Aether ii

New mobs[]

Allied Mobs

Allied mobs serve the player, for various reasons.

Cloud Sentry

Passive Mobs

Passive mobs will never attack the player.

Aerbunny Aerwhale Flying Cow Phyg Moa Sheepuff

Neutral Mobs

Neutral mobs will not attack the player unless provoked. The act of provoking neutral mobs varies between mobs.

Mimic Valkyrie

Hostile Mobs

Hostile mobs will attack the player when in range, each with their own abilities.

Aechor Plant Cockatrice Sentry Swet Whirlwind Zephyr

Bosses

Boss mobs have more complicated attack patterns and movements. They also have a large amount of health and may require special means to kill.

Slider Sun Spirit Valkyrie Queen

History[]

The Aether

  • Initial release: Introduced
  • 1.01: Moas being untamable fixed
  • 1.02:

    • When riding a saddled Moa, a jump meter will now appear above your armor defense
    • Saddled Moas no longer wander around
    • The time taken for baby Moas to digest their Aechor Petals has now been decreased
    • Baby Moas no longer lay eggs
    • Saddled Moas no longer despawn.
    • Fixed a bug where Black Moas would only be able to perform 6 mid-air jumps instead of 8 as intended
    • Fixed an audio-related issue with Moas and Phygs
  • 1.04: Fixed a bug where White Moa Eggs would be slightly blue

Aether II

  • Initial release: Introduced
  • 1.6.4.1: Added two new Moa donator skins
  • 1.6.4.2:

    • Moas no longer lay eggs while mounted.
    • Moas now lay eggs at a very decreased rate.
    • Fixed a depth-rendering issue with name tags on Companions and Baby Moas.

Upcoming

  • 1.10b1:

    • Moas come in 30 different colors and there are fourteen million color combinations (14307150)
    • Moas now have color designated for nine body parts
    • Moa nest blocks and structures
    • Moas will now aggro towards the player if they attempt to steal eggs or attack Moas
    • Moas now have genetics and genders
    • Moas now mate to produce eggs
  • 1.10b6: Fixed Moa breeding crashing Sponge servers
  • 1.10b7: Male Moas now periodically drop Moa Feathers
  • 1.10b10: Fixed Moa head and body model issues
  • 1.10b11: Fixed Moa rendering with invisibility potions
  • 1.11b7: Moas can now only be saddled with Moa Saddles

Mobs[]

Allied mobs serve the player, for various reasons.

Cloud Sentry

Passive mobs will never attack the player.

Aerbunny Aerwhale Flying Cow Phyg Moa Sheepuff

Neutral

Neutral mobs will not attack the player unless provoked. The act of provoking neutral mobs varies between mobs.

Mimic Valkyrie

Hostile

Hostile mobs will attack the player when in range, each with their own abilities.

Aechor Plant Cockatrice Sentry Sentry Golem Swet Zephyr Tempest Whirlwind

Bosses

Boss mobs have more complicated attack patterns and movements. They also have a large amount of health and may require special means to kill.

Slider Valkyrie Queen Sun Spirit

Бой[]

Слайдера можно найти в отдельной комнате бронзовой сокровищницы. Узорчатые камни этой комнаты невозможно разрушить пока не убить босса. Изначально Слайдер неактивен и если его не атаковать киркой, он не нападёт сам. Соответственно для начала боя его нужно ударить киркой.

После начала боя в верхней части экрана появится полоска жизней босса и сверху дополнительно будет написано его имя. Имя босса генерируется случайным образом из списка слогов. Также вход в комнату закроется и вы не сможете разрушить блоки, чтобы выйти из неё до окончания боя. Так что у вас будет только два выхода: либо умереть, либо победить.

При контакте с боссом вам будет наноситься 6 () единиц урона (если у вас нет брони). Дополнительно вас будет высоко подбрасывать, что приведёт к урону от падения. Не пытайтесь поставить блоки, он ломает любые из них, но в режиме Creative вы можете разрушить сокровищницу и улететь, а сам Слайдер останется там. Он двигается исключительно по прямой, как бы скользя. При полном уровне жизни он стремится загнать вас в угол и подбросить. При падении уровня его здоровья менее 50% иногда он будет пытаться раздавить вас, заходя сверху. После того, как у него останется 25% здоровья, его узор и глаза покраснеют. В этом режиме он начнёт двигаться гораздо быстрее. Основная тактика боя — атаковать его сбоку, постоянно перемещаясь, чтобы не находиться на линии его движения. Так что двигайтесь очень быстро и не забывайте отбиваться киркой.

Так же, если успеете проставить под собой колонну до потолка(ставя блоки под себя и прыгая), то Слайдер поднимется на вашу высоту, сбросит вас вниз, но спустится сам на пару миллиметров ниже(в большинстве случаев), если не опустится на выступающую платформу. Если получится удачно, то босс запнётся о платформу и не сможет двигаться на вас, после чего его можно спокойно забить киркой.

Если Слайдер убьёт вас, то он опять станет неактивным и вход в комнату откроется. Поэтому если вы запомнили местонахождение сокровищницы, то можете прийти туда и подобрать свои вещи. Причём здоровье у босса не восполнится и если продолжить бой, то число жизней будет таким, каким оно осталось после боя.

После убийства босса в центре комнаты в полу появятся люки, под которыми будет находится каменный сундук. С помощью бронзового ключа, который выпадет из босса, можно будет открыть этот сундук и забрать его содержимое. Также можно будет добыть узорчатые камни из которых состоит комната.

Dungeons[]

Dungeons in Aether are much more complex than in normal world. Each of them will have a boss which has to be defeated to get the key required to open the gray chest located inside the dungeon boss room. Blocks which make up the main structure of the dungeon cannot be destroyed or obtained until the boss of the dungeon is defeated.

Bronze Dungeons

Main article: /Bronze Dungeon/

The entrance of bronze dungeons are located on the sides of normal islands. Bronze dungeons can have a varying number of rooms. Non-boss rooms contain sentries which attack the player, and sometimes have chests on 4×4 tables. Some of these chests are mimics, however. The boss of this dungeon can’t be attacked with a sword. It can, however, take damage from any tool (pickaxe, shovel, etc.). 9 blocks on the floor of each antechamber aren’t minable at all. The boss room’s walls are only minable once the boss is dead.

Silver Dungeons

Main article: /Silver Dungeon/

These dungeons are located within Parthenons in the sky. These have multiple floors, typically 3, each with multiple rooms. Most rooms have chests inside them, and while the majority of the chests are fake (Mimics), others contain some items. Silver dungeons are inhabited by Valkyries, which only attack when the player attacks them. When playing on Peaceful, Valkyries still appear, but will teleport away when you try to attack them. Killing a Valkyrie yields a single Victory Medal. The boss of this dungeon can only be attacked by presenting it with 10 of the medals, which can be done by right-clicking on it with the medals in hand. The Silver Dungeon boss can be attacked with any weapon.
They are not currently Implemented into The Aether II.

Gold Dungeons

Main article: /Gold Dungeon/

Gold Dungeons are located within spherical islands with many Golden Oak trees growing on top of them. This dungeon usually only has the boss room in it, with no treasure/mob rooms beforehand. The boss cannot be killed by attacking it directly and must be killed by hitting the white object he throws back at it multiple times. Every time it is hit with the white object, it sends out a smaller version of itself to kill you. Once you kill the Sun Spirit, the sun will finally set in the Aether. Before you kill the Gold Boss, the sun will never go down.
They Are not currently Implemented into the Aether II.

A Gold Dungeon Island from the Aether I.

Измерение

После того как вы зайдёте в портал вы вероятнее всего появитесь в воздухе вместе с порталом, но это не так важно, как то как выглядит данное измерение. Так же вы сможете заметить ускоряющий песок по бокам островов, облака, и жёлтую руду — амброзиум, фиолетовую руду — занит, розовую руду — гравитит

Помните я говорил что надо будет начинать с нуля? Так вот, инструменты созданные в этом измерении будут куда лучше тех инструментов, которые вы принесли с собой. Каждый материал для инструментов обладает особым свойством, инструменты из небесной древесины удваивают лут, из священного камня получают шанс на получение амброзиума при разрушении блоков, занитовые инструменты копают быстрее если у них мало прочности, а гравититовые инструменты поднимают блоки и мобов в воздух. Так же при падении с островов вы попадаете в обычный мир и можете или выжить, или умереть.

Introduction[]

The Aether is an inverse to The Nether, with the Aether being large solid areas in empty space while The Nether is empty space in large solid areas. Its main features are large floating islands and formations of Aerclouds, which are solid cloud-like blocks. There are many new mobs such as Aerwhales and Cockatrices, items and blocks in the Aether, some being entirely different from those in the Overworld, but few are similar to overworld mobs.

To get to the Aether, one must first make a Aether Portal formation out of Glowstone, and place water with a water bucket in one of the top corners. When the player step through the portal for the first time, a portal will spawn in a randomly generated Aether.

🐛 Report bugs or other issues

If you’re running into bugs or other problems, feel free to open an issue on our issue tracker. When doing so, we ask that you provide the following information:

  • The exact version of the Aether you are running, such as , and the version of Forge you are using, such as . Please do not state «the latest stable release» or «latest Forge».
  • If your issue is a bug or otherwise unexpected behavior, state what you expected to happen.
  • If your issue is a crash, attach the latest client or server log and the complete crash report as a file.
  • If your issue only occurs with other mods/plugins installed, list the exact mod/plugin versions installed.

Make sure to keep your issue’s description clear and concise. Your issue’s title should also be easy to digest, giving our developers and reporters a good idea of what’s wrong without including too many details. Failure to follow any of the above may result in your issue being closed.

Our reporters and developers work around the clock, and will take care of debugging, labeling, and sorting your issues. However, please note that there are currently many open issues, and that it may take some time (up to a few weeks in the worst case) for your issue to be triaged and resolved. Typically, issues are resolved in order of severity and complexity, not the date submitted.

Gearing Up[]

Once you have acquired some basic Holystone Tools or Skyroot Tools, it’s time to gear up. You can try to start a mineshaft as you would in the Overworld, but this can be dangerous as you may fall out of the Aether. Caves are also available and are an excellent choice to look for ore. You can also explore the Aether, looking for stray ores that are visible from the surface. A better way to find ores is to build scaffolding down to a patch of Cold Aercloud, which are white, and look up at the underside of the island to find rarer ores, and then build your way over to them or to go caving via a random cave entrance. There are four ores you found in the Aether: Ambrosium Ore, being already introduced to you, Icestone Ore, Zanite Ore, Arkenium Ore and Gravitite Ore.

Zanite Gemstones, which are dropped from Zanite Ore, are the equivalent of Iron in the Overworld but tools, armor, and weapons crafted from it become stronger when lower on durability. Arkenium is considered between between Iron and Diamond. Gravitite is the equivalent of Diamond Ore (note that it only does as much damage as an Iron or Zanite Sword) in the Overworld. However, its ore floats up instead of dropping, which means if it were to be placed on the ground with no obstructions above it, it would fly up and be lost.

Данжи

А теперь мы перейдём к самому интересному, к данжам. Всего в этом измерении 3 данжа, бронзовый, серебряный и золотой.

Бронзовый данж представляет из себя подземелье, состоящие из серых блоков и голубых светящихся точек. Перед походом в этот данж рекомендуется набрать 6-7 каменные кирки или 2 занитовые кирки. В данже нас встретят мелкие мобы размером меньше 1 блока, сундуками, мимиками… В этих данжах очень много мобов. На скриншоте вы можете видеть босса, Слайдера, его можно атаковать только кирками. Он наносит урон в 3 сердца по игроку без брони, поэтому рекомендуется надеть сет занитовой брони. У босса 2 фазы, на 2-ой фазе он будет быстрее и его глаза станут красными.

Серебряный данж представляет из себя большой храм на облаках, в котором находятся валькирии и их королева. Что бы сразиться с боссом нужно будет убить 10 валькирий, и собрать с них медальки. Без них она не будет с вами сражаться. Её особенность в том что она летает и телепортируется. Урон на пол сердца больше чем у слайдера. Без брони идти на этого босса — самоубийство.

Золотой данж находиться внутри круглого острова на облаках. Босс в этом данже особенный, так как после его убийства в мире начнётся цикл дня и ночи, как и в обычном мире. Что бы начать бой нужно поговорить с боссом 10 раз, и после этого начнётся бой. Обычное оружие на него никак не действует, но босс выпускает огненные и ледяные шары. Ледяные шары можно отбивать в босса, и тогда он будет терять жизни, но будет становиться быстрее, и будут появляться его маленькие уязвимые копии. После 10 попаданий босс погибнет.

Это ещё далеко не все фишки этого мира, а лишь их часть. Ну, на этом всё, данный обзор заканчивается, желаю что бы у вас всё было хорошо и пока.

Другое[]

Название Изображение Описание
Плащ ловкости Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Даёт игроку способность взбираться на неровности в 1 блок без прыжков.
Золотое перо Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. При падении или прыжках игрок не падает, а парит. Спускаясь при парении на 1 блок по высоте можно пролететь на 2 блока по горизонтали. Что позволяет совершать прыжки на более длинные дистанции и не получать урона при падении с большой высоты. Два пера надевать сразу бесполезно, эффект парения будет такой же, как и от одного пера. В версии 1.9 pre3 оно заменено на плащ валькирий.
Плащ валькирий Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Даёт игроку способность парить при падении. Добавлен в версии 1.9 pre3 вместо золотого пера.
Конфеты Еда восстанавливающая 10xголода, то есть максимум.
Железный пузырь Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. Позволяет находиться под водой сколько угодно долго.
Плащ невидимка Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Делает игрока невидимым, но монстры всё равно будут видеть и атаковать.
Жизненный осколок Для использования его нужно взять в руку и нажать ПКМ. Осколок исчезает и добавляет дополнительное сердечко к новой полоске жизней сверху. Всего можно использовать 10 таких осколков и в результате у вас будет 10 своих сердечек и 10 дополнительных. Дальнейшее использование осколков не даёт эффекта. Новые сердечки просто увеличивают вашу полоску жизней и восстанавливаются так же, когда игрок сыт или получает эффект регенерации. Эти сердечки сохраняются после смерти, так что это очень полезный бонус.
Камень регенерации Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. Даёт дополнительную регенерацию. Восстанавливает 1 ()единицу жизни каждые 10 секунд. Надевать сразу 2 камня бесполезно, регенерации такая же как и с одним. В сравнении с ним стандартная регенерация от сытости в 2 раза быстрее, она восстанавливает 1 ()единицу жизни каждые 5 секунд. Но камень работает всегда, даже если нет сытости, а если есть, то общая регенерации будет ещё быстрее.
Отталкивающий щит Прочность щита 512 единиц. Он надевается в слот для щита интерфейса игрока. Покрывает тело игрока защитным полем, отталкивающим все снаряды обратно. Щит теряет единицу прочности после каждого отражения снаряда. Поле активно только когда игрок стоит на месте. Если же идти, красться, прыгать или парить в воздухе, то защитное поле неактивное. Щит полезен против мобов стреляющих снарядами по игроку, таких как скелеты, гасты, ифриты и зефиры. А от взрывов и прямых атак щит никак не защищает.
Плащ Эфира Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Не даёт никаких бонусов. Это просто украшение.
Инструменты валькирий Инструменты валькирий по прочности(1562) и возможности добычи блоков аналогичны гравититным инструментам. Но у гравититных инструментов рабочая дистанция 4 блока, а у этих 10 блоков. То есть можно добывать блоки с большого расстояния. Дополнительно эти инструменты можно зачаровывать.

Changes[]

New Blocks

  • Green, Purple, and Storm Aerclouds (each with unique properties)
  • Continuum Ore (drops Continuum Orbs)
  • Skyroot Crafting Table (functionally like a normal one)
  • Slider Labyrinth Totem (teleports to the new Slider’s Labyrinth)
  • Orange Trees (new crop plant)

New Items

  • Mouse Ear Cap
  • Crystal EXP Bottle (allows you to store EXP)
  • Piggy Bank (allows you to store coins)
  • Continuum Orb (gives random items, consumed on use)
  • Cornstarch Bowl
  • Skyroot Bowl
  • Enchanted Berry
  • Wyndberry
  • Rainbow Strawberry (increases mining speed and resistance)
  • Orange

Gameplay

  • Night now comes naturally as opposed to only appearing when using a Sun Altar
  • Quicksoil was largely buffed
  • Enchanted Gravitite was given a new texture
  • Books of Lore button removed
  • Gravitite Armor has received new textures
  • Wyndberries now drop from Carrion Sprouts and can be enchanted into Rainbow Strawberries

Mobs

  • Zephyrs have received numerous changes

    • They now have a new model and texture
    • They no longer shoot out snowballs
    • They can now knock players upwards, resulting in players taking fall damage
    • They now tilt while flying
  • Aerwhales have received a new texture and have lower spawn rates (as of current build, are removed)
  • Swets now have lower spawn rates
  • Poison Darts from Aechor Plants now give the nausea and poison effect to players as opposed to tinting their screen and making them move uncontrollably
  • Cockatrices have received numerous changes
    • Their purple markings also now glow at night, but this does not give off actual light
    • Their models have been greatly improved
  • Aerbunnies can no longer be hit if they are above you, and will not take damage if they collide with blocks due to players jumping
  • Carrion Sprouts have had their models slightly changed, removing their heads and instead having the petals up and covered, like a shield.

Dungeons

  • Dungeon blocks can no longer be broken, with the exception of Carved Stone and Divine Stone
  • Dungeon Keys do not drop as items, and are instead kept inside a GUI

Misc

  • An optional Aether II launcher

    It is self-updatable.

    is available

  • Multiplayer is not currently supported in the 1.10.2 build
  • New inventory options, such as Book of Lore (currently removed).
  • Donators now can change textures of Moas
  • New Menu API
    • Includes Official Aether Server button
      • In the Official Aether Server, donators will have a donator tag to the left of their username in the chat
      • However, as of right now, the Official Aether Server is down, so this function will not work.
    • Allows players to choose different title screens
    • Lets players select music they want to play at the title (not in the 1.10.2 build at the moment)

Upcoming

  • +10 New Aether Biomes
  • +10 New Aether mobs
  • Lanterns
  • The Book of Lore will return greatly expanded
  • Moa Armor
  • Moa Genetics
  • Entities and items that fall through the Aether will return to the Overworld
  • Party member coordinates will be near their health
  • Aerbears and Aerbear villages
  • Angel mobs
  • Edison (Merchant NPC)
  • Returning Silver Dungeons and Gold Dungeons
  • Valkyrie Corpses

Types[]

Passive

Name Source Usage
Regeneration Stone Slider bosses or Continuum Orbs Passively regenerates health
Candy Ring Slider bosses or Continuum Orbs Negates hunger draining
Iron Bubble Slider bosses or Continuum Orbs Breathing underwater

Combat

Name Source Usage
Bone Ring Slider bosses or Continuum Orbs Increases melee damage
Daggerfrost Locket Slider bosses or Continuum Orbs Snowballs do damage
Lucky Bell Slider bosses or Continuum Orbs Hostile mobs drop Presents
Skyroot Ring Slider bosses or Continuum Orbs 15% chance to double mob drops

Utility

Name Source Usage
Crystal EXP Bottle Continuum Orbs Stores experience
Ice Ring Crafting normal rings with eight Icestone Freezes lava and water
Ice Pendant Crafting normal pendant with eight Icestone Freezes lava and water

Mining

Name Source Usage
Zanite Pendant Craftable from Zanite Gemstones Increases mining speed
Zanite Ring Craftable from Zanite Gemstones Increases mining speed

Decorative

Name Source Usage
Golden Ring Craftable from Gold Ingots Can be frozen into a Ice Ring
Golden Pendant Craftable from Gold Ingots and String Can be frozen into a Ice Pendant
Iron Ring Craftable from Iron Ingots Can be frozen into a Ice Ring
Iron Pendant Craftable from Iron Ingots and String Can be frozen into a Ice Pendant
Mouse Ear Cap Slider bosses or Continuum Orbs N/A

Что добавляет мод на рай на MCPE?

На самом деле идея с раем существовала в Майнкрафт ПЕ уже давно. Даже сами разработчики на самых ранних этапах разработки хотели добавить некое «Небесное измерение».

Оно отдалённо напоминало обычное представления рая. Поэтому популярность модов на эту тему вовсе не удивляет, а, наоборот, даже радует. Это всё, учитывая количество нового контента, которое можно получить, установив такой аддон.

В целом, модификации относительно небольшие. Некоторые из них хоть и добавляют измерения и даже десятки блоков, большая часть всё же связана с некоторыми предметами в Minecraft PE.

Аддон на рай

По словам авторов данного мода на Майнкрафт ПЕ, они хотели удовлетворить желание десятков тысяч человек построить портал из светящегося камня. Именно из него давным-давно юзеры пытались сделать портал, однако ничего не получалось.

Сейчас же портал действительно откроется. При этом напомним, что портал нужно не поджигать, а облить водой. После этого пользователи смогут попасть в новое измерение, где можно найти как новые доспехи, так и множество видов оружия.

В целом, в Minecraft PE юзеры смогут исследовать целое новое измерение с крутыми рудами, ранее невиданной едой. Сам по себе мод довольно большой, так что заняться точно будет чем.

Приключения в раю

Этот небольшой мод на Майнкрафт ПЕ не добавляет нового контента. Вместо этого разработчики решили заменить всё измерение Края на райское. Таким образом, теперь, отправившись туда, вы совсем не узнаете это место.

Во-первых, вместо тёмно-фиолетового оттенка главным цветом этого места будет ярко-бирюзовый. Сами странники Края при этом, вообще, будут окрашены в белый цвет.

Несмотря на приятный внешний вид этого места, в Minecraft PE оно всё ещё является очень опасным. Вам стоит быть готовым к дракону Края и его приспешникам.

Как можно понять, эти аддоны в значительной степени делают игру разнообразнее.

Сокровищницы

Также, иногда можно найти сокровищницы, сильно отличающиеся от сокровищниц обычного мира. Чтобы завладеть сокровищами, нужно победить босса, из которого выпадет ключ, который откроет каменный сундук с ценными ресурсами. Сокровищниц три вида:

  • Бронзовые. Располагаются по бокам островов. Вас «встретят» прыгающие кубы с синими узорами. Могут взрываться. Дроп — узорчатый камень. Количество комнат разное. Редко встречаются платформы 4х4 с сундуками. Но некоторые сундуки могут ожить, если попытаться их открыть. Босс этой сокровищницы — Слайдер (гигантский куб с 4-мя глазами). Ему наносит урон только кирка. Для боя с ним советуется прихватить с собой 2 занитные кирки.
  • Серебряные. Гигантские храмы над облаками. Состоят почти целиком из ангельского камня. Внутри множество небольших комнат, и там тоже встречаются обычные и живые сундуки, вместо взрывающихся кубов — валькирии. Они не нападают, если не атаковать. После убийства из них выпадает победная медаль. Босс — Королева валькирий, вступит в бой только если отдать ей 10 таких медалей.
  • Золотые. Шарообразные острова с золотыми деревьями. Изнутри по сравнению с другими сокровищницами очень малы, в них всего одна комната и в ней стоит босс — Дух Cолнца. Чтобы начать бой нужно подойти к нему и разговаривать, нажимая на нём ПКМ. Сначала он начнёт угрожать Вам, но если не уйти он всё таки согласится принять вызов и начнёт бой. Во время боя босс кидает в разные стороны огненные и иногда ледяные шары. Огненные Вас подожгут. Боссу не наносит урон ничего, кроме ледяных шаров. Нужно попробовать ударить по ним и попасть в Духа Солнца. После нанесения урона появятся мини-копии и нападут на Вас, будьте готовы их убить. Также если босс подойдёт к вам вплотную, Вы загоритесь. После убийства босса откроется тайник с сундуком, в котором можно найти очень много полезных вещей, такие как меч вампира и железный пузырь. После убийства Духа Солнца также из него выпадет Алтарь солнца, день и ночь будут сменяться как в обычном мире.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector