Скачать плагин serversigns

Automated Join Messages for new and old players

This option allows you to greet players with a custom message. New and old players can receive different messages. You may also use the %name% tag that will be replaced by a users username. This allows for a highly customized greeting.

Options:

  • GreetingEnabled — Enable / Disable Greetings
  • GreetingMessage — Message to normal users. You may use %name% which gets replaced with the user’s name, for personalized greetings.
  • NewUserGreetingMessage — Different message to new users. You can use %name% as well.
  • GreetingItem | GreetingNewUserItem — This allows you to launch a dialog with a Message of the day style greeting for the user to see when he logs in. One is for a returning user, and the other is for a new user. Each item has the same settings:
    • Enabled — This enables / disables this item
    • Title — This is the text that appears at the top of the dialog
    • Header — This is the text that appears below the title
    • Content — This is the text that appears in the dialog area. This is the part that can be as long as you desire.
    • ButtonText — This is the text that appears on the button at the bottom of the dialog.

API additions

EssentialsX 2.18.0 comes with various API additions for plugins that integrate with EssentialsX.

New API, and deprecation notice

As part of our effort to switch to async chunk loading, the and classes has been deprecated. These APIs rely on synchronous chunk loads and can pause the main thread. If you’d like to continue using EssentialsX’s teleport handling in your plugin, you should switch to and , which use async chunk loading when run on Paper 1.13+.

New and improved events

now has a enum ()

now exposes the mute reason and timestamp ()

You can now access the reason for a player’s mute using . You can also access the timestamp at which their mute will be lifted using (if the mute is permanent, this will return an empty ).

New teleport warmup and pre-teleport events ()

You can now intercept EssentialsX teleports using the to listen before the teleport warmup starts, and to listen after the warmup and immediately before the teleport commences. You can also alter the warmup delay or even cancel the teleport using these events.

New event for teleporting to homes ()

You can also now use the to intercept a player attempting to teleport to their home. This event is useful as it allows you to filter and cancel attempts to teleport to homes based on the home name, unlike .

New ()

You can block a player from redeeming a kit using the new , which is fired when a kit is being expanded for a player. You can also view the contents of the kit in the EssentialsX item meta format.

New pre-send and delivered private message events (, )

You can now intercept private messages before they’re delivered or block certain private messages using the . This allows you to add custom filters in your plugin.

You can also listen for successfully-delivered private messages using the , which allows you to add custom notification effects like sounds or particles.

Event for filtering random teleport destinations ()

You can listen to to intercept random teleports. This is useful if you maintain a land claiming plugin, and don’t want players to be able to random teleport into towns or private builds.

— and -based economy methods ()

The API now has methods to access the economy using player UUIDs and instances, and the previous -based methods have been deprecated. This does not currently affect Vault, however a new Vault provider is planned in the future.

s can now support ()

If you use the to add custom items to the items database, you can now implement the method to store these items when users run to create a kit.

NoCheatPlus

 Седьмой плагин — это NoCheatPlus. Он довольно простой, но очень полезный. Он защитить ваш сервер от читеров. Например если вы не хотите чтоб на вашем сервере игроки летали (без права на это), ходили по воде, лазили по стенах как человек паук, то этот плагин для вас! Он будет блокировать всё это, ну если у вас конечно нет на это права, например админ спокойно сможет летать. Я лично проверял, заходил с WURST клиентом (кто не понял это очень распространенный чит) и раньше меня пускало на сервер, но летать, лазить по стенах и т.п. я не мог, а после обновления плагина читеров даже на сервер не пускает! Так что этот плагин неплохо защитит ваш сервер. 

Прямая ссылка

Bukkit — ссылка (тык)

По функционалу лучше Spigot плагин чем Bukkit

Spigot — ссылка (тык)

Bukkit — ссылка (тык)

Spigot — ссылка (тык)

Automated Backup

This is an option that all administrators should use. It will automatically backup your world save files in a backup directory. It will also compress them down so they don’t take up too much room. And lastly this option will also cleanup old backups.

Options:

  • BackupEnabled — This allows you to turn Backup off or on
  • BackupCleanup — This allows you to turn Cleaning up of the backups off or on
  • BackupCleanupTime — The amount of time, in days, that a backup will last before cleaned up
  • BackupCreateSubdirectories — This option forces the backup to put a separate backup in a new directory each time it occurs
  • BackupAsteroids — Enabling this option will make the backup process include asteroids in the backup file. If disabled, the .vx2 files will not be saved.
  • BackupItems — This is where you define when you want a backup to occur. You specify the hour and minute of the day you wish the backup to happen. Items are defined as follows:
    • Enabled — Enable / Disable this backup item
    • Hour — The hour to run this item in the range between 0-23. If you specify -1 for this option it will run every hour
    • Minute — The minute to run this item in the range between 0-59.
  • BackupDateFormat — This allows you to set a custom date format for backup filenames.

Advanced Grid Scan

We have added an advanced grid scanning function. This obsoletes the /admin scan cleanup, and replaces it with a more sane version of that. The commands are:

/admin scan grids
/admin delete grids (uses the results from scan and just applies a delete)

If you run the scan by itself, it returns all ships. You then apply filters to the scan to weed out ships until you get a list of ships you want.

Filters

  • terminal — The grid must contain a terminal block. These are blocks that can have ownership for example, cockpit.
  • noterminal — The grid must contain NO terminal blocks.
  • functional — The grid must contain a functional block. These are blocks that can be enabled / disabled. They are also terminal blocks.
  • nofunctional — The grid must contain NO functional blocks.
  • ownership — The grid must have at least one block owned by a player. This implies terminal, but also requires that the terminal be owned.
  • noownership — The grid must have NO blocks owned by a player.
  • power — The grid must have a valid power source. Valid power source is defined as an enabled reactor with uranium in it, a battery with a charge, or a solar panel.
  • nopower — The grid must NOT have a valid power source.
  • online — The owner of the grid must be online
  • notonline — The owner of the grid must not be online

Options

These options can have fields with spaces in it, but if there are spaces, the entire option must be enclosed in quotes, for example: «hasdisplayname:Respawn Ship:exact»

  • hasdisplayname:(name of ship):(exact) — This option allows you to filter by the name of a ship. If you want to sort by a ship that has a space in it’s name, please enclose the whole option in quotes. Using the «exact» option also makes sure that it matches the name exactly. Without the exact option a partial match can occur.

  • hascustomname:(custom name of block):(exact) — This option allows you to filter by the custom name set on a block (ie beacons). If the custom name has spaces in it, please enclose the whole option in quotes. Without the exact qualifier, partial matching occurs.

  • ownedby:(name of player) — This option allows you to filter by owner of the ship.

  • includesblocksubtype:(block subtype name):(count) — This option allows you to filter ships by ensuring the ship has the block you specify here. The count lets you filter even further by ensuring the ship has multiple of that block. For example if you want to find ships that have more than 25 drills on it, you’d specify: includesblocksubtype:Drill:26 — This scans for all ships that has 26 or more drills on it.

  • excludesblocksubtype:(block subtype name):(count) — This option is the reverse of the last and filters ships if they do not have the block specified here. Count allows you to filter further by specifying that the ship must have less than count blocks.

  • includesblocktype:(block type name):(count) — This option allows you to filter ships by ensuring the ship has the blocktype you have here (different than subtype). The counts lets you filter even further.

  • excludesblocktype:(block type name):(count) — This option is the reverse of the last option and filters ships if they do not have the block specified here.

  • blockcount:(number of blocks) — This option allows you to filter ships that contain at least blockcount of blocks. For example blockcount:5 will return all ships with 5 or more blocks.

  • blockcountlessthan:(number of blocks) — This option is the reverse of the less, and filters ships that have less than the value specified for this option. For example blockcountlessthan:5 returns all grids with 4 or less blocks.

  • blocksize:(large, small, station, largeship) — This option allows you to filter grids depending on size of the grid

Examples

  • /admin scan grids — Returns all grids
  • /admin scan grids noterminal — Returns all grids without terminal blocks
  • /admin scan grids noownership — Returns all grids without any owned blocks
  • /admin scan grids nopower — Returns all grids without any viable power
  • /admin scan grids «hasdisplayname:Respawnship:exact» — Returns all grids with the displayname ‘Respawnship’
  • /admin scan grids ownedby:tyrsis — Returns all grids owned by the player ‘tyrsis’
  • /admin scan grids includesblocksubtype:Drill:26 — Returns all grids that have more than 25 drills.
  • /admin scan grids excludesblocksubtype:Beacon:1 — Returns all grids that do not have at least 1 beacon.

Chat Formatting

Chat formatting requires you to have EssentialsChat installed.

Chat formatting is how you control what the chat looks like when anyone speaks ingame. This is where you typically prepend group names and generally change the formatting to make players or groups stand out.

The chat formatting settings can be found in the Essentials config file, towards the bottom of the file.

There are a few tags that will be automatically replaced by the server:

{DISPLAYNAME} {MESSAGE} {GROUP} {WORLDNAME} {SHORTWORLDNAME} {TEAMPREFIX} {TEAMSUFFIX} {TEAMNAME}

{MESSAGE} is the text you type into chatbox.

{GROUP} is the name of the permissions group you are in. requires a permission plugin.

{DISPLAYNAME} is the name of your user with prefix/suffix added.

{WORLDNAME} is the name is the name of the world you are in.

{SHORTWORLDNAME} is the first letter of the world you are in.

{TEAMPREFIX} {TEAMSUFFIX} {TEAMNAME} are your scoreboard team variables.

Chat format

There are two ways you can define chat formatting, you can either define one style of formatting which applies to all groups, or you can give a special formatting for each group.

These are examples settings for the format setting in the Essentials/config.yml

format: '<{DISPLAYNAME}> {MESSAGE}'
format: '&8&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
format: '{WORLDNAME} {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
format: '{WORLDNAME} &8&f {DISPLAYNAME}&7:&c {MESSAGE}'

Group formatting

If using a single colour scheme, and formatting for all groups isn’t sufficient you can give specific formatting for different groups, this is an example from a server with a few extra groups:

This list is case sensitive, and must exactly match the group name returned by your permissions plugin.

This is an example set up for the group-format setting in the Essentials/config.yml

group-formats:
  Owner: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
  Admin: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
  Moderator: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
  VIP: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
  Builder: '&f {DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'
  Default: '{DISPLAYNAME}&7:&f {MESSAGE}'

Комманды для взаимодействия из игроками:

/lp user <user> — отображает информацию о пользователе, включая его имя пользователя, основную группу, родителей и текущий контекст

/lp user <user> — узнать какая привилегия у пользователя

/lp user <user> — отображает список родительских групп пользователя / группы. (группы, от которых они наследуют)

/lp user <user> — отображает список унаследованных мета (параметров), префиксов и суффиксов пользователя / группы.

/lp user <user> — Открывает веб-интерфейс для редактирования разрешений для указанной группы. После сохранения изменений будет дана команда, которую нужно запустить, чтобы изменения вступили в силу.

/lp user <user> <track> — эта команда продвигает пользователя по треку. Во-первых, команда проверяет, находится ли пользователь на треке, указанном в заданных контекстах. Если пользователя нет на треке, он будет добавлен в первую группу на треке, если не используется флаг. Если они находятся на трассе более чем в одном месте, команда не будет выполнена. Во всех остальных случаях пользователь будет повышен по треку и будет удален из существующей группы. Если действие отслеживания влияет на их основную группу, это тоже будет обновлено

/lp user <user> <track> — эта команда понизит уровень пользователя по треку. Во-первых, команда проверяет, находится ли пользователь на треке, указанном в заданных контекстах. Если пользователь не находится на треке или находится на треке более чем в одном месте, команда не будет выполнена. В противном случае пользователь будет понижен в рейтинге и будет удален из существующей группы. Если действие отслеживания влияет на их основную группу, это тоже будет обновлено

/lp user <user>   — отображает список всех треков, на которых в данный момент находится пользователь

/lp user <user>   — очищает разрешения пользователя, родительские группы и метаданные

/lp user <user> <user>  — Клонирует данные пользователя на другого пользователя

Плюшка

 Я решил рассказать чуток отойти от темы и пообщаться с вами, а также рассказать ище о одном плагине. Начнем с общения. Дело в том, что если вы прочитали статью то скорее всего хотите создать свой сервер. Но дело в том что в ютубе или в гугле нету нормальной статьи (для новичков в этом деле) как создать свой сервер, извините за выражение «через жопу» на компьютере или еще где-то, где сервер не будет работать круглосуточно, выдержит много игрок и т.п. Я могу поделится с вами опытом и рассказать понятно для новичка как создать свой собственный реальный сервер Майнкрафт, тесть сервер будет спокойно работать 24/7, выдерживать нагрузку игроков и можно будет поставить более 100+ плагинов. Конечно платить придется, но если хотите что-то получит придется что-то отдать, так что будьте готовы что всё бесплатно не будет. Я вам расскажу на личном опыте с чем вы столкнетесь, с чего начать, как понять что вам именно нужно, как работать с FTP, mysql и что это такое. Если хотите такое, то пишите в группу ВК или в виджет который у вас есть в правом нижнем углу. С радостью вам о всём подробно расскажу. 

 Теперь перейдем к плагину. Я его не внес в топ потому, что он у половины должен быть, это плагин на сохранение мира. Дело в том что сохранение мира может делать ваш хостинг, но для тех у кого авто-сохранения от хостинга нет, я расскажу

Плагин называется — AutoSaveWorld. Он сохранят через определенный интервал ваш мир (внимание! только мир, а не весь сервер с плагинами и настройкой). Если надо сохранять весь сервер, то делайте это через консоль (MultiCraft Panel), которую вам предоставит хостинг или через mysql или FTP

Bukkit (AutoSaveWorld) — ссылка (тык)

Spigot — работает с Bukkit плагином

Ну вот и конец статьи, если ты читаешь это, то ты скорее всего прочитал статью почти или полностью, спасибо за это. Надеюсь статья тебе помогла и понравилась. Если нашли ошибку то пишите нам в группу ВК или в виджет, постараемся как можно быстрее исправить. Ну а на этом мы прощаемся, всем успешного создания серверов и их работы. 

 Также можете посмотреть мое видео: 

Utility commands

Command Options Example
/pos (no options) /pos — This gives the user his current X, Y, Z position in the world
/timeleft (no options) /timeleft — this gives the user the amount of time remaining before the next scheduled restart
/msg /msg tyrsis testing a private message — This will send a private message to the user ‘tyrsis’ with the message ‘testing a private message’. This command requires the workshop mod to function properly.
/faction /faction hello everyone in my faction — This will send a private faction only message to all users in the same faction as the user sending it. This command can be shortened to /f
/utility grids list (page number) or dialog /utility grids list 1 — This lists all your grids by name and id. If you have more than 7 ships, the ships are separated into pages. Use a number after /utility grids list to list that specific page. If you do /utility grids list dialog you will get your entire grid list in a nice little dialog.
/utility export server /utility export server My Ship — This exports the ship «My Ship» to the server. The ships are exported to an «Exports» directory in the mods directory of the server under the username of the user who exported it.
/settings getblockenforcement (index) Shows a simplified list of block enforcement rules set on the server in a dialog window. Run the command again with the number of a rule to get detailed information on it.

Плагины для работы «под капотом» сервера

ClearLag

Плагин разработан для устранения лагов и оптимизации нагрузки, чтобы повысить общую производительность. Важная фича плагина – возможность удаления выброшенных на землю предметов (вручную или спустя какое-то время). Плагин включает в себя инструменты для диагностики провисаний и позволяет уменьшить потребление ресурсов машины, на которой запущен ваш игровой мир.

  • Скачать ClearLag для Bukkit (версия 1.15 и ниже)
  • Скачать ClearLag для Spigot (версия 1.14 и ниже)

AutoSaveWorld

Несмотря на название, заявляющее одну функцию, этот плагин является многофункциональным. С его помощью можно не только создать резервные копии мира, но и очистить кэш плагинов. Тут же можно быстро перезапустить серверы при падении или задать периодичность его перезагрузки, чтобы обеспечить стабильную работу.

Версия игры: до 1.12 включительно

Скачать AutoSaveWorld 

Multiverse-Core

Multiverse-Core позволяет в одном пространстве осуществлять управление сразу несколькими онлайн-серверами как на макроуровне (создавать, глобально редактировать, менять режим игр), так и на микроуровне (узнать, на каком сервере нужный пользователь, и поместить его между мирами). Подходит продвинутым пользователям, которые хотят запустить на своей машине сразу несколько миров.

  • Скачать для Bukkit (1.15 и ниже)
  • Скачать для Spigot (1.14 и ниже)

ChatEx

ChatEx – простой плагин для контроля за чатом в игре. Можно подключать АнтиСпам и блокировать нежелательный контент в чате. Например, сообщения от определенного пользователя или сообщения с рекламной ссылкой. При необходимости можно просто очистить весь чат.

Версия игры: до 1.16 включительно

Ссылка на ChatEx 

Плагины заботы о пользователях

WorldGuard

WorldGuard – плагин, с помощью которого можно настроить дополнительные правила, связанные с разметкой зон. Самая полезная функция: дать возможность выделять свою территорию, на которой изменения могут быть внесены только игроками с правами на этой территории. Администратор с помощью этого плагина может установить запрет на использование определенных предметов (никакого динамита). Еще плагин может по запросу выдавать статистику по серверу. Не основная, но крайне полезная особенность.

Версия Minecraft: до 1.16 включительно

NoCheatPlus

NoCheatPlus – этот модуль призван предотвратить вмешательство читеров в игровой процесс. Прикрывает уязвимости на сервере и делает игру более безопасной. Перечень вещей, от которых защищает античит, обширный: от незапланированных полетов игроков до взлома инвентаря и спама в чат. Минус в том, что плагин не обновлялся с 2018 года, поэтому встанет на проекты с версией Minecraft не выше 1.12.

Версия Minecraft: до 1.12 включительно

  • Загрузить для Bukkit
  • Загрузить для Spigot

Holographic Displays

Простой плагин для создания голограмм. Можно на старте рассказать человеку полезную информацию в виде парящего текста: правила, важные команды для консоли, количество людей онлайн и так далее. Незаменим для серверов с мини-играми, где информацию игроку лучше выдавать в сжатом и интерактивном формате. Поддерживает анимации при создании голограмм.

  • Загрузить для Bukkit (Minecraft 1.16 и ниже)
  • Загрузить для Spigot (Minecraft 1.15 и ниже)

Dynmap

Dynmap – динамически генерируемая карта мира Minecraft. На карте отображаются не только изменения ландшафта, но и нахождение игроков в реальном времени, текущая погода и время. Совместим со многими плагинами, которые позволяют делить территорию (например, WorldGuard), поэтому может отображаться принадлежность определенной зоне. И для просмотра карты не нужно даже заходить в игру, ведь это можно сделать в браузере.

Версия Minecraft: до 1.16 включительно

Загрузить Dynmap

Safe Docking

This function allows user to define a «safe docking» zone on a station or ship. When a ship goes into the safe docking zone, it will be allowed to «dock» which removes the ship from the world, allowing the «carrier» ship to move around as fast as it wants without risking exposions due to faulty landing gears / connectors. Once the carrier has stopped, the user is free to undock the ship which places the ship back exactly where they docked it in the ship.

Setting Up A Zone

Setting up a docking zone is simple. The user just creates a zone by place 4 beacon is a square on the same plane. The 4 beacons define the area in which a ship must fly in order to be considered inside a safe docking zone. The zone projects on the Z axis by the shortest distance between the two other axis. For example, if you make a zone that is 10×8, then the full cube dimension will be 10x8x8. A zone is defined by naming all 4 beacons with the same name. The beacons may be disabled as well, but must be 100% built.

Docking command

  • /dock dock — This docks the ship in a docking zone
  • /dock undock — This undocks a ship from a docking zone
  • /dock validate — This validates if a docking zone is valid. You do not need to have the bacons at 100% in order to use this command.
  • /dock list — This list if a ship is in a particular docking zone.

Bug fixes

  • now respects the config option. ()
  • now works properly on all versions of Minecraft. ()
  • , , and now have proper tab completion. (, , , )
  • now forwards the provided cause to the subsequent event. ()
  • Local chat messages are now only logged once in the server console, not twice. ()
  • You can now set bed homes on older versions of Minecraft. ()
  • Several permissions are now defaulted to false for supported permissions plugins. (, )
  • The config option and the vanish/godmode PvP checks now ignore Citizens NPCs. (, )
  • Arrows and tridents fired by can no longer be picked up. ()
  • The default no longer has broken text formatting. ()
  • no longer reveals vanished users. ()
  • Ignored players are now stored as UUIDs, preventing evasion through username changes. ()
  • Player logout times are now saved when the server shuts down. ()
  • The server now waits for ongoing backup tasks to finish before shutting down. ()
  • is now based on the current world’s sea level, rather than a fixed sea level of 63. ()
  • You can now users who have 1-character-long names. ()
  • and now target blocks better. ()
  • s fired by CloudNet v3 are now silently ignored by EssentialsX. ()
  • no longer requires an additional argument. ()
  • Players can no longer send empty shout/question messages. ()
  • Date diffs are now shown correctly throughout the plugin, including teleport warmups, tempmutes and tempbans. ()
  • now encourages you to use the in-game command. ()
  • The cooldown and teleport cooldown messages now have a red instead of an erroneous gold at the end. ()
  • and now trigger s with the correct s. ()
  • is now case-insensitive, in line with . ()
  • EssentialsX now warns in the console if other plugins include modified bStats Metrics classes which do not respect the bStats config option. ()
  • now removes skeleton horses that were spawned by a trap and tamed to skeletons. ()
  • GeoIP: The plugin now respects and displays names in the locale. ()
  • Spawn/XMPP: Commands are now hidden in 1.13+ autocomplete. ()
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector