Troubleshooting

Мысли на будущее[]

В будущем можно будет возвести дополнительные сооружения.

Линия коммуникации

По существу, это прокладка рельс по пути, который вы проложили, чтобы добраться до колонии. Железная дорога позволит транспортировать вещи (посредством вагонеток с сундуками), мобов и себя самого. Прокладывайте маршрут только если колония будет постоянной. Осветите дорогу, чтобы монстры не появлялись рядом с вами (особую опасность представляют собой криперы, способные бескомпромиссно прервать линию коммуникации). На заметку: монстры не могут спауниться на рельсах.

Туннель

Довольно скучный вид линии коммуникации, однако безопасный (если освещения достаточно). Вообще, туннель довольно легко сделать, достаточно копать его размером шириной в блок и в два в высоту, это если копать под землёй. Ежели вы хотите построить туннель на поверхности, то вам придётся тратить по 5 блоков на каждый метр дороги (4 по бокам и один сверху).

Совершенствование

Если Ваша колония играет большую роль достаточно долгое время, Вы её часто посещаете либо уже живёте там, то почему бы не усовершенствовать её? Колония может стать вашей второй базой, и, возможно, основной. Создайте все удобства для хорошей жизни!

Items and Blocks

Notes:
The ancient tome is not on here as it cannot be crafted and must be obtained as a drop.

The calipers are not on here as they cannot be crafted and can only be obtained in creative mode.

Neither of the gates are on here as they can only be crafted by the Mechanic.

None of the scrolls are on here as they cannot be crafted by the player, only by the Enchanter.

The Raider’s Bane enchant is not on here as it cannot be crafted and must be obtained by the Enchanter.

Name Ingredients Crafted At Recipe
Cactus Planks Cacti Sawmill cactus_planks
Cactus Slab Cactus Planks Sawmill cactus_slab
Cactus Stairs Cactus Planks Sawmill cactus_stairs
Cactus Door Cactus Planks Sawmill cactus_door
Cactus Trapdoor Cactus Planks Sawmill cactus_trapdoor
Cactus Fence Cactus Planks + Sticks Sawmill cactus_fence
Cactus Fence Gate Cactus Planks + Sticks Sawmill cactus_fence_gate
Compost Barrel Any Planks + Build Tool + Dirt + Iron Ingot Sawmill barrel
Horizontal Barrel Any Planks + Sticks Sawmill barrel_horizontal
Vertical Barrel Any Planks + Sticks Sawmill barrel_vertical
Build Tool Cobblestone + Sticks N/A buildingtool
Clipboard Sticks + Build Tool + Leather N/A clipboard
Composted Dirt Dirt + Compost Farm compostblock
Construction Tape White Wool + Sticks Sawmill constructiontape
Field Hay Block OR Pumpkin + Stick + Leather N/A field
Floating Carpet Any Carpet + Build Tool + String Fletcher’s Hut floatingcarpet
Multi-Piston Stone + Redstone Blocks + Build Tool + Pistons Mechanic’s Hut multipiston
Paper Wall Any Planks + Paper Sawmill paperwall
Placeholder Block Any Logs + Sticks + Iron Ingot Sawmill placeholderblock
Fluid Placeholder Any Logs + Sticks + Bucket Sawmill fluidplaceholderblock
Solid Placeholder Any Logs + Sticks + Iron Ingot Sawmill solidplaceholderblock
Postbox Any Planks + Build Tool + 3 Chests Sawmill postbox
Rallying Banner Iron Swords + Guard Towers + Yellow Banner + Bows N/A rallyingbanner
Rack Any Planks + Build Tool + Iron Nuggets Sawmill rack
Resource Scroll Stick + Build Tool + Leather N/A resourcescroll
Scan Tool Iron Ingot + Stick N/A scantool
Shingles Brick + Stick + Matching Planks Sawmill shingleclay
Shingle Slabs Brick + Stick Sawmill shingleslab
Stash Any Planks + Build Tool + Chests Sawmill stash
Supply Camp Chests N/A supplycamp
Supply Ship Any Boats N/A supplyship
Timber Framed Blocks Primary Plank + Secondary Plank + Build Tool Sawmill timberframeplain
Waypoint Any Planks + Build Tool N/A waypoint

Custom Hut Filenames

Here is a full list, up-to-date as of 20 January 2021, of the building names. Please note that capitalization matters.

Level 1 Level 2 Level 3 Level 4 Level 5
archery1 archery2 archery3 archery4 archery5
baker1 baker2 baker3 baker4 baker5
barracks1 barracks2 barracks3 barracks4 barracks5
barrackstower1 barrackstower2 barrackstower3 barrackstower4 barrackstower5
beekeeper1 beekeeper2 beekeeper3 beekeeper4 beekeeper5
blacksmith1 blacksmith2 blacksmith3 blacksmith4 blacksmith5
builder1 builder2 builder3 builder4 builder5
chickenherder1 chickenherder2 chickenherder3 chickenherder4 chickenherder5
citizen1 citizen2 citizen3 citizen4 citizen5
combatacademy1 combatacademy2 combatacademy3 combatacademy4 combatacademy5
composter1 composter2 composter3 composter4 composter5
concretemixer1 concretemixer2 concretemixer3 concretemixer4 concretemixer5
cook1 cook2 cook3 cook4 cook5
cowboy1 cowboy2 cowboy3 cowboy4 cowboy5
crusher1 crusher2 crusher3 crusher4 crusher5
deliveryman1 deliveryman2 deliveryman3 deliveryman4 deliveryman5
dyer1 dyer2 dyer3 dyer4 dyer5
enchanter1 enchanter2 enchanter3 enchanter4 enchanter5
farmer1 farmer2 farmer3 farmer4 farmer5
fisherman1 fisherman2 fisherman3 fisherman4 fisherman5
fletcher1 fletcher2 fletcher3 fletcher4 fletcher5
florist1 florist2 florist3 florist4 florist5
glassblower1 glassblower2 glassblower3 glassblower4 glassblower5
graveyard1 graveyard2 graveyard3 graveyard4 graveyard5
guardtower1 guardtower2 guardtower3 guardtower4 guardtower5
hospital1 hospital2 hospital3 hospital4 hospital5
library1 library2 library3 library4 library5
lumberjack1 lumberjack2 lumberjack3 lumberjack4 lumberjack5
mechanic1 mechanic2 mechanic3 mechanic4 mechanic5
miner1 miner2 miner3 miner4 miner5
mysticalsite1 mysticalsite2 mysticalsite3 mysticalsite4 mysticalsite5
plantation1 plantation2 plantation3 plantation4 plantation5
rabbithutch1 rabbithutch2 rabbithutch3 rabbithutch4 rabbithutch5
sawmill1 sawmill2 sawmill3 sawmill4 sawmill5
school1 school2 school3 school4 school5
shepherd1 shepherd2 shepherd3 shepherd4 shepherd5
sifter1 sifter2 sifter3 sifter4 sifter5
smeltery1 smeltery2 smeltery3 smeltery4 smeltery5
stonemason1 stonemason2 stonemason3 stonemason4 stonemason5
stonesmeltery1 stonesmeltery2 stonesmeltery3 stonesmeltery4 stonesmeltery5
swineherder1 swineherder2 swineherder3 swineherder4 swineherder5
tavern1 tavern2 tavern3 N/A N/A
townhall1 townhall2 townhall3 townhall4 townhall5
university1 university2 university3 university4 university5
warehouse1 warehouse2 warehouse3 warehouse4 warehouse5

Строительный инструмент:

Строительный инструмент является наиболее важным объектом мода. Без него нельзя разместить здания, рабочие хижины. Его возможности бесконечны!Итак, на всякий случай рецепт инструмента для постройки зданий:

Чтобы разместить здание, вы должны иметь блок этого здания в инвентаре. Затем вы можете щелкнуть правой кнопкой мыши на месте, где вы хотите разместить его. Появится графический интерфейс со многими опциями в вашем распоряжении:Обзор инструмента для конструированияВ середине экрана находятся элементы управления для «корректировки» расположения постройки, которую вы собираетесь разместить;

  • Синие стрелки позволяют перемещать 3D — структуру (вперед — назад — вправо — влево);
  • Оранжевые знаки минус и плюс предназначены для увеличения или уменьшения постройки;
  • Изогнутые стрелки оранжевого цвета предназначены для поворота структуры в направлении влево или вправо;
  • Треугольники зеркально отражают изображение (для изменения справа налево и слева направо);
  • Галочка нужна, чтобы начать постройку;
  • Красная кнопка X предназначена для отмены процесса.

Теперь, когда вы готовы начать строить, нажмите зеленую кнопку с галочкой и все. Он будет отправлен как заказ производителю.

Местоположение[]

При выбора места для колонизации необходимо учитывать ряд различных условий и рекомендаций, потому что это будет непосредственно влиять на постройки и само их разнообразие, а также то, что без хорошего вида из окна нельзя будет сказать, что ты создал поистине дом (деревню, город) своей мечты. Благодаря пейзажу, условий местности и наличием определенных ресурсов возле нее складываются первые очертания своих будущих творений и следовательно, лучше сразу выбрать красочное и удобное место для его застройки под колонию.

Расстояние

Первое, о чём следует подумать во время поиска места для основания колонии, это расстояние от базы до предполагаемого места основания. Если оно слишком маленькое, то колонизация не будет проблемой, но очень близкая колония не имеет большого смысла и не приносит практической пользы. Если оно большое, то возникнут трудности с установкой коммуникаций с базой, ибо придется проделывать немалый путь пешком для передвижения между базами в первое время, а именно до постройки железной дороги. Среднее расстояние — самое то для колонизации! После чего можно приступать к выбору наиболее удобного для Вас места.

Если вы достаточно развились и имеете немало обсидиана, то можно организовать транспортную систему Нижнего мира для быстрого перемещения между базами.

Легкость постройки

Второй момент, который следует учитывать во время выбора места для колонии, это легкость постройки. Если у Вас недостаточно места для строений, например в горном биоме, то вам придется потратить достаточно много времени, чтобы расчищать и выравнивать территорию. Также не рекомендуется выбирать места, где много лавы или воды.

Доступность ресурсов

Последнее и не менее важное, это доступность ресурсов. Основная цель колонии, как правило, это производство ресурсов, особенно, если каких-либо ресуров недостаточно вблизи Вашего родного дома

К примеру, если ваша основная база находится в пустыне, где не хватает древесины для производственных нужд, то постройка колонии в лесу может быть очень кстати.

Подготовка[]

После выбора места можно приступать к подготовке своего места.

Дорога

Для постройки колонии Вам, разумеется, понадобятся материалы, и их придется переносить из базы. Необходимо выбрать кратчайший путь до неё. Сходите туда несколько раз, выберите удобный маршрут и сделайте дорогу. Также можно построить железную дорогу, если у Вас достаточно на это железа и золота (для электрических рельс), но не рекомендуется строить ее сразу. Если у Вас более одной колонии, то можно построить железнодорожную станцию на своей базе.

Совет: если у Вас есть лошадь, добирайтесь до колонии на ней.

Комплект для колонизации

Данное снаряжение базовое и весьма универсальное, поэтому его можно дополнять либо сокращать в зависимости от места, где Вы расположитесь, расстояния до будущей колонии и, разумеется, Ваших намерений по строительству.

  • Набор инструментов (меч, кирка, топор, лопата, по желанию мотыга) и броня (желательно зачарованная, железная или лучше);
  • Лук;
  • Щит;
  • Хотя бы половину стопки стрел;
  • 1-2 стопки брёвен или несколько стопок досок;
  • Стопка железных слитков (если хотите взять больше, то сначала конвертируйте их в железные блоки);
  • Стопка угля;
  • Побольше еды (стопка жареного картофеля, хлеба, курицы либо половина стопки свинины/говядины);
  • Стопка семян;
  • Три ведра;
  • Немного шерсти (хотя бы три для создания кровати);
  • 1-2 стопки булыжника;
  • По стопке гравия и песка;
  • Две стопки земли;
  • Стопка факелов;
  • Немного саженцев;
  • Стопка тростника;
  • Две стопки яиц;
  • Половина стопки костей;
  • Сундук Края по возможности;
  • Немного красного камня по возможности;

На первое время в колонии этого должно хватить. После постройки (или во время постройки) Вы можете приносить или доставлять то, что Вам потребуется.

Если у Вас ещё есть место в инвентаре, то можно взять и некоторые вспомогательные предметы, например, компас, часы, карту, огниво. Также нет смысла брать с собой предметы, которые можно будет с лёгкостью получить на месте. Если, скажем, Ваша колония будет располагаться в джунглях, то смело игнорируйте какао-бобы, если в пустыне, то кактусы и песок и тому подобное.

Не пытайтесь быть героем и полагаться, что Вы сможете обойтись теми ресурсами, которые Вы сможете добыть на месте. Иначе смысл колонии будет не в том, чтобы заниматься производством той или иной продукции, а выживать.

Notes

  • The Builder will not start another build assignment until they have finished the current one.
  • The Builder can ONLY upgrade other huts to the level of their Builder’s Hut. Upgrade the Builder’s Hut to further upgrade other buildings.
  • You can rearrange the priority and cancel the build requests in the Town Hall GUI under the Work Orders symbol (!).
  • The Builder will collect any blocks they remove and deposit them in their hut inventory and any racks/chests in their hut. Items are never lost or destroyed.

If you see the Builder has not finished building/upgrading any build order and they aren’t asking for any materials, go to the Builder’s Hut and recall the Builder and wait a bit to see what they need. You can also go to page 2 of the Builder’s Hut GUI and check the list of materials required. Any material in the list that is missing will be in red.

If a build request is created but no Builder starts building, the building may be out of their range (which is 100 blocks from their hut). Cancel the build order, then go to Build Options of the hut you want to be built and manually assign a Builder (top right).

If the build order is within their range and they still aren’t building it, check if you’ve set them to Manual on the third page of their hut GUI. If you have, you’ll need to choose build orders for them yourself (also in the third page of their hut GUI).

The higher a Builder’s Adaptability skill, the faster they’ll place blocks. Similarly, the higher their Athletics skill, the faster they’ll break blocks.

Scanning a New Structure

Once you have a structure or area you want to scan to have your Builder build, you need to determine the exact area that needs to be scanned.

Take your Scan Tool and left-click the lowest left block of the area and then place a block (it can be a placeholder block in the top right corner and right-click on it.

Then click in the air to see the entire structure.

Once you have the full area set, you can press Escape and the white outline of the scan area will stay in place. Go around it to double-check that everything you want is in the scan area. When you are ready, you can right-click in the air again to get the GUI to display where you can enter your scan name. Then press the green checkmark to save the scan.

Scans are saved in

Once the scans are saved, they need to be moved to the if they are a .

Detailed Walkthrough

If you’re here, CONGRATULATIONS! You have already MineColonies and are ready to embark on an adventure to explore, conquer and establish your own colony. Work hard and turn it into a thriving town. Hone your leadership skills and grow grow grow into a city! Lastly, can you be a grand leader and finally achieve a metropolis? (Check your ingame MineColonies Achievements.)

To avoid mistakes and frustation, read through this entire guide carefully before starting to play.

Placement of the Supply Ship or Supply Camp

To place the Supply Ship, you need to have a large enough body of water (at least 32 x 20).
To place the Supply Camp, you need to have a large enough flat, clear piece of land (at least 16×17 blocks).

When you place the Supply Ship/Camp, it will spawn a chest that will contain the Town Hall block and the build tool. Once the Supply Ship/Camp is placed, you can’t place another in the world.

Place the Supply Ship/Camp by right-clicking the item directly on the water/ground – if you have a build tool already, don’t use it for this (you’re expected to get the tool from the camp/ship rather than already having one).

Hint: If you’re not able to place the Supply Camp/Ship, try it block by block: one to the right, left, closer or further from the area you cleared. The area cannot contain any holes or have any flowers, grass, ferns, seaweed, coral etc.

Town Hall

The protected area of your colony (once the Town Hall has been placed) will be a square 4 chunks in radius, measured from the chunk where you placed your Town Hall block the first time (with the default config). Therefore, plan carefully where you want to place your Town Hall. 64 blocks (4 chunks x 4 chunks) in every direction from that chunk will be your protected Town area including mountains, hills, lakes, oceans, caves, world generated structures, etc. from bedrock to sky limit.

Hint: The most important tool you will need for the entire mod is the build tool (check our build tool page). Obtain one from the Supply Ship/Camp or craft another so you can place all the huts (including the Town Hall) in the perfect spot.

Build Tool Video.

Due to the protected area of each colony, you have to carefully scout your surrounding to make sure you are clear of any other colonies nearby preventing you from placing your Town Hall or limiting your colony area in that direction (in multiplayer, etc.). If there is another colony too close to your current position, you won’t be able to place a Town Hall.

Location info of the next closest colony exits in the debug screen (displayed when you press F3). If there is a colony close to your current position, it will also show you the required distance away to place your Town Hall.

For example, in the official MineColonies server it will be the default 4 chunk radius (4 + 4 + 1 {center Chunk where Town Hall was placed} = 9 chunks or 144 total blocks required). It therefore, will tell you: “Next colony is XXX blocks away. (272 required to place a colony).”

Now, after you have explored, thought carefully, planned, and found the perfect spot to start your colony, let’s take a look at the steps to get your colony running!

Building A Hut/Schematic

Before you build any building, you need to build the Builder’s Hut. If the Builder’s Hut isn’t built, the Builder cannot build any other building.
Buildings are constructed after the hut block/schematic is placed using the Building Tool and the green checkmark clicked. If it is a hut, you must right-click on the hut block, click Build Options, and then click Build Building. Only then will a build request be created (indicated in chat). An available Builder will accept the request (also noted in chat), and head off to clear the land and start building. They will stop building if they run out of materials and will then head back to their hut and request more.

Crashes when Placing Structures

If your game crashes placing a structure (e.g. a supply camp or ship), your MineColonies and Structurize versions are probably incompatible. Update both to the latest .

CHECKLIST: Identifying why a citizen is not working

  1. Is it nighttime? Citizens do not work after sunset.
  2. Is it raining or snowing? Citizens do not work in the rain or snow.
  3. Did a citizen die yesterday (in-game time)? Citizens will mourn the next day and not work if one of them died the day before.
  4. Are there raiders (barbarians, pirates, vikings, egyptian raiders) still around? Citizens will hide during raids until all attackers are killed.
  5. Does their work hut have a low building level? Does the worker have low XP? Then they will often idle in between actually working until their personal XP improves and/or their work hut is upgraded.
  6. Is their hut PAUSED? Work huts now have a pause button. Sometimes players forget to unpause.
  7. Is their hunger level low? Citizens won’t work while hungry. Give them food, and if you have a Restaurant, check that it is stocked and you have hired a Cook. If they are hungry but won’t eat the food they have, fire them until they eat then rehire them.
  8. Do they have any open requests? They might need a tool or other item to continue their work.
  9. Do they have tools of the correct level?
  10. Is their inventory or their hut inventory full? They will get stuck if they have no room to move things in or out.

If none of these apply, go on to the next troubleshooting checklists.

CHECKLIST: Troubleshooting a citizen not working by career

  1. Builder: Remember to click the Build Building button inside the hut block you want to be built, then wait for the Builder to announce they have begun building.
  2. Forester: Set which type of tree they are allowed to cut and if they should replant them. Make sure that your trees are at ground level, or if you place them one block higher, place slabs next to them.
  3. Miner: Is there an ore they cannot mine in their way? Break it for them or assign them to a new mining level. Do they have cobblestone, torches, a pickaxe, a shovel, slabs, planks, and fencing (for the mineshaft)?
  4. Cook: Set which fuel you want them to use.
  5. Baker: Set which fuel you want them to use and which recipe you want them to bake.
  6. Smelter: Set which fuel you want them to use and which ore you want them to smelt.
  7. Farmer: Assign the farmer to a field. Make sure each scarecrow has a seed and make sure all tilled soil is hydrated.
  8. Composter: Set which items you want them to convert into compost.
  9. Crafter (Carpenter, Blacksmith, Mechanic, etc): The request for items must be made after the crafter is hired and the colony must have a Courier. Cancel the request at the original NPC to generate a new request, or make a new request from the Postbox. Also remember to teach them the recipes they’re allowed to craft and make sure afterwards that the recipes were saved.
  10. Stone Smelter: Set which fuel you want them to use. (They know their recipes already.)

CHECKLIST: Troubleshooting a Citizen not working for unknown reason

  1. Log out of the game. Open the config file.
    • Go to the line
    • Change the false to true
    • Restart your game
    • Watch the name area above the worker’s head. The information at the end will be important for devs/support staff to troubleshoot issues or assist you on the Discord help channels.
  2. Nudge worker by walking into them, off the block they are standing on or out a door.
  3. Recall worker to their work hut.
  4. Make sure the path to their worksite is clear of obstructions.
  5. Recall all citizens to the Town Hall.
  6. Pause the problematic work hut, wait a few minutes, unpause the work hut and recall the worker.
  7. Pause the work hut, then click ‘Restart.’ This will restart the worker.
  8. Fire worker, wait a few minutes, then hire the same worker.
  9. Empty out the worker’s personal and workhut inventories, then only give them what they request in the amount requested until they have no more requests.
  10. Fire worker, empty out their personal and workhut inventories, wait for them to actually get into bed at night, after sunrise, hire the same worker.
  11. Punch them with an empty hand (taking damage resynchronizes them with world). Never punch a guard, fire them first then punch then rehire them.
  12. Use the /mc colony requestsystem-reset command.
  13. Repair their work hut. Some workers will stop working if required elements are not present. Only the Builder can place beds, crafting tables, furnaces, chests, racks, and compost barrels. If you broke any of those, create a repair build order for the building.
  14. Fire worker, wait a few minutes, then hire a different worker (you will lose advantage of the experience the first worker had accumulated at this career).

Tips on Building

Do

  • Make all levels of a hut have the same footprint for x, y, and z
  • Place the hut block in the same location with the same rotation
  • Make sure all racks and furnaces are in the same location through all levels (to prevent the contents spilling out when they’re getting moved)
  • Use placeholders where you want to keep any existing block (including from level to level), like the Barracks Towers in the Barracks schematic
  • Use solid placeholders at or below ground level
  • Place a tag at ground level if your hut isn’t sitting directly on the ground.
  • Use only vanilla blocks or Structurize blocks (for official styles)
  • Use Books and Quills instead of blank books

Don’t

  • Use unobtainable items in builds (no command blocks, petrified wood, infested blocks, or mob heads (including player heads))
  • Change someone else’s style (officially) unless specifically asked to do so

Builder’s Hut GUI

When accessing the Builder’s Hut block by right-clicking on it, you will see a GUI with different options:

  • Hut Level: Tells you the type of hut and the build level of the building you have selected.
  • Worker Assigned: Tells you the worker assigned to this building and their worker level. The worker levels up in time by working. The higher their level, the faster and more efficient they will be.
  • Manage Workers: Lets you change which worker is assigned to work at this hut. There can only be one worker at each hut. Note: this only works if you have turned the worker hiring mode in the Town Hall block to manual, otherwise your citizens will be hired automatically.
  • Recall Worker: Recalls the worker at this building to their hut block. You might use it if they are stuck somewhere, you want to see what they have, or want to give them something directly.
  • Build Options: Lets you create a build, upgrade, reposition, or repair build order for this hut. To learn more about the building system, please visit the Builder page.
  • Delivery Priority: You can set the priority that a Courier will visit this hut and pick up items (when the worker at this hut issues a request), or you can tell Couriers to never visit this hut to pick up items. You can also tell a Courier to do a pickup now using the Request Pickup Now button. (For the pickup priority, 10 is the highest.)
  • List of Recipes and Teach Recipe: When clicking the list of recipes button, you see all the recipes you have taught this hut and can remove them. When clicking teach recipe, it opens a crafting grid which allows you to teach this hut recipes (not the worker).
  • Inventory: Here you can access the hut block’s storage, where the worker at this hut takes and deposits materials. They will also use any racks or chests that were placed in the hut when it was built or upgraded, so be sure to check those as well!
  • ?: Some huts have an in-game guide. Press the ? button to access it.
  • A chest icon: Click this button to see all the items in the hut’s storage (including the hut block’s inventory and any racks/chests that came with the hut). Clicking the ? button next to an item’s count will highlight the storage container it’s in.

By pressing the arrow button in the top right corner of the GUI, you will be taken to page 2 of the GUI where you will find the following:

Page 3 of the GUI:

Page 4 of the GUI:

A few things to consider

For the placement of the Builder’s Hut, you should consider having the hut in the middle of where you plan to have the rest of your buildings so that the Builder has less of a distance to walk between their hut and the build sites.

The Builder will not start another build assignment until they have finished the current one.

You can go into the Town Hall’s GUI and click on the work orders tab to cancel builds as well as arrange the priorities of the other build orders you have there. If you cancel a work order and it was being built already, if you assign the build order again, the Builder will continue where they left off.

If the Builder removes a block while building and/or upgrading, they will keep it in their inventory and dump any items in their inventory at the end of a build into the Builder’s Hut inventory.

Идеи для ключевых разделов колонии[]

Дом

Базовый дом 5x5x3 (не включая пол) с доступом на крышу. Как Вам должно быть известно, в доме обязательно должны быть верстак, печь (желательно две), сундуки для хранения вещей (лучше отвести для этой цели подвал), освещение, рекомендуется ещё поставить кровать. Со временем можно добавить ещё этажи по усмотрению.

Фермы

Создавайте различные фермы: пшеничные для изготовления хлеба и кормления овец и коров, куриц для дополнительной еды, яиц и получения перьев для изготовления стрел (между прочим, гравий поставляет кремень, необходимый для стрел), тыквы для светильников Джека и тыквенных пирогов, арбузы и какао-бобы для разнообразия пищи, дерево для инструментов.

Шахты

Шахта предполагает расширение вниз из Вашего подвала. Это делает более лёгким перенос добытых полезных ископаемых прямиком в Ваш склад. Если Вы живёте в пустыне, то просто поставьте шахту там, где есть камень/песчаник.

Хранилище

Хранилище — это большая комната, в которой стоит много сундуков. Размер около 5x6x4, материал должен быть лучше, чем дерево, неплохо подойдёт для этой цели камень (он прочнее и не горит). Сундуки могут открываться, если сверху стоит любой прозрачный блок, в эту категорию попадают и другие сундуки. А потому можно создавать вертикальные ряды сундуков. Таблички с надписями вроде «Инструменты», «Еда» и т. д. помогут Вам организовать своё хранилище и ускорить поиск необходимых предметов. Рекомендуется строить хранилище в центре колонии, чтобы можно было иметь наиболее быстрый доступ к нему из любой точки колонии, где Вы можете быть. Разумеется, склад должен быть хорошо защищён, прежде всего от криперов, так как они могут уничтожить Ваши сбережения. Также удобно хранить всё в бочках — их можно вмонтировать в стены и пол, и им не нужен прозрачный блок сверху для открытия, что открывает простор для иной организации хранения. А сундуки лучше использовать сдвоенными, если это необходимо, бочки ведь не объединить. Можно сочетать сундуки и бочки — сундуки поставить на пол, а бочки вмуровать в стену, выставив их в ряд, очень удобно.

Дополнительно

  • Центр переработки — комната с большим количеством печей, полезно для массовой плавки предметов, например полутора десятка стопок булыжника в камень. Иногда полезно делать плавильные печи и коптильни в зависимости от Ваших потребностей.
  • Ферма кактусов.
  • Дополнительные дела, указанные в списке дел выше.
  • Рыбацкая гавань с лодками, сундук для удочек и хранения выловленной рыбы и печь для её жарки.
  • Конюшня для лошадей.
  • Полуавтоматические и автоматические фермы мобов.

Build Options Details

Before Hut is Built

    • Style (top left): Here you can verify the style of schematics you have currently. You can change the style to see the list of items required for other styles, but it’s not recommended that you change a different style from here since it will most likely be in a different position (since each schematic is different).
    • Builder: Here is where you can choose what Builder you want on the project. If it is out of your Builders’ range, this is where you can manually assign one.
    • List: This is the list of resources that the Builder will need for the schematic style selected.
    • Repair: Not needed, as the building hasn’t been built yet.
    • Build Building: This is where you tell the Builder to build the building with the style selected.

After Hut is Built

    • Schematic Style: Here you can verify the style of schematics you have currently. You can change the style, but it’s not recommended that you change it since it will most likely be in a different position.
    • Builder: Here is where you can choose what Builder you want on the project. If the hut is out of your Builders’ range, this is where you can manually assign one.
    • List: This is the list of resources that the Builder will need for the schematic style selected.
    • Repair: This is to repair a building according to its schematic. This will remove any changes that a player has made to the current building.
    • Upgrade: When you are ready to upgrade to the next level. Upgrading will come with benefits, like more furnaces for a Smelter to use (for example).
    • Deconstruct: To deconstruct the building. After the Builder is done breaking the building, click the Pick Up button, which will appear where the Deconstruct button was. You will get the building’s hut block, which will keep its current level. This is so you can place it somewhere else using the build tool.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector