Скачать плагин titlemanager [1.17 — 1.8]
Содержание:
- Как сделать «Minecraft» полноэкранным
- History[]
- Кнопки главного меню[]
- Command guide[]
- Представим ситуацию
- Особенности составления мета-тега title для разных типов страниц
- History[]
- Синтаксис и команда справки
- Как получить или дать предмет в Minecraft
- History[]
- Usage[]
- Теги
- Technical[]
- Usage[]
- Redstone and mechanisms[]
- Почему теги title важны
Как сделать «Minecraft» полноэкранным
Переключение в полноэкранный режим в «Minecraft» может дать вам лучший обзор карты, которую вы строите, или зомби, готовящегося перекусить вам на лице. Переключение в полноэкранный режим также позволяет сосредоточиться на игре, а не на других приложениях на вашем компьютере. Вы можете переключиться в полноэкранный режим в любой момент во время игры через меню параметров.
Загрузите игру и подключитесь к карте, затем нажмите клавишу «Esc». Это загрузит меню параметров, в котором вы можете настроить другие параметры, такие как сложность игры и используемые визуальные эффекты.
Выберите «Настройки видео». Это меню содержит все настройки видео и графики, включая частоту кадров, расстояние рендеринга и параметры освещения.
Выберите «Полноэкранный режим» и убедитесь, что он установлен на «ВКЛ». Это включит полноэкранный режим, из-за которого ваш экран может на короткое время стать черным при раскрытии окна. Выберите «Готово», когда экран вернется, чтобы подтвердить изменения ваших параметров.
Советы
Вы также можете переключаться между полноэкранным и оконным режимами в любое время, нажав клавишу «F11».Переключение между двумя режимами может быть удобно, если вам нужно часто управлять другими приложениями, такими как веб-браузер, медиаплеер или программа обмена мгновенными сообщениями.
В полноэкранном режиме вы также можете использовать сочетание клавиш «Alt-Tab», чтобы переключиться в оконный режим и свернуть «Minecraft». Когда вы снова откроете окно, вам может потребоваться сбросить полноэкранный режим с помощью меню настроек видео или сочетания клавиш «F11».
Предупреждения
Слишком частое переключение между полноэкранным и оконным режимами может замедлить вашу игру.Переключайтесь только тогда, когда это необходимо, чтобы сохранить ресурсы ОЗУ и ЦП вашего компьютера и предотвратить сбой игры.
History[]
This section is missing information about Bedrock Edition and Education Edition info.
Please expand the section to include this information. Further details may exist on the talk page.
Java Edition Classic | ||
---|---|---|
0.0.15a (Multiplayer Test 3) | Added commands. | |
Java Edition Indev | ||
0.31 | ? | Removed all commands. |
Java Edition Alpha | ||
v1.0.16 | Re-added several commands. | |
Java Edition | ||
1.3.1 | 12w16a | Added cheats mode. |
12w25a | Cheats can now be turned on or off when opening a world to other players through LAN. | |
1.8 | 14w03a | NBT data now supports using string IDs rather than numerical IDs. |
Numerical IDs no longer work in other parts of commands, though they still work for NBT data. | ||
1.11 | 16w32a | Added block state support to commands. |
1.13 | 17w45a | A new library named Brigadier is now used to parse commands. Different components of commands are displayed in different colors, and errors are displayed in red without having to run the command. Commands, for the most part, do not allow uppercase letters, and are now much faster and more efficient. |
17w46a | The player now has the option to toggle automatic command suggestions. | |
The command UI has a new prototype, and now works in multiplayer. | ||
17w47a | Added an option in chat to toggle automatic command suggestions. | |
17w48a | Tweaked the command suggestion UI. | |
Reworked tab-completion for coordinates. | ||
17w50a | Local coordinates can now be specified in commands using . | |
Tab-completing when not targeting a block suggests . | ||
18w01a | Changed all custom names (blocks, items, entities, block entities) to translatable text components. | |
and nbt keys of item entities are no longer strings, but are instead compounds with two longs named and . | ||
nbt key of snowballs, eggs and ender pearls are no longer strings, but are instead compounds with two longs named and . | ||
18w02a | Errors during a command are now a nicer error message (with a tool tip for more info). | |
Server commands now run from world spawn in the Overworld, instead of at . | ||
18w03a | Improved performance of command parsing and command execution. | |
18w05a | Added basic entity selector suggestions in the command UI. | |
A warning is now logged for ambiguous commands. | ||
18w06a | Added command suggestions for entity selectors. | |
Whitespaces are now allowed in entity selectors & block state arguments. | ||
1.16 | 20w06a | Added . |
20w17a | Added . | |
1.17 | 20w46a | Removed . Replaced with . |
1.18 | 21w37a | Added . |
Pocket Edition Alpha | ||
v0.7.4 | Added support for commands, though none are implemented yet. | |
v0.16.0 | build 1 | Added commands. |
Functionality of most commands is equivalent to Java Edition 1.10 usage. Differences include: no support for . | ||
Bedrock Edition | ||
1.2.0 | ? | A new command parsing system is now used. |
Кнопки главного меню[]
Java Edition
Экран главного меню в 1.17.1
Кнопка | Описание |
---|---|
Одиночная игра |
Выбрать мир для игры или создать новый. |
Сетевая игра |
Открывает экран присоединения к сетевой игре. |
Minecraft Realms |
Открывает основное меню Minecraft Realms. |
Позволяет менять язык игры. | |
Настройки |
Открывает меню настроек. |
Выйти из игры |
Закрывает игру. |
Bedrock Edition
Кнопка | Описание |
---|---|
Play | Выбрать мир для игры или создать новый. |
Achievements | Открывает список достижений. |
Открывает меню настроек. | |
Store | Открывает меню покупки скинов и пакетов ресурсов. |
Sign In | Позволяет авторизоваться в Xbox Live (требуется для работы достижений и Realms). |
Позволяет менять язык игры. | |
Открывает меню скинов. |
Command guide[]
Syntax
In Java Edition:
-
Syntax Meaning Enter this literally, exactly as shown. An argument that should be replaced with an appropriate value. This entry is optional. (Required) Pick one of the entries that is shown. (Optional) Pick one of the entries that is shown. Another sub-command is required.
In Bedrock Edition:
-
Syntax Meaning Enter this literally, exactly as shown. An argument that should be replaced with an appropriate value. Pick one of the entries that is shown. This entry is required. This entry is optional.
Success Conditions
- A command’s Success Conditions must be met in order for the game to consider the command «successful». This is used to determine a variety of things, such as the output of a redstone comparator feeding from a command block with a command. Note that not all «successful» commands actually do something, and not all «failed» commands fail to do something useful.
Restrictions
- Some commands have restrictions on who can use the command or in what context.
- None: The command has no restriction.
-
Cheat only[Bedrock Edition only]: When executed by a player
In Bedrock Edition, when cheats is disabled, these commands can’t be used by players even if they have a high permission level. In Java Edition, if players have a high enough permission level, they can use corresponding commands regardless of whether cheats are allowed.
, the command is available only if cheats is enabled.
- Dedicated server only: The command is available only on a dedicated server.
- No command blocks: The command cannot be executed by a command block.
Представим ситуацию
Топик обновлен и перезалит.Ты решил поиграть в майн с читами и где то скачал их,но вот когда ты запустил лаунчер и зашел в меню чита,твои глазки увидели множество функций и вот возникла проблема,а что выбирать то?Что и как работает?
Все довольно просто!
Я обычным и понятным языком объясню что да как и что делает,погнали!
Storage ESP и Chest ESP и Player ESP думаю тут это понятно эти функции подсвечивают предметы,сундуки и игроков и выглядит это примерно так
ChestStealer и AutoArmor эти две функции выполняют полезную роль.ChestStealer — функция автоматически собирает предметы из сундуков при открытие,а AutoArmor — автоматически надевает лучшую броню,но часто бывают случаи когда нужно надеть зачарованную железную броню,а не алмазную,но вот функция считает лучшую броню алмазную поэтому прям так пылать надежды на это не стоит)
InvMove и Speed с Sprint это также очень полезные функции! InvMove — эта функция позволяет вам двигаться находясь при этом в инвентаре. Speed — она же позволяет быстро ходить или бегать,обычно это банихоп или просто жесткое ускорение.Sprint — эта функция делает бег на постоянной основе.
Velocity — Это функция по действию очень напоминает AntiKnockBack но в отличие от брата блокирует отдачу только от стрел,снежков и т.д но не от ударов!
NoFall — Если в двух словах,то при падение вы просто не получите урона
Jesus— Благодаря этой функции вы сможете ходить по воде
KillAura — Данная функция бьет врагов за вас,но не путать с Тригером! В самой ауре есть еще две функции Criticals и AutoBlock,с первой вы будете наносит только криты,а со второй блокировать все удары противника и вы возможно сейчас задумались,а в чем различие киллауры и тригера?Тригер бьет только при наведение на модельку врага,а киллаура бьет без наводки!
InvCleaner — Выкидывает настроенные вами предметы
AutoSoup,AutoHeal,AutoRegen эти три функции похоже по действию.Первая автоматически собирает или жрет супы,вторая автоматом жрет любую еду в наличие,а третья ускоряет реген и скажу вам сразу практически всегда баниться,не советую юзать
Phase — Возможность проходить сквозь блоки или возращаться при падение назад
Scaffold — Идешь,а блоки под тобой ставятся и это кстати одна из самых популярных функций после киллауры
FreeCam — Это что то типо призрака который может наблюдать и вы им управляете,довольно полезная шняга
Sneak — Это спринт наоборот,теперь вы будете только шифтить
NoSlow — Функция отключает замедление к примеру при стрельбе с лука,хождению с шифтом или когда ты будешь есть.
FastUse — Отключает время на использование предметы,это значит что с лука вы будете стрелять как с пулемета или жрать мгновенно.
FullBright — Отключает темноту
BowAimbot — Авто прицел для лука
AntiInvis — Все кто находится в ванише будут для вас видимыми
NoRender — Функция отключает погоду,эффекты и листву,можно юзать для повышения фпс
FastPlace и FastBrake — Быстро ставить или ломать блоки
Flight — Вы будете парить при падение как на парашюте,намного полезнее NoFall
Strafe — Обстреливает все вокруг(палево на всех серверах если есть античит)
NoRotate — Функция блокирует возможность разворота
BreakAura — Функции позволяет рушить блоки для прохода или любых других целей
Nuker — Уничтожает все что вы пожелаете)
Reach — Вы будете слышать звук при попадание в цель,ее обычно юзают в мини играх где этого звука при попадание нет
Ambience — У вас будет ночь
CaveFinder — По действию похож на xray,но он отображает только шахты
Ух… это были дефолтные функции и если ты вдруг нашел функцию которой нет в списке,то напиши в коментах я обязательно добавлю и моя просьба не писать такие функции как Fly там или тот же WallHack ибо их знает каждый и смысла добавить их суды нет,все действия проводились на чите Akrien B14. Скоро добавлю еще 20 новых функций,спасибо за просмотр надеюсь вы поняли что да как.
Особенности составления мета-тега title для разных типов страниц
Тайтл для каждого типа страницы имеет свои особенности.
Для служебных и не продвигаемых страниц
Служебные и не продвигаемые страницы содержат информацию о руководителях и сотрудниках, контактах и способах связи с компанией
Для этих страниц нужно прописать тайтлы и заголовки, но не заостряйте на них внимание. На служебных страницах можно разместить внутреннюю перелинковку на продвигаемые страницы
Купить | | .
Для товаров чаще используют низкочастотные запросы в тайтл и указывают конкретные сведения о товаре. Шаблон:
Купить | | .
При составлении title для товаров пишите не больше двух главных характеристик, чтобы не удлинять тайтл.
Для сайта
Для самописных сайтов собирают семантическое ядро — низко-, средне- и высокочастотные запросы. На основе ключевых слов пишут title для каждой страницы сайта и вносят вручную в код страницы. При подготовке тайтл проанализируйте теги конкурентов, которые входят в ТОП-10 поисковой выдачи.
History[]
Java Edition Infdev | |||||
---|---|---|---|---|---|
20100625-2 | Added dungeons. | ||||
Java Edition Beta | |||||
1.8 | Pre-release | Added mineshafts. | |||
Added villages. | |||||
Added strongholds. | |||||
Java Edition | |||||
1.0.0 | Beta 1.9 Prerelease | Added Nether fortresses. | |||
1.2.1 | 12w04a | Added desert wells. | |||
1.3.1 | 12w21a | Added desert pyramids. | |||
12w22a | Added jungle pyramids. | ||||
1.4.2 | 12w40a | Added swamp huts. | |||
1.8 | 14w25a | Added ocean monuments. | |||
1.8.1 | pre1 | Swamp huts can now spawn witches at levels 64 to 71, enabling three spawning floors for witches. | |||
1.9 | 15w31a | Added End cities. | |||
15w43a | Added igloos. | ||||
1.10 | 16w20a | Added fossils. | |||
16w21a | Blacksmith job sites in villages now generate with cobblestone in all biomes, rather than acacia logs in savannas and sandstone in deserts. | ||||
pre1 | Zombie villagers generated in zombie villages no longer despawn. | ||||
Wooden fences are now substituted with the biome’s corresponding wood type. | |||||
Paths no longer replace most blocks, preventing them from generating in treetops or bridging ravines. | |||||
1.11 | 16w39a | Added woodland mansions. | |||
Added the command that shows the coordinates of the nearest structures. | |||||
16w42a | Witches that spawn upon the generation of witch huts no longer despawn. | ||||
1.13 | 17w43a | Structures using structure files can now be modified, with the addition of data packs. | |||
17w47a | Flower pots in swamp huts now contain mushrooms; they were previously empty. | ||||
18w09a | Added ocean ruins. | ||||
18w10a | Added buried treasure chests. | ||||
18w11a | Added shipwrecks. | ||||
1.14 | 18w47a | Added pillager outposts. | |||
18w48a | Overhauled villages. | ||||
1.16 | 20w06a | Added nether fossils. | |||
20w16a | Added bastion remnants and ruined portals. | ||||
1.17 | 20w45a | Added Amethyst Geodes. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.9.0 | build 1 | Added villages, abandoned mineshafts, strongholds, dungeons and desert wells. | |||
v0.10.0 | build 1 | Abandoned mineshafts now generate on ground level in Badlands biomes. | |||
v0.11.0 | build 1 | Added desert wells. | |||
v0.12.1 | build 1 | Added the Nether along with Nether fortresses. | |||
v0.13.0 | build 1 | Added desert pyramids. | |||
v0.14.0 | build 1 | Added swamp huts. | |||
Cauldrons in swamp huts are filled with a random potion. | |||||
v0.15.0 | build 1 | Added jungle temples. | |||
Added savanna and taiga village variants. | |||||
Villages can now generate in cold taiga and ice plains biomes, where village buildings are constructed with spruce wood like in taiga villages. | |||||
Villages have a slim chance to generate as abandoned villages, which spawn zombified villagers. Cobwebs and moss stone replace some blocks in the buildings of such villages. | |||||
v0.16.0 | build 1 | Added ocean monuments. | |||
Pocket Edition | |||||
1.0.0 | alpha 0.17.0.1 | Added the End and along with End cities. | |||
Added igloos. | |||||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | Added woodland mansions. | |||
1.1.3 | alpha 1.1.3.0 | Added fossils. | |||
Bedrock Edition | |||||
1.4.0 | beta 1.2.14.2 | Added shipwrecks. | |||
Added buried treasure chests. | |||||
beta 1.2.20.1 | Added ocean ruins. | ||||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | Added pillager outposts. | |||
Overhauled villages. | |||||
1.16.0 | beta 1.16.0.57 | Added Nether fossils, bastion remnants and ruined portals. | |||
1.17.0 | beta 1.17.0.50 | Added Amethyst Geodes. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU1 | CU1 | Patch 1 | 1.0.1 | Added dungeons. | |
TU5 | Added villages, abandoned mineshafts, and strongholds. | ||||
TU12 | Added desert wells. | ||||
TU14 | Added jungle and desert pyramids. | ||||
TU19 | CU7 | Added swamp huts. | |||
TU31 | CU19 | Patch 3 | Added ocean monuments. | ||
TU43 | CU33 | Patch 13 | Added fossils and igloos. | ||
TU54 | CU44 | Patch 24 | 1.0.4 | Added woodland mansions. | |
TU69 | Patch 38 | Added shipwrecks, ocean ruins, icebergs, and buried treasure chests. |
Синтаксис и команда справки
Поскольку команды Minecraft Bedrock в некотором роде похожи на язык программирования, игроки, которые не знакомы с тем, как все работает, могут вначале почувствовать себя несколько подавленными. Даже игроки-ветераны могут время от времени сталкиваться с некоторыми проблемами при выполнении команд и это вполне нормально.
Использование “/help” или “/?” отобразит вам список каждой консольной команды, но также может предоставить ценную информацию о конкретной команде и о том, как ее использовать. Все, что нам нужно сделать, это ввести “/help”, а затем имя команды. Например: “/help teleport” и вам будет предоставлена подробная информация о команде teleport.
Как получить или дать предмет в Minecraft
Команда /give игрок предмет добавляет в инвентарь блок или полноценный предмет (меч, броню и так далее). Слово игрок мы заменяем на свой ник или ник другого игрока, кому хотим отдать. Слово предмет — соответственно, на обозначение предмета. После можно поставить число от 2 до 64, чтобы дать несколько предметов. Вместо ника также можно использовать другие значения. @s подарит предмет вам, @p даст ближайшему игроку, @a — всем, кто есть на сервере.
Примеры команды /give Minecraft
Пример команды | Что делает |
---|---|
/give @s diamond 64/give Miku diamond 64 | Дает мне (игроку с ником Miku) 64 алмаза |
/give @a map | Дает всем игрокам на сервере карту. |
/give @p blackstone 32/give shm blackstone 32 | Дает игроку с ником shm (ближайший ко мне игрок) 32 блэкстоуна |
Если у вас возникают трудности, советуем вам воспользоваться специальным генератором: там нужно выбрать, что и кому вы хотите дать, чтобы получить соответствующую команду для консоли.
History[]
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.6.1 | 13w16b | Added name tags. They can now be found in dungeon chests. | |||
13w25a | A mob named «Dinnerbone» or «Grumm» now renders upside down. | ||||
1.7.2 | 13w36a | Name tags can now rarely be acquired by fishing, making them renewable. | |||
1.7.4 | 13w48b | A sheep named «jeb_» now fades between the dye colors. | |||
1.8 | 14w02a | Name tags can now be bought from librarian villagers, at 20–22 emeralds for 1 name tag. | |||
14w27a | Rabbits have been added and naming one «Toast» gives it a special memorial skin. | ||||
1.9 | 15w44a | Added name tags to mineshaft chests. | |||
The average yield of name tags in dungeon chests has been decreased. | |||||
1.11 | 16w39a | Name tags can now be found in the new woodland mansion chests. | |||
Added vindicators, which attack almost all mobs if named «Johnny». | |||||
1.13 | 17w47a | Prior to The Flattening, this item’s numeral ID was 421. | |||
1.14 | 18w43a | The texture of name tags has been changed. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.15.0 | build 1 | Added name tags, and a new «Name» Interact button. | |||
A mob named «Dinnerbone» or «Grumm» renders upside down. | |||||
A sheep named «jeb_» fades between the dye colors. | |||||
Naming a rabbit «Toast» gives it a special memorial skin. | |||||
Pocket Edition | |||||
1.0.4 | alpha 1.0.4.0 | Name tags can now be bought from librarian villagers for 20-22 emeralds as their last tier trade. | |||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | Naming a vindicator «Johnny» now makes it hostile to any mob, except other illagers. | |||
Name tags can now be found in woodland mansions. | |||||
Bedrock Edition | |||||
1.4.0 | beta 1.2.14.2 | Name tags can now be found in buried treasure chests. | |||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | The texture of name tags has been changed. | |||
1.11.0 | beta 1.11.0.4 | Name tags sold by librarian villagers now cost 20 emeralds. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU19 | CU7 | Patch 1 | Added name tags. | ||
PlayStation 4 Edition | |||||
1.90 | The texture of name tags has been changed. | ||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
0.1.0 | Added name tags. |
Usage[]
When the cursor is at a location corresponding to some types of argument (such as an ID), a list of applicable values appears above the text box. If the argument is already containing some characters, the list displays only those values containing the typed command/text.
Commands may also be entered in a multiplayer server’s console, but are not preceded by a when entered this way. A server owner running commands in this way is often referred to as «ghosting».
Commands in command blocks can be preceded by a slash, but it is not required.
Commands can be executed in the following ways;
- Entered by a player in the chat window.
- Executed by a command block or Minecart with command block.
- In functions or scripts, as part of a data pack or add-on.
- In a multiplayer server, entered in the console.
- Click a Json text that has «run_command» action.[Java Edition only]
- Executed with a WebSocket server.[Bedrock Edition only]
- Executed by an NPC.[Bedrock Edition only]
Most commands require the executor have a high enough permission level. That means most commands are available in the singleplayer world only if cheats is enable, and available in multiplayer server only if they are ops.
Note: In Java Edition, in singleplayer worlds where cheats were not enabled at creation, they can be enabled on a temporary basis by opening the current game session to LAN play ( Esc → «Open to LAN», then «Allow Cheats» button and «Start LAN World»). The player does not actually need to be on a LAN or have others join. This is not permanent but allows the use of commands until the player quits the world, and changes the player makes via commands (items spawned, etc.) are saved with the world. The player can do this each time the player starts playing the world again. Note that this disables game pausing for the duration, so while open to LAN, the player should get somewhere safe or reload their world before using the Game Menu. The player can disable the LAN world by reloading the world. To permanently enable cheats, the level.dat has to be edited.
In Bedrock Edition, cheats can be toggled at any time in the «Game» tab of the settings menu. Enabling cheats in a world permanently prevents players from unlocking achievements in that world, even if cheats are later turned off.
Теги
сделать читы всделать читы всделать читы Читы дляписать чит длянаписания чита дляже чит принципиальнодля читов нетув minecraft в minecraft в minecraft в minecraft в minecraft для Minecraft Клиенты Minecraft для Minecraft популярных игра вк игре иКонсольная игра виз игры ипо игре по игре обычной игре.каждой игре.Скачать игру Minecraftты играешь вв Майнкрафт обучение майнкрафт.к майнкрафту вк майнкрафту.сервера Майнкрафт карте майнкрафт оставленныесервера майнкрафт
javaкомментарийкодагайдовверсиистатьисайтрейтингэффектоврежимеправанаписанонеговойтипомощьназваниеразановостисозданиюперсонажипростойизменитьвопросырежимвашегоsetкосплейновоеответыtimeконсольныересурссложностьсегоднявключивигровой
Technical[]
These tutorials provide information on technical matters, such as mods and snapshots.
- Command blocks and functions
- Command NBT tags
- How to install a snapshot
- Creating a data pack
- Installing a data pack
- How to get a crash report
- See Minecraft’s code
- Installing Forge mods
- Loading a resource pack
- Creating a resource pack
- Map downloads
- Custom maps
- Joining a LAN world with alternate accounts
- Custom Minecraft directory
- Sound directory
- Recover corrupted saved world data
- Saving your game data to the cloud with Dropbox
- Save game data to Dropbox (world data only)
- Playing and saving Minecraft on a thumb drive
- Run Minecraft through Google Drive
- Improving frame rate
- Update Java to latest version
- Updating old oceans in 1.13 using MCEdit
- Falling blocks
- Minecraft on Chrome OS
- Moving structures using structure blocks from world to world
Bedrock Edition only
- Achievement guide
-
Creating resource pack add-ons
- Advanced tutorial
- Entity component reference guide
- Changing Minecraft entity models
- Joining and leaving the beta
- Creating behavior packs
Usage[]
To use a name tag, it must first be renamed with an anvil, costing 1 experience level.
If it is not renamed, it has no effect when used on a mob. After the name tag is renamed, the player can use it on a mob to give it the name given to the name tag from the anvil. Mobs and name tags can be renamed any number of times. Name tags with the same name are stackable.
Once a mob is named, it keeps its name, and the name tag is consumed.
When a mob is named, it does not count toward the mob cap.
Effects on various mobs:
- A named silverfish that goes into a block appears to lose its name because it is replaced by a newly-generated unnamed silverfish when the block is broken.
- A baby (animal or villager) keeps its name when becoming an adult.
- A named villager keeps its name when transformed into a zombie villager.
- A named zombie villager keeps its name when cured.
- Wandering traders still despawn even if they are named, or in a minecart or boat.
Limitations
Any mob can be named except for the ender dragon and players.
A name tag can rename an armor stand, though it does not show the nameplate above its head until is set as an extra step.
Using a name tag on a villager renames the villager instead of opening the trading interface. A saddled pig is renamed instead of being ridden. Using a name tag on any other mob that can be interacted with performs the use action instead of being named. These mobs can be renamed if the player uses the name tag while crouching or standing in a nether portal because the portal suppresses the use action.
Once a name tag is used on a mob, it is impossible to remove the name of that mob without the use of commands or external modifications.
Behavior
Renamed mobs have their name displayed over their head in the fashion as a mob named through a renamed spawn egg. Their names can be seen only if they are aimed at from four or fewer blocks away.
Mobs that are named using the name tag also never despawn in the world, similar to tamed mobs. The exceptions are wandering traders or if the mob is hostile and the difficulty is switched to «Peaceful», causing any hostile mobs or any named hostile mobs to despawn immediately.
If a renamed mob kills a player, the custom name is used in the death message in place of the mob type name, like if a vindicator named «Johnny» kills a player, the death message says «Player was slain by Johnny».
A renamed wither also has a renamed health bar, and the boss bar doesn’t regenerate[verify].
Easter eggs
- Any mob that receives the name «» or «» is rendered upside down.
- Naming a sheep «» causes its wool to fade between the dye colors, producing a rainbow effect. The wool that drops when the sheep is sheared or killed is the original color of the sheep before the sheep was named.
- Naming a vindicator «Johnny» causes it to be aggressive and attack all mobs including the wither (except ghasts and other illagers). The hostility even extends to ravagers in Java Edition, as the «Johnny» vindicator can also attack the ravager while it’s riding it.
Redstone and mechanisms[]
These tutorials provide information on redstone mechanisms.
Redstone basics
- Redstone tutorials: Roundup of all redstone-related tutorials (some are also linked below)
- Redstone dust: The core material that enables most redstone devices, being crafted into many of them and also placed to carry signals.
- Mechanics/Redstone: The basic game mechanics for redstone power and signals.
- Mechanics/Redstone/Components: The blocks that are used in and with redstone contraptions.
- Tutorials/Redstone tips: Hints and advice for building your redstone devices.
- Mechanics/Redstone/Circuit: Lists various types of reusable circuits that can be used to manipulate signals, with sub-pages giving examples of the various types.
Various devices
- Tutorials/Mechanisms: Lists an assortment of complete devices using redstone.
- Tutorials/Minecarts: Large railway systems can benefit from redstone at the terminals.
- Tutorials/Hopper: Hoppers are key for item handling and sorting.
- Tutorials/Storage minecarts: Loading and unloading chest- and hopper-minecarts.
- Tutorials/Redstone music: Creating music with Note Blocks and redstone circuits.
- Tutorials/Rube Goldberg machine: Complexity and spectacle!
Почему теги title важны
Мета-теги заголовков являются одним из основных факторов, помогающим поисковым системам понять, о чём ваша страница. Они также создают первое впечатление пользователей о вашей странице.
Теги title используются в трех ключевых местах:
- Страницы поисковой выдачи;
- Браузеры;
- Социальные сети.
Страницы поисковой выдачи
За некоторыми исключениями тайтл определяет отображаемый в поисковой выдаче заголовок и является первым, что видит посетитель вашего сайта.
Даже если вы занимаете хорошее место в выдаче, сайт ранжируется высоко, заголовок может быть определяющим фактором. В зависимости от его качества , пользователь нажмёт на вашу ссылку или не станет этого делать.
Что такое title в браузерах
Содержимое тега title также отображается в названии вкладки и выполняет роль плейсхолдера. Особенно это полезно для людей, у которых открыто много вкладок.
Чем больше вкладок, тем меньшая часть заголовка видна в плейсхолдере, поэтому постарайтесь уместить главные ключевые слова на первых местах. Это поможет пользователям не потерять вашу страницу среди остальных.
Социальные сети
Некоторые внешние веб-сайты, особенно социальные сети, используют тайтл, для отображения в бейджике, когда вы делаете ссылку на страницу.
Помните, что некоторые социальные сети, включая Facebook и Twitter, имеют свои собственные метатеги, что позволяет вам указывать заголовки, которые отличаются от вашего основного title. Это позволит оптимизировать отображение для каждой сети и делать более длинные заголовки там, где это может быть полезным.