Xcom 2: war of the chosen

DLC[]

В настоящее время для XCOM 2 было выпущено пять загружаемых дополнений.

  • Дети анархии добавляет в игру новые элементы для кастомизации внешнего вида бойцов: от шлемов и брони до серьг и причёсок. Доступно с 17 марта.
  • Охотники за пришельцами добавляет в игру новую сюжетную кампанию, а вместе с нею новые миссии, пришельцев и оборудование.
  • Последний подарок Шень добавляет в игру класс солдат с уникальными оружием, броней и внешностью, а также включает в себя новое сюжетное задание и карту.
  • Война избранных — анонсированное на E3 дополнение. Расширяет игровые возможности по аналогии с Enemy Within для первой части. Новые противники, классы солдат, снаряжение и задания, а также введение трёх организаций Сопротивления, каждая из которых может существенно помочь XCOM на тактическом и стратегическом уровне. Релиз состоялся 29 августа.
  • Тактическое наследие призвано адаптировать контент Enemy Unknown для XCOM 2. Возвращение старого оружия и экипировки, обновлённые карты, а также три новых режима игры, включая сюжетный режим «Наследие», позволяющий принять участие в самых значимых операциях Сопротивления, проведённых ещё до возрождения проекта XCOM. Доступно с 9 октября.

The Lost

Beta 4 introduces two new Lost units to LWOTC:

  • Grapplers: slow units with average HP that has Bladestorm
  • Brutes: large, high-HP units that leak acid and shred armour

More generally, the Lost now spawn much closer to XCOM than before and the size of each pod scales with alert level.

Additionally:

  • Fewer Lost appear in pods, up to a 50% reduction compared to before
  • The number of Lost that appear scales with ADVENT strength in the region (internally, mission alert level)
  • Lost and Lost Dasher HP scales from 2 to 12 as the campaign progresses
  • Lost damage also scales with force level (roughly the date in the campaign)
  • Normal Lost units have had their mobility buffed from 8 to 14
  • Lost start appearing from force level 5, up from FL 3
  • Headshot is now also disabled on Veteran (it’s still enabled on Rookie)
  • ADVENT/aliens should target the Lost a lot less now, making the Lost more of a threat to XCOM than a distraction for the enemy

Дополнительные новшества — режим «Испытания» и расширенные настройки сложности

В «Испытании» вам предлагают регулярно обновляемые сложные миссии с заданным набором врагов и солдат. Идеальное прохождение этих заданий позволит подняться на вершину мирового рейтинга и потешить свое самолюбие. Расширенные настройки, очевидным образом, позволяют подобрать такие вызовы игры, которые вам по душе и игнорировать то, что вас просто раздражает: надоело мучиться из-за счетчика ходов в некоторых заданиях или из-за слишком быстрого прогресса проекта «Аватар» — меняйте на здоровье.

В отличие от прошлых неплохих, но достаточно проходных DLC, War of the Chosen просто обязателен к приобретению каждым игравшим в XCOM 2. А если вы еще не знакомы с оригиналом, то вам можно только позавидовать — ваш опыт будет гораздо более цельным и насыщенным.

War of the Chosen, как и XCOM 2, доступна в Steam с 29 августа, а также на PS4 и Xbox One c 12 сентября.

Hunting the Chosen[]

  • A Citadel Assault mission can be unlocked for each Chosen by completing a 3-part series of Covert Ops for their Resistance Faction rivals.
    • Each part requires a soldier at Sergeant, Lieutenant, and Major rank respectively.
    • Completing these operations is integral to gaining influence with the factions.
  • The assault mission consists of a two stages:
    • The first stage involves fighting through various alien and ADVENT units toward the Ascension Chamber, a teleportation device can used to send all present soldiers to the next stage.
    • The second stage is where the Chosen proper is encountered, as well as a the Sarcophagus that fuels their rapid resurrection.
      • The Sarcophagus is protected by a barrier that remains active while the Chosen is alive. Once defeated, the barrier will fall and the artifact will be open to attacks.
      • After a number of turns (based on difficulty) the Chosen will revive at full health and the barrier will return.
      • During The Chosen’s healing process multiple enemies will spawn
      • Once the Sarcophagus is destroyed, the Chosen will revive one last time with partial health. Defeating it will end the mission and grant its weapons to XCOM for research and use.

Story[]

Twenty years have passed since world leaders offered an unconditional surrender to the alien forces, and XCOM, the planet’s last line of defense, was left decimated and scattered. Now the aliens rule Earth, building shining cities that promise a brilliant future for humanity on the surface while concealing a sinister agenda and eliminating all who dissent from their new order.

Only those who live on the edges of the world have a margin of freedom. Here, a force gathers once again to stand up for humanity. Always on the run, the remnant XCOM forces must find a way to rise from the ashes, expose the insidious truth behind the occupation and eliminate the alien threat once and for all.

XCOM 2: War of the Chosen

1. Избранные

Первое нововведение напрямую связано с названием дополнения — в игре появились Избранные. Это тройка элитных бойцов-инопланетян, которым пообещали саму планету Земля в награду за убийство командующего XCOM. Они любят неожиданно появляться во время заданий, рушить к сектоидам весь ваш стройный план и потом еще насмехаться в стиле Джокера из серии Batman Arkham, звоня по видеосвязи.

Как было сказано выше, мерзавцев трое: Убийца, Чародей и Охотник (настоящие имена неизвестны). Манера поведения в бою каждого из них соответствует прозвищу: Убийца подкрадывается со спины и вонзает меч, Чародей вызывает зомби и подчиняет своей воле солдат, а Охотник постоянно телепортируется и оглушает бойцов для похищения и допроса. Последнее позволяет Избранному все ближе подбираться к своей цели — вам.

2. Странники

В XCOM вернулись зомби! Странники отвечают сами за себя и нападают даже на пришельцев. Орда этих ходячих мутантов вполне может поглотить удачно засевших в укрытии врагов, если их привлечь громким шумом. Поодиночке местные зомби не опасны, и их укус никого не превратит в живого трупа. Однако если уж Странники появились на миссии, то мешаться обеим сторонам конфликта будут до самого отлета.

3. Союзные фракции

Однако еще рано прудить в штаны — помочь в борьбе против элиты пришельцев и зомбарей должны три новых и изначально нейтральных к вам фракции. «Жнецы» аккуратно действуют из тени и боготворят свои снайперские винтовки, «Заступники» наоборот — врываются в схватку с большими пушками наперевес и в буквальном смысле рвут в клочья всех кто посмеет подойти слишком близко (у них для этого даже есть специальные когти), а «Храмовники» используют в бою энергетические мечи и псионические атаки, превращая поле битвы в лазер-шоу.

4. Система взаимосвязей

В первом XCOM можно было зачем-то перекрашивать форму бойцов и давать им новые имена. Таким образом, игрок видимо должен был привязаться к любителям промахиваться в упор и стать настоящим «Отцом солдатам». Спустя одну номерную часть и два дополнения, разработчики, наконец, поняли, что лучше все это вплести в сам игровой процесс — в XCOM 2: War of the Chosen появились «братюни»!

Ваши подопечные часто лицезреют товарищей по команде с разных ракурсов, да и круг интересов у солдат, ясное дело, схож. Здесь и рождается химия, превращающаяся в крепкую мужскую дружбу и «френдзону»: в бою «братюни» действуют более слаженно за счет бонусов от взаимоотношений, но если одного из них серьезно подстрелят, то его кореш может впасть в бешенство и перестать выполнять приказы, пока творит свою кровавую месть.

5. Утомляемость

Другое интересное нововведение, касающееся бойцов — утомляемость. Суть здесь простая: если раньше многие игроки часто посылали на каждое следующее задание своих любимчиков и наблюдали как они растут в званиях и повышают навыки, то теперь такой трюк не прокатит — солдаты быстро устают от частых вылетов и становятся менее эффективными в бою. Поэтому теперь не стоит брать на очередную миссию одних и тех же людей чаще пары раз подряд.

Knowledge and Sabotage[]

Each of the Chosen gradually gains knowledge about XCOM over the duration of the campaign. They can also capture or interrogate soldiers on the battlefield to boost their progress. As their knowledge increases, their sabotage efforts will escalate, inflicting random negative events :

  • Decreasing XCOM income in a region
  • Inflicting the «Fear of the Chosen» trait on several soldiers
  • Injuring Engineers and Scientists, or extending the recovery time for wounded troops
  • Destruction of inventory items, either on the Avenger or the Black Market
  • Delaying the current Research project or Covert Op

When a Chosen reaches maximum knowledge level, they will launch an attack on the Avenger. If the player does not fight off this attack, the Commander is captured and the game is over. If the player does fight off the attack, the Chosen will drop down to the previous knowledge level and need to gather more information to attack again.

Chosen do not ordinarily share knowledge with each other, however this can be temporarily changed by a Dark Event.

Special Editions[]

Two special editions of XCOM 2 are available that include varying amounts of the above DLC.

Digital Deluxe

The XCOM 2 Digital Deluxe Edition includes the base game, the digital soundtrack (which is unavailable for purchase otherwise), and the Reinforcement Pack, which itself includes Anarchy’s Children, Alien Hunters, and Shen’s Last Gift.

XCOM 2 Collection

The XCOM 2 Collection includes the base game, the Resistance Warrior Pack, the Reinforcement Pack (including Anarchy’s Children, Alien Hunters, and Shen’s Last Gift), War of the Chosen, and War of the Chosen – Tactical Legacy Pack.

Campaign/Geoscape Changes

  • Chosen will now activate after your first successfuly completed Liberation 2 if you set to in the mod’s XComLW_Overhaul.ini file
  • Fixed Dark Event UI Display — you can now properly switch between pending and active events
  • Added vigilance and force level information to the Geoscape, as well as potential enemy numbers for missions
  • Reduced the potential duration of Undying Loyalty and High Alert events to 12-18 days (from 28)
  • Removed Collateral Damage, Stiletto Rounds, and Signal Jamming dark events as they were largely ineffective
  • Fixed Psi Lab upgrade to allow 2 Scientists and 2 Psi Trainees
  • Psi Offense is now displayed for rookies in the soldier list once Psionics has been researched
  • Psi Initiates now get 3 basic psi abilities on top of Quick Study after initial training — they were just receiving Quick Study before, leaving them pretty useless
  • SPARKs now require you to complete Lost Towers or research Mechanized Warfare before you can build them, regardless of your campaign settings
  • You can now build upgraded SPARK weapons and armour
  • You can now train officers if you have the New Promotion Screen By Default mod enabled
  • Fixed accumulation of supplies from regional income
  • Rebels will now level up in havens
  • Removed the Reusable Weapon Upgrade Breakthrough since weapon mods are already reusable in LW2
  • Made it slightly easier to detect missions in the first month for Commander and Legend to reduce the chance of bad RNG crippling the start of the campaign

Другие изменения

Все описанное выше — это лишь вершина айсберга, самые основные нововведения.

Их очень много, полностью и не перечислишь. Но мы все-таки попробуем:

  • Полный ребаланс всего оружия с учетом нового снаряжения и классов;
  • Система развития социальных связей между бойцами: при удачных совместных вылетах люди формируют боевые связки и эффективнее действуют в паре;
  • Для разнообразия многие миссии получают уникальные модификаторы SITREP, которые могут давать бонусы или усложнять прохождение;
  • Соревновательный режим испытаний сообщества: нужно проходить заранее спроектированные задания и стараться получить наилучший результат;
  • Ручное создание «памятных» плакатов с оперативниками: можно настроить целую кучу опций от поз до гарнитуры шрифта.
  • Практический смысл, правда, отсутствует.
  • Доведенная до ума техническая часть: разработчики уже исправили все проблемы оригинала, так что теперь игра действительно соответствует своим системным требованиям.

Наверняка что-то забыли, но, короче говоря, War of the Chosen — это очень большое дополнение.

1.0 beta 4.1 changes (from beta 4)

This is mostly a bug fix release — changes listed below.

New Features

  • Gatecrasher now guarantees an officer corpse on top of the one you can get from the officer in the mission
  • The Render Officer Corpse research option is now only available once you have finished the autopsy for it; this ensures that players don’t accidentally render the corpse before the autopsy, which would otherwise block mag weapon research
  • You can now view the details of locked abilities in the promotion screen

Bug fixes

  • Soldiers that are left on Ambush missions bleeding out will now die rather than reappearing on the Avenger in the soldier roster
  • Ambush missions in the wilderness will no longer have blank areas on the map (hopefully)
  • Coilgun’s bonus shred no longer applies to secondaries or other non-primary weapons
  • One For All now gets the correct ablative bonus for tier-2 and tier-3 shields
  • Overcharge no longer stacks with itself or permanently increases the Templar’s Aim
  • The Ballistic Shields mod should now work with LWOTC (mainly fixes issues with soldier classes that depend on the mod)
  • Skirmishers will no longer get a blank tier-4 XCOM-row ability
  • Sharpshooter’s holotargeter visual effects now work
  • Pistol abilities will no longer apply to secondary weapons if a soldier does not have a pistol equipped

The abilities will simply not show in the soldier’s ability bar if no pistol or sidearm is equipped

  • The first tutorial box on Gatecrasher should no longer show errors on non-English installations; it will currently show the English text until translations are provided
  • The Russian LWOTC second wave options will now appear correctly (they were garbled before)

Behind the scenes[]

  • It is hinted in the Avengers Archives that the Hunter could have been a former member of the Reapers

    This is further reinforced by both his mobility, and the fact that he wears a hood.

    .

  • The Hunter often makes comments about hunting ADVENT aliens for sport, something that has earned him the ire of the Elders, presumably on more than one occasion.
  • The Hunter appears to be the least motivated of the Chosen, since it can be inferred from occasional statements that the Elders have to keep nagging him in order for him to do what they order.
  • Although XCOM’s Darkclaw pistol pierces 5 armor on attacks, the Hunter’s own Darkclaw has no armor piercing attribute.
  • When the Warlock or the Assassin is destroyed, the Elder will notice the Hunter feeling some satisfaction, and will punish him for it.
  • In the book XCOM 2 FACTIONS the Hunter was once a Reaper named Tomko. He was captured and experimented on to turn him into one of the chosen.
  • If you use weapons from the Alien Hunters DLC on him, he will comment with lines such as: «This weapon belongs in a museum».
  • Both his name, pseudonym, and insignia are randomly generated in each campaign (see for a randomly generated example to the right)
Prefix Suffix Name Moniker
Jax Il Madron Grim hound
Kon Rai Masha Dusk stalker
Fal Mai Neylor Bane walker
Ref Hur Mordenna Blight strider
Gur Mon Vallinor Death lance
Dhar Dessurik Dark
Dhay Khomain
Tessura
Balladhur
Insignia

Background options

Middle emblem

Top options

Downloadable Content[]

  • Resistance Warrior Pack: Offers additional soldier customization options like bonus outfits, headgear and custom facial war paint. Also includes a «Survivor of the Old War,» a new XCOM recruit who will appear in the Avenger’s barracks. Players who pre-ordered the game received this for free. Released for purchase on November 22, 2016.
  • Reinforcement Pack, which includes the following DLC releases:

    • Anarchy’s Children: Features over 100 new exotic soldier customization options. Released March 17, 2016.
    • Alien Hunters: New gameplay highlighting an elite alien hunting unit of XCOM as it tracks down «Ruler» aliens, plus a new mission, additional soldier customization options and more powerful weapons and armor. Released May 12, 2016.
    • Shen’s Last Gift: Introduces a brand-new sixth soldier class with unique upgradeable weapons, armor and customization features, as well as an additional narrative-driven mission and map. Released June 30, 2016.
  • War of the Chosen: An expansion featuring three new resistance groups, the Templars, Skirmishers and Reapers, each with their brand new hero class. Introduces a new enemy in the campaign known as the Chosen, new enemies for both the Aliens and ADVENT, and the Lost, survivors from the previous war 20 years ago. Also includes new missions and environments, and a growth in depth of strategic gameplay. Was released on August 29, 2017 for PC, and on September 12, 2017 for PlayStation 4 and Xbox One.
  • War of the Chosen – Tactical Legacy Pack: Features 4 new standalone mini-campaigns, a tactical mission editor, 28 new maps, new weapons and armor, additional cosmetic options, and a new soundtrack. Released October 9, 2018.

Брошенные города и Странники

С приходом фракционной механики появились и новые задания и даже полностью новый тип карт — брошенные города. Они стали первой целью пришельцев еще в первой части, и за годы биологических атак людей в них уже не осталось, только странные зеленые наросты повсюду и толпы безумных человеческих оболочек.

Последние в игре именуются Странниками, на деле это самые обычные зомби. В отличие от всех остальных врагов в XCOM 2, Странники берут числом, нападая группами по 5-8 особей. Они довольно быстрые, но атакуют только вблизи, поэтому главной задачей при встрече с ними становится правильная логистика. Если персонажа окружат, то он, считай, труп.

Чтобы наиболее правдоподобно отобразить всю «зомбоидную» сущность Странников, девелоперы даже изменили боевую систему. Если член отряда убивает зомби своим основным оружием, то он получает еще одно очко действия.

Его можно потратить на тактическое отступление или сделать еще один выстрел. Таким образом, за один ход персонаж может убить целую кучу врагов, если, конечно, у него достаточно патронов.

Rewards for killing[]

The Hunter will reward you with two weapons after killing him permanently. You will need to research them with Tygan before you can put them to use with your soldiers.

Darklance: The Hunter’s pride and joy, the Darklance comes with four attachments that cannot be removed — superior scope, stock, auto-loader, and hair trigger. The Darklance also offers the ability to move then shoot allowing the sniper in your squad to be more mobile.

Darkclaw: The Hunter’s secondary weapon is a powerful pistol, with high damage and the ability to ignore five armor points before experiencing damage reduction.

Советы по прохождению XCOM 2: War of the Chosen

1. Оригинальный XCOM 2 больше не нужен, если вы приобрели дополнение — все добавления и новые события аккуратно наложатся поверх игрового процесса и сюжета. Поэтому новую игру можно начинать сразу с дополнением War of the Chosen, даже если вы еще не проходили оригинал.

2. Как можно скорее подружитесь со «Жнецами», «Заступниками» или «Храмовниками». Иначе Избранные изрядно попьют вашей кровушки. Раньше всего удастся выйти на связь со «Жнецами», а чтобы привлечь остальных придется поднапрячься и несколько продвинуться в развитии.

3. Пользуйтесь всеядностью Странников. Местных зомбарей всегда можно отвлечь громким шумом или взрывом. Киньте гранату в сторону пришельцев, и туда сбегутся Странники. Однако общее их количество на карте станет больше, поэтому такой трюк лучше проделывать ближе к концу задания, чтобы добить последних врагов. Либо их можно заманивать на вражеские турели.

4. Храмовник не выстоит в рукопашной против мутона, берсерка или чистильщика. Последний вообще взрывается после смерти, так что будьте осторожны и следите, чтобы рядом не было союзных сил.

5. Почаще заменяйте солдат. Не только раненым бойцам требуется отдых. Создавайте достаточные резервы, чтобы одним и тем же солдатам не приходилось летать на каждое задание, иначе они быстро утомятся и будут промахиваться еще чаще.

6. Избавьтесь от Избранных. Иначе они не только повадятся к вам на миссии в самый неподходящий момент, подрывая боевой дух солдат, но и собьют ваш корабль ближе к финалу игры. В охоте на элиту инопланетян помогут фракции сопротивления. Вместе с ними нужно найти базу каждого из Избранных и уничтожить ее. Однако сделать это, разумеется, не просто.

7. Будьте «Терминатором». Этот режим отключит ручные сохранения и не позволит вам, словно маленькому ребеночку, перезагружаться каждый раз как ваш боец промахнулся. Научитесь уже работать с последствиями!

8. Не торопитесь тратить очки обучения фракционных героев. Сначала хорошенько опробуйте их в бою

Обратите внимание в каких ситуациях эти парни наиболее полезны лично вам и развивайте их, исходя из доступных навыков, именно в эту сторону

9. Будьте готовы к тому, что проиграете. Игры серии XCOM никогда не были про «хэппи-энд» с первой попытки. Здесь всегда был проработанный финал для победы пришельцев. Поэтому не рушьте себе увлекательную историю борьбы и просто старайтесь принимать правильные решения до конца.

Геймплей[]

Геймплей игры многим схож с XCOM: Enemy Unknown. Игрок является командиром организации XCOM, которая борется за освобождение Земли от инопланетных захватчиков. Базой для солдат организации теперь служит инопланетный корабль «Мститель», переделанный под нужды защитников Земли. Игроку придётся путешествовать по глобальной карте, связываться с партизанами на местах, добывать ресурсы и совершать партизанские атаки на ключевые точки противников. Тактика организации изменилась — теперь они в меньшинстве. Заводы по производству оружия и другого снаряжения закрылись ещё 20 лет назад, поэтому в игре приходится собирать любое найденное снаряжение и ресурсы. В игру было введено множество новых противников, но остались инопланетяне и из предыдущих игр.

В начале большинства миссий отряд игрока изначально невидим для врагов, так что командир может продумать тактику и действовать от стэлса. В бою бойцы получают возможность обыскивать трупы и собирать артефакты, оружие и детали. Помимо обычного оружия в игре будет представлено холодное, которым может владеть новый класс Рейнджер. Игроки также могут с помощью дронов «Гремлин» взламывать вражескую технику, например турель «Адвента».

Reaper

Overall, Reaper’s stealth has been nerfed, but they are still the stealthiest unit in the game, especially if they get Covert, and they’re the only one that can damage and kill units without losing concealment. They just can’t single-handedly win missions any more.

  • Now has a Master Sergeant rank
  • Detection radius has increased to be in line with Shinobis, but they get Ghostwalker for free at Squaddie level.
  • Precision Shot and Walk Fire have been addeded a LCPL.
  • Remote Start has been moved to CPL and now only has a single charge rather than a cooldown.
  • Needle has been moved to down CPL from SGT.
  • Shrapnel has been moved up to SGT from CPL.
  • Covert has been added at SSGT.
  • Lone Wolf has been added at TSGT.
  • Banish has been moved up to GSGT from Tech Sergeant.
  • Dead Eye has been added at GSGT.
  • Annihilate had been added at MSGT, while Ghost Grenade and Implacable have been added at this rank.

Strengths and Weaknesses[]

Chosen have strengths and weaknesses that they will develop over time. These strengths and weaknesses are wide in nature, but typically are useful or fitting for the Chosen in question. Each of the Chosen will start with two Strengths and gain more over time, up to 5 Strengths, but they always start with 2 Weaknesses which do not change throughout the course of the game. Strengths And Weaknesses are unique, two Chosen will not have any same strength and weakness.

Known Chosen weaknesses include one of:

  • Adversary: Reapers — Takes additional damage from Reapers.
  • Adversary: Skirmishers — Takes additional damage from Skirmishers.
  • Adversary: Templars — Takes additional damage from Templars.

…and any of the following:

  • Shell-shocked — Takes additional damage from explosives.
  • Groundling — Easier to target from elevated positions.
  • Brittle — Takes additional damage from close range attacks.
  • Bewildered — The Chosen takes additional damage when attacked 3+ times in a single turn.

The Adversary weaknesses are mutually exclusive; each Chosen always gains an adversary as one of their weaknesses, and a Chosen cannot gain a second or have an adversary the same as another Chosen’s.

The strengths that they may obtain include the following;

  • General — The Chosen may summon ADVENT Troopers.
  • Mechlord — Chosen may summon mechanical units (Such as ADVENT MEC, Codex, Sectopod).
  • Beastmaster — The Chosen may summon savage enemies (Melee units, such as Chryssalids, Berserkers, and Faceless).
  • Shogun — The Chosen may summon ADVENT Stun Lancers.
  • Prelate — The Chosen can summon ADVENT Priests.
  • Blast Shield — The Chosen takes no damage from explosives. (Note: The Chosen can still be harmed by non-explosive heavy weapons, like the Plasma Blaster.)
  • Immunity: Melee — Melee attacks deal no damage to the Chosen.
  • All Seeing — The Chosen will reveal Concealed units within their line of sight.
  • Kinetic Plating — Missed shots against the Chosen give them shields.
  • Regeneration — The Chosen will regenerate lost health after every Chosen action.
  • Low Profile — The Chosen’s Defense is increased after the first attack of every player turn against them.
  • Planewalker — The Chosen will teleport after taking damage.
  • Shadowstep — The Chosen does not trigger overwatch or reaction shots.
  • Watchful — The Chosen can enter overwatch upon ending their turn.
  • Brutal — The Chosen’s attacks decrease the Will of any soldiers in sight.
  • Soulstealer — The Chosen gains health when any nearby enemies take damage.
  • Revenge — The Chosen has a chance to fire back after missed shots.

There are certain rules in the strength randomization.

  • General, Mechlord, Beastmaster, Shogun, and Prelate are mutually exclusive; each Chosen can have only one.
  • Chosen cannot start with certain strengths, such as Planewalker.
  • Chosen cannot gain strengths that completely counter certain weaknesses. They can’t have Blast Shield and Shell-Shocked. However, they can gain Immune to Melee and still be Brittle since it still works on short-range shots.

Bug fixes

Strategy

  • You will now face the correct Chosen on their Stronghold assault mission
  • Supplies lost to Faceless will now be correctly deducted from the supply drop
  • Shaken soldiers can no longer train as officers until they have recovered
  • Wounded SPARKs that are already infiltrating a mission can no longer be selected for other missions
  • Psi operatives will now show a promote icon if they can be promoted (but they still need to be placed in a psi training tube to rank up)
  • You should no longer find Sting grenades, Dense smoke or Ghost grenades in the Avenger’s inventory
  • Scientists assigned to the infirmary will no longer contribute to research
  • Scientist haven advisers will no longer reduce research speed more than they should (they aren’t contributing to research, but the bug meant that this «penalty» was in effect doubled, reducing the effective scientist count by an extra 1)
  • You can no longer get disabled resistance orders as continent bonuses
  • Covert Actions will definitely not award promotions now (a bug meant the previous attempt at this didn’t work)
  • Soldiers will no longer roll empty XCOM abilities
  • Soldier respec times are now the same as LW2, i.e. they get longer the higher the rank of the soldier being respecced
  • The correct soldier XP is now displayed in soldier lists
  • All PCSes have images now

Tactical

  • Concealment should no longer break because enemy units have mysteriously teleported behind XCOM
  • Enemy detection radii will now vary based on infiltration percentage — underinfiltrated missions will have higher detection radii, overinfiltrated will have lower
  • Coilguns now shred for 2 armor rather than 1
  • Panicked soldiers should now only ever hunker down
  • Psi zombies can no longer drop loot
  • Napalm X now works
  • Trojan works properly now, removing all action points from the targeted unit when a hack wears off
  • Mind-controlled XCOM soldiers that are stunned no longer remain stunned when the mind control is removed or wears off
  • Patrolling enemies should no longer cause civilians to yell, which was putting those enemies on yellow alert
  • Haven advisers that are bleeding out at the end of intel retaliation, non-evac full retaliation, and other such missions will no longer die
  • Soldiers that are bleeding out at the end of the Supply Extraction mission will no longer be recovered (they will die instead)
  • Faceless civilians should no longer appear on missions other than Neutralize VIP unless the Infiltrator dark event is active
  • Breaking out of the hack animation early will now put Haywire on cooldown or remove the Full Override charge depending on which ability was used to start the hack
  • Gunners’ knife attack and Shinobis’ Slash can now target mind-controlled team mates
  • Locked On now works if other squad members attack the same target in between the Locked-On shots
  • Whirlwind now activates after Slash, not just Fleche
  • Grobobobo for his many contributions (and nerfs!)
  • Favid for his coding contributions (again)
  • Anthogator for doing the much needed but desperately boring job of removing bad Faceless civilian entries from the mission schedules
  • The team behind Covert Infiltration for sharing solutions to some problems, like preventing Lost and Abandoned being selected
  • The folks on XCOM 2 Modders Discord, who have been incredibly helpful at all stages of this project
  • All the folks that have been testing beta 1 and development builds and providing feedback and issue reports

1.0 beta 3.1 changes (from beta 3)

This is mostly a bug fix release — changes listed below.

New Features

  • The Long War camera rotation settings in the Campaign options menu now works (you don’t need a separate camera mod any more, but they will still work).
  • The Resistance Management screen now works with a controller:
    • D-Pad Up/Down to cycle through the list items
    • Button A opens the management screen for the selected haven
    • Right-stick click flies the Avenger to the selected haven
    • Button X on the Geoscape opens the Resistance Management screen
  • The haven management screen now works with a controller
    • D-Pad Left/Right cycles through the jobs for the selected rebel
    • Bumper buttons cycle through the jobs for all the rebels
    • Right-stick click changes the haven adviser
    • Button Y builds a radio relay when that option is available

Balance

  • High Voltage bonus radius from +2 to +1 tiles
  • Reaper’s concealment is now automatically broken opening a crate on Smash and Grab missions
  • Templar’s Vigilance, Apotheosis, Overcharge and Mentally Awake no longer apply to the Ghost

Bug fixes

  • Fixed the High Voltage bonus radius, which wasn’t giving the full bonus previously
  • The Undying Loyalty and Sealed Armor dark events now apply to the LWOTC-specific ADVENT enemies, like Engineers and Sentries, making these dark events much more dangerous
  • The Barrier dark event now applies to all the enemies added by LWOTC as well as the vanilla ones
  • The Lost World dark event no longer applies to every mission while it’s active. It behaves like the other dark events (Rapid Response, Undying Loyalty etc.) that add a sit rep to the mission.
  • Fixed the localisation for a few pistol abilities that were referring to a soldier’s secondary weapon instead of the pistol

* * *

В 2017 году даже многие стратегии стали требовать мощную железку, чтобы позволить насладиться всеми их научно-фантастическими прелестями. Так наша любимая XCOM 2: War of the Chosen имеет в запросах видеокарту не слабее GeForce GTX 770! В магазинах именно такой уже нет, но в продаже есть «сестра по мощности» — GTX 1050 Ti. Обойдется она примерно в 12 000 рублей. А если вам нужна «видюшка» с запасом на несколько лет, то отдать придется раза в два побольше!

К счастью есть и куда менее затратная альтернатива. Поиграть вXCOM 2: War of the Chosen можно c любого, даже самого слабого железа в «облаке» Playkey. Попробуйте!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector