Redstone flux 2.1.0 1.12.2
Содержание:
Changelogs
Version 2.1.0.5
Posted 11 months ago
Fixed Several Custom Recipe Scripts
Removed Duplicate Ore From World Generation
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Fixed rolling machine recipe
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
fixed stuff
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Disabled Extra Planets Due To Crashing Issues
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Finally working with servers
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Updated All Mods. Finally!
Discuss this update (0)
Posted 5 years ago
Updated Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Fixed EE3
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
ReAdded AE2 Channels
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Major mod updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Forge File Got Deleted From Download Somehow, opps.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Final Changes To Main Menu
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Changed Mainmenu to My Liking.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Bug Fixes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
UI Moved Around
Mods Added
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
A Complete Overhaul For Lag Reduction And A New Feel.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Thaumic Energistics and Thaumic Tinker
Discuss this update (0)
Version 1.2.0.6
Posted 6 years ago
Removed Channels From Applied Energistics
Added Tinkers’ Steelworks
Updated Waila to 1.5.10
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Patches Soartex
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updates to Tinkers
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Complete reworking
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Bug Fixes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Removed Thaumic Energistics
Updated Several Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updated Applied Energistics2 to fix bugs
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
general updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Udates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
general updated
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added NEI Addons
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Major Updates To Most Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
changes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Chisel Facades and Crafting Utillites
Updated Chisel
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added NEI Integration
Discuss this update (0)
Version 1.0.0.14
Posted 6 years ago
Updated Mods:
Buildcraft
Railcraft
QuarryPlus
LogisticsPipes
Mods Added:
CraftGuide
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added TSteelWorks
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
botania fix
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updated Mini map
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Botania
Fixed Ore Gen
Discuss this update (0)
Forge Energy
Forge Energy is an addition to the Forge project introduced in Minecraft version 1.12. It offers an energy system functionally equivalent to RF. Many mods that previously depended on the Redstone Flux API now use FE instead.
Some newer mods rename their FE implementation to something more in line with the mod’s theme. Examples of renamed Forge Energy implementations are:
- Crystal Flux (CF; Actually Additions)
- Micro Infinity (µI; Ender IO)
- Immersive Flux (IF; Immersive Engineering)
Seamless conversion between RF and FE is easily possible. Often, it is even imperceptible — players may assume they are using RF while not noticing they are actually using FE. Additionally, as RF was the only well-known power system of its kind for a long time, it is now established as a household name in the modding community. For these reasons, the «RF» designation is commonly used as an umbrella term for RF and similar energy systems.
Производство и использование[]
Пример использования RF и FE с 5 различными модами.
Для эффективного использования RF или FE необходимо следующее:
- производители энергии (генераторы)
- передатчики энергии (трубы или их беспроводные варианты)
- накопитель энергии (аккумуляторы)
- потребители энергии (механизмы)
Хотя многие моды добавляют различные опции для каждой из этих механик, некоторые предпочитают опускать части цепочки. Это стало возможным благодаря обширной экосистеме, окружающей RF/FE. Например, Forestry добавляет различные типы машин, которые потребляют или производят большие количества RF / FE; однако он не предлагает никаких вариантов транспортировки или хранения, полагаясь на другие моды для обеспечения этой функциональности.
Description
In-world, «Redstone Flux» is simply a name for the energy that travels through redstone. As a conductive material with magical traits, redstone dust can transport and even create small amounts of energy by itself. This energy travels through redstone in the form of a standing wave. While plain redstone dust loses energy fairly quickly, a dense mass of redstone is able to store and transport much larger amounts of energy than redstone dust as the energy wave is continuously reflected within the material for an indefinite amount of time, without any loss (given proper containment). Additionally, it becomes possible to convert other types of energy, such as kinetic or thermal energy, to Redstone Flux and back by using devices made from redstone and other materials. Thanks to these properties, Redstone Flux can be used as a replacement for electricity.
Unlike real electricity, the player does not need to complete a circuit to use RF. Energy is produced in generator machines and often transported with cables (and sometimes wirelessly). It can then be consumed by many different machines and items, or be stored for later use.
The smallest possible unit of power is 1 RF. Thus, specific amounts of RF are always described in whole numbers, e.g. 100 RF.
RF does not use a voltage mechanic per se, which sets it apart from IndustrialCraft 2’s Energy Units, an energy system that was popular when Thermal Expansion 3 was released. Instead, machines, generators, and energy transporters are usually limited by the amount of RF they can accept, use, output, or transport per game tick.
Energy rates are described as Redstone Flux per tick, shortened to RF/t («RF per tick»). For example, a basic Redstone Furnace from Thermal Expansion 5 will use 20 RF/t while running. As Minecraft normally runs at 20 game ticks per second, the machine will use 400 RF per second (RF/s). However, RF/s is rarely used to describe energy rates – RF/t is prevalent.
Due to the magical properties of redstone, RF ignores the real-world law of conservation of energy and is not necessarily entropic. Therefore, energy may be created from nothing, transported and stored without any loss, or destroyed («voided») without being released in another form.
Changelogs
Version 2.1.0.5
Posted 10 months ago
Fixed Several Custom Recipe Scripts
Removed Duplicate Ore From World Generation
Discuss this update (0)
Posted 10 months ago
Fixed rolling machine recipe
Discuss this update (0)
Posted 10 months ago
fixed stuff
Discuss this update (0)
Posted 10 months ago
Disabled Extra Planets Due To Crashing Issues
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Finally working with servers
Discuss this update (0)
Posted 1 year ago
Updated All Mods. Finally!
Discuss this update (0)
Posted 5 years ago
Updated Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Fixed EE3
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
ReAdded AE2 Channels
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Major mod updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Forge File Got Deleted From Download Somehow, opps.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Final Changes To Main Menu
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Changed Mainmenu to My Liking.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Bug Fixes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
UI Moved Around
Mods Added
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
A Complete Overhaul For Lag Reduction And A New Feel.
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Thaumic Energistics and Thaumic Tinker
Discuss this update (0)
Version 1.2.0.6
Posted 6 years ago
Removed Channels From Applied Energistics
Added Tinkers’ Steelworks
Updated Waila to 1.5.10
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Patches Soartex
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updates to Tinkers
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Complete reworking
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Bug Fixes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Removed Thaumic Energistics
Updated Several Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updated Applied Energistics2 to fix bugs
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
general updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Udates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
general updated
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added NEI Addons
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Major Updates To Most Mods
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
fixed update
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
changes
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
updates
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Chisel Facades and Crafting Utillites
Updated Chisel
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added NEI Integration
Discuss this update (0)
Version 1.0.0.14
Posted 6 years ago
Updated Mods:
Buildcraft
RailcraftQuarryPlus
LogisticsPipes
Mods Added:
CraftGuide
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added TSteelWorks
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
botania fix
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Updated Mini map
Discuss this update (0)
Posted 6 years ago
Added Botania
Fixed Ore Gen
Discuss this update (0)
Notes
- Even though RF amounts only exist as whole numbers, non-integer energy rates are possible. A generator may provide e.g. 33.33 RF/t by producing 100 RF once every 3 ticks, and a consumer that requires 0.25 RF/t may draw 1 RF every 4 ticks.
- «Near-infinite», in this case, means the maximum number that can be saved in the data type chosen to store the actual number internally. Draconic Evolution saves the number of RF units stored in the Energy Core as an integer data type known as long, which – in Java – can store a number of up to 264-1, or roughly 9.2 quintillion. Thus, the Energy Core can store that amount of RF. This is also applicable to energy transfer: the Cryo-Stabilized Fluxduct, for example, offers an «unlimited» energy transfer rate; in this case, the chosen data type for the amount of RF transferred per tick is int, which can store up to 232-1 or roughly 2.15 billion. Therefore, the Cryo-Stabilized Fluxduct can transfer 2.15 billion RF/t.
Forge Energy
Forge Energy is an addition to the Forge project introduced in Minecraft version 1.12. It offers an energy system functionally equivalent to RF. Many mods that previously depended on the Redstone Flux API now use FE instead.
Some newer mods rename their FE implementation to something more in line with the mod’s theme. Examples of renamed Forge Energy implementations are:
- Crystal Flux (CF; Actually Additions)
- Micro Infinity (µI; Ender IO)
- Immersive Flux (IF; Immersive Engineering)
Seamless conversion between RF and FE is easily possible. Often, it is even imperceptible — players may assume they are using RF while not noticing they are actually using FE. Additionally, as RF was the only well-known power system of its kind for a long time, it is now established as a household name in the modding community. For these reasons, the «RF» designation is commonly used as an umbrella term for RF and similar energy systems.
Что делают компоненты Redstone в Minecraft?
Это основные компоненты красного камня, которые вы найдете в игре, и краткое описание того, что каждый из них делает.
Источники энергии Redstone
Источники питания — это блоки, которые автоматически излучают сигнал мощности красного камня . Некоторые из них сильнее других, и со многими из них нужно взаимодействовать, чтобы сигнал был включен.
Факел из красного камня
Самый простой источник энергии , они предоставят уровень мощности 15 любым блокам, с которыми они соприкасаются.
Размещение факела из красного камня очень важно. Факел не будет приводить в действие блок, к которому он непосредственно прикреплен , но будет приводить в действие кучу блоков вокруг него
Его сила сигнала с пылью красного камня составляет 15 блоков до того, как сигнал умрет.
Блок красного камня
Полный блок из красного камня даст сигнал мощностью 15 блоков при подключении к пыли из красного камня.
Он также активирует любые устройства и блоки, которые непосредственно примыкают к одной из его шести сторон.
Кнопка
Кнопки выдают одиночный импульс сигнала красного камня, когда они прикреплены к проводке из красного камня.
Сигнал проходит 15 блоков и активирует любые устройства на своем пути. Кнопки также приводят в действие блок, к которому они прикреплены , а также несколько блоков вокруг них.
Поскольку кнопка считается блоком , блоки, расположенные напротив нее, сверху или снизу, также будут получать питание.
Рычаг
Рычаги имеют тот же диапазон, что и кнопки, при использовании в проводке, то есть 15 блоков. Они издают непрерывный сигнал при однократном нажатии на рычаг и могут быть выключены при повторном нажатии.
Рычаг приводит в действие блоки вокруг него так же, как и кнопка, поэтому любой блок, к которому он прикреплен, будет получать питание, так же как и все вокруг него.
Пластины давления
Обычные деревянные и каменные нажимные пластины , когда игрок наступает на них, посылают сигнал 15 блоков. Каменные будут обнаруживать только пассивных мобов, враждебных мобов и игроков , но не предметы. Они также активируют блоки рядом с ними, а также непосредственно под ними.
У утяжеленных нажимных пластин будет более сильный сигнал, чем больше на них набито сущностей , будь то мобы или предметы, брошенные на землю. Для активации тяжеловесных нажимных пластин требуется 10 объектов.
Наблюдатель
Это похожее на лицо устройство делает именно то, что подразумевает его название: оно наблюдает за любым блоком, помещенным перед ним. Когда блок перед ним меняется, наблюдатель посылает быстрый импульс сигнала красного камня максимум на 15 блоков по проводу для пыли красного камня.
Наблюдатель также активирует блоки прямо за ним.
Датчик дневного света
Полезность этого блока тоже в его названии. Он обнаруживает дневные и ночные циклы и на основе этого посылает сигнал красного камня.
Вы можете выбрать дневной или ночной режим, щелкнув правой кнопкой мыши датчик дневного света . Дневной режим излучает десятиблочный сигнал красного камня через проводку из красного камня, когда он днем, а ночной режим делает то же самое, но ночью. Когда он активен, он активирует блоки непосредственно вокруг себя.
натяжными
Отлично подходит для изготовления ловушек и тому подобного, когда игрок наступает на веревку, подвешенную между двумя крючками, она посылает сигнал красного камня на 15 блоков, в то время как игрок или моб стоит на вершине проволоки.
Сигнал умирает, когда игрок или моб выходит из ловушки. Tripwire также активирует блоки непосредственно в непосредственной близости от крюка Tripwire.
Сундук-ловушка
Еще один отличный инструмент для ловушек и розыгрышей, сундук-ловушка активирует любой блок или проводку в пределах своего прямого диапазона.
Сигнал очень слабый, длится только один блок, поэтому вы можете использовать несколько дополнительных повторителей для более сложных ловушек.
Детекторный рельс
Этот специальный кусок шины будет посылать сигнал красного камня мощностью 15 блоков по проводке и питать любые блоки в пределах своего прямого диапазона .
Если вы хотите построить систему вагонеток, это обязательный компонент.
Компаратор
Компараторы, вероятно, являются самым сложным компонентом для понимания . По сути, они не имеют сигнала красного камня, но скорее будут выводить тот же сигнал, что и в них .
Компараторы имеют два режима: нормальный (свет спереди не горит) и вычитающий (свет спереди горит).
Нормальный режим: если сигнал, поступающий в компаратор сбоку, сильнее, чем сигнал, идущий обратно, то выходной сигнал будет отключен.
Режим вычитания: мощность сигнала сбоку вычитается из мощности сигнала сзади. Полученная сила затем выводится спереди.
Forge Energy
Forge Energy — это дополнение к проекту Forge, представленному в версии Minecraft 1.12. Он предлагает энергетическую систему, функционально эквивалентную RF. Многие моды, которые ранее зависели от Redstone Flux API, теперь используют FE.
Некоторые новые моды переименовывают свою реализацию FE в нечто большее, соответствующее теме мода. Примеры переименованных реализаций Forge Energy:
- Crystal Flux (CF; Actually Additions)
- Micro Infinity (μI; Ender IO)
- Immersive Flux (IF; Immersive Engineering)
Легко возможно бесшовное преобразование между RF и FE. Часто это даже незаметно — игроки могут предположить, что используют RF, но не замечают, что на самом деле используют FE. Вдобавок, поскольку RF долгое время была единственной хорошо известной энергосистемой такого рода, теперь она стала общеизвестным именем в сообществе моддеров. По этим причинам обозначение «RF» обычно используется как общий термин для RF и подобных энергетических систем.
Notes
- Even though RF amounts only exist as whole numbers, non-integer energy rates are possible. A generator may provide e.g. 33.33 RF/t by producing 100 RF once every 3 ticks, and a consumer that requires 0.25 RF/t may draw 1 RF every 4 ticks.
- «Near-infinite», in this case, means the maximum number that can be saved in the data type chosen to store the actual number internally. Draconic Evolution saves the number of RF units stored in the Energy Core as an integer data type known as long, which – in Java – can store a number of up to 264-1, or roughly 9.2 quintillion. Thus, the Energy Core can store that amount of RF. This is also applicable to energy transfer: the Cryo-Stabilized Fluxduct, for example, offers an «unlimited» energy transfer rate; in this case, the chosen data type for the amount of RF transferred per tick is int, which can store up to 232-1 or roughly 2.15 billion. Therefore, the Cryo-Stabilized Fluxduct can transfer 2.15 billion RF/t.
Description
In-world, «Redstone Flux» is simply a name for the energy that travels through redstone. As a conductive material with magical traits, redstone dust can transport and even create small amounts of energy by itself. This energy travels through redstone in the form of a standing wave. While plain redstone dust loses energy fairly quickly, a dense mass of redstone is able to store and transport much larger amounts of energy than redstone dust as the energy wave is continuously reflected within the material for an indefinite amount of time, without any loss (given proper containment). Additionally, it becomes possible to convert other types of energy, such as kinetic or thermal energy, to Redstone Flux and back by using devices made from redstone and other materials. Thanks to these properties, Redstone Flux can be used as a replacement for electricity.
Unlike real electricity, the player does not need to complete a circuit to use RF. Energy is produced in generator machines and often transported with cables (and sometimes wirelessly). It can then be consumed by many different machines and items, or be stored for later use.
The smallest possible unit of power is 1 RF. Thus, specific amounts of RF are always described in whole numbers, e.g. 100 RF.
RF does not use a voltage mechanic per se, which sets it apart from IndustrialCraft 2’s Energy Units, an energy system that was popular when Thermal Expansion 3 was released. Instead, machines, generators, and energy transporters are usually limited by the amount of RF they can accept, use, output, or transport per game tick.
Energy rates are described as Redstone Flux per tick, shortened to RF/t («RF per tick»). For example, a basic Redstone Furnace from Thermal Expansion 5 will use 20 RF/t while running. As Minecraft normally runs at 20 game ticks per second, the machine will use 400 RF per second (RF/s). However, RF/s is rarely used to describe energy rates – RF/t is prevalent.
Due to the magical properties of redstone, RF ignores the real-world law of conservation of energy and is not necessarily entropic. Therefore, energy may be created from nothing, transported and stored without any loss, or destroyed («voided») without being released in another form.