shadowfen
15The Lion’s Den The Rift
16The Vile Manse Reaper’s March
17Toothmaul Gully Auridon
18Village of the Lost Coldharbour
19Imperial Sewers Cyrodiil Imperial City
20Old Orsinium Wrothgar Orsinium
21Rkindaleft Wrothgar Orsinium
22Sunhold Summerset Summerset
23Karnwasten Summerset Summerset
24Orcrest Northern Elsweyr Elsweyr
25Rimmen Necropolis Northern Elsweyr Elsweyr
26Labyrinthian Western Skyrim Greymoor
27Nchuthnkarst Blackreach:GC Greymoor
28Zenithar’s Abbey Blackwood Blackwood
29The Silent Halls Blackwood Blackwood
The Barrows Of Westmark Moor
by Sathyr Longleat the Elder
The burial grounds of Westmark Moor, known to many as the Sanguine Barrows, have developed an unsavory reputation among locals over the course of their history. The nobles of Rivenspire have buried their departed beneath the gnarled trees here for as long as anyone alive today remembers, laying relatives to rest among centuries-old crypts that have borne witness to corruption, disputes, theft, and worse.
Many prominent northern nobles inter their dead in Westmark’s cold earth, including the Dorell, Tamrith, and Montclair families. Though some of these houses have produced Kings and Queens of Shornhelm, those deceased do not rest with their relatives here. Instead, they are transported to join the other monarchs of High Rock in the great cemetery of Cath Bedraud in Glenumbra, per long-standing tradition.
Feuds between the houses over the titles to gravesites in the Sanguine Barrows are common. One incident in Mid Year of 2E 551 earned the burial grounds their unfortunate common name. As I recall, it so happened that the Tamrith and Montclair houses both suffered the loss of a family member on the same day. The houses’ claims in the barrows bordered one another and had been a source of strife between them for many years. When both funeral processions arrived one morning on the same hill in front of the same gravesite (a highly desirable one with a view of the river), conflict was inevitable.
The nobles quarreled for hours and sent servants back and forth for documents, titles, and maps with official claims laid out, but neither house could be convinced to step down. As sunset approached, patience was in short supply. The Montclairs and the Tamriths each blame the other, unsurprisingly, for hurling the insult that provoked the houses into drawing steel, and the Bloody Funeral (as it came to be called) that ensued left a black mark on each house’s legacy in the eyes of Rivenspire’s people.
Looting and desecration are likewise common among the Sanguine Barrows. Though the responsibility of patrolling them belongs to the constabulary of Hoarfrost Downs, the lure of riches is sometimes enough to turn a protector into a criminal, or at least enough to turn his head and allow entry to the tombs. More than once, a King or Queen of Shornhelm has ordered a hanging to set an example against such behavior.
Despite these harsh consequences, a new defacement or theft still seems to follow nearly every noble burial. In fact, it has only been a few years since the Tamriths were scandalized when an entire crypt was found empty one morning of everything-bodies and all. The thieves were never found, and as to why they’d take the bodies with their loot, well, we’d all prefer not to think of it.
The Sanguine Barrows have seen more than their share of villainy and conflict throughout the years, and earned their name many times over. I sincerely hope that no more tales of violence or robbery shall need to be added to this record, and that the nobles still buried there may rest peacefully for ages to come.
Кто такие спутники?
Бастиан Галликс — имперец мужчина. У него типичная внешность благородного рыцаря. Ему нравится, когда вы справедливы и не занимаетесь ничем незаконным. Сам Бастиан рекомендует себя как неплохо владеющего посохом разрушения, а также способностью ветки одноручное оружие и Щит. Он преуспевает в алхимии, а это означает, что игрок, в свою очередь, с вероятностью 30% получит улучшенное зелье из сундуков или монстров. Эти зелья будут улучшены Проницательностью Бастиана.
Пример улучшенного Бастианом зелья
Мирри Элендис — данмерка. Она не любит лодки, больших змей и когда игрок убивает других людей, но ей очень нравится, когда игрок откапывает сокровища и любые артефакты раскопок. Сама Мирри рекомендует себя как лучницу, которая умеет обращаться и с кинжалом, но, всё же предпочитает лук. Вероятно это связано с её неспособностью выживать в гуще боя и предпочтением сражаться издалека. Имея ее в качестве компаньона, у вас будет возможность найти дополнительную добычу в сундуках с сокровищами (хоть с карт сокровищ, хоть в наземном контенте любых локаций).
Дополнительная награда из сундука сокровищ, если в момент нахождения с вами Мирри
Morrowind (16 км)
Фанаты-ветераны Morrowind могут удивиться, что Morrowind — самая маленькая игра Bethesda с открытым миром в серии. Вварденфелл имеет около 16 километров игрового пространства. Причина, по которой он кажется намного больше, чем Skyrim, заключается в том, что в этой игре не было быстрых путешествий.
Точнее, в ней не было удобного быстрого перемещения. Игроки могли либо платить за пользование иловыми полозьями, разбросанными по ландшафту, чтобы перемещаться между городами, либо те, кто владеет магическими искусствами, могли отмечать места для телепортации. В сочетании с медленной скоростью передвижения в игре, Вварденфелл кажется гораздо больше, чем на самом деле. Те, кто владеет расширением Bloodmoon, также могут путешествовать в Солстхейм на лодке или обладая достаточно высоким навыком акробатики, чтобы перепрыгнуть через океан.
Skyrim (37 км)
В сообществе ходит мем, что Bethesda уже полдюжины раз перепродавала Skyrim, включая специальное издание игры, расширение Greymoor для Elder Scrolls Online, и даже есть порт для вашего Alexa.
Однако люди продолжают покупать игру из-за того, насколько невероятен ее мир. Рядом с игроком всегда происходит что-то интересное, будь то случайные встречи или неисследованные подземелья. Skyrim намного больше, чем Morrowind, более чем в два раза превышая размеры той игры — 37 километров. Часть этого пространства — вода и горы, но почти на всем ландшафте игрокам есть что открыть для себя. Захватывающие дух просторы и квесты не дают поклонникам вернуться в игру почти десять лет с момента ее выхода.
ESO Western Skyrim Zone Guide
Western Skyrim is zone in The Elder Scrolls Online: Greymoor Chapter, a part of Dark Heart of Skyrim 2020 Adventure.
In Western Skyrim you have to stop a powerful Vampire Lord from enslaving Tamriel.
Cities: Solitude.
- Antiquities Antiquities, Leads and Mythic Item Location Maps.
- Locate and retrieve all 19 musical instruments and deliver them to the Bards College in Solitude.
- Blackreach: Greymoor Caverns — underground zone beneath Western Skyrim
- — Bard College, Antiquarian Circle and Blue Palace
- Obtain cheese from each of the Giant camps in Western Skyrim.
- Discover all the entrances to Blackreach: Greymoor Caverns.
Меню спутника
Меню спутника становится доступным при разговоре с ним. Первая страница представляет собой обзор, сверху справа показывающий боевой уровень компаньона, а также, слева, его экипировку, подобно как мы видим экипировку своего персонажа. Изначально у спутника есть белые доспехи и оружие: у Мирри лук, у Бастиана посох разрушения. Игрок имеет доступ к снаряжению компаньона, которое нужно носить в своем инвентаре, чтобы он мог его экипировать.
Ниже под шкалой уровня спутника расположена панель способностей компаньона. На ней вы увидите 5 навыков и абсолютную способность, которые открываются по мере роста уровня спутника (например, четвертый навык открывается на седьмом уровне, пятый на двенадцатом). У навыков есть приоритет в использовании, и мы выставляем их в порядке приоритета (какой навык поставим раньше, такой будет использоваться раньше). Ячейка для ультимативной способности откроется на 20м уровне спутника.
Следующей идет панель взаимоотношений. Она показывает, что компаньон думает об игроке, и будет ли он более дружелюбен с игроком или нет. Чем лучше отношение компаньона к вам, тем больше вы имеете от него бонусов: он даёт вам свои личные задания, тем самым продвигая вас к достижениям «Дорогая подруга» и «Брат по оружию». Выполнив эти достижения, вы получите т.н. памятные вещи, которые сделают пассивные способности ваших спутников доступными и для всех персонажей вашего аккаунта. От Мирри это будет способность находить дополнительные мешки в сундуках, от Бастиана — способсность улучшать зелья, выпадающие с неигровых персонажей. Пассивная способность будет работать, даже если спутник не призван.
Даггерфольский ковенант
Строс М’кай (Stros M’Kai)
|
|
Бетник (Betnikh)
|
|
Гленумбра (Glenumbra)
|
|
Ривенспайр (Rivenspire)
|
|
Стормхейвен (Stormhaven)
|
|
Пустыня Алик’р (Alik’r Desert)
|
|
Бангкорай (Bangkorai)
|
|
Arena (Не подтверждено; предположительно 9,656,064 км)
Если исходить только из маркетинга Bethesda, то The Elder Scrolls: Arena стала бы самой большой ролевой игрой из когда-либо созданных с огромным отрывом. По данным Bethesda, размер Arena составляет более 9 миллионов километров.
Разработчики не только лгали о размерах своих игр, но это невозможно доказать. Игроки пытались пройтись от одного города к другому, чтобы измерить расстояние, но игра, кажется, бесконечно повторяет одну и ту же местность, когда игрок уходит слишком далеко от города. Если делать это достаточно долго, игра начинает ломаться. Однако в городах есть уникальное игровое пространство, но оно никак не может превзойти наш последний пункт в этом списке.
Map Completion Western Skyrim & Blackreach: Greymoor Caverns
Western Skyrim Grand Adventurer Complete 30 quests in the areas of Western Skyrim or Greymoor: Blackreach Caverns.
An Instrumental Triumph Locate and retrieve all 19 musical instruments and deliver them to the Bards College in Solitude,
Labyrinthian Group Event Defeat Garneld the Hollow and his band of undead and draugr in Labyrinthian.
Nchuthnkarst Group Event Defeat the Clockwork Criterion and its Mechanical Minions in Nchuthnkarst.
7
Zone Storyline Quests
19
Wayshrines
6
Delves
23
Points of Interest
6
Striking Locales
3
Crafting Set Stations
2
Public Dungeons
10
World Events
6
World Bosses
18
Skyshards
10
Lore Books
Requirements for Map Completion in Western Skyrim are common for two zones: Western Skyrim & Blackreach: Greymoor Caverns.