Half life 2 episode one. прохождение игры
Содержание:
- External links
- Об окончательной смерти третьего эпизода Half-Life 2 стало известно только в 2011 году
- В ходе разработки эпизодов Valve прогнулась под собственными амбициями
- Что сделать в первую очередь
- Direct Intervention
- Urban Flight
- Critical reception
- Геймплей
- Critical reception[edit]
- Details
- Exit 17
- Behind the scenes and Trivia[edit]
- Half-Life 2: Episode One не запускается. Ошибка при запуске. Решение
- Lowlife
- Игра Half-Life 2 Episode One
- Сюжет
- Геймплей
- Оружие
- Системные требования
- Об игре
- Информация о торренте
- References
External links
- Official
- on the
- Game Guides
- HeadCrab Union Game Guide
- GameSpot Game Guide
- Press
- Eurogamer’s Episode One Preview
- GameSpot Q&A
- 1UP.com exclusive Half-Life 2: Episode One preview
- Official Half-Life 2: Episode One videos and trailers
- Gamer Within’s Episode One Review
- Half-Life 2: Episode One Review — BytePress
- Review on VGRC.net 8.75/10
- Critique
- Half-Life 2: Episode 1 Critique (Google Video, 45 min.)
- Half-Life 2: Episode One Review (The Ant Nest)
Software | |
---|---|
Half-Life game series | Half-Life (Opposing Force • Blue Shift • Decay) • Half-Life 2 (Episode One • Episode Two) • Half-Life: Alyx |
Portal game series | Portal (Still Alive) • Portal 2 (Peer Review • PeTI) • The Lab • Aperture Hand Lab |
Demos | Directed Design Experiments • Get Your Free TVs! • Half-Life: Day One • Half-Life 2: Lost Coast • Portal: First Slice • Source Particle Benchmark • Zentraedi Tactical Battle Pod |
Cut content | Prospero • Half-Life Alpha • Half-Life: Uplink • Half-Life 2 Beta • Half-Life 2: Episode Three • Half-Life 2: Episode Four |
Other official games | Deathmatch Classic • Half-Life Deathmatch: Source • Source • Half-Life 2: Deathmatch • Half-Life 2: Survivor |
Compilations | Half-Life: Further Data • Half-Life: Generation • Half-Life: Initial Encounter • The Orange Box |
Related third-party games | Codename: Gordon • LEGO Dimensions • Mods • Narbacular Drop • Tag: The Power of Paint |
Game engines | GoldSrc • Source • Source 2 |
Development software | Half-Life SDK • Source SDK • Valve Hammer Editor |
Об окончательной смерти третьего эпизода Half-Life 2 стало известно только в 2011 году
Слухи о том, что вместо третьего эпизода Valve делает полноценную Half-Life 3, поползли еще в конце нулевых, но это всегда были все лишь слухи. В начале 2010 года издание Game Informer сообщило, что никаких эпизодов в планах Valve на текущий год нет. А уже в 2011 году в интервью журналу Develop Гейб Ньюэлл дал четко понять, что третий эпизод отменен. Ньюэлл сказал, что Valve больше не заинтересована в эпизодических играх и привел Team Fortress 2 как пример того, как компания теперь собирается развивать свои проекты.
На тот момент у фанатов был минимум зацепок к продолжению: три официальных арта отмененного третьего эпизода и Portal 2. Там вскользь упоминалось, что корпорация Aperture Science экспериментировала с технологией телепортации на ледоколе «Борей» — именно к нему Гордон Фримен отправился в финале второго эпизода.
В ходе разработки эпизодов Valve прогнулась под собственными амбициями
Изначальная идея была такая: делать не просто дополнения, а самостоятельные, насыщенные, но короткие игры, разработка которых займет минимум времени. Но разработчики начали нарушать этот принцип в первом же эпизоде. В студии задумали сделать Аликс Вэнс постоянной спутницей Гордона Фримена, из-за чего пришлось серьезно переписывать ИИ персонажа, учить Аликс корректно реагировать на действия Гордона и как-то их комментировать. Заодно был серьезно переработан и интеллект врагов — все это уже выходило за рамки «дополнения» и растягивало разработку.
Но Episode One все же вышел вовремя и отличался скромной продолжительностью — это был действительно эпизод буквально на полтора часа геймплея. А вот Episode Two уже сильно отстал от графика и еще сильнее вымотал разработчиков — создатели игры не удержались и напихали в игру механик и уровней, который тянули на почти полноценную номерную часть. Это показало Valve неэффективность такого подхода и слишком сильно задрало планку для финала трилогии. Второй эпизод вышел в октябре 2007 года; было понятно, что третий уезжает на более поздний срок, чем конец года, а Valve вовсе не стала ничего говорить по этому поводу — и молчание затянулось.
Что сделать в первую очередь
- Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
- Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
- Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.
Direct Intervention
Drop-down view of the Citadel Core.
Stalkers preventing Alyx and Gordon from proceeding through the Citadel.
This chapter consists of Gordon Freeman entering the core to help slow down the meltdown. Afterwards, they make their way to one of the still running Razor Trains and begin their journey to escape the city.
Later on, Gordon and Alyx are successful in re-engaging the reactor’s containment system, delaying the explosion. Alyx subsequently discovers that the Combine are trying to use the reaction, and therefore the destruction of the Citadel, to send a message to off-world Combine forces. There is also a message from Judith Mossman, from an arctic environment north from City 17. She is talking about a Project which she and her team had discovered, but the Combine attacks the base and she had to cut the transmission. She is able to run away, presumably to safety, before Combine troops, and an unknown enemy invade the area she had been filming in. Alyx makes a copy of the message packet to take to Dr. Kleiner and Eli, ensuring that the Combine make them their prime target and even in their disorganized state use everything they have to stop them.
Alyx and Gordon then board a Razor Train to escape the Citadel. It becomes apparent that the carriage Gordon and Alyx are in was being used to transport Stalkers. Alyx mourns for the Stalkers and is then interrupted by the train derailing, which wakes the Stalkers.
Trivia
- Rarely, during Judith Mossman’s recorded message, one of the Resistance members in the base may say, «Doctor Freeman? I’m coming with you!», or some other Rebel ‘Greeting’.
- After stabilizing the core, losing all suit power and the Organic Zero Point Energy Field Manipulator, any HEV Suit chargers that still have energy left will be consumed quickly and only give a little energy.
Urban Flight
Alyx watching Kleiner through Breencast.
The hospital entrance.
In this lengthy chapter, Gordon and Alyx work their way through the city streets and a dangerous hospital before meeting up with Barney to make their way to another train station so they may finally escape.
Eventually, the duo manages to find the exit of an underground train station and Gordon and Alyx come up to the surface, observing the citadel from afar, and the destruction already visited on City 17. Dr. Kleiner appears on the screens that Breen used to pass out propaganda, mentioning that the Suppression Field, which had previously prevented human reproduction, is down. As the duo moves on, they engage in several fights with Combine soldiers, Antlions, and zombies.
Alyx and Gordon finally meet up with Barney Calhoun and a group of other survivors who are preparing to move on a train station in order to escape City 17. With the Combine still following, Gordon and Alyx split up from the group and move through a derelict hospital to draw the remaining Combine forces away from the refugees. Inside the hospital, Combine forces and zombies of all kinds are fighting throughout the collapsing structure, and hastily constructed defences to slow Alyx and Gordon down.
Critical reception
Critical and public response to Episode One was broadly positive, with some reviewers praising the game for having more intricate, well-paced action than the acclaimed Half-Life 2, though a common critique of the game has been its short length; depending on the player’s skill (or patience) the game can take less time to complete than the company line of 4–6 hours, which has caused various observers to raise the issue of whether it justifies the price tag.
The game’s interactivity, particularly in the shape of the character of Alyx, has also received praise.
PC Gamer magazine gave an 85% in the US edition and 90% in the UK edition to the game. In Australia, the magazine PC Powerplay awarded the game with a rarely seen 10/10. Edge gave the game 8 out of 10, praising the «deftness» with which the game was able to direct the player’s eyes, and the strength of Alyx as a companion.
Геймплей
Half-Life 2 Episode One больше всего фокусируется на взаимодействии игрока с персонажем Аликсом Вэнсем, потому что большую часть игры ему предстоит быть вместе с ней
Для того, чтобы создать более насыщенный геймплей с Аликс, разработчики решили модифицировать её искусственный интеллект, и позволили ей реагировать на действия игрока, то есть комментировать в тот момент, когда тот задерживает внимание на каком-либо предмете или вставших на пути препятствиях, объективно указывать на цели в данный момент времени или подсказывать решение очередной игровой задачи. Нашему главному персонажу и Аликсу все время предстоит друг друга выручать
Например, когда у героя в каком-нибудь подземном тоннеле кроме гравипушки нет никакого оружия, то ему предстоит оставлять противников на Аликс, а самому при этом обеспечить для неё хороший прицел, подсвечивая врагов фонариком. Помимо этого, создатели значительно улучшили боевые способности Аликс, допустим, если противники подходят к ней слишком близко, то им предстоит сражаться врукопашную. Для того, чтобы получше изучить геймплей необходимо Халф-Лайф 2 Эпизод 1 скачать торрент бесплатно на нашем игровом хранилище.
Critical reception[edit]
Critical and public response to Episode One was broadly positive, with some reviewers praising the game for having more intricate, well-paced action than the acclaimed Half-Life 2, though a common critique of the game has been its short length; depending on the player’s skill (or patience) the game can take less time to complete than the company line of 4–6 hours, which has caused various observers to raise the issue of whether it justifies the price tag.
The game’s interactivity, particularly in the shape of the character of Alyx, has also received praise.
PC Gamer magazine gave an 85% in the US edition and 90% in the UK edition to the game. In Australia, the magazine PC Powerplay awarded the game with a rarely seen 10/10. Edge gave the game 8 out of 10, praising the «deftness» with which the game was able to direct the player’s eyes, and the strength of Alyx as a companion.
Details
Episode One’s focus is on character development, in particular that of Gordon’s female sidekick and friend Alyx Vance, to the extent that she accompanies the player for virtually the entire game: «It’s kind of ironic that despite so much of the theme of Half-Life 2 being about other characters and other people, you spent most of the game alone,» project lead Robin Walker said in the episode’s announcement article in PC Gamer UK.
The announcement article also saw Marc Laidlaw explain the game’s premise:
«Episode One deals with the events and issues set in motion during Half-Life 2. You’ve done critical damage to the Citadel. The whole place is going to go up, taking out City 17 and what’s in its immediate radius. You and Alyx are leading the flight from the city getting up close and personal with some of the creatures and sights from the end of the game.»
Despite this comment and much fan speculation, the Combine Crab and Mortar synths were not present in Episode One; Stalkers and previously glimpsed areas of the Citadel are instead encountered and explored by the player.
After some initial confusion, sparked partly with an attempt at humor by PC Gamer UK, which suggested that Alyx was Episode One’s playable character, it was confirmed that players would indeed play as Gordon Freeman – unlike the original Half-Life expansion packs, which all dealt with different characters. Part of the reason for this change of direction may lie with the in-house development of Half-Life 2: Episode One: previously, Half-Life expansions were developed by third party Gearbox Software (albeit with scripts produced by Valve).
The game runs on an incrementally upgraded version of Valve’s proprietary Source engine, and features both the engine’s high dynamic range rendering capabilities, and a new version of its facial animation/expression technology. It also features the commentary node system debuted in the Lost Coast tech demo.
The renaming of Aftermath to Episode One was an indication of Valve’s confidence with their episodic structure, an implication confirmed in February and May of 2006, with news of a trilogy of episodes covering the present story arc. While the plots and dialogue of Half-Life and Half-Life 2 were written solely by Valve’s in-house writer Marc Laidlaw, the «Half-Life 2 Episodes» are collaboratively written by Laidlaw, Chet Faliszek and Erik Wolpaw with Laidlaw retaining overall leadership of the group.
Exit 17
The parking lot at the entrance of the Technical Trainstation.
Barney Calhoun leaving the Technical Trainstation to an unknown destination.
In the final chapter, Gordon helps evacuate citizens and rebels and fights a strider blocking the train tracks. The Citadel blows at the end of the chapter, and its shockwave overtakes Alyx and Gordon’s train.
Upon reuniting with Barney at the train station, Alyx and Gordon work to move several groups of citizens to the trains while facing increasing Combine opposition. They then decide to stay behind to lure the Combine away from Barney and the citizens as they board the train and make their escape.
After battling Combine soldiers and a Strider, the duo reprogram another train and board the caboose. As the train carries Alyx and Gordon away, the Citadel is visible in the background with the reactor core once again about to explode, and the Combine’s message is sent. Several pods similar to the one containing the Combine Advisor in the control room are ejected from the Citadel as it detonates. On two occasions, as pods pass overhead, Gordon and Alyx are hit with psychic blasts. The force of the shockwave from the exploding Citadel causes metal chunks and wreckage to fly toward the train Alyx and Gordon are on as it sends its final transmission, and the screen fades to an ominous white as the Citadel explodes, destroying City 17, and causing a shockwave that overtakes the train. The last thing that the player hears is the twisting of metal and Alyx whispering Gordon’s name. The screen then fades to the credits.
The plot continues from this point in Half-Life 2: Episode Two.
Behind the scenes and Trivia[edit]
Concept cover for Aftermath
Aftermath wordmark.
- The game was originally named Half-Life 2: Aftermath, but was renamed to Episode One after plans were made to make the game episodic.
- With Dr. Breen’s absence, Dr. Kleiner has hijacked City 17’s public address system, appearing on TV screens throughout the game and keeping the Resistance updated with information about the Combine:
- All Citizens are told to evacuate City 17 as quickly as possible, for while the Citadel’s Core is currently stabilized, the Combine will eventually succeed in making it go critical once again, and when that happens, all of City 17 will be destroyed.
- Humorously, Dr. Kleiner informs humans already out of City 17 that, due to the suppression field being disabled, now would be «an excellent time for procreation», and urges citizens to «do their part for the revival of the species». Alyx replies to this by asking, while glancing at Gordon, «is Dr. Kleiner really telling everyone to… get busy?»
- The destruction of the Citadel’s Dark Fusion Reactor has caused a chain reaction that has put a damper on the entire Citadel Reactor Network, effectively cutting them off completely from the rest of the Combine. However, Dr. Kleiner states that it is only a matter of time before communication is re-established; warning that «In addition to the completely xenotheric species, there are many modified post-human allies (Combine Soldiers) still remaining on Earth who will be doing their utmost to re-establish lines of communication and supply with the larger forces.»
- And lastly, Dr. Kleiner hints that the Resistance has made «secret technological advances» that may have long-lasting benefits in the war against the Combine.
- The group of Vortigaunts in the game’s opening scene are part of the «third power» at which Valve hinted; their role and purpose are mysterious.
- The G-Man’s loss of control to the Vortigaunts is reinforced by his complete absence from the game thereafter. While he appears at least once in most of Half-Life 2′s chapters, he is not seen at all in Episode One. Neither, notably, are Vortigaunts, but Combine Advisor(s) is/are seen at several points on various video screens, tracking the player and Alyx from their theft of the Combine’s data packet onward. The G-man is also, for the first time ever, without his signature briefcase during the opening scene.
- This is the first Half-Life game in which Gordon does not start on a train. Somewhat similar scenes are experienced, however, during the slide of the thrown van entering the Citadel and the final train ride out of City 17.
- A conversation between two resistance soldiers can be overheard in which Dr. Kleiner and other main characters are criticized. One of the soldiers states that he «kind of misses the Combine» and Dr. Breen’s show. The remark «it seems like everyone’s a doctor but me» is also made.
- A reference is made in dialog by two resistance members to the fight that Gordon took part in at New Little Odessa. Their talk suggests that Odessa later took credit for being the one to destroy the Gunship, and that Gordon was never mentioned as being there or was said to have done nothing.
- An often unnoticed addition to the Half-Life series’ gameplay made in Episode One is the new change in Combine Soldiers’ AI. Episode One makes the soldiers utilize crouching more often than in Half-Life 2, and gives them the ability to crouch while being fired upon in order to «duck» underneath the player’s line of fire for the first time in the series. This feature is showcased to the utmost for the first time in the large street battle the player progresses through before entering the rebel safehouse in the game’s fourth chapter.
- An unnamed weapon, nicknamed Blackhole Grenade or Vortex Hopwire, can be used by using console codes.
- One of the most infamous Achievements in The Orange Box is «The One Free Bullet»; to acquire it, players must complete Episode One having fired exactly one bullet in their entire run-through. This leaves the player using only the Gravity Gun, crowbar, rocket launcher, and grenades.
- A glitch in the game can cause Alyx to die by the combine energy balls/secondary fire on the Pulse Rifle. It can also happen in Undue Alarm, and Alyx will disintegrate near the lift. The game will not fade out, but the player will not be able to start the lift anymore.
- G-Man has cut lines for the opening sequence. These cut lines can only be found in the May 2nd 2006 Preload Disc and they include G-Man swearing and snarling at the Vortigaunts. These were discovered on September 22, 2017 at around 11:00 AM EST.
Half-Life 2: Episode One не запускается. Ошибка при запуске. Решение
Half-Life 2: Episode One установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?
Выдает ли Half-Life 2: Episode One какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?
Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.
Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Half-Life 2: Episode One. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.
Если Half-Life 2: Episode One не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.
Lowlife
Dead Zombines and two Emitters in a Razor Train.
The elevator’s empty shaft, before the battle in the dark.
This chapter sees Gordon and Alyx fleeing through the city’s ruined, dark, and zombie infested underground as they continue to flee the city.
Alyx is trapped under a pod with a restrained Stalker viciously attempting to break loose, relying on Gordon to set her free. After escaping from the train, the duo fights through the rubble of dark, deserted, underground parking garages and tunnels, searching for a way to head up to the surface of the city. In the process, they block off Antlion burrows, and battle various zombies in a pitch black environment, including zombified Combine soldiers, which were never seen during Half-Life 2. These zombified soldiers, referred to as «Zombines» by Alyx, are a prominent sign that the Combine is losing control of City 17.
Trivia
After Alyx opens the first EMP Field Gate, if the player zooms in on her face while standing next to her, she will nervously look away playing with her hair. She will then look up at the player and smile. In the next chapter, Urban Flight, she will do the same thing if the player zooms in on her face after she talks about the Striders, after exiting the Underground. In Half-Life 2: Episode 2, Alyx will do exactly the same thing in the chapter Riding Shotgun, after the player defeats the first Hunters and Alyx opens the Radio Tower Base gate.
Игра Half-Life 2 Episode One
Half-Life 2 Episode One является продолжением к культовой первой части «Half-Life 2», которая получила более 50 наград «Игра года» от большого количество изданий по всему миру. Представленный долгожданный эпизод разработан талантливой компанией Valve, который расширяет и без того богатый игровой мир Half-Life. Если вы готовы снова оказаться в роли Гордона Фримана, то мы рекомендуем вам Half-Life 2 Episode One скачать торрент бесплатно на нашем замечательном сайте. Здесь вам предстоит столкнуться с последствиями своих разрушительных действий в City 17 и в Цитадели Альянса. Также вы должны вместе с Алиском и её преданным роботом, Псом и Гордоном продолжить помогать силам повстанцев в борьбе с могущественным Альянсом.
Сюжет
Как в принципе видно из названия, Half-Life 2: Episode One – это логическое продолжение захватывающих приключений Гордона Фримена. А именно, здесь описывается тот момент, когда Гордон уничтожает генератор и последствие этого случается взрыв. Нашего героя и Алекса Вэнса спасают от старухи с косой вортигонты, при этом перенося на безопасное расстояние. Однако уничтожение генератора все же повлекло другие необратимые процессы в ядре цитадели, грозя уничтожением всему постсоветскому городу, а также его обитателям под названием Сити-17. Ваша главная задача — недопущение катастрофы. Вам предстоит снова посетить цитадель и увидеть все ужасы эксплуатации человека, встретиться с бестолковым роботом, которого зовут Пес и многое другое. Очень примечательным является то, что примерно половину игры с вами будет красивая мулатка, которую зовут Алекс, однако Гордон будет держать себя по отношению к ней твердо и непреклонно. Также хочется отметить, что в игре остался тот же инвентарь с оружием, никаких пушек в ваш арсенал не добавили. Но, не смотря на это, радует то, что разработчики улучшили движок, который стал красочнее. Вы можете оценить движок и все другие обновления после того, как решитесь Half-Life 2 Episode 1 скачать торрент совершенно бесплатно на нашем игровом ресурсе.
Геймплей
Half-Life 2 Episode One больше всего фокусируется на взаимодействии игрока с персонажем Аликсом Вэнсем, потому что большую часть игры ему предстоит быть вместе с ней
Для того, чтобы создать более насыщенный геймплей с Аликс, разработчики решили модифицировать её искусственный интеллект, и позволили ей реагировать на действия игрока, то есть комментировать в тот момент, когда тот задерживает внимание на каком-либо предмете или вставших на пути препятствиях, объективно указывать на цели в данный момент времени или подсказывать решение очередной игровой задачи. Нашему главному персонажу и Аликсу все время предстоит друг друга выручать
Например, когда у героя в каком-нибудь подземном тоннеле кроме гравипушки нет никакого оружия, то ему предстоит оставлять противников на Аликс, а самому при этом обеспечить для неё хороший прицел, подсвечивая врагов фонариком. Помимо этого, создатели значительно улучшили боевые способности Аликс, допустим, если противники подходят к ней слишком близко, то им предстоит сражаться врукопашную. Для того, чтобы получше изучить геймплей необходимо Халф-Лайф 2 Эпизод 1 скачать торрент бесплатно на нашем игровом хранилище.
Оружие
На протяжении всей игры вам будут доступны абсолютно все виды оружия из Half-Life 2, кроме фероподов. На первых двух уровнях геймер снова получит модифицированную гравипушку, также было в конце игры Half-Life 2. Но больше ничего нового в арсенал игрока представленный эпизод не приносит. Поэтому не стоит ждать от этой части чего-то сверхъестественного.
Системные требования
- Операционная система: Windows 8 / Windows 7 / Windows Vista / Widows XP / Widows 10
- Процессор: 1.7 ГГц
- Оперативная память: 512 МБ
- Видеокарта: видеокарта, совместимая с DirectX 7/8.1 (с поддержкой SSE)
- Свободное место на жестком диске: ~6,5 ГБ
Об игре
- Год выпуска: 2006
- Жанр: Шутеры / Экшен / Игры на русском
- Разработчик: Valve Corporation
- Издатель: Бука
- Язык интерфейса: Русский, Английский
- Язык озвучки: Русский, Английский
- Таблетка (Кряк): Не требуется
- Платформа: на РС
Информация о торренте
- Ничего не вырезано, не перекодировано;
- Игра обновлена до поледней версии;
- Простая и быстрая установка.
- Тип издания: RePack;
- Версия игры: Source Engine 24 (build 2257546) .
References
The Half-Life Wiki has more images related to Half-Life 2: Episode One. |
-
Valve press release, May 22, 2006. Steam News.
-
Half-Life 2: Episode One Preview. Computer And Video Games.
-
Half-Life 2 Goes Episodic. Gamespot.
-
Valve Confirms Half-Life 2: Episode Two. IGN.com.
-
Half-Life 2: Episode One gold, Two dated, Three announced. Gamespot.
-
The Valve team (staff bios). valvesoftware.com.
-
IGN Interview; «In Episode One, the G-Man loses control of Gordon due to the rise of a third power.». IGN.
-
Episode One review. GameSpot.
-
Episode One review. GameOver Online Magazine.
-
Episode One review. ActionTrip1.
-
Episode One review. The Onion.
- «Review: Half-Life 2: Episode One». Edge. August 2006.
- Best PC FPS — 2006 on IGN