Ruins

Don’t Starve Together[]

In Don’t Starve Together the ruins were moved to the same level as the Caves. This was done to avoid the necessity of a third dedicated server to hold it on. There are also several new ways for entities to spawn.

In A New Reign the Atrium Biome was introduced. The Atrium Biome is completely separated from the main land so it is only accessible by killing a and jumping into the . Once the player makes it to the Atrium Biome they must pass the Obelisks which will be in a closed state unless the player has more than 15% Sanity. Players must be careful to never drop below 15% Sanity otherwise they will be trapped on the island.

Regeneration

If the Ancient Fuelweaver is killed the Ancient Gateway will start to destabilize. After 4 minutes, the gate will respawn , Splumonkey Pods, Slurpers, Depths Worms, Ancient Statues, Broken Clockworks and Ancient Pseudoscience Stations in their respective places in the Ruins, add new items to Ornate Chests and Cave Holes and replace the Large Ornate Chest with an Ancient Guardian.

Objects regenerated by the Ancient Gateway explosion.

Twenty days later, the Gateway will accept the Ancient Key to be placed again.

Описание мода «Настоящие Руины» на русском языке

Jei

«Все погибли или ушли. Эта история закончилась. Возможно, кто-то еще найдет применение для руин этого места.»

Задумывались ли вы, кто может быть тем человеком, который найдет применение для этих руин? С этим модом это может быть вы или любой другой игрок RimWorld!

Описание

Этот мод генерирует руины на вашей карте. Руины реальных баз других игроков.

Этот мод периодически загружает снимок баз каждого пользователя на сервер, и когда кто-либо создает новую карту, эта база данных предоставляет фрагменты этих сохраненных баз в качестве шаблонов для заброшенных руин.

Возможно, вы найдете просто пустое грязное укрытие с сильно поврежденной деревянной кроватью и парой стульев. Возможно, вам повезет найти чье-то серебряное хранилище до прибытия падальщиков из ближайшего поселения.

Возможно, вы захотите узнать, сколько планетарных карт доступно для вашего семени, и какое семя/покрытие/размер выбрать, чтобы максимизировать количество карт, тогда на страницах сайта вы можете узнать это в разделе «distribution».

Караван обнаружил руины во время путешествия

Вы можете остановиться и исследовать небольшой комплекс руин. Обычно он не имеет никакой ценности, но все равно стоит проверить. Он может содержать враждебных людей или животных, хотя бы.

Теперь караван из руин можно отправить через стандартное меню, но формироваться он будет как на домашней карте: колонисты самостоятельно будут собирать вещи и покидать карту пешком.

Найдены нетронутые руины

Поблизости была обнаружена большая заброшенная база. Все местные населенные пункты посылают туда войска для добычи, и вы также можете принять участие в этой бойне. Ставки высоки, но награда еще выше.

Наконец-то можно загрузить базы других игроков прямо на вашу карту мира! Перейдите в Настройки -> Настройки модов -> Real Ruins: руины на карте мира и нажмите «Загрузить» (вы должны быть в игре).

Каждая загруженная карта станет либо ничьими руинами (осторожно, их по-прежнему могут населять звери, бродяги или механоиды), либо станет базой какой-либо фракции. Эту базу можно атаковать, как и любое стандартное поселение в игре, а если вы победите, то можете основать свою базу на этой же самой карте

Все базы расположены ровно на тех же местах, где они были в оригинальной игре, поэтому в большинстве случаев постройки и ландшафт будут дополнять друг друга. Конечно, если первоначальный хозяин базы использовал map reroll или другие моды, изменяющие генерацию планеты или территории, то по-прежнему есть большой шанс получить базу наполовину в скале.

Этот мод можно добавить в любое время, он не сломает ваши сохранения и вступит в силу, когда вы войдете на новую карту, начиная новую игру или с караваном. Тем не менее, вы, вероятно, не сможете свободно удалить мод, если у вас есть активные карты, созданные с помощью этого мода.

Description of the mod in English

«Everyone is dead or gone. This story is over. Perhaps someone else will find a use for the ruins of this place.»

Have you ever wondered who might be that person which will find a use for those ruins? With this mod it might be you, or any other RimWorld player!

Description

This mod generates ruins on your map. Ruins of real bases of other players.

This mod periodically uploads each user’s base snapshot to the server, and when one enters a new map, this database provides pieces of those stored bases as templates for abandoned ruins.

Perhaps you’ll find just empty dirty shelter with badly damaged wooden bed and a pair of chairs. Perhaps you’ll be lucky enough to find someone’s silver vault before scavengers from the nearest settlement arrive.

You will probably want to know how many planetary maps are available for your seed, and which seed/coverage/size to pick to maximize maps count, you can check this in «distribution» section on the site.

Also this mod provides two events

Caravan found ruins

Happens while travelling. You can stop and investigate small ruins complex. It usually does not have any really valuable, but it worth checking anyway. It can contain hostile people or aimals though.

Pristine ruins found

A large abandoned base was discovered nearby. All local settlements sending troops there to loot, and you can also participate in this massacre. Stakes are high, but reward is even higher.

This mod can be added anytime, it won’t break your saves and will take effect when you enter into a new map, either starting a new game or with a caravan. However, you probably won’t be able to remove it freely if you have active maps generated with this mod.

Осветите путь

Выровняв второй маяк, вы увидите вдалеке искомый шпиль, светящийся огнем души.

Вторая Тайна Восхождения появляется после того, как вы настроите второй маяк. Из локации рядом с маяком посмотрите вниз на остальную часть области, и вы должны увидеть странный шпиль Улья, освещенный пламенем на расстоянии. Это ваш пункт назначения, поэтому перейдите в область, называемую Полем обломков, чтобы добраться туда.

Когда вы доберетесь до шпиля, вы найдете большого волшебника улья по имени Экзарх Духовного огня, работающего над каким-то ритуалом улья. Убейте волшебника, и упадет пылающий шар огня души. Возьмите его, затем следуйте по путевой точке, чтобы пройти внутрь сооружения впереди того места, где вы нашли пылающий шпиль. Следуйте по тропинке вниз, мимо реберных костей, выстилающих стены, пока не наткнетесь на небольшую круглую площадку с жаровней в центре, где вы можете замочить шар.

Зажигание жаровни открывает несколько порталов Восхождения. Над каждым из них есть руна Улья, и вы заметите больше рун на стенах вокруг центра. Ни одна из рун Улья над порталами не будет соответствовать рунам на стене, кроме одной – это именно тот портал, который вам нужен.

Вы хотите пройти через порталы, соответствующие рунам Улья, выгравированным на стенах возле первой жаровни.

Прыгайте через портал, и вы попадете в другой шпиль где-нибудь на уровне, где вас ждет еще один экзарх улья. Убейте его, затем вернитесь через портал к порталу, который вы открыли первым, и возьмите еще одну сферу огня души из жаровни, которую вы впервые зажгли. Вернитесь через тот же портал, который вы только что очистили, и используйте сферу, чтобы зажечь жаровню у шпиля, который экзарх использовал для ритуала. Это откроется Другая группа из нескольких порталов вокруг второго шпиля. Вы ищете такую ​​с отметкой, которая соответствует одной из отметок на стенах первой круглой комнаты. Вернитесь через свой первый портал, если вам нужно освежить там руны.

Вы повторите этот процесс несколько раз, пробираясь через своего рода лабиринт портала Восхождения. Пройдите, убейте экзарха, затем вернитесь к первому набору порталов, чтобы захватить сферу. Пройдите через первый портал, затем через второй, чтобы зажечь третью жаровню и так далее. Всего вы пройдете через пять порталов, последний из которых приведет вас к большому шпилю на Внешних островах, покрытому полем подавления. Поднимитесь на вершину, убейте врагов Улья, уничтожьте последнего Экзарха Пламени Души и заберите свой сундук наверху.

Новости и руководства Destiny 2

  • В расширении «Королева ведьм» Destiny 2 будет «Решающая кампания судьбы»
  • Новые испытания Осириса в Destiny 2 великолепны, но нуждаются в одном большом изменении
  • PSA: обновленная версия Destiny 2, новые полезные испытания Осириса начинаются 10 сентября
  • + Показать больше ссылок на новости и руководства по Destiny 2 (4)
  • Iron Banter: На этой неделе в Destiny 2 – Ахамкара Мары Сов, Смерть Танца и Арсенал Железного Знамени
  • Судьба 2 может заставить нас убить еще одного гигантского бога червей
  • Destiny 2 Shattered Realm Ruins of Wrath – все тривиальные тайны и загадочные тайны на неделе 3
  • Destiny 2 Season Of The Lost: Руководство по сезонным испытаниям (3-я неделя)

Loot[]

See also: Chest loot

In Java Edition, each underwater ruin big chest contains items drawn from 2 pools, with the following distribution:

Item Stack Size Weight Chance Avg.per chest Avg. # cheststo search
2–8× 2–8×
Coal 1–4 10⁄31 81.0% 4.032 1.2
Wheat 2–3 10⁄31 81.0% 4.032 1.2
Gold Nugget 1–3 10⁄31 81.0% 3.226 1.2
Buried Treasure Map 1 10⁄23 43.5% 0.435 2.3
Enchanted Book 1 5⁄23 21.7% 0.217 4.6
Enchanted Fishing Rod 1 5⁄23 21.7% 0.217 4.6
Emerald 1 1⁄31 14.9% 0.161 6.7
Leather Tunic 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0
Golden Apple 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0
Golden Helmet 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0

In Bedrock Edition, each underwater ruin big chest contains items drawn from 2 pools, with the following distribution:

Item Stack Size Weight Chance Avg.per chest Avg. # cheststo search
2–8× 2–8×
Coal 1–4 10⁄31 81.0% 4.032 1.2
Wheat 2–3 10⁄31 81.0% 4.032 1.2
Gold Nugget 1–3 10⁄31 81.0% 3.226 1.2
Buried Treasure Map 1 10⁄23 43.5% 0.435 2.3
Enchanted Book 1 5⁄23 21.7% 0.217 4.6
Enchanted Fishing Rod 1 5⁄23 21.7% 0.217 4.6
Emerald 1 1⁄31 14.9% 0.161 6.7
Leather Tunic 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0
Golden Apple 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0
Golden Helmet 1 1⁄23 4.3% 0.043 23.0
  1. ↑ The size of stacks (or for unstackable items, number) of this item on any given roll.
  2. ↑ The weight of this item relative to other items in the pool.
  3. ↑ The odds of finding any of this item in a single chest.
  4. ↑ The number of items expected per chest, averaged over a large number of chests.
  5. ↑ The average number of chests the player should expect to search to find any of this item.
  6. ↑ All enchantments are equally probable, including treasure enchantments (except Soul Speed), and any level of the enchantment is equally probable.

In Java Edition, each underwater ruin small chest contains items drawn from 2 pools, with the following distribution:

Item Stack Size Weight Chance Avg.per chest Avg. # cheststo search
2–8× 2–8×
Coal 1–4 10⁄28 84.2% 4.464 1.2
Wheat 2–3 10⁄28 84.2% 4.464 1.2
Rotten Flesh 1 5⁄28 59.6% 0.893 1.7
Buried Treasure Map 1 5⁄12 41.7% 0.417 2.4
Enchanted Fishing Rod 1 5⁄12 41.7% 0.417 2.4
Stone Axe 1 2⁄28 30.2% 0.357 3.3
Emerald 1 1⁄28 16.4% 0.179 6.1
Leather Tunic 1 1⁄12 8.3% 0.083 12.0
Golden Helmet 1 1⁄12 8.3% 0.083 12.0

In Bedrock Edition, each underwater ruin small chest contains items drawn from 2 pools, with the following distribution:

Item Stack Size Weight Chance Avg.per chest Avg. # cheststo search
2–8× 2–8×
Coal 1–4 10⁄28 84.2% 4.464 1.2
Wheat 2–3 10⁄28 84.2% 4.464 1.2
Rotten Flesh 1 5⁄28 59.6% 0.893 1.7
Buried Treasure Map 1 5⁄12 41.7% 0.417 2.4
Enchanted Fishing Rod 1 5⁄12 41.7% 0.417 2.4
Stone Axe 1 2⁄28 30.2% 0.357 3.3
Emerald 1 1⁄28 16.4% 0.179 6.1
Leather Tunic 1 1⁄12 8.3% 0.083 12.0
Golden Helmet 1 1⁄12 8.3% 0.083 12.0
  1. ↑ The size of stacks (or for unstackable items, number) of this item on any given roll.
  2. ↑ The weight of this item relative to other items in the pool.
  3. ↑ The odds of finding any of this item in a single chest.
  4. ↑ The number of items expected per chest, averaged over a large number of chests.
  5. ↑ The average number of chests the player should expect to search to find any of this item.
  6. ↑ All enchantments are equally probable, including treasure enchantments (except Soul Speed), and any level of the enchantment is equally probable.

Features

For the area’s puzzles, see Ruins/Puzzles.
  • Flowey and Toriel make their first appearances in this area, with the latter saving the protagonist from the former.
  • Napstablook is fought at the halfway point of the Ruins. If the protagonist cheers them up, they are also found in a later room.
  • There are many in the Ruins, with one offering to change the yellow names for monsters that can be spared to pink, or turn them off entirely.
  • The Faded Ribbon can be found in one of the Ruins’ many traps.
  • The protagonist can donate to the Spider Bake Sale, a fundraiser that sells Spider Donuts and Spider Ciders.
  • The protagonist can view the ancient city of Home on the Ruins balcony. This is also where the Toy Knife can be found.
  • Toriel’s Home is situated at the end of the Ruins, and the Butterscotch Pie can be retrieved there.

Features[]

A Ruins pillar

Some of the ground and pillars in the Ruins are made out of a special material that starts to glow when light is shined upon it during the Nightmare Phase. The Military and Sacred biomes are mostly covered in this material. Also somewhere in the ruins there’s a labyrinth, filled with Dangling Depth Dwellers, Ornate Chests and dead ends. At the center of this labyrinth resides the Ancient Guardian, who most players will challenge to get its rare Horn.

Unlike Caves, surface plants like Evergreens, Saplings, Berry Bushes, Spiky Bushes, and Flowers are not found in Ruins, although the player can still plant these items. Plants will regenerate after a few days of being harvested (except for trees). The only plants that can be found naturally in the ruins are Light Flowers, Cave Banana Trees, and Ferns. Lichen is also exclusive to the ruins. Blue Mushrooms can be found here as well, usually in copious amounts.

An Ancient Statue during the Nightmare Phase

Objects found in the Ruins include Relics, Ancient Statues, Nightmare Lights and the Ancient Pseudoscience Station. Relics can be attacked and destroyed for various loot while Ancient Statues can be mined to yield Thulecite and various Gems. Nightmare Lights can emit light and spawn Shadow Creatures depending on the Nightmare Cycle, while the Ancient Station will be used to craft some of the best items in the game, found in the Ancient Tab. Also in the wilds, there are Splumonkey Pods and special Ponds. The ponds can be fished in to get Eels.

Within the entrance of the Ruins, corpses of the Chess Monsters can be found. When destroyed, they yield 1 Frazzled Wires, as well as potentially Gears and other trinkets.

Generation[]

Cold ocean ruins generate in normal, cold, and frozen ocean biomes, as well as their deep variants. They are composed of stone materials.

Warm ocean ruins generate in warm, lukewarm, and deep lukewarm ocean biomes, and are composed of sandstone and stone materials.

Although most ocean ruins generate underwater, they sometimes generate on land.

30% of ocean ruins generate as large ocean ruins; the other 70% generate as small ruins. If the ocean ruin is large, there is a 90% chance for 4-8 (inclusive) small ocean ruins to generate around it in a cluster. If the ocean ruin is warm, large ocean ruins generate with a structure integrity of 0.9 and small ocean ruins generate with a structure integrity of 0.8. If the ocean ruin is cold, the «brick» variant of the chosen structure type generates with a structure integrity of 0.9 if large and 0.8 if small. The «cracked» variant generates with a structure integrity of 0.7, and the «mossy» variant generates with a structure integrity of 0.5, both regardless of size. Reduced structure integrity may also remove drowned and loot chests from the structures.[verify]

During generation, all air blocks and structure blocks act as structure voids.

Повелитель подземелья

После выравнивания первого маяка эта нажимная пластина активируется в области Башни Вестника войны, позволяя вам открыть входную дверь башни.

Чтобы добраться до первой тайны восхождения, выровняйте первый маяк в промежуточной зоне, затем направляйтесь в правую часть области, если вы вернулись к мостовой, где вы вошли на уровень. Эта секция – Башня вестника войны, и во время ваших предыдущих посещений Руин гнева вы не могли войти в структуру. Когда вы приблизитесь, на приподнятой платформе перед Башней вы должны увидеть зажженную пластину Улья, светящуюся зеленой энергией. Подождите на нем достаточно долго, и он включится, открывая дверь в Башне впереди. Будьте осторожны, так как корабль-гробница Улья прибудет, чтобы атаковать вас, пока вы включаете тарелку.

Как только дверь откроется, войдите в Башню и спрыгните на дно шахты внутри. Здесь вы узнаете, что Мара Сов спрятала в этой тюрьме: Скоробота, сына Ксиву Арата. Когда вы впервые встретитесь с ним, вы обнаружите, что этот большой рыцарь Улья защищен щитом и невосприимчив к вашим атакам. Вам нужно найти способ сломать этот щит, чтобы разобраться с ним.

В комнате, где вы найдете Скоробота, посмотрите за угол справа, если увидите большую шахту, которая спускается в следующую секцию Башни, чтобы найти Барьер, блокирующий дверной проем. Возьмите маркер Пролома Барьера у двери и пройдите внутрь до конца коридора. В конце вы найдете реликвию, очень похожую на то, что появляется в Dreaming City Strike под названием The Corrupted. Возьмите его, но подождите секунду, прежде чем отправиться обратно – большие фонари Улья, мимо которых вы только что прошли, в конечном итоге взорвутся и убьют вас, если вы окажетесь в коридоре, из которого только что вышли, когда это произойдет.

Вам понадобятся три из этих реликвий, чтобы победить Скоробота, сына Ксиву Арата.

Возьмите реликвию и бросьте ее Скороботу, чтобы он сбил его щит, а затем продолжайте атаку. Когда он потеряет около трети своего здоровья, он исчезнет, ​​заставив вас углубиться в подземную область Башни, Подземелье. Спрыгните в следующую шахту, чтобы снова найти его, где вам нужно будет найти еще одну реликвию.

Внизу следующей шахты найдите светящийся белый шар – Толанд. В одном направлении есть большая, хорошо освещенная комната, а в противоположной стороне – несколько более темных туннелей. Пройдите в дверной проем в более темной области и поверните направо. Следуйте по пути до конца этого зала, и вы найдете еще одну реликвию. Отнесите его обратно, и вы найдете Скоробота, ждущего вас в большой, хорошо освещенной комнате впереди.

Последняя реликвия находится в этой большой комнате, спрятанной под лестницей, по которой вы впервые входите. Используйте маркеры прорыва барьера в этой области и спрыгивайте рядом с лестницей в дверной проем, чтобы найти небольшую нишу, в которую вы можете войти. Возьмите реликвию и доберитесь до Скоробота, и в центре комнаты появится сундук, завершающий эту Тайну Восхождения.

History[]

The first official image of underwater ruins.

The same image, brightened for clarity.

Java Edition
A picture was released on Minecraft.net, which shows a faint underwater ruins structure in the top right corner, more visible when the image is brightened.
Minecraft’s Instagram account posted a video clip showing the underwater ruins that were to be added in the Update Aquatic.
1.13 18w09a Added underwater ruins. They are found commonly.
18w10a Buried treasure explorer maps now generate in the chests of underwater ruins.
18w16a Drowned now spawn in underwater ruins.
1.16 20w06a Underwater Ruins are much less common.
Bedrock Edition
1.4.0 beta 1.2.20.1 Added underwater ruins.
Legacy Console Edition
TU68 Patch 38 Added underwater ruins.
Education Edition
1.4.0 Added underwater ruins.

Nightmare Cycle[]

Main article: Nightmare Cycle

The Ruins exist in a state of flux called the Nightmare Cycle, which can be measured by the Thulecite Medallion.  As the magical state becomes more intense, the likelihood of earthquakes increases. Its current state will affect the state of objects within it.  Nightmare Lights will begin to open up, the Runic Turf will glow red, and Ancient Statues will have a horrified look while Nightmare Fuel drops from their mouths and eyes. Shadow Creatures can attack the player regardless of their sanity level during the most intense stage. This is a great way to collect Nightmare Fuel, but is a bit overwhelming at an early stage in the game. The runes on the ground do not provide a light source despite glowing brightly.

Trivia

  • When solving the second «rock pushing puzzle,» does not want to be pushed (at first). If the protagonist ignores the other rocks required for the puzzle and instead keeps pushing the reluctant rock, the barrier still moves.
  • In the room with three visible Froggits, the fourth Froggit, which is ant-sized, can be found inside of one of the wall cracks. This frog is found by inspecting the northern wall in the room.
  • In the room with the three visible Froggits, talking to the third Froggit gives the option to make names of monsters no longer appear yellow when they can be spared in battle. After turning off yellow names, talking to the Froggit again gives the option to make the names pink instead.
  • If the protagonist has killed Toriel or fled from her during her battle, then sleeping in the bed again triggers the message «<Name>, please… Wake up! You are the future of humans and monsters…» and they wake up.
  • In the room with three visible Froggits, if the player does not skip through the first Froggit’s dialogue when interacting with it during the True Pacifist Route epilogue, the Froggit says «You’ve really matured, haven’t you?»
  • Depending on the protagonist’s HP when finding her home, Toriel’s dialogue before telling the protagonist to enter her home varies.
    • Full HP — «Not a scratch… Impressive! But still…«
    • Less than full HP, but more than 2 — «There, there, I will heal you.«
    • 2 HP or fewer — «Who did this to you? You will get an apology.«

Main Story

Before the events of Undertale, after the monster population was banished to the Underground by the humans, they made their first residence in what is now known as the Ruins. Asgore, King of the Monsters named this area «Home.» When the First Human fell into the Ruins, they were befriended by Asriel Dreemurr and were adopted by Asriel’s parents, Toriel and Asgore. Later, monsters began to head back to the barrier, where they set plans to create their new home. After the First Human’s and Asriel’s death and Asgore’s subsequent declaration of war against humanity, Toriel took the First Human’s body with her to the Ruins, where she buried the body.

Neutral Route

The game begins in the Ruins, with the protagonist standing on a sunlit bed of Golden Flowers.

The Ruins as seen in the intro.

After the protagonist is attacked by Flowey, Toriel takes the protagonist through the Ruins, which is made up of several connecting hallways and rooms, many of which have puzzles and monsters. Partway through, Toriel asks the protagonist to wait where they are, so she can go ahead and finish something. However, the protagonist continues through the Ruins, and traverses to the end of the Ruins to Toriel’s Home. While navigating the Ruins, the protagonist meets Napstablook for the first time and has the option of supporting the Spider Bake Sale. While they go through the Ruins, Toriel calls them multiple times.

At the end of the Ruins, the protagonist meets up again with Toriel. Toriel brings the protagonist to her home and introduces them to their own room. If the protagonist sleeps in the bed, Toriel leaves a Butterscotch-Cinnamon Pie at the foot of their bed. Afterward, she departs, telling the protagonist to «make at home!» However, the protagonist proceeds to pester Toriel about leaving, prompting Toriel to rush out of her armchair, and rush downstairs. Upon being followed, Toriel tells the protagonist that if they leave the Ruins, Asgore will kill them, and urges them to return. However, the protagonist continues to pursue Toriel, eventually having to fight Toriel to leave the Ruins.

After the protagonist deals with Toriel, the protagonist encounters Flowey, who judges the protagonist on their actions in the Ruins and/or from previous runs — excluding a Genocide Route — done without a True Reset. Afterward, a door behind Flowey becomes accessible, letting the protagonist proceed into the rest of the Underground.

After leaving the Ruins, the door becomes locked for the remainder of the game.

True Pacifist Route

After defeating Asriel, the door to the Ruins can be found unlocked and open. It is explained that Toriel opened the door from the inside in order to stop the fight against Asgore. Asriel can be found and interacted with at the very beginning of the Ruins.

Exploration[]

A fully explored Ruins map.

The ruins have six different Biomes: Abyss, Labyrinth, Military, Sacred, Village and Wilds. The Ruins can only be entered through a plugged Sinkhole found in the Caves. Upon mining the Thulecite plug, a rope will lead down to the Ruins through the Sinkhole, and Batilisks will be able to spawn from it into the Caves.

The initial starting area of the Ruins is surrounded by four massive pillars and four Broken Clockworks, with a rope leading up to the Caves. The Ruins are completely dark, causing a steady drain on Sanity. Unlike the caves, the ruins are considered to be in a state of perpetual night, creatures and plants will act accordingly. As the Ruins are explored, the map will show new icons and terrain specific to the Ruins. 

Earthquakes will occur in the Ruins, dropping the same minerals as in the Caves. Although time continues to pass on the surface world, there is no indication of this while underground.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector