Андуин ринн
Содержание:
Атиеш[]
Медив держит Атиеш.
Самые сильные волшебники сосредотачивают свои силы в магические посохи и Медив не исключение. Его посох, Атиеш, большой посох Стража, был усилен агентом Саргераса, что увеличило и без того огромную силу Медива. Когда Медив был убит, Атиеш забрали в Даларан, где выяснилось, что дух, заключенный в посох способен убить любого, кто посмеет завладеть им. Атиеш заперли в секретном хранилище, где он содержался в течение тридцати лет, пока Даларан не был разрушен Архимондом. Посох был разбит на 42 части – 40 щепок, навершие и основание.
Основание неизвестным путем попало во владение К’Туна в Ан’Кираже (до этого им обладал Бранн Бронзобород, нашедший его во время своих исследований Азерота), а навершие оказалось у некроманта–лича Кел’Тузада, который ответственен за вызов Архимонда. 40 щепок находятся в руках лейтенантов Кел’Тузада в его цитадели Наксрамас, в Восточных Чумных землях. Но даже если удастся восстановить посох, сначала нужно изгнать из него скверну Саргераса.
Ныне добыть данный посох не представляется возможным.
In Battle for Azeroth
This section concerns content exclusive to Battle for Azeroth.
Anduin now holds little hope that the Horde, under the leadership of Sylvanas, will ever desire peace, so when azerite is discovered in Silithus, he comes gravely concerned. With the Horde the first to discover the element, he orders Mathias Shaw to send his spies into Orgrimmar to discover their plans.
When it appears the Horde are sending their troops to Silithus in an attempt to safeguard the azerite, Anduin dispatches the Alliance fleet as well, including night elven ships from Teldrassil. The spies have also reported a falling out between Varok Saurfang and Nathanos Blightcaller, something he easily believes and hopes to use to the Alliance’s advantage. He is just as surprised as the other leaders of the Alliance when the marching Horde forces turn north to Ashenvale instead.
There is little he can do to thwart the surprise attack, so instead Anduin focuses on recalling the fleet to send it in defense of Teldrassil. In the meantime, he assists Tyrande Whisperwind with the evacuation of Teldrassil and Darnassus, making room in Stormwind for their night elven allies. Though the night elven fleet arrives back in their own territory, they are largely routed by the Horde and Teldrassil is set ablaze.
With Sylvanas’s depravity absolutely certain in his mind, Anduin feels there is no alternative but to storm the Undercity and imprison Sylvanas for the genocide. He, Genn Greymane, and his troops begin the offensive, but are routed by the blight that Sylvanas launches at them. It is only through the intervention of Jaina that they are able to proceed, driving through the gates and into the heart of the upper city. Alleria Windrunner arrives with Gelbin Mekkatorque, backing up the troops, and then she and Jaina join Anduin and Genn as they confront Sylvanas in the throne room. Sylvanas manages to escape, unleashing more blight throughout the city, and it is only through the magic of Jaina that they escape.
In the RPG
Lothar in Shadows & Light.
This section contains information from the Warcraft RPG which is considered non-canon.
Personality
Lothar is a strong and highly charismatic leader, capable of commanding attention and radiating determination and conviction to those serving under him. Though most often appearing emotionless, he is deeply passionate about his friends and countrymen. His loyalty is first and foremost to the people of Azeroth, and he will fight with the full extent of his considerable skills in battle ’til his homeland is reclaimed.
In combat, Lothar works best as part of the knight cavalry, charging into his enemies with his sword, Quel’Zaram; preferring to outmaneuver enemy commanders, but retreating when prudent. He is at his peak when commanding others. Following Medivh’s betrayal, Lothar has a profound respect for spellcasters, and will target them, hammering through lesser warriors to reach wizards and sorcerers in the rear.
Weapon
- Main article: Quel’Zaram
As a youth, Lothar came across a magnificent sword that was dubbed Quel’Zaram, Thalassian for «High Blade», by his long-time friend and companion Medivh.
Туманы Пандарии[]
Эта секция содержит эксклюзивную информацию для Mists of Pandaria.
Война между Альянсом и Ордой докатилась до континента Пандария. Андуин был захвачен в плен и содержится на Холме Грукин, на восточной границе Нефритового Леса.
Андуин ослушался приказа отца вернуться в Штормград, потому что был уверен, что будущее Альянса тесно связано с Пандарией. После высадки на континент произошли события, способствующие исполнению видения Хранителя истории Чо, например, падение Змеиного Сердца. Андуин принял решение оставаться в Пандарии, пока не разберётся в происходящем.
Вместе с часовыми ночных эльфов он пытался разгадать тайну прудов в Вечноцветущей Доле. Также он выступал посредником между Альянсом и другими фракциями. Он заслужил доверие Августейших небожителей, удостоивших его возможности открыть врата Дола, и пройти с миротворческой миссией, чтобы отступники на вершине Кунь-Лай чувствовали себя в безопасности.
Андуина можно встретить в различных локациях, он выдаёт задания и принимает их, а также ищет путь к святилищу Семи Звёзд.
Андуин был серьёзно ранен после того, как Гаррош разбил Божественный Колокол на вершине Кунь-Лай, и обрушив обломки на юного принца. Затем он проводит довольно много времени в Таверне Туманов, чтобы восстановиться от ран. Во время пребывания там, Андуин часто играет в пандарианскую настольную игру с Гневионом , узнавая о него многое об истории Пандарии, и о том ,насколько необходимо Орде и Альянсу объединиться, чтобы противостоять злу, надвигающемуся на Азерот, как было предсказано, которое должно произойти в ближайшем будущем.
Задания в Mists of Pandaria
- Sacred Waters
- Finding Your Center
- Sha Can Awe
- The Murksweats
- A Witness to History
- The Kirin Tor
- The Fate of Dalaran
- The Bell Speaks
- The Monkey King
- The Greatest Prank
- A Celestial Experience
- Temple of the White Tiger
- Heart of the Alliance
- Anduin’s Plea
Official overview[]
Levelheaded and compassionate, the young King Anduin of Stormwind holds a different view of the world than that of his father, the warrior king Varian Wrynn. Where Varian has a taste for combat, Anduin instead found his calling in the Holy Light—a calling that would lead him to play a critical role in the recent conflict on Pandaria. Gather ’round as we tell you more about Anduin’s story. . . .
Anduin Llane Wrynn is named after two legendary figures from Stormwind’s history: his grandfather King Llane Wrynn and Anduin “The Lion of Azeroth” Lothar.
While Varian earned a reputation as proud, skilled swordsman, Anduin lacked the warrior’s instincts required to follow in his father’s footsteps, and demonstrated an empathy and calm that his father sorely lacked. The young King’s deep connection to the Light and affinity for the healing arts would ultimately lead him to train with High Priest Rohan and the draenei Prophet Velen. Under their guidance, he would grow to become an accomplished priest and peacemaker in his own right.
As war between the Alliance and the Horde escalated, Anduin embarked on diplomatic mission to the mysterious continent of Pandaria, determined to help put an end to the deadly conflict brewing there. Outside the shelter of Stormwind, Anduin dared to delve deeper into the mysteries of Pandaria, bringing level-headed rationality to every dangerous encounter and good-natured assistance to everyone he came across on his travels.
Along the way, Anduin proved to be instrumental in helping the Alliance establish friendly relationships with various factions on Pandaria, and he was critical in cooling the flames of war that threatened to consume the continent.
The brave and noble King of Stormwind will stop at nothing to ensure peace and security for his kingdom and its people. Someday, he will make a fine king.
In World of Warcraft: Mists of Pandaria, Anduin drew upon one of the Priest class’s more shadowy skills to force a character into having a sudden change of heart. In Hearthstone, you can use Mind Control to make a minion change their tune, too. Mind Control allows you to take possession of any minion in play . . . and that minion will fight for you until the bitter end!
Notes[]
- Boss always plays Northshire Cleric at turn 1.
- The player starts with Divine Bell on the board.
- The player always draws the cards on first ten turns in next order:
- Turn 1 — Might of Hellscream
- Turn 2 — Horde Armorsmith
- Turn 3 — Battle Rage
- Turn 4 — Warsong Commander
- Turn 5 — Kor’kron Elite
- Turn 6 — Warmaul Challenger
- Turn 7 — Inner Rage
- Turn 8 — Execute
- Turn 9 — Armored Goon
- Turn 10 — Bloodboil Brute
If any of these cards were got on mulligan or drawn earlier using other cards, the player will draw a random card instead on respective turn. The cards above may be one of these randomly drawed cards; it leads to another random draw at turns 1-10 accordingly.
Translations
Foreign Language | Translated name |
Amharic | ዓንዱኢን |
Arabic | إندوين |
Armenian | Անդուին |
Belarusian Cyrillic | Андуйн |
Bengali | আন্ডুয়ন |
Bulgarian Cyrillic | Андуин |
Catalan | Ànduin |
Chinese (Hong Kong) | 安都因河 |
Czech | Anduina |
Danish | Anduinfloden |
Georgian | ანდუინი |
Greek | Άντουιν |
Gujarati | એન્ડુઈન |
Hebrew | אנדואין |
Hindi | अंडुइन |
Hungarian | Hosszú-folyó |
Kannada | ಆಂಡುಯಿನ್ |
Kazakh | Андуин (Cyrillic) Andwïn (Latin) |
Korean | 안두인 |
Kyrgyz Cyrillic | Андуин |
Macedonian Cyrillic | Андуин |
Marathi | अंडुइन |
Mongolian Cyrillic | Андуин |
Pashto | اندُِن |
Persian | آندوین |
Polish | Anduina |
Punjabi | ਆਂਡੂਇਨ |
Russian | Андуин |
Tajik Cyrillic | Андуин |
Sanskrit | आन्दुइन् |
Serbian | Андуин (Cyrillic) Anduin (Latin) |
Sinhalese | ඇන්ඩුවින් |
Tamil | அண்டுய்ந் |
Telugu | అందుయం |
Ukrainian Cyrillic | Андуін |
Urdu | اندوان |
Uzbek | Андуин (Cyrillic) Anduin (Latin) |
Yiddish | אַנדוין |
|
|
---|---|
|
|
|
Nunduinë • Siril |
|
|
|
|
|
Glanduin • Gwathló • Hoarwell • Lune • Sirannon • Withywindle |
|
Anduin • Celebrant • Forest River • Gladden • Greylin • Langwell • Limlight • Nimrodel • Redwater • River Running |
|
Anduin • Ciril • Erui • Gilrain • Harnen • Lefnui • Mering Stream • Morgulduin • Poros • Ringló • Serni |
|
Adorn • Entwash • Isen • Mering Stream • Snowbourn |
Shire |
Brandywine River • The Water • Shirebourn |
|
|
|
Adurant • Ascar • Brilthor • Duilwen • Gelion • Legolin • Little Gelion • Thalos |
|
Aros • Dry River • Esgalduin • Mindeb • Narog • Rivil • Taeglin |
|
Brithon • Celebros • Celon • Malduin • Nenning • Ringwil • Sirion |
Age
This article or section includes speculation, observations or opinions possibly supported by lore or by Blizzard officials.*
Lore-wise, Anduin Wrynn was ten when the original World of Warcraft game was released.[citation needed] However, given the time change taken into account by the release of Wrath of the Lich King, he would be 12 years of age.
Anduin Wrynn’s Gold Coin fished from the Dalaran fountain has the flavor text «I wish I would grow up, it feels like I’ve been 10 for years.»
Stormrage, whose action takes place sometimes after the fall of the Lich King, claims that he is not quite thirteen.[citation needed]
The Cataclysm takes place three years after the War against the Lich King. If correct, Anduin would be around 15 during Cataclysm.
In the novel, War Crimes, it is stated that Anduin is 15.[citation needed]
He is around 18 years old in Legion.[citation needed]
In Battle for Azeroth, he is around 19 years old.[citation needed]
From the World of Warcraft manual
This section concerns content exclusive to World of Warcraft.
«King Anduin is as wise a ruler as any ten-year-old has a right to be. Recently his father, King Varian Wrynn, went missing under suspicious circumstances while en route to a diplomatic summit at Theramore Isle. At the behest of the royal councilor, Lady Prestor, young Anduin was given the crown so that order could be preserved within the kingdom of Stormwind. Though few citizens are aware that their true king has been missing for so long, Anduin does the best he can to allay their fears. It is widely held that the boy will grow to become a shrewd leader one day.»
Wiek[]
Według informacji, Anduin Wrynn w czasie wybuchu konfliktu opisanego w World of Warcraft miał 10 lat. Jednak biorąc pod uwagę upływ czasu i zmianę informacji związaną z wydaniem World of Warcraft: Wrath of the Lich King, Anduin powinien mieć 12 lat.
W Dalaranie można wyłowić z fontanny monetę , na której znajduje się napis «Chciałbym dorosnąć, wydaje mi się, że mam 10 lat od lat.»
W World of Warcraft: Cataclysm Anduin ma prawdopodobnie 15 lat (od wydarzeń z Wrath of the Lich King do rozpoczęcia kataklizmu upłyneły 3 lata).
W Warlords of Draenor od funkcjowania Żelazniej Hordy mija dwa lata, być może wtedy ma już 17 lat.
W Dodatku Legion ma już 18 lat, skoro po śmierci ojca, przejął władzę bez regencji, a z koronacją, to musi mieć gdzieś tyle lat.
Skins[]
Anduin Skins | ||||
---|---|---|---|---|
King of Stormwind |
||||
Backstory: As a young man, Anduin sought peace as a priest of the Holy Light and an envoy of the Alliance. After his father, Varian, fell to the Burning Legion, Anduin took up the crown as High King of the Alliance. He soon learned that peace must be fought for, even in the Nexus. | ||||
75010,000 King of Stormwind |
Free Darkshire |
Free Redridge |
12075 Westfall |
12075 Elwynn |
Neo-President |
||||
Backstory: As threats mounted against his nation, Neo-President Wrynn authorized the production of an all new line of mecha. Should evil descend from the stars once more, MechaStorm will have the full strength of Neo-Stormwind behind them. | ||||
Features: Altered Voice-over, Themed abilities, Themed animations | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
350400 |
350400 Vigilante |
350400 Steel |
Anduin Event Skins | ||
---|---|---|
Emperor of the Dominion |
||
Backstory: «The path to peace is through our children,» Anduin remarked, explaining the hereditary dynasty he’d made of the Pan-Terran Alliance. | ||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||
240150 |
240150 Glorious |
240150 Studious |
Личность[]
Статуя Утеру в Штормграде.
Хоть и фанатичные и много повидавшие, глаза Утера всё равно несут доброту и мудрость. Он добровольный защитник Лордерона, но сожалеет, что насилие — единственный способ решать некоторые проблемы. Обладая хорошим командирским голосом и огромной физической силой, Утер так же способен к мягкости и состраданию, хоть и не переносит дураков. Он — воплощение воина-паладина, могущественный противник для врагов и оплот надежды для союзников.
Прозвище
Утер известен как «Светоносный», но он не всегда носил это имя. Фактически идея такого прозвища принадлежит генералу Туралиону, после того как он увидел вдохновение, которое дарил глава ордена Серебряной Длани своим людям.
Боевое умение
Утер специализируется на ближнем бое, врываясь прямо в центр самой ожесточённой битвы и подвергая себя опасности, чтобы защищать союзников. Он на пике своих возможностей сражается против демонов и нежити, и несёт всю мощь своих заклинаний и способностей против этих существ — удары, изгнания, обращение силы, испепеляющий свет от его молота, обездвиживание и рассеивание зла. Он использует возложение рук для уничтожения нежити, которая сопротивляется его молоту. Против действительно могущественных противников Утер использует свой Большой удар. Предпочитает вести других в битву, но может сражаться и один, если того требует ситуация. Если должен, то будет подвергать себя опасности ради помощи другим, желает жертвовать собой ради других, но делает это с умом, поскольку знает, как он ценен для Лордерона.
Молот Светоносного
Рукоять двуручного молота из полированного красного дерева, в то время как набалдашник — адамантин. Эмблема Серебряной Длани покоится в золоте с обоих сторон. Оружие было выковано, когда архиепископ Фаол создал орден Серебряной Длани, и архиепископ завещал его первому главе ордена — Утеру Светоносному. Группа паладинов вернула молот после смерти Утера, но никто не посчитал себя достойным носить это легендарное оружие.
Перчатки Серебряной Длани
Говорят, что Утер Светоносный первым зачаровал эти перчатки для сражений с Плетью. Это большие перчатки из клепаной кожи, укреплённые кольчугой с выбеленными святыми символами Серебряной Длани на ладонях. Хоть это и большие кольчужные перчатки — они очень легки.
Саван Светоносного
Хоть и настоящий саван, который укрывал павшего паладина Утера Светоносного, рыцаря Серебряной Длани, был утерян годы назад в частых стычках Плети и Альянса, но, по слухам, он всё ещё существует. Некоторые из оставшихся жрецов Святого Света придали полотну силу в честь их павшего героя. Эти саваны сделаны из мягкого полотна, около 180 см в длину и 90 см в ширину. Божественное волшебство использовалось для создания серого изображения погибшего паладина, обычно создателя савана.
Подвиды дренеев[]
Деградация дренеев в Сломленных и Потерянных
Не все дренеи успели покинуть Дренор вместе с Веленом, и остались в смертельно опасном для них мире. Постепенно они теряли свою связь со Светом, а последующее уничтожение Дренора и превращение его в Запределье лишь ускорило процесс деградации несчастных. Не последнюю роль в этом процессе сыграло и отравление Дренора магией Скверны.
Сломленные
- Основная статья: Сломленные
Сломленный дреней
Сломленные — дренеи, которые, как и орки, подверглись воздействию Скверны на Дреноре. Эти создания сильно деградировали, скатившись на стадию родоплеменных взаимоотношений. Несмотря на потери в магии и науке, разрозненные племена Сломленных представляют значительную силу в Запределье. Самая известная фракция Сломленных — Пеплоусты под предводительством Акамы.
Потерянные
- Основная статья: Потерянные
Потерянные
Потерянные — это дренеи, которые полностью деградировали без Света и под воздействием Скверны, пронизавшей Дренор и Запределье. Эти жалкие создания полностью одичали, став ничем не лучше озверевших орков. В отличие от Сломленных, которые сохранили, а впоследствии и восстановили культуру, науку и магию (и даже привнесли в неё новое для дренеев шаманство), Потерянные деградировали настолько, что большинство из них стало неспособно создавать продвинутое оружие или использовать магию. Те немногие, что сохранили разум, обратились к Скверне или темной магии.
Sounds[]
Anduin Wrynn, full art by Wayne Reynolds
Anduin Wrynn golden hero portrait
Each hero has their own selection of audio and written emotes that are produced in response to specific events. For more information, see Emote.
Type | Transcript |
---|---|
Attack | Link️By the Light! |
Death | Link️<Death> |
Emote: Greetings | Link️Greetings. |
Emote: Well Played | Link️Well played. |
Emote: Oops | Link️Not quite what was planned. |
Emote: Threaten | Link️The Light shall burn you! |
Emote: Thanks | Link️Thank you. |
Unused: Sorry | Link️My apologies. |
Concede | Link️You have bested me. |
Start | Link️The Light shall bring victory! |
Running out of time | Link️I must choose quickly! |
Thinking | Link️Hmmm… |
Thinking | Link️I wonder… |
Thinking | Link️I must consider… |
Almost out of cards | Link️I’m almost out of cards! |
Out of cards | Link️I’m out of cards! |
Error: Need a weapon | Link️I need a weapon. |
Error: Not enough mana | Link️I don’t have enough Mana. |
Error: Minion exhausted | Link️That minion already attacked. |
Error: Hero already attacked | Link️I already attacked. |
Error: Minion not ready | Link️Give that minion a turn to get ready. |
Error: Hand already full | Link️My hand is too full! |
Error: Too many minions | Link️I have too many minions. |
Error: Can’t target Stealthed minion | Link️I can’t target Stealthed minions. |
Error: Can’t play that card | Link️I can’t play that. |
Error: Not a valid target | Link️That’s not a valid target. |
Error: Must attack Taunt minion | Link️A minion with Taunt is in the way. |
Error: Generic | Link️I can’t do that. |
Emote: Greetings | Link️Happy New Year! |
Start | Link️Light smiles upon the just! |
Emote: Greetings | Link️Happy Feast of Winter Veil! |
Emote: Wow | Link️Wow…. |
Emote: Greetings | Link️Happy New Year! |
Emote: Greetings | Link️Looking forward to the fireworks! |
Special: Greetings | Link️Mmpphh! |
Special: Oops | Link️Mmpphh? |
Special: Thanks | Link️Mmphmm. |
Special: Threaten | Link️Mmpphhhhhh…!! |
Special: Well Played | Link️Mmpphh… |
Unused: Greetings | Link️Yarhahahar, let’s join the Dread Crew. |
Emote: Greetings | Link️Happy Hallow’s End! |
Unused: Greetings | Link️Happy Noblegarden! |
Emote: Greetings | Link️Hello, my friend! |
Selection in Choose Your Hero | Link️I won’t let you down. |
Do-Gooder
Alias
The Boy King
His HighnessPrince Anduin (formerly)The White PawnYoung LionYoung CubVarian’s whelp (by Garrosh Hellscream)Human Calf (by Sunwalker Dezco)King Anduin
High King of the Alliance
King of StormwindCrown Prince of Stormwind (formerly)
Powers/Skills
Great Leadership
Anduin possesses the ability to wield the light, enabling him to heal, protect, and resurrect his allies.
To make peace in the world of Azeroth.
Live up to his father’s name and titles.
Family
Barathen Wrynn † (paternal great-grandfather)Varia Wrynn † (paternal great-grandmother) Llane Wrynn † (paternal grandfather)Taria Wrynn † (paternal grandmother)Varian Wrynn † (father)Tiffin Ellerian Wrynn † (mother)Ellerian noble family (maternal relatives)
Friends/Allies
Prophet VelenKing Genn GreymaneJaina ProudmooreValeera Sanguinar Broll BearmantleKhadgarMalfurion StormrageTyrande WhisperwindGelbin MekkatorqueMuradin BronzebeardMoira ThaurissanFalstad WildhammerTuralyonAlleria WindrunnerBolvar FordragonWrathion Baine Bloodhoof (Post Battle of Azeroth)Thrall (Post Battle of Azeroth)
Enemies
Lady Katrana Prestor/OnyxiaGarrosh HellscreamSylvanas WindrunnerNathanos BlightcallerLady LiadrinRokhanJastor Gallywix
Strategy[]
Given how little health most of Garrosh’s low-mana cards possess, and Anduin’s late-game dominance, the crucial card to leverage is Warmaul Challenger, which should be played on turn 3 if at all possible. Garrosh can use the Challenger’s body to defray the board pressure from Anduin’s Mallet, and widen the board. Rampage, Garrosh’s only card that buffs minion health, can either be used on the Challenger or tech options like Horde Armorsmith or Bonechewer Brawler.
Conversely, Anduin’s most valuable card is Devout Pupil, which is very expensive for Garrosh to remove.
The hope is that by turn 5 Garrosh has done enough face damage to Anduin so that hero power + face will kill Anduin before he stabilizes. Make no mistake that Garrosh has a nearly non-synergistic deck and is facing a very strong hero power with Anduin; losses in this matchup are common.
In Before the Storm
Approached by Alonsus Faol and Calia Menethil, Anduin learns that there are a small number of Forsaken that wish to reunite with their still-living loved ones. He realizes such a meeting could improve relations between the factions if all goes well, but both Turalyon and Genn Greymane vehemently disapprove. The two eventually come around to his way of thinking, however, especially when Turalyon is forced to recognize Alonsus as something other than a shambling, mindless monstrosity.
The meeting takes place in Arathi Highlands, and Anduin remains with his assembled troops and Turalyon to watch. While the bulk of the meeting goes well, Calia inadvertently reveals her identity when attempting to assist those Forsaken that wish to defect from the Horde, much to the concern of Anduin and the fury of Sylvanas Windrunner. He watches helplessly as Sylvanas orders her archers to kill her own people, entering the field himself when he notices that Calia has become a target. He attempts to get to her in time, but Sylvanas kills her with an arrow to the back.
Anduin retrieves her body, risking a direct attack by Sylvanas, but she allows him to leave. He and Alonsus then take Calia back to Netherlight Temple. It is there he is asked, along with Alonsus, to use their power in conjunction with the naaru Saa’ra, to bring Calia back to «life».
История
Ллейн родился в 564 году по летоисчислению, принятому в Штормграде в те времена. Он провел своё детство рядом с Медивом и Андуином Лотаром. Однажды они отправились в путешествие и на дороге в Тернистой долине попали в засаду трёх местных троллей. Началась короткая битва, в которой люди почти не пострадали, и только Медив потерял сознание после применения нескольких сильных заклинаний. В 577 году Ллейн достиг возраста, в котором мог получить полноправный титул принца. В тот день назначен пир в честь юного принца, и праздник прервал Медив, находившийся в коме долгие годы. Маг объявил, что смог совладать с своей магией, и подарил Ллейну обсидиановые песочные часы, символизирующие вечное процветание Азерота. Песок внутри этих часов перетекал вниз, но никогда не иссякал в верхной половине.
Через шесть лет Ллейн проснулся самым обычным утром и, придя в ужас, обнаружил, что песочные часы почти опустели. Когда последняя песчинка упала вниз, на крепость Штормграда начали орки. Хотя первую атаку, которую возглавили Килрогг Мертвый Глаз и Чо’Галл, удалось отбить, началась Первая война, продолжавшаяся долгие годы. Ллейна и его мать отправили в Аббатство Североземья, чтобы они были в безопасности, пока король Адамант ведет борьбу против орков.
После изгнания клана Северного Волка лишь немногие кланы отправились в Азерот, и они обосновались в Черных топях – темной и болотистой местности, расположенной далеко на восток от Штормграда. Как только орки начинали исследовать новые земли, они сразу же столкнулись с людьми, пытавшимися защитить своё королевство. Эти стычки между двумя народами быстро заканчивались, но благодаря им орки и люди смогли узнать сильные и слабые стороны друг друга.
Через год после первого нападения орков был убит Адамант, и Ллейн, которому исполнилось двадцать лет, был объявлен новым королем Азерота. Ллейн командовал войсками в течение нескольких лет, прошедших относительно успешно для жителей Штормграда – орков удалось прогнать обратно в Болото Печали. Король и Андуин Лотар никак не могли сосчитать, насколько велика армия противника, и могли только догадываться о том, с какой силой им придется столкнуться.
Пока между людьми и Ордой продолжались сражения, в обеих армиях начали появляться внутренние конфликты. Ллейн, уверенный, что дикие орки не смогут завоевать его королевство, продолжал настаивать на своей позиции, находясь в столице. Через несколько лет большинство орков перешло через Темный портал, и Гул’дан решил, что наступило удачное время для основного удара по человечеству, и Орда выступила в свою полную мощь.
Фильм «Варкрафт» – Доминик Купер в образе Ллейна Ринна
Для Штормграда события начали складываться неудачно, и после потери территорий из-за внезапных атак Ллейн подготовил своё войско для контратаки. Воины Штормграда чувствовали, что близится последняя битва, и сплотились вокруг своего короля. Некоторое время спустя к Ллейну прибыли Гарона Полуорчиха и Кадгар, которые рассказали, что орки прибыли в Азерот из-за Медива. Несмотря на эти слова, король не мог поверить в предательство своего лучшего друга и решил, что все его действия наверняка оправдываются какой-то хитроумной схемой. Ллейн был уверен и в невиновности Медива, и в том, что его армия сможет защитить столицу.
Тем временем Оргрим Молот Рока, помощник вождя Орды, решил освободить орков от влияния демонов и убил Чернорука, который был марионеткой чернокнижника Гул’дана. Под командованием нового вождя, не управляемого Советом Теней, Орда начала осаду Штормграда. Ллейн, недооценивший мощь орков, лишь беспомощно наблюдал, как его королевство пало перед зеленокожими захватчиками.
Гарона, оставшаяся в Штормграде после возвращения из Каражана, стала близким другом и советником Ллейна, но на самом деле она была невольным агентом Орды. Как только орки осадили столицу, Гарона, разумом которой управлял Совет Теней, убила короля и вырезала его сердце, чтобы принести Гул’дану. Еще в Каражане ей было видение, что она убьет одного из тех людей, которые отнеслись к ней с добротой и приняли её. Гарона, возможно, сильнее всех оплакивала смерть Ллейна, которого успела полюбить.
Abilities[]
- See Data page for a table of scaled values at key levels.
Leap of Faith
Cooldown: 70 seconds
Faith instantly pulls an allied Hero to Anduin’s location, granting them Unstoppable while they travel.
Type: Crowd control, Status effect
Affects: Allied Heroes
Targeting: Unit target
Properties: Pull, Unstoppable
Cast time: 0.05 + 0.05 seconds
Range: 10
Pull speed: 37
- Pulled allied Heroes are Dazed for 0.125 seconds, interrupting stationary channeled abilities, dashes and launches.
- If the pulled ally gets Time Stopped, they will continue to be pulled to the cast location of Leap of Faith once the debuff expires.
Pursued By GraceBasic Attacks against enemy Heroes heal the lowest Health allied Hero near Anduin for 32.
Type: Healing
Scaling: 4.00%
Affects: Allied Heroes
Targeting: Automatic (lowest Health)
Area of Effect: Circle
Radius: 6.5
Q
Flash Heal
20 Mana Cooldown: 5 seconds
Cast for 0.75 seconds to heal an allied Hero for 280.
Type: Healing
Scaling: 4.00%
Affects: Allied Heroes, Self
Targeting: Unit target
Cast time: 0.75 + 0 seconds
Range: 9.0
- Flash Heal does not go on cooldown if it is interrupted during its cast time.
- Cast is interrupted if target ally moves more than 4.5 units past Flash Heal‘s cast range.
- Anduin can cancel the cast by issuing a ‘stop’ or ‘move’ command.
W
Divine Star
50 Mana Cooldown: 10 seconds
Send light that deals 140 damage to enemies and then returns to Anduin, healing allied Heroes for 130 in a wider path. Healing increases by 25% per enemy Hero hit.
Type: Spell Damage (initial) / Healing (return)
Scaling: 4.00% (both)
Affects: Enemies (initial)/ Allied Heroes, Self (return)
Targeting: Point target
Properties: Piercing Skillshot
Cast time: 0.1 + 0 seconds
Range: 10.25
Area of Effect: — Initial: Square- Return: Circle
Radius: 3.5 (return)
Hitbox: 2.25 x 2.25 (initial)
Missile speed: — Initial: 15- Return: 12
- Allies can be hit by the returning missile of Divine Star multiple times within the same cast as long as there is at least 1.5 seconds between the hits.
- If Anduin dies or teleports (e.g. using a portal), Divine Star returns to Anduin’s location before the event.
E
Chastise
40 Mana Cooldown: 9 seconds
Shove a swell of light forward, dealing 175 damage to the first enemy Hero hit and Rooting them for 1.25 seconds.
Type: Spell Damage, Crowd control
Scaling: 4.00%
Affects: Enemy Heroes
Targeting: Point target
Properties: Root, Skillshot
Cast time: 0.2 + 0.05 seconds
Range: 10.85
Area of Effect: Arc (hitbox)
Arc: 20 degrees
Width: 1.25
Missile speed: 5.0
R
Holy Word: Salvation
70 Mana Cooldown: 80 seconds
After 0.5 seconds, channel to invoke the Light for 3 seconds. While nearby, allied Heroes heal for up to 30% of their max Health and are Protected.
Type: Healing, Status Effect
Scaling: —
Affects: Allied Heroes, Self
Targeting: No target
Properties: Area of Effect, Channeled cast (stationary), Stationary channel, Protected
Cast time: 0.5 (ch)+ Ch + 0 seconds
Area of Effect: Circle
Radius: 6.25
Tickrate: — Ally search: 16.0 per second (x48)- Protected: 8.0 per second (x24)- Healing: 4.0 per second (x12)
Healing per tick: 2.5%
- Interrupting the Ability during its windup puts it on a 10-second cooldown.
- Anduin can reactivate the ability after 0.5 seconds to end its effect early.
R
Lightbomb
70 Mana Cooldown: 60 seconds
Imbue an allied Hero with the Light. After 1.5 seconds, it explodes, dealing 150 damage to enemies and Stunning them for 1.25 seconds.
The target gains a Shield that absorbs 165 damage per enemy Hero hit. Lasts for 5 seconds.
Type: Spell Damage, Crowd control / Shield
Scaling: 4.00% (both)
Affects: Enemies / Allied Heroes
Targeting: Unit target
Properties: Area of Effect, Stun
Cast time: Instant
Range: 8.0
Area of Effect: Circle
Radius: 4.5
- Lightbomb is canceled and put on full cooldown if the Hero carrying it dies before it triggers.
- If the Hero carrying Lightbomb is put in Stasis or removed from the battleground it will go off at their tracked location.
- Lightbomb‘s timer is paused if the Hero carrying it is put in Time Stop.
Внешний вид[]
Дреней-женщина
Дреней-мужчина
Физически, дренеи отличаются от эредаров Пылающего легиона. Цвет кожи дренеев варьируется от белого до голубого, синего, фиолетового и коричневого. Но они не имеют красного цвета кожи демонических эредаров. Они также не имеют клыков и рогов своих двоюродных братьев.
У мужчин-дренеев из подбородка растут усики, напоминающие щупальца. Их роговые пластины на лбу выступают вперёд. Хвосты мужчин стоят прямо из-за сильной мускулатуры органа.
Женщины-дренеи внешне сильно отличаются от мужчин. Их роговые пластины уходят вбок головы а не вперёд, создавая подобие короны. Усики женщин растут из-за ушей; они длиннее и тоньше мужских. Хвосты женщин имеют меньшую мускульную плотность. У обоих полов есть большие копыта, отличающиеся от более компактных копыт эредаров.