Дополнения к openttd

Downloading OpenSFX

OpenSFX is available from at least three locations. This readme will only cover the official download locations. We cannot support third party download locations and we cannot refund your money if you have paid money for OpenSFX.

Getting a Stable Release

There’s two places where you can get the latest stable release:

  • If you’re new to OpenTTD and don’t have access to the original TTD files, you’ll have to download and install OpenSFX manually. This is really not that difficult as it may sound, so don’t worry too much about that.

    • Download location: https://www.openttd.org/downloads/opensfx-releases/
    • Installation instructions: .
  • If you already have OpenTTD up and running using the original TTD base sounds, the ingame Online Content service is the easy way to obtain OpenSFX.

    • Download location: use the ingame Online content service;
    • Installation instructions: .

Shared Orders

Shared orders allow you to share one set of orders between multiple vehicles so that when one vehicle’s orders are updated, the other vehicles sharing the same orders are also updated. It doesn’t matter which vehicle you update — all vehicles sharing those orders are changed.

Instructions

  1. Open the orders list for the vehicle you want to share another vehicle’s orders, and click on Go To.
  2. Hold down Ctrl and click on another vehicle that has the orders you want to share.
  3. Now the two vehicles share the same schedule; they are linked together. You will see that the orders from the other vehicle are displayed and the last line now reads —End of Shared Orders—.

The schedules for the 2 buses have been shared

You can link together as many vehicles as you want, there is no limit, but of course you can only link the same type of vehicle together because they will be using the same stations.

Undo shared orders

At some point you may decide you don’t want a vehicle to share orders any more. Of course you can’t simply delete them because this will delete them on all vehicles linked to that share. Instead:

  1. Open the orders list of the vehicle you want to remove from the share.
  2. Select the last line: —End of Shared Orders—
  3. Click Stop sharing.

You will see that the last line says —End of Orders— again. All other vehicles sharing those orders are unaffected by this change. You can now control the unshared vehicle’s schedule independently from other vehicles as normal.

List of vehicles with shared orders

The icon to the right of the Orders window (or Timetable window) is the Shared Orders button. It shows a list of all the vehicles that have the same as the current vehicle. The icon will only be enabled if the vehicle is sharing orders.

List of vehicles with shared orders

Notes

  • Unlike copied orders, sharing orders is possible for vehicles that already have an existing schedule. This is because to share orders you must hold down the Ctrl key, making it unlikely that you could accidentally lose the vehicle’s schedule. When doing this the vehicle will lose all of its existing orders, and only have the shared ones.
  • You can use the clone vehicle button (of depot window) or buy a copy button (of vehicle window) to create an identical copy of a vehicle but by default orders are copied. If you want to share orders with cloned vehicles, hold Ctrl as you click on the vehicle to clone.

Clone vehicle button.

Buy a copy button.Only available if the vehicle is in the depot.

With shared orders, there is no «master» set of orders (e.g. one vehicle that stores the main orders list that the others link to) that you can inadvertently delete. As long as at least one vehicle with the orders you want exists, the orders list is preserved.

Варианты разгрузки

Чтобы разгрузиться вы можете:

  • «Разгрузиться, если груз принимается»;
  • «Выгрузить все»;
  • «Передать» — для передачи груза;
  • «Не разгружаться».

Варианты разгрузки.

Разгрузиться, если груз принимается

Транспорт проходя через станцию, выгрузит все грузы, которые принимаются на этой станции, и уйдет в направлении следующего пункта назначения. Это начальный вариант по умолчанию. Не рекомендуется использовать (за исключением транспортных средств, перевозящих пассажиров, почту).

Выгрузить все

Это заставит транспорт оставить любой перевозимый груз на станции. Любой груз, принимаемый на станции, обрабатывается как обычно, то есть будет оплачен. Любой груз, не принимаемый на станции, также будет объязательно выгружен и останется дожидаться другого транспорта, который его заберет. Груз будет ожидать на станции отображаясь «По дороге из (источник)» в окне Ожидания. Транспорт не будет получать плату за любой груз, который не принимается.

Этот вариант не мешает транспорту загружаться любым новым грузом на этой станции, нажав поведение загрузки.

Передать

Результатом этого варианта будет выгрузка поездом груза на станцию, не зависимо от принимаемого груза, так же как это делает Выгрузить. Однако в этом случае вы получите часть оплаты за расстояния на которое груз проехал до этого момента. Это полезно для организации трансферных линий feeder service, когда груз передаётся на станцию, которая в норме его не принимает, для передачи следующей транспортной линии. При использовании передачи груза возможна ситуация, когда одна из промежуточных линий становится убыточной. Тем не менее, она необходима в цепи передачи товара, которая в целом приносит доход.

Этот вариант не мешает транспорту загружаться любым новым грузом на этой станции, нажав поведение загрузки.

По умолчанию транспорт будет как обычно собирать любые ожидающие грузы (задание отображается как «Передача и прием груза»). Как ни странно, но это включает и груз, который вы только что выгрузили! Если это не то, чего вы хотите, вы можете выбрать опцию «Не загружать» среди кнопок опций загрузки (так что задание теперь гласит: «Передать и Остаться пустым»).

Не разгружаться

Транспорт будет проходить через эту точку не разгружаясь. Допавляются как (Не разгружаясь и …) список.

Этот вариант не мешает транспорту загружаться любым новым грузом на этой станции, нажав поведение загрузки.

Copy Orders

If you want to set up a service that is used by more Vehicles, it is repetitive to give each of these vehicles orders separately. Imagine a bus service where 5 buses go around to 5 Stations in a town for a frequent passenger service. It is boring to carry out the same steps 5 times over, so you can copy all orders from one vehicle to another.

Instructions

  1. Give out the orders as you would normally do for the first vehicle.
  2. Now click on the next vehicle, go to its order window and press Go To
  3. Instead of clicking a destination as before, click on the first vehicle which already has its orders set (either in its Depots or if it has been set loose; on the road/track/etc.)
  4. You will now see that the second vehicle has the same orders as the first one.

To prevent mistakes, you can only copy orders to a vehicle if it doesn’t already have orders. This is because in a busy station you might accidentally click on a vehicle with existing orders and overwrite all your hard work.

Copying orders is still not the best solution because if you want to change orders later you must reassign them individually to each vehicle. See shared orders for an even better way to give out orders.

Connecting to a server

Choose a game server

  • To see a list of public games, select «Yes» from the «Advertised» menu on top and then click the «Find server» button on the bottom-left corner.
  • Enter your name!
  • Select a server from the list to see more information about it.
  • Click «Join game». Another window will pop up.

The server list on the left shows the following information:

  • Name: Server name, or just the IP if there is a connection problem.
  • Clients

    Format: connected clients / max clients — active companies / max companies

    : Number of clients and companies in the game out of the total possible number.

  • Lock icon: The server is private and protected with a password.
  • Green/Orange/Red dot: Server compatibility with your OpenTTD version or your NewGRFs.
  • Little flag: The nationality of that server.

Resolving missing NewGRFs

If you want to join a server which show up as orange (NewGRF mismatch), you can click on the NewGRF Settings button and then on check online content to see if the missing NewGRFs are available through the online content system.

If you still can’t resolve some NewGRFs you might want to try searching for it using the GRF Crawler.

[network]

  • Admin password
  • Autoclean companies =
  • Autoclean novehicles
  • Autoclean protected
  • Autoclean unprotected
  • Bytes per frame
  • Bytes per frame burst
  • client_name
  • Commands per frame
  • Connect to ip
  • Default company pass
  • Lan internet
  • Last host
  • Last port
  • Max clients
  • Max commands in queue
  • Max companies
  • Max download time
  • Max init time
  • Max join time
  • Max lag time
  • Max password time
  • Max spectators
  • Min active clients
  • Network id
  • No httpd content downloads
  • Pause on join =
  • Dedicated server
  • Reload cfg =
  • Restart game year
  • Server admin chat =
  • Server admin port
  • Server advertise =
  • Server lang
  • Server name
  • Server password
  • Server port

Old settings:

  • Player name
  • Server bind ip

[gui]

  • Advanced vehicle list
  • Ai developer tools
  • Auto euro =
  • Autoscroll =
  • Autosave
  • Autosave on exit =
  • Coloured news year
  • Console backlog length
  • Console backlog timeout
  • Cycle signal types
  • Date format in default names
  • Default rail type
  • Default signal type
  • Developer
  • Disable unsuitable building
  • Drag signals density
  • Drag signal fixed distance
  • Enable signal gui =
  • Errmsg duration
  • Expenses layout =
  • Graph line thickness
  • Hover delay
  • Keep all autosave =
  • Left mouse btn scrolling =
  • Link terraform toolbar =
  • Liveries
  • Loading indicators
  • Lost train warn =
  • Max num autosaves =
  • Measure tooltip =
  • Missing strings threshold
  • Network chat box height
  • Network chat box width
  • New nonstop =
  • Newgrf default palette
  • newgrf_developer_tools
  • Newgrf show old versions
  • News message timeout
  • Order review system
  • Osk activation
  • Pause on newgame =
  • Persistent building tools =
  • Population in label =
  • Prefer teamchat =
  • Quick Goto =
  • Reverse scroll =
  • Scrollwheel multiplier
  • Scrollwheel scrolling
  • Semaphore build before
  • Show date in logs
  • Show finances =
  • Show track reservation =
  • Smooth scroll =
  • Station drag drop =
  • Station gui group order
  • Station gui sort by
  • Station gui sort order
  • Station num tracks
  • Station platlength
  • Station show coverage =
  • Statusbar pos
  • stop_location
  • Threaded saves
  • Timetable arrival departure
  • Timetable in ticks =
  • Toolbar pos
  • Vehicle income warn =
  • Window snap radius
  • Window soft limit
  • zoom_max
  • zoom_min

Old settings:

  • Always build infrastructure =
  • Bridge pillars =
  • Status long date =

Активирование NewGRFs

1. Щелкните кнопку «NewGRF Settings»/»Настройки NewGRF» в главном меню.

Существует два вида интерфейса для дальнейшего диалога: старый (в версиях OpenTTD 1.0 и ниже) и новый (в версиях OpenTTD 1.1 и выше). Ниже представлены оба варианта.

Новый диалог (OpenTTD 1.1 и выше)

2. Выберите необходимый NewGRF из списка неактивных и нажмите кнопку «Add»/»Добавить» или просто совершите двойной щелчок по нему. На небольшом экране это выглядит так:

На больших экранах диалог разворачивается в более удобный вид:

3. Настройте, если необходимо параметры активных newgrf-ов. Для этого выберите NewGRF в списке активных и нажмите кнопку «Set Parameters»/»Параметры». Открывшийся диалог будет выглядеть примерно так:

4. При желании вы можете сохранить список выбранных активных newgrf-ов вместе с их параметрами конфигурации или загрузить ранее сохраненный такой список используя соответствующие кнопки сохранения и загрузки списка:

Версия 1.0 и более старая

2. Щёлкните «Add»/»Добавить».

3. Выберите файл NewGRF, который хотите использовать, затем щёлкните «Add To Selection»/»Добавить в выбранные».

4. Щёлкните «Add»/»Добавить» чтобы добавить ещё NewGRF, затем «Apply Changes»/»Применить изменения» когда закончите.

Городские здания

Большинство зданий в городе являются источниками Пассажиров и Почты, которые могут перевозиться как в другие города, так и в пределах одного города.

В некоторых случаях здания могут также принимать другие грузы, такие как товары или продукты питания. Чтобы принять эти грузы, здания в зоне обслуживания станции должны потребить в общей сложности не менее 8 / 8 от груза. С целью узнать количество принимаемого груза отдельными зданиями, используйте инструмент «Информация о земле»(Синий круг с вопросительным знаком на панели инструментов).

Население города рассчитывается исходя из количества зданий и количества проживающих жителей в каждом здании.

Панель инструментов строительства дорог

Щелкните на кнопку строительства автодороги в , чтобы вызвать панель строительства дороги.

Панель строительства дороги

Функции кнопок (слева направо):

Кнопка Действие Клавиша Описание
Построить дорогу 1, 2 Строит дорогу в выбранном направлении; нужно щелкнуть на местности и тащить указатель. Замечание: работает с разрешением в половину клетки. Если вы щелкните на правую половину клетки и потащите вправо, то дорога начнется с половины клетки. То же самое относится и к концу клетки.
Кнопка автоматического построения дороги 3 Очень эффективный инструмент для постройки дорог в любом направлении (может показаться довольно сложным поначалу). Если зажать Ctrl, то очень легко стирает дорогу.
Очистить территорию 4 Сносит все на клетке.
Построить гараж 5 Открывает окно постройки гаража с различной ориентацией по сторонам света.
Построить пассажирскую станцию 6 Открывает окно для постройки автобусных остановок различной конфигурации.
Построить грузовую станцию 7 Открывает окно для постройки грузовых станций различной конфигурации.
Активировать одностороннее движение по дороге 8 Позволяет создать дороги с односторонним движением.
Построить мост B Позволяет создать мост.
Проложить туннель T Позволяет построить туннель.
Очистить R (CTRL) Выбрать другой инструмент и очистить этот участок. Состояние также меняется при нажатом Ctrl.

Кроме строительства на ровных площадках, дороги, гаражи и станции и рельсы также могут быть построены на склонах

Расценки за доставку груза

Сумма, которую вам заплатят за доставку груза, зависит от 4 парамертров: количество груза, которое было доставлено, ценности груза, преодоленной дистанции и времени доставки.

Груз Ед. изм. Раннее время доставки (дни) Позднее время доставки (дни) Начальная плата за груз(фунты)

Пассажиры

Немедленно

24

£39

Драгоценности

Мешки

1

32

£91

Скот

Головы

4

18

£53

Зерно

Тонны

4

40

£58

Товары

Ящики

5

28

£75

Уголь

Тонны

7

Нет

£72

Сталь

Тонны

7

Нет

£69

Железная руда

Тонны

9

Нет

£62

Древесина

Тонны

15

Нет

£61

Нефть

Килолитры

25

Нет

£54

Почта

Мешки

20

90

£55

Особенности в Арктическом климате

Пшеница

Тонны

4

40

£58

Бумага

Тонны

7

60

£66

Золото

Мешки

10

40

£71

Продукты

Тонны

Немедленно

30

£69

Особенности в Тропическом климате

Каучук

Килолитры

2

20

£54

Фрукты

Тонны

Немедленно

15

£51

Кукуруза

Тонны

4

40

£53

Тропическая древесина

Тонны

15

Нет

£97

Медная руда

Тонны

12

Нет

£59

Вода

Килолитры

20

80

£57

Алмазы

Мешки

10

Нет

£71

Особенности в Игрушечном мире

Сахар

Тонны

20

Нет

£54

Игрушки

25

Нет

£68

Батарейки

2

30

£53

Конфеты

Тонны

8

40

£75

Ириски

Тонны

14

60

£58

Кола

Килолитры

5

75

£59

Сахарная вата

Тонны

10

25

£61

Пузырьки

20

80

£62

Пластик

Килолитры

30

Нет

£54

Газировка

30

50

£76

Начальная плата за груз — это плата за доставку 100 единиц груза на расстояние в 1 клетку. Плата растет вместе с инфляцией с развитием игры.

Штрафы за позднюю доставку:

  • За каждый день просрочки после Раннего времени доставки штраф составляет 0,4%
  • За каждый день просрочки после Позднего времени доставки штраф составляет дополнительные 0,4%
  • Максимально возможный штраф 88%

Примеры (без учета инфляции):
Доставка 20 000 литров нефти на расстояние в 20 клеток в течении 10 дней:
2 * £54 * 20 sq. * 100% = £2 160

Доставка 100 мешков почты на расстояние 100 клеток за 100 дней:
£55 * 100 sq. * (1 — 80*0.004 — 10*0.004) = £3 520

Примечания:

Точная формула куда более сложная и слегка более точная из-за ошибки округления при преобразовании больших дискретных значений.

См. economy.cpp (GetTransportedGoodsIncome) и Грузовой доход.

Расстояние измеряется между клетками, имеющими название станции, а не между предприятиями или расстояние, которое прошло транспортное средство. Оно считается как сумма разностей x- и y-координат клеток, а не по прямой.

NewGRF Meta Language — NML 0.4.0 released

by planetmaker from The DevZonePosted on: Wed, 18 Feb 2015 at 11:04:41 UTC

This version brings some major changes compared to the 0.3.x versions:

  • Conversion to python3. The minimum required python version now is python 3.2.
  • Rigerous caching of real sprites. This improves encoding speed a lot on subsequent runs, especially for NewGRFs with many real sprites, more so for 32bpp
  • Statistics on the NewGRF on used IDs for vehicles, houses, etc as well as available switches, parameters etc
  • Feature: create_effect and effect_spawn_model
  • Feature: EFFECT_SPRITE_NONE constant for create_effect callback
  • Feature: support for OTTD_RECOLOUR action5 sprite(s)
  • Feature: Support for Latin
  • Feature: Variable to test for enabled wagon speed limits. (issue #6474)
  • Feature: Warn about usage of animation and semi-transparent colours, and add spriteset flags to enable/disable the checks. (issue #1085)
  • Fix: Number of vehicles in var 41 is one-based, only var 40 is zero-based.
  • Fix: Patch flags can only be accessed via action 7/9. (issue #6996)
  • Fix: Action7/9 bit tests must use varsize 1.

There’s numerous other fixes, changes and additions. For a full changelog, see http://bundles.openttdcoop.org/nml/releases/0.4.0/changelog.txtGet the latest release version from the bundles server: http://bundles.openttdcoop.org/nml/releases/LATEST/

Note to package maintainers:

  • Dependency change: python 3.2+
  • Dependency change: preferably use pillow for python3 as imaging library instead of PIL.
  • Build requirement change (optional): c compiler needed to build the optional cython module for grf encoding (nml/_lz77.c). It’s an optional speed improvement over the python-only implementation.

Loading options

Now it is possible to manage loading and unloading separately. You can:

  • «Load if available» to everything you can get
  • «Full load all cargo» to get a full load of everything
  • «Full load any cargo» to full load of one load
  • «No loading» to load nothing.

The load options.

Load if available

The vehicle will go through the station, load the cargo that will be available at that time and exit to the next destination. It is the initial default option. This is not recommended for use, because you will most likely want a vehicle to leave with a full load to cut down on travel time. (except for vehicles carrying passengers, mail)

Full load

This makes the vehicle wait until it is completely full of cargo before leaving the station. It has two options:

  • «Full load all cargo», the vehicle will not leave until it is completely full of cargo. (Full load) is added to the order. Ctrl + click on a station will make the station order ‘full load all’ automatically.
  • «Full load any cargo», the vehicle will leave if it is full of any of the various cargos it can bear. (Full load any cargo) is added to the order.

Note: In case of aircraft, «full load any cargo» means «wait for passengers». While this is inconsistent, it is usually the wanted behaviour ().

Town’s Local Authority

Each town is managed by a Local authority that determines which actions a Transport company may take in or near each town. Clearing trees (including those cleared by landscaping or bulldozing), destroying town’s industries, buildings, roads, tunnels and bridges, and leaving abandoned stations in the town (stations that have not transferred cargo in the last 50 days) all lower the company rating in the town. However, planting trees, successful bribes and providing services to the town (stations that have transferred cargo in the last 50 days) increases the company rating. To place a station, the company must have a minimum rating of -200 (Poor).

Use the Land area information tool to find out which local authority a tile belongs to (if any).

Transport Tycoon’un Tarihçesi

İlk Transport Tycoon (TT) oyunu 1994 yılında piyasaya sürüldü. Chris Sawyer tarafından tasarlandı ve by MicroProse tarafından yayımlandı.
Dönemin en popüler oyunuydu. Dönemin diğer oyunlarıyla karşılaştırıldığında, muhteşemdi. Sezgisel oyun yapısı ve renkliliği, gıcır gıcır grafikleri ile hayalinizdeki demiryolu ağını oluşturmak ve şekillendirmek için sunduğu sonsuz fırsatlar, onu kazanan yaptı.
1995 yılında Transport Tycoon Deluxe (TTD) sürümünün yayınlamasıyla, pyun muhteşem bir gelişme kaydetti. 4 yeni çevre, maglev trenleri, tek yön sinyalleri, vs, gibi birçok yeni özellik uygulandı.
TTD küçük ama fanatik bi oyuncu kitlesiyle uzun yıllar oynanmaya devam etti. Oyun oldukça başarılı olmasına rağmen, kesin sonuçla hiç açıklanmadı. Chris Sawyer’s Locomotion; oyunun halefi olarak kabul edilebilir ancak önceki başarıyı yakalamaktan uzaktaydı.

TTDPatch’in yükselişi

1996-1997 yıllarında, Josef Drexler TTDPatch, (adın da anlaşılacağı gibi) TTD için bir yama projesine başladı. Başlarda sadece küçük şeyler yapıldı, fakat sonraları NewGRF (en) dosyalarını, çiftli şirket renklerini, ve hatta tramvayları bile desteklemeyi başardı. Oyundaki bazı hataları düzeltti ve birçok yeni özellik ekledi. TTDPatch projesi uzun yıllar devam ettive oyunda oldukça redikal değişiklikler yaptı.

Bir Windows sürümü

1996 yılında karşılaşılan büyük problem, TTD’nin assembly diliyle yazılmış ve özellikle taşınabilir olmayışıydı. Yine de, 1996 yılında FISH Technology Group oyunun Windows 95 uyarlamasını yaptı, fakat 1999 yılında «The Tycoon Collection» olarak bilinen ve Railroad Tycoon 2, Rollercoaster Tycoon, ve Transport Tycoon Deluxe oyunlarını içeren bir «Tycoon derlemesi» ile yalnızca Microprose tarafından yayımlandı (sonraları Hasbro Interactive). Bu Windows versiyonu birkaç bugs, hatalı eğitim modülü, ve başlangıç ekranına eklenen FISH UK logosu ile (OpenTTD tarafından kaldırıldı) sunuldu.

OpenTTD doğuyor

The Patch’s yöntemiyle oyunu değiştirmek, olası bazıözellikleri nerdeye imkansız hale hetirmişti. 2003 senesinde Ludde (en), Owen Rudge ile irtibata geçti ve ters mühendislik tekniği ile TTD’yi (programming language) C diline çevireceğini anlattı. Bir yıl sonra Ludde şaşırtıcı bir şekilde Owen Rudge’a ilk sürümü sundu. Yeniden doğan bu oyunun tartışıldığı forumlar kuruldu. gelen tepkiler olumluydu ve diğer geliştiriciler de Ludde’nin projesine katıldılar. OpenTTD üzerindeki çalışmalar halen devan etmektedir.

OpenTTD 1.0.0

2009’un sonlarında önemli bir kilomere taşına ulaşıldı. O zamana kadar, OpenTTD’yi oynayabilmek için Transport Tycoon Deluxe grafik ve ses dosyalarına ihtiyaç vardı fakat şimdi ücretsiz ve açık alternatifler, OpenGFX Readme (en) ve Sound Effects Replacement (en), kullanılabilir durumda ve destekleniyor. Bu büyük topluluk katkılarıyla OpenTTD ilk defa, tam anlamıyla tek başına ayakta durabilen bir oyun haline geldi ve bu büyük fırsat 1.0.0 versiyon numarasını almasına sebep oldu.

Block signals

Block signals divide tracks into blocks, and operate according to the train movement on the blocks. Block signals stop the train if the next block of track is occupied by a train, and show red. If not, it allows it to pass and is green. Any and all track tiles physically reachable from the signal up to the next signal on that track are counted as the same block, regardless if there are multiple branches. Even if the expected path of the train does not collide with the path of the other train which is currently occupying the block, the block signal will not authorize the train in front of it to enter the block ahead, as opposed to .

Two-way signal

Two-way signals at a loading station

Two-way signals are used in a railway that has trains moving in both directions on the same track. The most common use is at end-of-line stations, where trains enter and exit the same end of the station. In the example at the right, the signals direct the next train to come into the empty loading bay. They also prevent the train from leaving the loading bay if another train is in the way.

If a train has a choice of two or more directions, each with two-way signals on them, it will choose the direction with a green signal. If all signals are red it will pick the easiest direction and wait for the signal to change.

Two-way signal was the very first and only railway signal introduced in the original Transport Tycoon Deluxe.

One-way signal

One-way signals limit train movement to one direction. In the example below, the signals force the trains to move in a circle.

One-way signals in a loop

There are two main situations where these signals are more useful than simple block signals:

  • allow trains to stop at a station without reversing out and blocking the entry. This makes trains enter and exit stations more efficiently.
  • Double tracks allow more than 2 trains to travel without them reversing into each other. On a single-track line, if a train is present, then no trains can move in the opposite direction because they will collide at some point. On a double-track line any train can take one direction and they will never collide, meaning trains don’t have to wait for other trains, and can always move on that line.

If a train arrives at the wrong side of a one-way signal, it will be blocked and immediately reverse unless player has disabled this behavior in the advanced signal options. When using one-way signals, be sure that they are all facing the correct direction. It is a good idea to watch the first train you run on the newly signaled line all the way to its destination to ensure you haven’t made any mistakes.

Click on an existing two-way signal to toggle it to a one-way signal. Click on it again to change its direction (leaving it one-way); the third time will revert it back to a two-way signal.

If a train has a choice of tracks, each with a one way signal, it will pick the track heading towards its destination (i.e. it will wait until the signal on the track heading towards its destination turns green, as opposed to taking whichever signal is green if one of the signals is red). This is in contrast with two way signals.

Although the one-way (block) signal appears there is only one side of the signal facing the passing direction, technically speaking, the disappeared signal of the other side still exists and is red permanently to block the entrance from that side. This appearance is not true in the real world signalling system and is misleading for players who wish to learn the usage of the more advanced which is more realistic and efficient in handling junction traffic.

One-way signal was first introduced to Transport Tycoon Deluxe.

Рейтинг станций

Этот раздел показывает, какие факторы влияют на рейтинг станций. Все вычисления производятся раздельно для каждого типа груза.

Фактор Условие Очков рейтинга Рейтинг, %
Максимальная скорость последнего транспортного средства, въехавшего на станцию Около 85 км/ч (52 миль/ч) (Скорость (км/ч) — 85) / 4 от 0% до 17%
Возраст в годах последнего транспортного средства, въезжавшего на станцию 2 10 4%
1 20 8%
33 13%
Количество дней с момента, когда последний раз забирался груз. В случае, если транспортным средством является корабль, то количество дней в колонке «Условие» надо умножить на 4.(Примечание: Если транспортное средство было в состоянии забрать груз, но самого груза на станции не было, то считается, тем не менее, что груз был забран.) от 32,5 до 52,5 25 10%
от 17,5 до 32,5 50 20%
от 10 до 17,5 95 37%
меньше 10 130 51%
Единиц груза, ожидающего на станции Более 1500 -90 -35%
от 1001 до 1500 -35 -14%
от 601 до 1000 0%
от 301 до 600 10 4%
от 101 до 300 30 12%
меньше 100 40 16%
Статую в городе, которому принадлежит станция Построить статую 26 10%
Маленькая рекламная компания Станция находится в пределах 10 клеток от центра города +64 +25%
Средняя рекламная компания Станция находится в пределах 15 клеток от центра города +112 +44%
Большая рекламная компания Станция находится в пределах 20 клеток от центра города +160 +63%
Транспортное средство попало в аварию Станция находится в пределах 22 клеток от места аварии -160 -63%
Поезд попал в аварию Станция находится в пределах 30 клеток от места аварии -160 -63%

Для определения рейтинга в процентах, надо разделить количество очков рейтинга на 255. Максимально возможный рейтинг 100%. Рекламные компании дают мгновенное, но временное повышение рейтинга ближайших станций. Затем рейтинг постепенно снижается до расчетного значения.

Рейтинг станций считается каждые 2,5 дня, при этом рейтинг не может быт изменен более, чем на 2 очка за цикл.

Если рейтинг станции для груза упал ниже 50%, то груз с этим рейтингом будет постепенно исчезать.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector