Сенобит

Сила

Чистое зло

Основная статья: Чистое зло
Тьма внутри питает его решимостью лишить жизни свою жертву.

Чистое злоАктивизация «Чистого зла» позволяет Тени четко видеть своих жертв и накапливать больше сил зла, преследуя их.

Чистое зло I Дает эффект «Незаметность«. Слегка снижает скорость движения. Слегка снижает дальность базовых атак с выпадом.
Чистое зло II Умеренно уменьшает радиус террора. Слегка увеличивает скорость движения. Слегка увеличивает дальность базовых атак с выпадом.
Чистое зло III При активации на всех выживших накладывается эффект «Уязвимость«. «Чистое зло III» действует 60 секунд, после чего превращается в «Чистое зло II«.
Особое умение: преследованиеУдерживайте кнопку силы, чтобы преследовать всех выживших в поле зрения. Преследование повышает ваш уровень «Чистого зла«.

«Я встретил его пятнадцать лет назад; мне сказали, что в нем ничего не осталось — ни разума, ни совести, ни сознания; и даже самого примитивного осознания жизни или смерти, добра или зла, хорошего или плохого. Я встретил этого шестилетнего ребенка с его пустым, бледным, бесчувственным лицом и черными глазами… глазами дьявола. Я провел восемь лет, пытаясь достучаться до него; а потом ещё семь, стараясь держать его взаперти, потому что я понял — за глазами этого мальчика скрывалось чистое… зло» (Доктор Сэм Лумис)

Усиления: Чистое зло (улучшения)

Список персональных умений:


Оставьте лучшеенапоследок

Угасающийсвет

Поиграть сосвоей жертвой

The Clown

The Afterpiece Tonic

Throughout his years experimenting with anaesthetics and muscle relaxants, The Clown developed several effective concoctions and formulas.His favourite, The Afterpiece Tonic, he has used to great effect, intoxicating and capturing many unwilling victims.The associated Afterpiece Antidote also has useful effects.

THE AFTERPIECE TONIC:
Tap the Active Ability button to switch between the Afterpiece Tonic and the Afterpiece Antidote.Tap or hold and release the Power button to launch a Bottle.

SPECIAL ABILITY: Afterpiece Tonic
On contact, the Tonic Bottle will break, releasing a purple Gas Cloud that intoxicates Survivors.

Intoxicated Survivors will suffer from impaired vision, the Hindered Status Effect, and involuntary coughing, which linger for 2 seconds after leaving the Gas Cloud.

The Afterpiece Gas Cloud is neutralised by an active Antidote Gas Cloud.

SPECIAL ABILITY: Afterpiece Antidote
On contact, the Antidote Bottle will break, releasing a white Gas Cloud, which turns yellow after activation (2.5 seconds) and invigorates The Clown and Survivors.

Invigorated Players gain a Movement Speed bonus of 10 % for 5 seconds.

Intoxicated Survivors who enter an Antidote Gas Cloud are cured.

The Antidote Gas Cloud is neutralised by an Afterpiece Gas Cloud.

Reload:
Press and hold the Active Ability button to replenish your Bottles.

The Deathslinger

The Redeemer

The Deathslinger’s ingenuity affords him the ability to reel in bounties with a unique invention — a heavily modified, hybrid rifle that replaces conventional ammunition with a razor-sharp spear affixed to a chain.

THE REDEEMER:
Press and hold the Power button to aim down sights.Press the Attack button to shoot a spear that can lodge itself in a Survivor, allowing them to be reeled in towards The Deathslinger against their will.

Reel:
While a Survivor is speared by The Redeemer, press and hold the Power button to reel them in towards you.Survivors may struggle against the chain or use the environment to pressure the chain to break.Doing so will result in briefly stunning The Deathslinger as well as putting the Survivor in the Injured State and applying the Deep Wound Status Effect.

Using a Basic Attack while a Survivor is speared will break the chain without applying either a stun penalty to The Deathslinger or the Deep Wound Status Effect to the Survivor.

Successfully hitting a Survivor with a Basic Attack while they are speared and healthy will also apply the Deep Wound Status Effect.

Reload:The Redeemer must be reloaded after every shot, before it may be fired again. Press and hold the Active Ability button to reload The Redeemer.

The Trapper

Bear Trap

A large foothold trap made of steel. Bear Traps are found lying around throughout the Trial Grounds, waiting to be picked up and set anywhere.

BEAR TRAP:The Trapper starts the Trial with 2 Bear Traps equipped, with 6 Bear Traps spawned randomly throughout the Trial Grounds.The Trapper sees the Auras of every Bear Trap at all times.

Collecting Bear Traps:
Press the Interaction button while standing near a disarmed Bear Trap to collect it.The Trapper can carry 2 Bear Traps at a time.

Setting Bear Traps:
Press and hold the Power button to set and arm a Bear Trap in a valid location in front of The Trapper.

  • An armed Bear Trap will trap and immobilise any Survivor who steps into it.If the Survivor was healthy, they will be put into the Injured State .
  • An armed Bear Trap will also trap The Trapper, if he steps into it.This temporarily immobilises him while he frees his foot and resets the Bear Trap.If he was carrying a Survivor, that Survivor will escape from his shoulder.
  • A trapped Survivor can attempt to free themselves from the Bear Trap or have another Survivor rescue them.

Catching Survivors in Bear Traps:
Press the Interaction button on a trapped Survivor to lift them out of the Bear Trap and onto The Trapper’s shoulder.

Resetting Bear Traps:
Press and hold the Power button while standing near a disarmed Bear Trap to reset it.

The Oni

Yamaoka’s Wrath

The desire to destroy weaker bloodlines shaped into a literal force.

YAMAOKA’S WRATH:Absorption Mode:
Absorb Blood Orbs left by your injured foes.

Press and hold the Power button to absorb Blood Orbs in the environment and fill your Power gauge.When your Power gauge is full, press and hold the Active Ability button to initiate Blood Fury.

Blood Fury:
While Blood Fury is active, The Oni becomes lethal and gains access to additional abilities: Demon Dash and Demon Strike.

SPECIAL ABILITY: Demon Dash
Press and hold the Power button while Blood Fury is active, to perform a Demon Dash. This ability allows The Oni to cover large distances rapidly.

SPECIAL ATTACK: Demon Strike
Press and hold the Attack button while Blood Fury is active, to perform a Demon Strike in the direction you are facing. Demon Strike has an extended Lunge range and successful hits immediately put healthy Survivors into the Dying State .

The Executioner

Rites of Judgement

Open the Gates of Suffering and be judged! The Great Knife splits the ground, giving rise to an infernal construct and spreading agony to all who approach.

RITES OF JUDGEMENT:
Hold the Power button to activate, then move forwards in any direction to carve a Torment Trail into the ground.

Survivors who walk or run on the Torment Trail will trigger Killer Instinct, as well as become afflicted with Torment.Survivors afflicted with Torment may be sent to a Cage of Atonement when they are in the Dying State .Being rescued or rescuing another Survivor from a Cage of Atonement will remove Torment.

SPECIAL ATTACK: Punishment of the Damned
Press the Attack button while Rites of Judgement is active to perform Punishment of the Damned.This unleashes a wave of force in the form of an Attack Trail, damaging any Survivors in its path.

SPECIAL ABILITY: Cage of Atonement
Press the Active Ability button while standing over a dying Survivor afflicted with Torment to send them to a Cage of Atonement .Survivors in a Cage of Atonement undergo the regular Sacrifice process as if they were on a Hook .

SPECIAL ABILITY: Final Judgement
Press the Active Ability button while standing over a dying Survivor afflicted with Torment and who has reached the second Hook Stage either on a Hook or in a Cage of Atonement to execute them using a Mini-Mori.

Параметр

Карты

Игра проходит на пятнадцати картах, основанных на местах, где убийцы стали убийцами: Поместье Макмиллана (Ловец), Убежище Кротуса Пренна (Медсестра, Клоун), Автохейвен Врекерс (Призрак), Ферма Холодного Ветра (Хиллбилли), Хэддонфилд ( Форма ). , Болото заводи (Ведьма), Мемориальный институт Лери (доктор), Рыжий лес (Охотница, Чума), Спрингвуд ( Кошмар ), Мясной завод Гидеон ( Свинья ), Поместье Ямаока (Дух, Они), Ормонд (Легион), Национальный парк Хокинса Лаборатория ( ), Могила Гленвейла (Смертоносец), Начальная школа Мидвич ( Палач ) и Раккун-Сити ( Немезида ). Каннибал , Призрачное лицо , Скверна, Близнецы, Обманщик и Сенобит не получили карт

Со временем злоба действий убийцы накапливалась там, пока не привлекла внимание Сущности, неизвестной силы тьмы из места без названия. Большинство миров разделены на несколько карт с похожими функциями, но небольшими вариациями.

На большинстве карт есть зависящие от карты здания или ориентиры, которые остаются на одном и том же месте в каждой игре. На большинстве карт также есть здание, известное как «лачуга-убийца», которое одинаково на всех картах и ​​появляется в одном из нескольких заранее определенных мест. В каждой новой игре комната, известная как «подвал», помещается в одно из нескольких заранее определенных мест, включая хижину убийцы (если она есть).

Подвал — это специальная комната, состоящая из одного сундука с предметами, в котором выжившие могут собирать мусор, и четырех шкафчиков, в которых они могут спрятаться. Здесь также находится специальный четырехконечный крюк, который выжившие не могут уничтожить или подделать. . В подвал есть только один вход, что делает его очень безопасным местом для убийцы, чтобы привести свои жертвы, не опасаясь, что другие выжившие спасут их.

участок

Сущность, сверхъестественное существо, происходящее из древней сети крови, пробуждается ото сна и вызывается действиями великого насилия и злобы. Убийцы, в основном серийные убийцы или жертвы ужасных трагедий, вытягиваются им из реальности и убеждены или вынуждены выполнять его приказы. Чтобы поддерживать свое существование, Сущность требует жертв и требует, чтобы они охотились и убивали выживших, чтобы питаться их надеждой и украсть часть их душ после смерти. Чтобы продолжить эту охоту, Сущность блокирует Врата смерти и помещает мертвых в похожее на сновидение состояние, которое приводит выживших обратно в мир Сущности, где на них снова охотятся.

Выжившие втягиваются в сконструированный мир Сущности, когда они подходят слишком близко к местам, откуда были взяты убийцы, и бесследно исчезают из реального мира. Они оказываются у одинокого костра, где отдыхают между испытаниями, пока убийца снова не преследует их. Каждое испытание происходит в серии областей, созданных Сущностью из областей, откуда были взяты убийцы. Единственная надежда выживших на побег — это завершить серию генераторов, разбросанных по каждому царству, чтобы привести в действие большие ворота для побега. Если убийца убил всех выживших, кроме одного, Сущность предложит последнему последний способ побега в виде люка. При побеге с территории выжившие всегда возвращаются к костру, и можно создавать подношения для сжигания на нем и апеллировать к благосклонности Сущности. Поскольку Сущность питается надеждой выживших на побег, она помогает им так же, как и убийцам, действуя как беспристрастный наблюдатель за охотой, вмешиваясь только для того, чтобы забрать тех, кто повешен на ее крючки.

The Wraith

Wailing Bell

A heavy cast iron bell imbued with ancient powers. Allows the user to enter and walk the Spirit World when rung.

WAILING BELL:
Press and hold the Power button to cloak.Press and hold it again to uncloak, granting a short Lunge forward for 1 second upon re-appearing.The Wailing Bell can be heard up to 24 metres away, and the accompanying *Wooosh* noise up to 40 metres away.

Cloak:

  • Grants near total invisibility when moving and total invisibility while standing still for a moment.
  • The Wraith is completely invisible from farther than 20 metres away.
  • Grants increased Movement speed (6.0 m/s).
  • Grants the Undetectable Status Effect.
  • The Wraith is unable to attack, but can interact with environmental objects.

Lightburn:
Interacting with the Spirit World leaves The Wraith vulnerable to Lightburn.Exposure to bright lights stuns him and forces him to uncloak automatically.

Тактика

Кроме общих рекомендаций для всех убийц, существует ряд особенностей при игре за Тень:

  • Тень должен держать выживших в поле зрения при использовании своей силы преследования, чтобы увеличить ее мощь (уровень силы)
  • С каждым новым уровнем способности «Чистое зло» увеличивается скорость передвижения персонажа, а также дистанция его удара с выпадом
  • Чистое зло 3-го уровня можно использовать вместо навыка «Порча: никому не скрыться от смерти» или совместно с ним, после того как на ворота будет подано питание (поочередно, предварительно накопив достаточное количество очков для достижения нового уровня)
  • Каждый новый цикл набора уровней «Чистого зла» становится сложнее, т.к. существует определенный лимит «очков зла», которые можно набрать с каждого выжившего для достижения новой стадии. Поэтому, если при использовании силы выживший подсвечивается красным (а не белым как обычно), то не стоит тратить на него время
  • Когда у Тени чистое зло 1-го уровня, у него пропадает радиус террора вовсе, что позволяет максимально близко подойти к выжившему и даже схватить его при определенных условиях
  • Когда сила Тени достигает третьей стадии, он заносит руку с ножом вверх. На короткое время скорость, с которой он перелезает через оконные проемы увеличивается, как и его выпад при атаке, а удар по выжившему будет смертельным
  • Стоит помнить, что белая маска убийцы заметна с большого расстояния, а дыхание убийцы может выдавать его местоположение через небольшие преграды в момент приближения к выжившим
  • Используя специальные улучшения, способность «Чистое зло» может заменить подношения вида Memento Mori или специальные навыки, позволяющие убивать выживших

The Cannibal

Bubba’s Chainsaw

An incredibly powerful and heavy Chainsaw which sank its teeth into countless victims.A suitable birthday gift for The Cannibal.

BUBBA’S CHAINSAW:
The Cannibal starts the Trial with 3 Charges.

SPECIAL ABILITY: Chainsaw Sweep
Press and hold the Power button to consume one Charge and perform a Chainsaw Dash for 2 seconds that can hit multiple targets.Survivors hit during a Chainsaw Dash are put into the Dying State .

Additional Chainsaw Dashes
Press the Power button again during the Chainsaw Dash window to consume another Charge and extend the Chainsaw Sweep by another Chainsaw Dash.

  • Resets the Chainsaw Sweep timer to 2 seconds.
  • Increases the Chainsaw Sweep cool-down by 1 second per charge.

Charges replenish while Bubba’s Chainsaw is not in use.

Tantrum
The Tantrum meter slowly fills when revving Bubba’s Chainsaw.Once the meter is full, or after hitting an obstacle during a Chainsaw Sweep, The Cannibal unleashes a Tantrum, wildly slashing out and damaging any Survivors in close proximity, putting them into the Dying State .

  • Tantrum duration increases by 1 second for each Charge that was consumed.
  • Lose any remaining Charges.
  • Movement speed.

The Tantrum meter decreases when Bubba’s Chainsaw is not in use and completely depletes during a Chainsaw Sweep.

Биография

Филипп Оджомо приехал в эту страну, не имея ничего, кроме светлой надежды на новое начало. Он был счастлив, когда нашёл новую работу в Автосвалке Рэкеров. Это была небольшая свалка, где продажные полицейские закрывали глаза на отчасти черный бизнес, который имел место. Оджомо это не волновало. Он видел преступную деятельность на своей родине, и пока что не вмешивался туда, ему это не мешало. Он просто чинил автомобили и обрабатывал металлолом. И это он делал очень умело. Автомобиль вошел в утилизатор — и вышел в виде небольшого металлического кубика.

Все было хорошо, пока в один хмурый день, совершенно случайно, Филипп не увидел следы крови в одном из автомобилей, предназначенном для утилизатора. Он открыл багажник и нашел молодого человека с кляпом во рту, завязанными руками и паникой в глазах. Оджомо освободил человека, но он смог пробежать десять метров до его начальника, пока тот не остановил его и перерезал ему горло. Оджомо потребовал ответа и получил объяснение, что он был не более чем простым палачом, что почти в каждом автомобиле была «живая душа» — это была особая услуга для особенных «клиентов».

Оджомо переклинило, его разум пошел по наклонной. Он засунул своего начальника в утилизатор и пустил его медленно сжиматься, но последний высунул голову. Оджомо схватил её и вытянул череп и позвоночник из тела своего начальника. А затем Оджомо ушел, и никто его больше не видел.

The Hillbilly

Chainsaw

A hulking and deadly Chainsaw of terrifying strength. Grinds through flesh, bone, and soul. Once revved up, sends its user into a violent frenzy.

CHAINSAW:
Press and hold the Power button to break into a Chainsaw Sprint, moving at twice your regular Movement speed (9.2 m/s).Survivors hit during a Chainsaw Sprint are put into the Dying State .

  • Each Chainsaw action (starting, revving, and sprinting) will cause the Overheat meter to fill.
  • When the Overheat meter is filled, the Chainsaw

    Reaching the Overheat limit will not interrupt an ongoing Chainsaw Sprint.

    cannot be used until its fully cooled down.

  • The Overheat meter decreases when the Chainsaw is not in use.

The Nightmare

Dream Demon

Death won’t accept him and thus he remains, a calamity, indisputable master of his victims’ nightmares.

DREAM DEMON:Dream Demon cloaks The Nightmare from awake Survivors, causing them to hear his Terror Radius , but only seeing him fully when he is within 16 metres, and only intermittently from 16 to 32 metres.The Nightmare is invisible to Survivors when he is farther than 32 metres away.

Micro-Sleep:The Nightmare’s presence in the Trial Grounds induces micro-sleep, passively causing Survivors to fall asleep over 60 seconds, after which they enter the Dream World.

Dream World:
Once inside the Dream World, Survivors suffer from the Oblivious Status Effect:

  • Survivors only hear The Nightmare’s non-directional Lullaby.
  • Survivors can see and be affected by Dream Traps placed by The Nightmare.

Successful Basic Attacks immediately pull Survivors into the Dream World, unless they recently woke up using an Alarm Clock .

Waking Up:
Survivors have several ways to wake up and leave the Dream World:

  • Failing Skill Checks
  • Have an awake Survivor perform the Wake Up action on them.Each successive Wake Up action will take twice as long to perform.
  • Find and use their personal Alarm Clock.

Using the Alarm Clock will give Survivors immunity from micro-sleep for 30 seconds.This includes being pulled into the Dream World by successful Basic Attacks.

SPECIAL ABILITY: Dream Snare
Press and hold the Power button to place a Dream Snare on the ground directly in front of The Nightmare.Survivors that come in contact with a Dream Snare suffer from the Hindered Status Effect, slowing them for as long as they remain within its Area of Effect and for a short duration after leaving it.

SPECIAL ABILITY: Dream Pallet
Press and hold the Power button to place a Dream Pallet at an available location.A Dream Pallet dropped by a Survivor will be destroyed immediately and not stun The Nightmare.

SPECIAL ABILITY: Dream Projection
Press and hold the Active Ability button to perform a Dream Projection and teleport to a Generator in view.Releasing the button early will cancel the action.

For each Survivor in the Dream World, the cool-down of using Dream Projection is reduced by a stack-able 15 %.

«You have nothing to worry about. This won’t hurt one… little… bit.» — Freddy Krueger

Примечания

  • Данный убийца добавлен в игру в платном дополнении «Хэллоуин» от 25 октября 2016
  • Тень — первый из четырёх убийц, добавленных в игру из фильмов ужасов (Хэллоуин). Остальные — Каннибал, Кошмар и Свинья.
  • При выборе данного персонажа в лобби, можно услышать отрывок мелодии из к/ф «Хэллоуин»
  • При выборе данного персонажа в лобби, Тень не делает никаких движении, а остальные убийцы делают свои движение.
  • Список достижений, связанных с данным персонажем:
Человек за кустом В публичных матчах, играя за Тень, 300 раз повысьте уровень Чистого Зла, наблюдая за жертвами.
Воплощение зла В публичном матче убейте всех 4 выживших с помощью 3-ей стадии Чистого Зла.
Опытная Тень Закончите публ. матч безжалостной победой за Тень, используя только 3 его уникальных навыка.

Биография

Некоторые люди подобны плохим семенам. Семенам, которые переплетены с чистой формой зла без каких-либо примесей. Майкл Майерс является одним из таких семян. У него не было проблем с причинением боли другим людям. Напротив, это было именно то, к чему он стремился.

Жизнь с теми, чей разум наполнен ужасом, бывает непростой. Отличие лишь в том, какими способами можно решить эти проблемы. Для Майкла таким решением являлось убийство кого-либо с внутренним покоем. Так он отнял жизнь у своей сестры, полицейские нашли на месте преступления молчаливого мальчика, одетого в костюм клоуна.

Когда кто-то по ошибке разжигает огонь, никто не заливает его бензином. Однако, чиновники, которые не понимали, как в теле мальчика мог сформироваться подобный демон, предприняли меры. Решение отправить Майкла в психиатрическую больницу было слабой попыткой спасти ребенка. Безуспешная терапия и ночные крики сделали его еще более замкнутым и отрешенным. Люди надеялись, что с Майклом Майерсом будет покончено, и скоро он будет похоронен и забыт, а все неудачи уйдут вместе с ним.

Но неожиданно… он сбежал.

The Legion

Feral Frenzy

They were a plain group of friends until Frank formed them into a Legion.Now they draw power from the thrilling freedom of not abiding to any rule but their own.

FERAL FRENZY:
Trigger Feral Frenzy to run at high speed and chain attacks between multiple Survivors.When the Power gauge is full, press the Power button to initiate Feral Frenzy.
While Feral Frenzy is active, The Legion moves faster (5.2 m/s) and gains access to additional abilities: Pallet Vault and Feral Slash.
Additionally, The Legion loses the ability to see Scratch Marks and Pools of Blood while in Feral Frenzy.

SPECIAL ABILITY: Feral Vault:
Press the Interaction button while in Feral Frenzy to perform a swift Feral Vault (0.9 seconds) at any Pallet or Window .

SPECIAL ATTACK: Feral Slash:
Press the Attack button while in Feral Frenzy to perform a Feral Slash.Hitting a Survivor with Feral Slash puts them into the Injured State and inflicts the Deep Wound Status Effect.Additionally, this refills The Legion’s Power gauge and all Survivors within the Terror Radius not already afflicted with the Deep Wound Status Effect have their location revealed by Killer Instinct.If the hit Survivor was already afflicted with the Deep Wound Status Effect or The Legion misses the attack, Feral Frenzy ends immediately .

Hitting a Survivor with a Basic Attack while Feral Frenzy is not active will deplete the Power gauge by half of its maximum.

The Spirit

Yamaoka’s Haunting

Yamaoka is the name she carries from her ancestors, who unleashed hell on the battlefield.The Spirit draws her power from their wrath, haunting the living as retribution for her suffering.The Spirit can use Yamaoka’s Haunting to enter the Ethereal Plane and re-appear at a new location.

YAMAOKA’S HAUNTING:
Press and hold the Power button to charge Yamaoka’s Haunting and initiate a Phase-Walk.The Spirit will depart her physical body and enter the Ethereal Plane, leaving behind a stationary Husk.

Using Yamaoka’s Haunting depletes The Spirit’s Power gauge (5 seconds).It will automatically replenish over time (15 seconds).The Power gauge must be fully replenished before another Phase-Walk can be initiated.

Phase-Walk:

  • The Spirit may traverse to a new location at an increased Movement speed (7.04 m/s).
  • The Spirit loses sight of all Survivors, but still sees the Scratch Marks they leave throughout the Trial Grounds.
  • The Spirit emits an audible, directional cue while Phase Walking within 24 metres of her ethereal form.
  • When ending a Phase-Walk, The Spirit retains her Movement Speed boost for a brief moment and her Husk fades away.

Husk:

  • The Husk emits The Spirit’s regular Terror Radius .
  • Survivors may disperse the Husk by shining a Flashlight on it.

Passive Phasing:

When not Phase-Walking and only from the Survivor’s Point of View, The Spirit constantly phases in and out of view at random intervals.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector