Linedia

Linedia

Linedia — вики-подобная энциклопедия и база знаний Lineage II.

В отличии от большинства других, моя база Lineage 2 построена на вики-движке и позволяет любому пользователю как добавлять свои гайды, квесты и другие статьи о Lineage, так и править или уточнять уже существующие. Вот только некоторые из возможностей базы знаний:

  • Поиск на карте NPC или локации прямо в квесте. Для этого нажмите на стрелку рядом с названием
  • В описаниях локаций, монстров, NPC и предметов удобная таблица квестов, связанных с ними
  • Скриншоты монстров, NPC и локаций
  • Группировка квестов по типам, ресурсам, локациям, НПС
  • Категоризация статей и поиск по первым символам
  • Социальные закладки на любую страницу
  • Дроп и спойл ресурсов и предметов

Сервера Lineage

Все сервера Lineage 2, доступные для сетевой игры, можно разделить на три группы:

  • Официальные европейские и североамериканские сервера (EU и NA сервера) — игра платная, месячная подписка стоит около 13 евро;
  • Официальные российские сервера (РуОфф) — игра бесплатная, но за специальные монеты 4GAME можно оплатить премиум аккаунт и приобрести некоторые вещи в Итеммоле;
  • Неофициальные сервера (фришарды) — бесплатные частные сервера двух типов: Java-сервер (ява) или PTS-сервер (птс) на основе украденных у NCSoft исходных кодов.

Плюсы и минусы винилового пола «Файн Флор»

Нет SPC ламината

Последняя разработка в области виниловых напольных покрытий — SPC ламинат — отсутствует в ассортименте Fine Floor. Скорее всего, это связано с тем, что на конец 2020 года каменно-полимерная плитка производится только в Китае, что противоречит традиционным принципам компании. Однако уже сейчас в Европе активно внедряются линии по производству SPC, вряд ли IVC Group останется в стороне.

Европейские цены

За бельгийское качество и традиционные ценности кварцвиниловой плитки Fine Floor устанавливаются соответствующие цены. Даже клеевая плитка, которая дешевле замкового пола, у «Файн Флор» на порядок дороже азиатских аналогов.

Нет декоров под художественный паркет

Делать имитации модульного паркета, паркета елочкой — тренд среди производителей виниловых напольных покрытий (коллекция Art, Versailles, Parquet Plus и Glue от Aquafloor, Parquet от Fargo, Herringborne и Naturally Impress от Moduleo, Parquet от Vinilam, Expressive Parquet от Alpine Floor). С натяжкой к художественному паркету можно отнести коллекцию FineFloor Gear, которую можно укладывать елочкой благодаря замковым соединениям DreamClick 360° по периметру каждой планки.

Demolitionist

Demolitionist Perk Overview, Killing Floor 2

Target Priority

High

  • Scrake
  • Fleshpound
  • Quarter Pound
  • E.D.A.R. Blaster
  • E.D.A.R. Bomber
  • E.D.A.R. Trapper

Medium

  • Alpha CLot
  • Slasher
  • Rioter
  • Gorefiend
  • Crawler
  • Elite Crawler
  • Gorefast

Low

  • Stalker
  • Bloat
  • Siren

Armed with a variety of explosive devices, Demolitionist, can melt a big number of zeds, either a killing Fleshpounds and Scrakes, with just a rocket! He provides grenades to his allies, keeping them armed and ready for any situation! Their welding gun can enable explosive traps to the doors, eliminating any Zed that might manage to get through the door! So team uo with the support of the team so he can protect you in close combat, and door-trap Zeds together!

Depending on the situation, Demolitionists can focus either on trash-killing, either on killing larger Zeds. Whatever you decide to focus on, Demo’s abilities can get his AOE damage higher, so you can effectively demolish groups of Zeds, either increase your damage done in critical areas, so you can focus on Scrakes, Fleshpounds, etc.

The best positioning for him is by the side of the Field Medic, and his first priorities are obviously Fleshpounds and Quarter Pounds, as they are very vulnerable to explosives, and one-(head)shot Scrakes! Avoid Sirens as they can destroy explosives, and Bloats, as they take a while to explode.

On Boss waves, give all you’ve got on Boss and only! Demo’s explosive damage is on the top-ranked in Killing Floor 2, and it’s a shame to get wasted on Clots, etc. Always keep a safe distance and get a good field of view.

Weapon Strategy

Weapon strategy for this perk is better to be adjustable to the lacks of the team. If your team lacks trash-killers, better get the M79 Grenade Launcher or the M32 Grenade Launcher, for ranged attacks to a group of Zeds incoming, and also the M16 M203 Assault Rifle, so you can have a shorter range solution.

Keep in mind though, that on late waves your explosive damage will be needed. Besides, Demo is not originally a trash killer. When things start to get tight, keep your M79 Grenade Launcher as a secondary weapon, and grab yourself an RPG-7 to get rid of larger Zeds. You can keep these weapons for Boss wave as well.

Suggested Built

  • Bombardier: Increase damage of explosive perk weapons by 25%.
  • High Impact Rounds: Increase direct hit damage with explosive weapons by 25%.
  • Fragmentation Rounds:  Increase area of effect of explosive perk weapons by 50%, but decrease damage by 30%.
  • Concussive Rounds: Increase reaction, stun, stumble, and knockdown power of perk weapons by 50%.
  • ZED TIME – Destroyer of Worlds: During ZED Time, your explosives dish out massive radiation damage, poisoning ZEDs, and explosive rounds will explode at any range

Development[edit]

According to the article by PCGamer, Tripwire Interactive has been working on the gore system alone for over two years, as it is the «most complicated gore system in gaming». The zeds can now be mutilated in an incredible 22 different points, as opposed to the First Killing Floor’s 5 dismemberment points (Head, arms and legs).

According to Bill Munk, creative director and head animator at Tripwire, the developers took a large step in how the game looks, instead of feels. Focused more on how good the graphics are and how dynamics, such as the gore, affect game play, the developers turn away from realism almost altogether. Bill Munk had this to say:
«Killing Floor is a simple game. You have weapons. You see something that looks messed up. And you kill it. You get money for doing it and you buy better weapons. Rinse and repeat. The more enjoyable that small little loop is, the more successful the game is.»

Also according to Munk, the company «finally» had enough money to get the required equipment for Motion Capture technology. This means that the animations in the final version of the game will be realistic, flowing movement instead of the jerky pre-programmed movements seen in the first game.

The article concludes stating that the original game has sold over 2.5 million copies to date, and Tripwire now has over 50 developers instead of the ten they had to make the first game.

Speed

Gorefasts move slowly when docile, and sprint when enraged.Gorefasts will only begin sprinting upon getting close (8m) to players. They do not sprint on sight despite having 100% sprint chance.Gorefasts will sprint once they are shot.Once enraged, Gorefasts will never stop sprinting until they are killed.Movement speed is randomized within ± 10% range and further modified by a multiplier based on difficulty.

Walking speed (per difficulty) (216 — 264) x (0.9 / 0.95 / 0.95 / 0.95) x (1 / 1 / 1 / 1)
Running speed (per difficulty) Gorefast: (405 — 495) / Gorefiend: (481 — 588) x (0.9 / 0.95 / 0.95 / 0.95) x (1 / 1 / 1 / 1)
Hidden speed 600
Sprint chance Normal — 1 / Hard — 1 / Suicidal — 1 / HOE — 1
Sprint chance (when damaged) Normal — 1 / Hard — 1 / Suicidal — 1 / HOE — 1

For comparison, by default a healthy player character with the minimal weight walks at speed of 383 units/s, and sprints at speed of 460 units/s.

Sprint Conditions

Should sprint when damaged OR should sprint whenever get closer than 8 meters (800 units) to player AND should not stop sprinting afterwards. Should sprint when frustrated. Should not sprint when has no LOS on enemy.

Многослойная структура винилового пола

◈ Кварцвиниловая плитка: плюсы и минусы, характеристики, сравнения с другими видами, производители и коллекции — справочная статья от Doctorfloor.ru.

Каждый из 7-9 слоев в структуре кварц винила Fine Floor обеспечивает определенные свойства:

  • Found. Виниловая основа с рельефной поверхностью поглощает вибрации и ударные нагрузки, обеспечивает сцепление с основанием, предотвращает потенциальное проникновение вредных веществ из стяжки (например, пластификаторов).
  • Base. Базовый кварцвиниловый слой — смесь поливинилхлорида и кварцевого песка. Именно слой Base формирует общую толщину напольного покрытия. Кроме того, кварцевый песок оптимизирует теплопроводность винилового пола Fine Floor (комфортно ходить босиком, поверхность не бывает холодной, но и применение теплых полов при необходимости возможно, с нагревом до 28°С). Базовый слой также гасит ударный шум: до 19 дБ для замкового пола, до 16 дБ — для клеевой плитки.
  • Arm (2 слоя). Армирующий стеклохолст связывает слои Base и Found, а также Base и Deco. Arm обеспечивает стабильность геометрических размеров и прочность кварцвиниловой плитки FineFloor.
  • Opto. Прозрачная оптоволоконная подложка под декоративный слой, дополнительная защита от абразивного износа.
  • Deco. Реалистичные имитации ценных пород дерева или натурального камня. Цифровая печать с высоким разрешением. Слой Deco цветостойкий, защищен от потускнения.
  • PVC. Полиуретановая пленка — основной защитный слой, который обеспечивает износостойкость и присваиваемый виниловому полу класс применения: 34 (для дома и полукоммерческих помещений) — толщина 0,3 мм; 43 (внутреннее применение без каких либо ограничений, максимальный класс износостойкости) — толщина 0,55 мм. На PVC слое также выполняется тиснение — для реалистичности декора.
  • ECO PU. Дополнительное покрытие в один слой полиуретановым лаком предотвращает появление царапин. Именно ECO PU защита делает виниловый пол по-настоящему неуязвимым: даже если лак повредится, структура кварц винила останется целостной.
  • UV. Ультрафиолетовая обработка усиливает защитный слой, выравнивает тональность рисунка, стабилизирует цвет.

Сертификаты на кварц виниловую плитку Fine Floor: Экспертное заключение и Сертификат соответствия КМ 2.

Resistances and Weaknesses

Damage Resistance

Husks have one weakness and an array of resistances.

Piercing Slashing Bludgeon Toxic Fire Microwave Explosives Freeze Bleeding EMP
Damage Multipler x0.5 x0.75 x0.85 x0.25 x0.5 x1.15 x0.75 x1 x1 x1 x1

Ballistic Resistance

Husks are neutral to shotguns, while being resistance to every other ballistic weaponry. Husks have special resistance values for the 9mm Pistol and Remington 1858 Revolver.

Sub-machine Gun Assault Rifle Shotgun Handgun Rifle Handgun — 9MM Handgun — Rem1858
Damage Multiplier x0.75 x0.6 x1 x0.85 x0.7 x1 x1

Hitzones

Interestingly, the Husk’s head is barely a weak , yet the fuel tank on its back is much more vulnerable. Their arm cannon deflects attacks.

Damage Multiplier
Head x1.001
Backpack x1.5
Arm Cannon x0.5
All other x1

Resistance

Affliction: Stun Knockdown Stumble Gun hit Melee hit Snare
Torso vulnerability: x0.5 x0.4 x0.4 x0.5 x1 x1
Head vulnerability: x2 x0.4 x0.4 x0.5 x1 x1
Legs vulnerability: x0.5 x0.4 x0.4 x0.2 x1 x2
Arms vulnerability: x0.5 x0.4 x0.4 x0.2 x1 x1
Special zone vulnerability: x2 x0.4 x0.4 x0.5 x1 x1
— Incap cooldown 5s 3s 1s 0.2s 0.75s 5.5s
— Incap duration 1.5s 3s
— Dissipation rate -20/s -20/s -20/s -20/s -20/s -20/s
— Incap threshold 100
Affliction: Poison Microwave Fire panic EMP Freeze Bleed
— Vulnerability x0.15 x3 x0 x2.5 x1 x1
— Incap cooldown 20.5s 8.5s 5s 5s 1.5s
— Incap duration 5s 4s 2s 3s 1s
— Dissipation rate -10/s -20/s -10/s -50/s -20/s -20/s
— Incap threshold 100 (EMP Disrupt — 25, Bleed — 65)
Knockdown (getup duration) 1.87s
Stun (time + wakeup duration) 1.5s + 1.87s, for PvP ZEDs — 2s + 1.87s
Freeze (time + thaw duration) 1s + 1.87s, for PvP ZEDs — 2s + 1.87s
Stumble (duration) Between (0.87-1.4)s
Parry (duration) Between (0.87-1)s

Overview

In Killing Floor 2 players descend into continental Europe after it has been overrun by horrific, murderous clones called ZEDs that were created by the corporation Horzine. The ZED outbreak caused by Horzine Biotech’s failed experiments has quickly spread with unstoppable momentum, paralyzing the European Union. Only a month ago, the first ZED outbreak from the original Killing Floor ripped through London. Now the specimen clones are everywhere.

Civilization is in disarray, communication networks have failed, governments have collapsed, and military forces have been systematically eradicated. The people of Europe are now focused on self-preservation, the lucky few who survived having gone into hiding.

But not all have given up hope — a motley group of civilians, soldiers, and mercenaries have banded together to fight the outbreaks from privately funded bases across Europe. When a specimen clone outbreak is detected, the players are sent into Zed-laden hot zones to exterminate all threats using whatever means necessary. Welcome to the Killing Floor 2.

PvP

Наше место в пвп — за спинами сопартийцев. Нужно держаться как можно дальше от врага, сохраняя при этом дистанцию, на которой кастуется хилл на биша

Также важно запомнить: чем дольше ты бегаешь в пвп, тем больше для врага проблем с твоим убийством.

Наша роль в пвп — это заливка маны всей пати, хилл биша и остальных по возможности. Также критично важно своевременно снимать медузу и паралич с пати

Если вы в мили пати, важно своевременно раскидать стигму. Если выдается свободная секунда — начинаем дебафать (бэкфаир(если брали), шакли, стигма, блок шелд, про рут забудьте — без эпиков шансы прохождения нулевые).

И не забываем бегать! — это основа, нюансы и тонкости игры придут с опытом.

Также на пвп одевайте шит, он даст куда больше плюсов, чем сигил.

Base Statistics

Unlike other enemies, the Husk has a third health value for the fuel tank on its back.

Normal Hard Suicidal Hell on earth
Kill Reward 17 17 17 17
XP 15 20 27 31
Base Health (body) 346 462 462 600
Base Health (head) 150 200 200 220
Base Health (backpack) 56 75 75 86

For kill reward calculations read .

Attacks

Fireball (explosion damage) 25
Fireball (explosion falloff exponent) 1 (linear)
Fireball (explosion radius) 300
Fireball (speed) 1800
Fireball burn (DOT duration) 5s
Fireball burn (DOT interval) 1s
Fireball burn (DOT scale, of base damage) x0.2
Flamethrower (damage) 4-1 (scales over distance)
Flamethrower (range to take minimum damage) 900
Flamethrower (rate of fire) 857
Flamethrower burn (DOT duration) 5s
Flamethrower burn (DOT interval) 1s
Flamethrower burn (DOT scale, of base damage) x0.5
Melee (base damage) 15
Melee (damage multipliers vs. doors) 1/2
Melee (damage multipliers vs. players) 1/2
Melee (range) 180
Suicide (animation duration) 1.54s
Suicide or Backpack explosion (explosion damage) 190
Suicide or Backpack explosion (radius / falloff exponent) 500 / 0.5 (exp)

The base damage value further modified by the difficulty-specific .

XP Notes

  • Killing with weapons other than your current perk grants the XP to the perk that weapons belongs to.
  • Damaging with on-perk weapons and then finishing it off with an off-perk weapon divides the XP and grants it to both perks.
  • Assist kills grants full XP.

Strategy

Great perk to control ZED crowd at the choke-points.

Quite effective against Gorefasts and Gorefiends thanks to their native weaknesses to shotgun damage.

Use the extra carrying capacity ability to arm yourself with the HMTech-301 Shotgun or lightweight HMTech-101 Pistol.

If you planning to take down Scrake solo, the Double-barrel Boomstick’s headshot is a good starter. It has a lot of which would give you enough time to reload the weapon or to switch to more powerful shotgun.

Work together — combine the passive ability to restore the with Demolitionist’s Door Traps ability to set up explosive traps. For better effect don’t forget to keep the door «alive» until it would have enough ZEDs behind it.

Utilize Double-barrel Boomstick’s / Doomstick’s special knockback feature to get off of the ZED’s melee attacks and to mitigate the too.

Has access to Blunderbuss, a cross-perk weapon capable of causing significant explosive damage thanks to one of its firing modes. Mind the distance when shooting cannon balls, lack of explosive resistance may cause a lot of damage to you.

Perk Skills

This table represents the active abilities the Support has access to. You have the option of choosing one per tier.

Ammo Management

High Capacity Magazines

5

Tactical Reload
Increase magazine capacity of perk weapons 75%. Increase reload speed with perk weapons.

Training

Fortitude

10

Salvo
Increase total Health by 50%. Increase damage of perk weapons 30%.

Firepower

Armor Piercing Shot

15

Tight Choke
Greatly increase penetration with perk weapons. Decrease shot spread of perk weapons by 50%.

Logistics

Resupply Pack

20

Concussion Rounds
Your teammates can get 30% ammo and 20% armor restored by interacting with you once per wave. You can carry up to 20% more ammo for perk weapons. Increase stumble power for perk weapons 150%.

Advanced Training

ZED TIME — Penetrator

25

ZED TIME — Barrage
During ZED Time, your perk weapons penetrate through any targets they hit. During ZED Time, your perk weapons shoot in near real-time.

Actual Stats

Armor Piercing Shot (extra penetration power) +4
Barrage (, on firing) 90%
Concussion Rounds (stumble power multiplier) x2.5
Fortitude (player HP multiplier) x1.5
High Capacity Mags (extra mag ammo, of base value) 75%
Penetrator (extra penetration power) +30
Penetrator (no damage reduction on penetration) yes
Resupply Pack (extra spare ammo, for skill owner) 20%
Resupply Pack (multiplier of ammo given to teammates) x1.3
Resupply Pack (teammates recieve armor, up to) 20%
Salvo (extra damage) 30%
Tactical Reload (faster reloading) yes
Tight Choke (spread multiplier) x0.5

Perk Notes

  • Damage modification (passive + skills): Passive damage bonus and Salvo skill affecting on-perk weapons or damage types (including Knife, excluding Frag Grenade explosion) and shard damage. Damage ROUNDED.
  • Shotgun penetration modification (passive + skills): Passive bonus adds up to +5 points on top of the base penetration power of the weapon. Armor Piercing Shot skill adds 4 more points. For the duration of ZED Time Penetrator skill replaces effect of Armor Piercing Shot and adds 30 more penetration power points to the weapon’s base penetration power (for up to +35 points at level 25). Additionally for the duration of ZED Time, when Penetrator skill active, weapons will not suffer from the damage reduction on each subsequent penetration. All these bonuses as well affect all of FAMAS Masterkey attacks.
  • Passive (Ammo Backup): Amount of given magazines per interaction is a maximum out of two possible integer values — (Initial Spare Magazines / 1.5) OR 1, for secondary ammo to give — (Ammo Pickup Scale x Magazine Size) OR 1. Additionally Resupply Pack skill multiplies these values by x1.3.
  • Skill (Concussion Rounds): Skill works only with on-perk weapons.
  • Skill (High Capacity Mags): Skill excudes Double-barrel Boomstick, Doomstick and HRG Buckshot(s).
  • Skill (Resupply Pack): Skill multiplies amount of ammo given to teammates by x1.3 (see Ammo Backup). Total amount of ammo given is an integer value of INT(Initial Spare Mags / 1.5) x Mag Size x 1.3, for secondary ammo (e.g. M203 grenades) — Ammo Pickup Scale x Magazine Size x 1.3. Skill allows to replenish ammo and armor separately. Skill icons: red — player can resupply both — armor and ammo, yellow — player can resupply either ammo OR armor (depending on what has been taken earlier), grey — skill inactive. Skill resets at the end of each wave.
  • Damage type: Damage type «Ballistic_Shotgun» includes all the damage types used by Support’s on-perk shotguns.

On-perk Weapons

Following weapons and damage types are associated with the Support. They are getting damage bonuses and buffs to their attributes from the respective skills:

Weapons Damage Types
AssaultRifle_FAMAS Ballistic_BlunderbussShards (child of Piercing)
FragGrenade Ballistic_FAMAS_Rifle
HRG_BlastBrawlers Ballistic_Frost_Shotgun_Axe
HRG_Revolver_Buckshot, HRG_Revolver_DualBuckshot Ballistic_NailShotgun
Knife_Support Ballistic_Shotgun
Pistol_Blunderbuss Bludgeon_BlastBrawlersBash, Bludgeon_BlastBrawlersHeavy
Rifle_FrostShotgunAxe, Proj_Bullet_Frost_Shotgun_Axe Piercing_NadeFragment
Shotgun_AA12
Shotgun_DoubleBarrel
Shotgun_DragonsBreath
Shotgun_ElephantGun
Shotgun_HZ12
Shotgun_M4
Shotgun_MB500
Shotgun_Medic
Shotgun_Nailgun

Trivia

  • Main pillar in the Central arena contains rather inaccessible zone with the Readable Lore Tablet in it, right next to the Trader Pod (can be viewed by using cheat commands). While there is no clear indication of what it was meant to do (presumably it was left unfinished) it seems like it was related to four floating Tablets that eventually appear on the Central arena. There is a lore text allocated to each of these Tablets (might be out of order):
    • Harken, ye guardians of the balance, for your duty is clear;
    • Beholden as you are, to the reach that delves into all of beyond; the heart of the eternal spire is your care; your destiny
    • For it alone carries the weight of the tether between Heaven and Hell, that it may stand the test of eternity.
    • By decree of Mother’s bossom, as etched upon this very rock, the monument of Elysium shall stand the test of time
    • — The Architect
  • The wall opposite to the wall that contains lever to the Lore Master Sanctum has similar type of the «door» in it. While it seems impossible to get inside, there’s a text message associated with this place: «Only death and despair awaits you in this place».

FTL: Multiverse (Русская версия)

FTL: Multiverse – мод с многочисленными исправлениями и изменениями в игровом процессе. Космический симулятор Faster Than Light получил множество нового контента. В открытом мире теперь существует больше фракций и рас, взаимодействующих между собой. Игрок способен опробовать свыше 100 добавленных звездолетов и столкнуться с 500+ кораблями соперников. Каждое судно обладает уникальной характеристикой и апгрейдами. Пользователь побывает в роли путешественника по Мультивселенной. Известный исследователь перемещается по забытым эпохам и временным линиям, чтобы добраться до новых реверсивных и футуристических технологий. Между пространствами развязалась война из-за конфликтов Федерации и Восстания.

Лирика

Ни одна раса не обладает такой внутренней энергетикой как эта.
Что вам ближе? Может быть, непревзойденная грация обольщения: томные изгибы фигуры, огромный бюст, узкая талия и глаза роковой красавицы, или ладно скроенный силуэт бойца, чье тело состоит из сплетения мышц и холодного бесстрашия?
В любом случае темный цвет кожи, ночь и магия богини Шилен будут вашими спутниками до скончания веков этого мира.
Любить эту расу надо всем естеством: вы просто должны любоваться своей сексуальной избранницей или всецело гордится своим надменным темным рыцарем и никогда, никогда не сомневаться в своем выборе. Дарк эльфы — это стиль игры, имидж и харизма.

Развернутые данные

Здоровье

Здоровье Хаска зависит от двух факторов: сложность и кол-во игроков на сервере. По мере увеличения сложности увеличивается и кол-во здоровья Хаска, в зависимости от кол-ва игроков на сервере к началу волны оно так же будет увеличено.

Тело Легкий Средний Суицид Ад на Земле
1 игрок 346 462 623 716
2 игрока 381 508 685 787
3 игрока 415 554 747 859
4 игрока 450 600 810 930
5 игроков 484 646 872 1002
6 игроков 519 692 934 1074
Голова Легкий Средний Суицид Ад на Земле
1 игрок 115 154 177 192
2 игрока 120 161 185 202
3 игрока 126 169 194 211
4 игрока 132 177 203 221
5 игроков 138 184 212 231
6 игроков 144 192 221 240
Рюкзак Легкий Средний Суицид Ад на Земле
1 игрок 56 75 86 93
2 игрока 59 78 90 98
3 игрока 61 92 94 103
4 игрока 64 86 99 107
5 игроков 67 90 103 112
6 игроков 70 93 107 117

Ярость

Ярость — агрессивное состояние зеда, в котором он ускоряется и атакует цель, которая привела его в это состояние. У разных зедов разные условия и параметры в режиме ярости, которые так же зависят от сложности. Хаск имеет особый тип ярости, когда его здоровье падает ниже 15%, в этом случае он попытается совершить суицид, забрав с собой ближайшего игрока.

Условия перехода в состояние ярости:

  • Игрок атаковал Хаска
  • Здоровье упало ниже 15% (самоубийство)

Скорость

м/сек. Легкий Средний Суицид Ад на Земле
Ходьба 1,3-1,6 1,5-1,9 1,7-2,1 1,8-2,2
Бег 3,5-4,3 4,1-4,9 4,5-5,5 4,7-5,7

Для сравнения, скорость игрока во время ходьбы — 3,8 м/сек., а во время спринта — 4,6 м/сек.

Равновесие

Все эксперименты имеют ряд состояний, в которых их атака прерывается и они на определенное время становятся небоеспособными. Каждое оружие имеет определенное значение силы этого состояния(толчка, нокаута и т.д.), а каждый зед, в свою очередь, имеет определенное значение сопротивления этой силе, которое, к тому же, у каждой части тела разное. Равновесие цели будет нарушено в том случае, если значение сопротивления зеда меньше, чем значение силы оружия.

Нокаут Паралич Толчок Спотыкание <acronym class=»acronym» title=»Удар прикладом или оружием ближнего боя «>Рукопашная</acronym> <acronym class=»acronym» title=»Попадание из огнестрельного оружия»>Огнестрел</acronym> <acronym class=»acronym» title=»Успешное парирование атаки»>Пари.</acronym>
Голова 50 44 44 255 23 110
Торс 80 80 50 255 29 110
Ноги 80 80 255 44 29 110
Руки 80 80 50 255 29 110
Особое 50 255 43 255 255 255
<acronym class=»acronym» title=»Бонус к значениям сопротивления, при низком уровне ОЗ»>ОЗ</acronym> 10 10 10 10 10 10
<acronym class=»acronym» title=»Время, спустя которое, эффект снова можно будет использовать»>Откат</acronym> 10 с 3 с 2 с 2 с  0,3 c 0,5 с 0 сек.
<acronym class=»acronym» title=»Время, за которое цель вернется в бой»>Восстановление</acronym> <acronym class=»acronym» title=»Встать на ноги»>3,85 с.</acronym> 2-4 с.

+2<acronym class=»acronym» title=»Придти в себя»>,2 с.</acronym>

2,15-3,35 с. 2,5-4,35 0,35 с. 0,5 с.
  • Рукопашная и огнестрельная атаки сами по себе могут прервать противника, однако, помимо этого, они могут вызвать и один из других эффектов
  • Эффекты могут суммироваться, например если Нокаут и Паралич сработают вместе, восстановление займет: 2-4 с. + 1,4 с.

Специальные эффекты

Некоторое оружие в игре имеет особые эффекты, способные на короткое время обезвредить противника.

<acronym class=»acronym» title=»Эффект ЭМИ, который заставляет эксперимент отступить»>ЭМИ (Паника)</acronym> Горение Отравление <acronym class=»acronym» title=»Эффект, который вызывает микроволновое оружие»>Микро-горение</acronym> <acronym class=»acronym» title=»Эффект ЭМИ, который заставляет эксперимент отключится»>ЭМИ (Деактив.)</acronym>
<acronym class=»acronym» title=»Урон, необходимый для вызова определенного эффекта»>Урон</acronym> 1,5 12 3 3
<acronym class=»acronym» title=»Время, которое эксперимент будет небоеспособен, находясь под действием определенного эффекта»>Время</acronym> 5с. <acronym class=»acronym» title=»С каждым повторным использованием»>-0,5с.</acronym> 2 с. <acronym class=»acronym» title=»С каждым повторным использованием»>-1с.</acronym> 4 с. <acronym class=»acronym» title=»С каждым повторным использованием»>-1с.</acronym> 4 с. <acronym class=»acronym» title=»С каждым повторным использованием»>-1с.</acronym> 5 с. <acronym class=»acronym» title=»С каждым повторным использованием»>-1с.</acronym>
<acronym class=»acronym» title=»Время, которое эффект будет недоступен, после использования»>Откат</acronym> 5 сек. 5 сек. 20,5 сек. 20,5 сек. 5

Berserker

Berserker Perk Overview, Killing Floor 2

Target Priority

High

  • Stalker
  • Siren
  • Scrake
  • Fleshpound
  • Quarter Pound

Medium

  • Alpha CLot
  • Slasher
  • Rioter
  • Gorefiend
  • Gorefast

Low

  • Crawler
  • Elite Crawlers
  • E.D.A.R. Blaster
  • E.D.A.R. Bomber
  • E.D.A.R. Trapper
  • Bloat
  • Husk

Berserker is the tank perk of Killing Floor 2, using melee and ranged decapitating weapons. He is provided with more damage resistance than other perks, so he can aggro and slay large groups of Zeds in close combat.

The priorities that a Berserker should have to revolve around the right positioning to prevent large groups of Zeds and enraged big Zeds to corner your allies. Holding doors and tight corridors can prevent these situations, as well as kiting zeds out of close quarters.

Also keep in mind that when you reach 15 level, you can choose to get extra damage output, attack speed, and 40% reduced damage taken, after blocking an attack. By using this ability you can kill large Zeds fast, and trash even faster!

When you encounter more than one large Zeds, don’t enrage them all at once, as it will cause them to flee enraged, onto you or some ally that is much more vulnerable in this kind of close combat. Try to kite large Zeds on your side and decapitate them one after the other.

Weapon Strategy

Katana, in my opinion, is the most efficient way to kill trash-zeds and an Eviscerator should do the job on any big Zed. Of course, a Pulverizer is more efficient on Fleshpounds and Quarter Pounds, since they are more vulnerable in explosives, but still, just two or three headshots with an Eviscerator is enough for any large Zed. Also, Eviscerator helps you deal with raged Zeds, while being in a longer range than usual, plus the alternate fire of it, which is a spinning saw blade, can help you deal with Zeds in short range.

On Boss waves, I strongly suggest Eviscerator and Katana. Keep kiting and shooting Boss with Eviscerator blades. By doing this you help allies to be steady somewhere safe and shoot the Boss on a long-range, as well as keeping you safe from small Zeds that might come to attack you. Keep in mind that Berserkers can’t get grabbed by clots, so don’t focus on them too much, except your life’s depending on killing them.

Suggested Build

  • Skirmisher: Move 20% faster and sprint 25% faster when using a perk melee weapon. You also regenerate 2 points of health every second
  • Butcher: Attack 20% faster and do 25% more damage with perk melee weapons
  • Parry: Parrying an attack with a perk melee weapon reduces incoming damage by 40% and increases both melee attack speed 5% and melee damage 35% for 10 seconds.
  • Massacre: Light attacks with Berserker melee weapons do 30% more damage and are 5% faster.
  • ZED TIME – Spartan: During Zed time, you attack with perk weapons and move in real-time.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector